Operator wirtualny Mobile Vikings (VikingCo Poland Sp. z o.o.) w swoim raporcie finansowym za zeszły rok podał, że według zarządu firmy jest zagrożenie dla kontynuacji działalności spółki. Wynika ono z tego, że w roku zakończonym 31 grudnia 2019 r. spółka wygenerowała stratę netto w wysokości -1 797 165,25 PLN, a na dzień 31 grudnia 2019 r. kapitał własny był ujemny i wyniósł -12 192 386,55 PLN.
W związku z tym, zarząd w raporcie zidentyfikował „niepewność dotyczącą możliwości kontynuacji działalności przez spółkę w dającej się przewidzieć przyszłości.”
Zarząd spółki podjął następujące kroki mające na celu zapewnienie możliwości kontynuacji działalności:
Aby zapewnić płynność finansową niezbędną do kontynuowania działalności, zarząd na bieżąco kontroluje poziom dostępnych środków finansowych i utrzymuje poziom gotówki na poziomie pozwalającym regulowanie zobowiązań w terminie.
Zdaniem zarządu zaplanowane przezeń działania ograniczają opisaną niepewność w stopniu uzasadniającym przyjęcie zasady kontynuacji działalności.
Przychody Mobile Vikings wzrosły w 2019 r. do 17.7 mln zł z 13.7 mln w 2018 r. Strata netto w 2018 r. wyniosła 1.85 mln zł.
Tak zarząd Mobile Vikings oceniał sytuację firmy w czerwcu:
Liczba użytkowników sieci Mobile Vikings cały czas się zwiększa. Spółka jest w dobrej kondycji, a rachunkową stratę Spółki należy postrzegać w charakterze inwestycji poczynionej w rozwój sieci Mobile Vikings. Rozwój firmy jest finansowany przez właścicieli Spółki, którzy wierzą w jej systematyczny rozwój.
Duże wydatki powodowane są przez inwestycje w rozwój kanałów obsługi on-line oraz aplikacji mobilnej, jednej z najlepiej ocenianych wśród operatorów telekomunikacyjnych. Spółka jednocześnie zwiększa atrakcyjność i konkurencyjność swoich ofert oraz prowadzi różnorodne działania ukierunkowane na wsparcie lokalnej społeczności. Spółka ponosi także duże wydatki na obsługę klienta i odpowiednio duży zespół obsługowy (Help Desk).
Działania te przynoszą wymierne efekty: wzrost liczby klientów oraz wysoki poziom zadowolenia z oferty i obsługi klienta (98% poziom zadowolenia użytkowników naszej sieci), czego najlepszym dowodem jest stale rosnąca liczba ponad 56 tysięcy użytkowników sieci Mobile Vikings.