Na konferencji prasowej która, odbyła się dziś w Warszawie przedstawiciele spółki Tell poinformowali iż, został opublikowany prospekt emisyjny Grupy Tell S.A. Opublikowanie prospektu przed 1 lipca br. umożliwia spółce przeprowadzenie publicznej oferty akcji w oparciu o dotychczas obowiązujące przepisy dotyczące prospektu emisyjnego. Oferta ma zostać przeprowadzona we wrześniu 2005 r., a przed jej rozpoczęciem opublikowana zostanie zaktualizowana wersja prospektu.
Prezes Tell S.A. Rafał Stempniewicz | Prezes Tell S.A. Rafał Stempniewicz, Dyrektor Finansowy Tell S.A. Robert Krasowski |
Grupa Kapitałowa Tell S.A. działa na rynku dystrybucji usług operatorów telefonii komórkowej. Tell S.A. jest obecnie największym autoryzowanym przedstawicielem ogólnopolskim PTK Centertel. Posiada sieć 140 salonów sprzedaży (kanał dedykowany klientom indywidualnym) i 54 konsultantów klientów biznesowych (kanał dedykowany klientom biznesowym). Tell S.A. oferuje wyłącznie usługi PTK Centertel oraz wybrane usługi TP S.A.
Connex Sp. z o.o. (spółka zależna od Tell S.A.) działa na rynku hurtowej sprzedaży usług bezabonamentowych, zaopatrując punkty detaliczne nie będące autoryzowanymi salonami sprzedaży żadnego z operatorów w asortyment pre-paid wszystkich trzech operatorów (PTK Centertel, Polkomtel, PTC). Obecnie sieć zaopatrywanych punktów składa się z 528 sklepów.
Dane dotyczące oferty publicznej
W ramach oferty Tell S.A. zamierza sprzedać 350000 akcji serii B. Oferta podzielona jest na dwie transze: Transzę indywidualną, w której zaoferowanych zostanie 87500 akcji i Transzę Instytucjonalną - 262500 akcji. Z oferty spółka spodziewa się pozyskać około 20 mln zł.
Strategia Grupy Kapitałowej i cele emisji
Strategia Emitenta i Grupy Kapitałowej zakłada maksymalizację wielkości i efektywności sieci sprzedaży, poprzez inwestycje w otwieranie nowych punktów sprzedaży i przejmowanie istniejących punktów od innych podmiotów. Na ten cel zamierza przeznaczyć większość środków pozyskanych z emisji akcji (od 95%).
Priorytetem dla spółki jest znaczne zwiększenie skali działania oraz współpracy z PTK Centertel. W pierwszej kolejności spółka zamierza nabywać sieci dystrybutorów usług tego operatora z jednoczesnym zachowaniem pozycji największego agenta PTK Centertel.
Emitent planuje również nabywanie sieci dystrybutorów pozostałych operatorów sieci telefonii komórkowej, obecnych na polskim rynku. W ramach tych sieci prowadzona będzie sprzedaż usług tych innych operatorów. Sprzedaż usług innych operatorów odbywać będzie się przez spółki zależne od emitenta, do których wydzielone zostaną sieci poszczególnych operatorów.
W efekcie realizacji zakładanej strategii spółka winna posiadać sieć sprzedaży dającą jej ok. 10% udziału w rynku dystrybucji usług operatorów sieci komórkowych w Polsce.
W dłuższym horyzoncie czasowym, w zależności od rozwoju modelu rynku sprzedaży usług operatorów sieci telefonii komórkowej w Polsce, emitent nie wyklucza prowadzenia, pod własną marką, sieci sprzedaży oferującej w tym samym sklepie usługi wszystkich operatorów, którzy działać będą na rynku polskim.
Wybrane dane finansowe Grupy Kapitałowej Tell
Wyszczególnienie | Za okres (tys. zł) | ||||
I kw. 2005 | I kw. 2004 | 2004 | 2003 | 2002 | |
Przychody ze sprzedaży | 27106 | 18683 | 98720 | 62843 | 65334 |
Wyniki na sprzedaży | 898 | 477 | 2517 | 1711 | 2773 |
Wyniki na działalności operacyjnej (EBIT) | 905 | 494 | 2518 | 1504 | 2046 |
Wyniki na działalności operacyjnej + amortyzacja (EBITDA) | 1473 | 822 | 4286 | 2692 | 2847 |
Wyniki na działalności gospodarczej | 696 | 394 | 1915 | 1032 | 1220 |
Wyniki brutto | 608 | 306 | 1563 | 856 | 1220 |
Wyniki netto | 538 | 201 | 1080 | 715 | 732 |