Operator kablowy Multimedia Polska rozpoczął prace w miastach, w których nie posiadał własnej infrastruktury: Tarnowie, Pruszkowie i Hajnówce. Inwestycje w rozbudowę własnych sieci wyniosą w tym roku ok. 30 mln zł.
Strategia rozwoju Multimedia Polska zakłada:
zwiększanie udziału w rynku - poprzez konsolidację rozdrobnionego rynku operatorów kablowych i internetowych, aktywnie wykorzystując możliwości jakie niesie liberalizacja rynku telekomunikacyjnego (LLU) oraz poprzez systematyczną rozbudowę własnych sieci,
rozwój organiczny - czyli zwiększanie liczby usług poprzez wzrost poziomu penetracji rynku oraz sprzedaż nowych usług posiadanym klientom m.in. wykorzystując WLR.
Decyzja o budowie własnych sieci była wynikiem licznych analiz dokonanych przez operatora. Wynika z nich, że inwestycja jest opłacalna, gdy koszt dotarcia do abonenta (jednego gniazdka) wynosi ok. 60% aktualnych kosztów przejęcia. -Rachunek ekonomiczny jest prosty. Sieci kupowane od innych operatorów wymagają zazwyczaj znaczącej modernizacji, dostosowania ich do naszego standardu umożliwiającego świadczenie usługi pakietowej - mówi Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska.
Taka decyzja została podjęta po analizie potencjału rynku w Tarnowie, gdzie obecnie trwają najbardziej zaawansowane prace związane z budową własnej sieci. Spółka zamierza zainwestować w tym mieście około 10 mln zł. - Mieszkańcy osiedli, w których zakończyliśmy budowę sieci mają już dostęp do wszystkich naszych usług, z cyfrową telewizją kablową włącznie. Systematycznie doprowadzamy światłowód do kolejnych budynków. Nasze plany zakładają przyłączanie do sieci 1 tysiąca nowych gospodarstw domowych co 3 tygodnie - wyjaśnia prezes Rogowski.
Multimedia Polska współpracują w Tarnowie z Miejskim Przedsiębiorstwem Energetyki Cieplnej, które ma własną infrastrukturę światłowodową. To pozwoli bardzo szybko włączyć do sieci Multimediów większość gospodarstw domowych znajdujących się w zabudowie wielorodzinnej. Docelowo będzie to ok. 20 tys. mieszkań.
W Tarnowie sieć budowana jest w technologii optycznej, co oznacza, że światłowód doprowadzony zostanie do każdego budynku. Dzięki temu abonenci będą mieli od razu dostęp do wszystkich najnowocześniejszych usług oferowanych przez Multimedia Polska, czyli telewizji analogowej, internetu i telefonu, a także do telewizji cyfrowej (DTV), a co za tym idzie do kanałów wysokiej rozdzielczości (HD). W najbliższym czasie otrzymają też możliwość korzystania z nowoczesnych usług jak m.in. wideo na żądanie - wirtualnej wypożyczalni kilkuset filmów, którą w przeciwieństwie do usług oferowanych np. przez platformy cyfrowe, charakteryzuje dużo większa pojemność systemu dzięki przechowywaniu filmów na wideo- serwerach, a nie małym dysku.
Wejście na rynek tarnowski ułatwia także to, iż Multimedia posiadają tutaj od lat własny światłowód, łączący Brzesko, Dębicę i Mielec z Tarnowem, co umożliwia włączenie sieci do ogólnopolskiego szkieletu Multimedia Polska szybko i stosunkowo niewielkim kosztem. Kolejnym atutem jest fakt, iż Multimedia od kilku lat dostarczają telefon i internet klientom biznesowym, więc marka Multimedia jest w mieście rozpoznawalna i wywołuje pozytywne skojarzenia.