Multimedia Polska - Bitstream Access, WiMAX, MVNO, HDTV

Newsy
Żródło: Multimedia Polska
Opinie: 6

Firma Multimedia Polska przedstawiła dziś swoje plany rozwoju związane z pozyskaniem kapitału z warszawskiej giełdy. Plany rozwojowe Multimedia Polska zakładają m.in. dalsze zwiększanie liczby klientów korzystających z usług pakietowych Double Play i Triple Play, a co za tym idzie wzrostu średniego przychodu na abonenta. Firma planuje także wprowadzanie nowych usług takich jak m.in. wideo na żądanie, telewizji cyfrowej dla abonentów kablowych, HDTV czy zaoferowanie usług komórkowych jako wirtualny operator (MVNO). Istotnym elementem strategicznym Firmy jest dalsza konsolidacja rozdrobnionego rynku operatorów kablowych.

Z usług Multimedia w pierwszym półroczu 2006 r. korzystało łącznie około 554 tys. klientów indywidualnych, a także 10 tys. klientów biznesowych, z których większość to małe i średnie przedsiębiorstwa. Wszyscy klienci Multimedia Polska korzystali łącznie z 747 tys. usług (telewizja, Internet, telefon, Programy Premium i inne), które nazywane są Jednostkami Generowania Przychodu.

Firma działa w całej Polsce w ponad 1,6 tys. miejscowościach. Na większości lokalnych rynków jest liderem. 114 tys. klientów było użytkownikami co najmniej dwóch usług (spośród telewizji, Internetu i telefonu), a 25 tys. to abonenci usługi Triple Play (wszystkie trzy usługi łącznie).

W końcu czerwca br. klienci Multimedia korzystali z 146 tys. linii telefonicznych, z czego: 113 tys. za pośrednictwem PSTN, a 33 tys. poprzez sieć kablową (większość to VoIP).

Sieć posiada 66 punktów styku z sieciami innych operatorów m.in. TP i operatorów komórkowych. Aby zwiększyć jeszcze bardziej efektywność działania Multimedia Polska do końca lutego 2007 r. planuje uruchomić kolejnych 12 punktów styku z siecią TP. W ciągu ostatnich 3-4 lat łączna wartość inwestycji Grupy Multimedia Polska przekroczyła 400 mln zł.


Największy udział w przychodach Multimedia Polska stanowią przychody z usług telewizji kablowej. W I półroczu 2006 roku przyniosły 46% sprzedaży. 19% przychodów stanowiły wpływy ze świadczenia usług szerokopasmowego dostępu do Internetu. Dzięki zakończonemu pod koniec 2005 r. procesowi konsolidacji ze spółkami z grupy TeleNet, w I połowie 2006 r. znacząco wzrosła liczba abonentów telefonii stacjonarnej, która stanowiła 33% udziału w przychodach Grupy Multimedia Polska. Znaczna część klientów Multimedia Polska generuje przychody w różnych segmentach działalności, korzystając z kilku usług jednocześnie (Double Play i Triple Play).

Struktura przychodów:

  • 46% telewizja kablowa

  • 33% telefonia stacjonarna

  • 19% szerokopasmowy internet

  • 2% pozostałe

Według nieaudytowanych, skonsolidowanych danych finansowych sporządzonych wg MSSF, w I półroczu 2006 przychody Multimedia Polska wyniosły 186,7 mln zł, a skorygowany EBITDA (zysk operacyjny przed amortyzacją, odsetkami i opodatkowaniem skorygowany o jednorazowe zdarzenia) 89,2 mln zł. Zysk netto Firmy wyniósł 25,6 mln zł.


Planowane nowe produkty:

  • Trwają przygotowania do wprowadzenia usługi telewizji cyfrowej w sieci kablowej. Planowane uruchomienie ma nastąpić nie wcześniej niż w 2007 r. Użytkownicy IP TV będą mogli także korzystać z usług dodatkowych, takich jak wideo na żądanie, telewizja wysokiej rozdzielczości – HDTV, nagrywanie i odtwarzanie programów telewizyjnych czy przewodnik po programach telewizyjnych.

  • Multimedia Polska rozważa także możliwość współpracy z operatorami sieci komórkowych działającymi w Polsce. Dzięki temu Spółka mogłaby rozszerzyć pakiet Triple Play o czwarty element, jakim byłaby usługa telefonii komórkowej (operator wirtualny – MVNO). Multimedia Polska oferowałyby wtedy pakietQaudruple Play łączący cztery usługi.

  • Wi-Max. Technologia ta umożliwi świadczenie usługi telefonicznej i internetowej na obszarach do tej pory nie objętych siecią spółki.

  • Nowe usługi związane z liberalizacją rynku telekomunikacyjnego, takie jak: WLR, LLU czy Bitstream Access.

Opinie:

Opinie archiwalne (6):

Komentuj

Komentarze / 6

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    pedros77 pisze: 2006-10-18 09:42
    Plany, plany, plany... i kolejna firma, która się "napala" na MVNO.
    0
  • Users Avatars Mini
    mirekb pisze: 2006-10-18 11:47
    ale tej firmie sie to raczej uda jest za silnie zwiazana z tp po2 facet w okularach z reklamy tej firmy gral tez w reklamach orange dla firm,to nie bez znaczenia;-))będzie to jeden z wiekszych mvno w Polsce
    0
  • Users Avatars Mini
    Piter pisze: 2006-10-18 15:00
    Na razie niech troche pomysla o starych abonentach bo koncza sie umowy i masowo ludzie odchodza bo sa korzystniejsze oferty dla nowych osob. A w mm nie ma tak latwo podpisania umowy w tym samym lokalu gdyz poprzednie umowy na to nie zezwalaja ;)Majac usluge TV trzeba odczekac miesiac,net 3 m-c,telefon 6 m-c :) I Pani powiedziala ze po tym czasie nadal mozna wrocic, ale kto wtedy jeszcze chcialby wracac? No comments...
    0
  • Users Avatars Mini
    delong pisze: 2006-10-18 22:24
    *Piter: dokłaadni tak jak mówisz w listopadzei kończy się mi umowa i wysłałem maila do BOKu. NIkt mi nie odpowiedział choć zaznaczyłem, że "w przypadku braku kontaktu z Państwa strony proszę potraktować mojego maila jako wypowiedzenie dalszej umowy o świadczenie usług." Nie wytrzymałem i zadzwoniłem a Pani Konsultant stwierdziła, że oferty przedstawi telefonicznie. Na moja prośbę iż mimo wszystko wolę ją otrzymać elektornicznie i czy to taki problem dla firmy która jest (podobno) ISP zostałem
    0
  • Users Avatars Mini
    delong pisze: 2006-10-18 22:25
    zmuszony do wysłuchania i zapisania na kartce ok 50 zł za 256/128 to jest konkurencyjna oferta dostosowana do dzisiejszych cen ??!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Marcin pisze: 2006-10-22 01:06
    Ja też jestem w Multimedii,czy ktos ma internet bez telewizji.Bo słyszałem że musi być min.pakiet rodzinny.Mam pakiet komfort ale myśle o rezygnacji z telewizji bo jest lepszy wybór na rynku.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: