Firma Multimedia Polska przedstawiła dziś swoje plany rozwoju związane z pozyskaniem kapitału z warszawskiej giełdy. Plany rozwojowe Multimedia Polska zakładają m.in. dalsze zwiększanie liczby klientów korzystających z usług pakietowych Double Play i Triple Play, a co za tym idzie wzrostu średniego przychodu na abonenta. Firma planuje także wprowadzanie nowych usług takich jak m.in. wideo na żądanie, telewizji cyfrowej dla abonentów kablowych, HDTV czy zaoferowanie usług komórkowych jako wirtualny operator (MVNO). Istotnym elementem strategicznym Firmy jest dalsza konsolidacja rozdrobnionego rynku operatorów kablowych.
Z usług Multimedia w pierwszym półroczu 2006 r. korzystało łącznie około 554 tys. klientów indywidualnych, a także 10 tys. klientów biznesowych, z których większość to małe i średnie przedsiębiorstwa. Wszyscy klienci Multimedia Polska korzystali łącznie z 747 tys. usług (telewizja, Internet, telefon, Programy Premium i inne), które nazywane są Jednostkami Generowania Przychodu.
Firma działa w całej Polsce w ponad 1,6 tys. miejscowościach. Na większości lokalnych rynków jest liderem. 114 tys. klientów było użytkownikami co najmniej dwóch usług (spośród telewizji, Internetu i telefonu), a 25 tys. to abonenci usługi Triple Play (wszystkie trzy usługi łącznie).
W końcu czerwca br. klienci Multimedia korzystali z 146 tys. linii telefonicznych, z czego: 113 tys. za pośrednictwem PSTN, a 33 tys. poprzez sieć kablową (większość to VoIP).
Sieć posiada 66 punktów styku z sieciami innych operatorów m.in. TP i operatorów komórkowych. Aby zwiększyć jeszcze bardziej efektywność działania Multimedia Polska do końca lutego 2007 r. planuje uruchomić kolejnych 12 punktów styku z siecią TP. W ciągu ostatnich 3-4 lat łączna wartość inwestycji Grupy Multimedia Polska przekroczyła 400 mln zł.
Największy udział w przychodach Multimedia Polska stanowią przychody z usług telewizji kablowej. W I półroczu 2006 roku przyniosły 46% sprzedaży. 19% przychodów stanowiły wpływy ze świadczenia usług szerokopasmowego dostępu do Internetu. Dzięki zakończonemu pod koniec 2005 r. procesowi konsolidacji ze spółkami z grupy TeleNet, w I połowie 2006 r. znacząco wzrosła liczba abonentów telefonii stacjonarnej, która stanowiła 33% udziału w przychodach Grupy Multimedia Polska. Znaczna część klientów Multimedia Polska generuje przychody w różnych segmentach działalności, korzystając z kilku usług jednocześnie (Double Play i Triple Play).
Struktura przychodów:
46% telewizja kablowa
33% telefonia stacjonarna
19% szerokopasmowy internet
2% pozostałe
Według nieaudytowanych, skonsolidowanych danych finansowych sporządzonych wg MSSF, w I półroczu 2006 przychody Multimedia Polska wyniosły 186,7 mln zł, a skorygowany EBITDA (zysk operacyjny przed amortyzacją, odsetkami i opodatkowaniem skorygowany o jednorazowe zdarzenia) 89,2 mln zł. Zysk netto Firmy wyniósł 25,6 mln zł.
Planowane nowe produkty:
Trwają przygotowania do wprowadzenia usługi telewizji cyfrowej w sieci kablowej. Planowane uruchomienie ma nastąpić nie wcześniej niż w 2007 r. Użytkownicy IP TV będą mogli także korzystać z usług dodatkowych, takich jak wideo na żądanie, telewizja wysokiej rozdzielczości – HDTV, nagrywanie i odtwarzanie programów telewizyjnych czy przewodnik po programach telewizyjnych.
Multimedia Polska rozważa także możliwość współpracy z operatorami sieci komórkowych działającymi w Polsce. Dzięki temu Spółka mogłaby rozszerzyć pakiet Triple Play o czwarty element, jakim byłaby usługa telefonii komórkowej (operator wirtualny – MVNO). Multimedia Polska oferowałyby wtedy pakietQaudruple Play łączący cztery usługi.
Wi-Max. Technologia ta umożliwi świadczenie usługi telefonicznej i internetowej na obszarach do tej pory nie objętych siecią spółki.
Nowe usługi związane z liberalizacją rynku telekomunikacyjnego, takie jak: WLR, LLU czy Bitstream Access.