Fundusz Penta negocjuje transakcję sprzedaży Mobilikinga i nie wyklucza sprzedaży samej bazy klientów. "Mobilking jest jedną z naszych inwestycji, która nie spełnia oczekiwań. Rozważamy kilka możliwości i jedną z nich jest sprzedanie firmy" – powiedział dziennikowi Rzeczpospolita Jaroslaw Hascak, jeden z pięciu partnerów oraz udziałowców Penta Investments. Penta podkreśla, że w rozwój Mobilkinga zainwestowała kilkadziesiąt milionów euro. "Aktywny użytkownik usług przedpłaconych wart jest tyle, ile przynosi w roku przychodów" – mówi Rzeczpospolitej przedstawiciel jednego z operatorów komórkowych. Zatem średnio jeden klient Mobilkinga może być wart 240 zł. W bazie operatora klientów przynoszących realne przychody może być 30 – 50 proc. Wartość bazy klienckiej spółki można więc szacować na ok. 15 mln zł.
Penta może mieć kłopoty ze znalezieniem chętnego na swoją firmę. "Gdy się tak stanie, rozważamy sprzedanie samej bazy klientów. Jesteśmy elastyczni, nie wykluczamy także kolejnych inwestycji, aby podnieść wartość firmy" – odpowiada Jaroslaw Hascak.