Największy dealer Idei wchodzi na giełdę

Newsy
Żródło: Tell
Opinie: 41

Na konferencji prasowej która, odbyła się dziś w Warszawie przedstawiciele spółki Tell poinformowali iż, został opublikowany prospekt emisyjny Grupy Tell S.A. Opublikowanie prospektu przed 1 lipca br. umożliwia spółce przeprowadzenie publicznej oferty akcji w oparciu o dotychczas obowiązujące przepisy dotyczące prospektu emisyjnego. Oferta ma zostać przeprowadzona we wrześniu 2005 r., a przed jej rozpoczęciem opublikowana zostanie zaktualizowana wersja prospektu.

Prezes Tell S.A. Rafał Stempniewicz  Prezes Tell S.A. Rafał Stempniewicz, Dyrektor Finansowy Tell S.A. Robert Krasowski 

Grupa Kapitałowa Tell S.A. działa na rynku dystrybucji usług operatorów telefonii komórkowej. Tell S.A. jest obecnie największym autoryzowanym przedstawicielem ogólnopolskim PTK Centertel. Posiada sieć 140 salonów sprzedaży (kanał dedykowany klientom indywidualnym) i 54 konsultantów klientów biznesowych  (kanał dedykowany klientom biznesowym). Tell S.A. oferuje wyłącznie usługi PTK Centertel oraz wybrane usługi TP S.A.

Connex Sp. z o.o. (spółka zależna od Tell S.A.) działa na rynku hurtowej sprzedaży usług bezabonamentowych, zaopatrując punkty detaliczne nie będące autoryzowanymi salonami sprzedaży żadnego z operatorów w asortyment pre-paid wszystkich trzech operatorów (PTK Centertel, Polkomtel, PTC). Obecnie sieć zaopatrywanych punktów składa się z 528 sklepów.

Dane dotyczące oferty publicznej

W ramach oferty Tell S.A. zamierza sprzedać 350000 akcji serii B. Oferta podzielona jest na dwie transze: Transzę indywidualną, w której zaoferowanych zostanie 87500 akcji i Transzę Instytucjonalną - 262500 akcji. Z oferty spółka spodziewa się pozyskać około 20 mln zł.

Strategia Grupy Kapitałowej i cele emisji

Strategia Emitenta i Grupy Kapitałowej zakłada maksymalizację wielkości i efektywności sieci sprzedaży, poprzez inwestycje w otwieranie nowych punktów sprzedaży i przejmowanie istniejących punktów od innych podmiotów. Na ten cel zamierza przeznaczyć większość środków pozyskanych z emisji akcji (od 95%).

Priorytetem dla spółki jest znaczne zwiększenie skali działania oraz współpracy z PTK Centertel. W pierwszej kolejności spółka zamierza nabywać sieci dystrybutorów usług tego operatora z jednoczesnym zachowaniem pozycji największego agenta PTK Centertel.

Emitent planuje również nabywanie sieci dystrybutorów pozostałych operatorów sieci telefonii komórkowej, obecnych na polskim rynku. W ramach tych sieci prowadzona będzie sprzedaż usług tych innych operatorów. Sprzedaż usług innych operatorów odbywać będzie się przez spółki zależne od emitenta, do których wydzielone zostaną sieci poszczególnych operatorów.

W efekcie realizacji zakładanej strategii spółka winna posiadać sieć sprzedaży dającą jej ok. 10% udziału w rynku dystrybucji usług operatorów sieci komórkowych w Polsce.

W dłuższym horyzoncie czasowym, w zależności od rozwoju modelu rynku sprzedaży usług operatorów sieci telefonii komórkowej w Polsce, emitent nie wyklucza prowadzenia, pod własną marką, sieci sprzedaży oferującej w tym samym sklepie usługi wszystkich operatorów, którzy działać będą na rynku polskim.

Wybrane dane finansowe Grupy Kapitałowej Tell

Wyszczególnienie Za okres (tys. zł)
I kw. 2005 I kw. 2004 2004 2003 2002
Przychody ze sprzedaży 27106 18683 98720 62843 65334
Wyniki na sprzedaży 898 477 2517 1711 2773
Wyniki na działalności operacyjnej (EBIT) 905 494 2518 1504 2046
Wyniki na działalności operacyjnej + amortyzacja (EBITDA) 1473 822 4286 2692 2847
Wyniki na działalności gospodarczej 696 394 1915 1032 1220
Wyniki brutto 608 306 1563 856 1220
Wyniki netto 538 201 1080 715 732

Opinie:

Opinie archiwalne (41):

Komentuj

Komentarze / 41

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    tele-ekspert pisze: 2005-06-30 17:17
    PIERWSZY RAZ SŁYSZE O TEL..... BUHAHAHAHA.....
    0
  • Users Avatars Mini
    tele-ekspert pisze: 2005-06-30 17:18
    TZN TELL, ALE TO I TAK NIEWAŻNE....
    0
  • Users Avatars Mini
    linki1988 pisze: 2005-06-30 17:32
    nic nich nie słyszałem
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzesiek pisze: 2005-06-30 17:34
    co oni sa gdzies wogule?
    0
  • Users Avatars Mini
    aluc pisze: 2005-06-30 17:37
    No to gratuluję niewiedzy. Tell jest jednym z dealerów współpracujących z Ideą. Duża część salonów (punktów sprzedaży i firmówek) na pomorzu bynajmniej należy do nich.
    0
  • Users Avatars Mini
    konica pisze: 2005-06-30 18:19
    A ja gratuluje TELL-owi tego kroku oraz tego ze obalil wreszcie pozycje lidera firmie GTI /grupa Germanos zreszta/. Moje gratulacje i wysokiego debiutu zycze.
    0
  • Users Avatars Mini
    qubi_666 pisze: 2005-06-30 18:27
    fajne mają szkoda że TELKOMP nie wchodzi na giełdę :((. A co do wypowiedzi kto to, skąd się wzieli, Panowie i panie wystarczy czasami popatrzeć się na szybę w salonie ulotki, reklamówki i nie chodzi mi o logo IDEI tylko właśnie o logo AUTORYZOWANEGO PRZEDSTAWICIELA :))))) pozdro
    0
  • Users Avatars Mini
    burak pisze: 2005-06-30 19:57
    Taa - a pracownicy rzeczonej firmy zarabiają z miesiąca na misiąc coraz mniej - smutne ale prawdziwe.
    0
  • Users Avatars Mini
    g-rat pisze: 2005-06-30 20:46
    a Havo? jakieś opinie o Havo, kolejnym dużym agencie Centertela?
    0
  • Users Avatars Mini
    marzenka pisze: 2005-06-30 20:58
    qubi_666 jak ja Ci bardzo lubieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee buzia
    0
  • Users Avatars Mini
    bakx pisze: 2005-06-30 21:17
    pierwszy raz slysze,,, gdzie są w krakowie?? o ile sa...
    0
  • Users Avatars Mini
    ona pisze: 2005-06-30 21:27
    a ja właśnie pracuję w Tell-u chwalę sobie współpracę z przesympatycznymi, młodymi, pełnymi zapału ludźmi - pozdrawiam wszystkich :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-06-30 22:07
    Nie wiem czy zauważyliście, ale trudno jest dotrzeć choćby do nazw firm - dilerów Idei. Plus i Era podają pełne nazwy przedstwicieli handlujących dla nich...a znaleźć to na stronie Idei... no coż.. szczęśliwego nowego roku ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    gthklkj pisze: 2005-06-30 22:49
    żarty się skończyly w tym roku pewnie polkomtek wejdzie na giełdę
    0
  • Users Avatars Mini
    Alojzy pisze: 2005-06-30 23:53
    Ten pan bez włosów wygląda ok. Ale ten drugi to chyba zjada 10 zl w zlotowkach aby mu ten drugi nie zabral. No i troche rutkowski, identyczna miniaturka
    0
  • Users Avatars Mini
    observe pisze: 2005-07-01 07:39
    Ci wszyscy agenci, to firmy na glinianych nogach. Chwala się ile to maja puntów sprzedaży, a tak naprawde to nie sa ich, tylko dealerów. Wystarczy, że Idea wypowie im umowę i zostaną z najwyżej 15 pracownikami na lodzie i kilkunastoma biurkami, aha może jescze pare aut w lesingu. Agenci, to nic innego jak posrednik, będacy jak wrzód na d...... operatorów. Zreszta, co to za zysk 1 mln, a napewno nie upoważnia kolesia by trzymał łapy w kieszeniach, jak jakiś Bill, ten od komputerów.
    0
  • Users Avatars Mini
    ja pisze: 2005-07-01 12:19
    Witam observe. Twój komentarz świadczy tylko i wyłącznie o Twojej niewiedzy na temat Idei i dealerów, którzy ją reprezentują i nie masz racji twierdząc, że dealerzy bez Idei nie istnieją - może zagłębiłbyś się w temacie i przyjrzał dokładnie ile jest np. w Poznaniu (gdzie TELL SA ma siedzibę) salonów firmowych samej Idei, a ile salonów należy do dealerów - i nie mam tu na myśli samego TELLA, ale wszystkie salony, które są w mieście. Nie znasz tematu, nie masz pojęcia w jaki sposób ta machina się kręci, a masz odwagę wypowiadać się - to śmieszne!!! Kilka lat temu to właśnie dealerzy Idei zbuntowali się i przestali kupować telefony od operatora - wiesz, jakie Idea wówczas poniosła straty?Nie masz pojęcia, ale niestety salony firmowe nie zapewniły firmie takiego zysku, jaki Idea czerpie właśnie dzięki agentom. Zanim wypowiesz się na dany temat proponuję posiadać większą wiedzę. Serdecznie pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    TeCzoWy pisze: 2005-07-01 13:03
    Witam Wypowiadacie się jakbyście wogóle nie wiedzieli o czym mówicie, więc niewiem po co wogóle udzielacie się w tych kometarzach. Odp: dla tele-expert [tylko w czym expert? bo chyba nie w telekomunikacji], linki1988, Grzesiek: Ci co nie słyszeli o firmie Tell napewno o niej nie usłyszą, trzeba być w branży by takie informacje posiadać. Odp. dla Bakx: W Krakowie też są, tylko trzeba wiedzieć czego się szuka. Odp. dla Aleksander25: Brak takich informacji tylko świadczy o tym że całość jest bardziej zintegrowana niż ci się wydaje. Proponuję poczytać trochę na ten temat. cdn.
    0
  • Users Avatars Mini
    TeCzoWy pisze: 2005-07-01 13:04
    Odp. dla obserwe: Przeczytaj swoją wypowiedź i powiedz że ma sens jeżeli znasz strukturę działania Centertela i stan sieci Tell, nikt chyba sobie nie podcina gałęzi na której siedzi. Dodatkowo jak to określiłeś "wrzód .." to coś co pozwala żyć IDEI, bez tych "wrzodów" Idea by zniknęła, Idea posiada tylko kilka saloników w Polsce. Co do zysków to się nie wypowiadam, chciałbym mieć taki zysk netto, a biorąc pod uwagę obecne czasy to tylko chwalić że wogóle jest zysk. Po drugie takie sieci jak Tell to skomplikowany twór, który działa w szerszym zakresie niż to widać. Poczytasz trochę więcej o tej firmie to zmienisz zdanie. Pozdrawiam Wszystkich TeCzoWy
    0
  • Users Avatars Mini
    indigo pisze: 2005-07-01 13:34
    Witam wszystkich spragnionych informacji na temat spolki Tell zapraszam na stronke www.tell.pl - mozna tam znalezc min. informacje dotyczace sieci sprzedazy. Szanownego Tele-Eksperta powyzsze zaproszenie nie dotyczy gdyz jako ekspert posiadl wiedze wszelaka i niczego juz mu nie trzeba (oprocz blekitnego nieba...) ; Grzeskowi natomiast zalecam prace ze slownikiem ortograficznym-coz, publiczne choc wirtualne wypowiedzi zobowiazuja pzdrv
    0
  • Users Avatars Mini
    wojciech pisze: 2005-07-01 14:24
    ~~~TeCzoWy~~~ słuchajcie , zna się na rzeczy , w końcu siedzie w tej firmie od lat , pozdr. wojciech kentaki
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-07-01 14:42
    Teczowy - chyba z tą integracją zdrowo przesadziłeś. Wynik braku jakichkolwiek informacji o dilerach na stronie Idei to nic więcej jak niedopatrzenie , pochodna ogólnego bajzlu w tej firmie. Zajrzyj może sobie na stronę Plusa - wszyscy dilerzy sensownie i logicznie poukładani. Mozesz sprawdzić gdzie i jaki punkt masz u siebie w regionie, jednym kliknięciem masz też na tacy wszystkie punkty danego przedstawiciela, adres głownej siedziby, kontakt do nich ( mail, telefon). Plus ma dużych i stabilnych dilerów. Ponadto jeśli dana firma posiada swoja stronę www, to podają link. Ponadto zauważyłem,że u dilerów Plusowych stan zatrudnienia jest bardzo stabilny. W moim mieście praktycznie od samego początku widuję w salonach jednych i tych samych ludzi.
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-07-01 14:43
    Co do przedstawicieli Idei - rotacja jest niesamowita. Bez przerwy nowa głupawa panienka , zastępuje poprzednią , z jeszcze większym pustogłowiem od swej poprzedniczki. Zastanawiam sie szczerze kto tych ludzi przyjmuje. Skrajna niekompetencja. U dilerów Plusowych to przynajmniej wiadomo - jak klient jest niezadowolony, zostanie wprowadzony w błąd przy zawarciu umowy , to wie gdzie ma się przynajmniej udać . W przypadku dilerów Idei - szukaj sobie wiatru w polu, zero adresu, zero kontaktu. I nie zaprzeczaj , bo przerobiłem to z koleżanką, panienka nagadała jej głupot i farmazonów, dopiero po otrzymaniu faktury zorientowała się,że to nie jest ta oferta o której szczebiotało bezmóżdże w minispódniczce.
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-07-01 14:43
    Odkręcenie całej sprawy kosztowało sporo czasu i nerwów, przy czym sam Centertel niespecjalnie był zainteresowany pomocą. Z własnych obserwacji - i zreszta nie tylko z moich - wynika - poziom kompetencji u pracowników dilerów Idei jest najniższy. Wielu z nich stosuje politykę zatrudnienia na raz .Przykład - u mnie w mieście znajduje się dilerzyna , który co miesiąc szuka pracownika. Kolega poszedł, chłopak był naprawdę dobry w te klocki, dostał umowę na miesiąc za 1 tys zł z obietnicą następnej za 1500. Popracował miesiąc - podziękowali mu. Szukali nowego..Sam nie wierzyłem mu, myślałem że na serio musiał coś spieprzyć ,że podziękowali. Ale skąd... od kwietnia co miesiąc widuję nowe ogłoszenia poszukiwaniu pracownika. Ile taką polityką dilerzyna zaoszczędzi? Całkiem sporo.
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-07-01 14:47
    Cudowna więc integracja. Centertel niby kontroluje swoich dilerów... co jest ewidentną bzdurą. Jak kupować w IDei , to najlepiej już udać się do salonu firmowego Centertela czy Telepunktu, tam przynajmniej pracownicy są sensownie przeszkoleni. Jeśli u dilera - to lepiej samemu najpierw podszkolić sie z oferty, z czego wynikną dwojakiego rodzaju profity, ponieważ kupimy to co rzeczywiście chcieliśmy, jak również istnieje duża szansa na inny rodzaj satysfakcji - będziemy widzieć więcej niż sprzedający w punkcie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kamik pisze: 2005-07-01 14:58
    observe: i masz rację i nie masz, to zależy od spojrzenia i punktu siedzenia. Faktycznie budować coś na bazie Operatora to nie lada wyczyn - tym bardziej trzeba podziwiać tych ludzi, bo wystarczy, że jeden z kolesi u Operatora wstanie lewą nogą i może być po temacie i giełdzie. ja: o jakim Ty buncie mówisz? Przeciw Operatorowi? Wszyscy są cetralnie z....ni bo mają jako jedyni jeszcze zyski, porównaj to z Plusem i Erą i będziesz wiedział czemu. Co do siły Agentów-Dealerów to przypomij sobie sytuację z GTI-Germanosem sprawa wisiała na włosku:) A zmiany w Zarządzie czemu nastąpiły? Bo raz dali się ograć - tak zakładam, pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    monia pisze: 2005-07-01 15:03
    Jestem żoną jednego z pracowników tej firmy.Od kilku lat obserwuję jak z małej firemki zatrudniajacej klikudziesięciu ludzi przekształciła się w dużą , prężnie działającą firmę. Gratuluję wam wejścia na giełdę. Mam nadzieję, że umocni to jeszcze bardziej waszą pozycję na rynku. Gratulacje dla pracowników - macie wspaniałego szefa, którego ja mogę wam tylko pozazdrościć.Trzymajcie się. Życzę powodzenia!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    WOJCIECH pisze: 2005-07-01 18:25
    Kiedyś pracowałem u dealera pod logiem Tell (prawie 4 lata ) , ludzie są spox i współpraca też , pozdrowienia dla Tami i Diny i Rafała L. którego już tam nie ma , ich wspominam najprzyjemniej , jednak ~~Aleksander25~~ rotacja pracowników w firmie zależy od głupoty Daler Menagera Centertel , a nie właściciela saloniku . Centek miesza tam najbardziej i ich podejście do ludzi ma wiele do życzenia .
    0
  • Users Avatars Mini
    konca pisze: 2005-07-01 21:08
    WOJCIECH, zgadzam się z Tobą i to w 100 %. Cała rotacja pracowników i to na prawdę dobrych którzy poodchodzili to wina debilnych i kompletnych oszołomów zwanych Dealer Menager-ów. Wydaje im się że są pępkami swiata, a nie mają pojęcia jak prowadzić firmę. Smutne to ze wchodzi taki kretyn do punktu i mówi właścicielowi co jest dobre a co nie. Na proste pytanie klienta sam nie potrafi odpowiedzieć. Sam byłem światkeim takiego zdarzenia. Kompetencja tego szczebla pracowników Centertela jest dla mnie "0". sądzę że zgodzi się ze mną większość pracowników salonów Idei.
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-07-01 22:16
    ~~~ Wojciech - więc czmu nadal nie pracujesz w tej firmie skoro tak ją chwalisz?
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-07-01 22:17
    ~~~ konca - jakoś trudno mi w to uwierzyć ,że tę ciągłe rotacje to sprawka Centertela. W końcu rekrutacje przeprowadza diler i robi z ludźmi co mu sie podoba. Obiecuje po miesiącu umowę z wyższa stawką , po czym dziękuje pracownikowi, który przez ten miesiąć dwoi sie i troi by tę kolejną umowę zdobyć. Zdobywa przez 4 tygodnie sprawność szwaczki ( ceruje balon), pompowacza balonu i sprzątaczki zarazem. za miesiąc przychodzi kolejny naiwaniak i robi za murzynka z wielkimi nadziejami na coś więcej. Oczywiście to nie dotyczy pracy załatwianej "po znajomości". Najgłupsze przypadki nawet jeśli mają dobre znajomości z właścicielem - pracują długo szerząc głupotę, dezinformację i antyreklamę operatorowi. Nie wierze w to,że kontrola z Centertela by tego nie wychwyciła, bo to bije po oczach.
    0
  • Users Avatars Mini
    DonVito pisze: 2005-07-01 22:22
    Aleksander25- zastanów się co piszesz, bo do telepunktu, to po neo, aparat bezprzewodowy, ale nie po Idee (co najwyżej po doładowanie konta). Sorry dla wszystkich pracowników tele..., ale wiedza większości z Was kończy się na wpisaniu umowy w system i zatwierdzeniu jej.
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-07-01 23:06
    ~~~Don vito - Jeśli chodzi o Telepunkt w moim mieście - nie mogę mieć żadnych zastrzeżeń, poziom wiedzy pracowników jest wysoki.
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-07-01 23:16
    mam ma myśli poziom wiedzy na temat usług i ofert sieci Idea. Ponadto obsługa jest profesjonalna i nie ma dużej rotacji.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kamik pisze: 2005-07-02 16:24
    Zatem wybierzmy najgorszego Dealer Managera w sieci Centertel a potem czas na inne sieci i różnych koordynatorów i wyślijmy to decydentom od Operatorów. Przecierz wiadomo, że generalnie to oni starają się utrudnić pracę a nie pomóc. Większość z nas miała z nimi doświadczenia i rzadko pozytywne! KONKURS ROZPOCZĘTY!
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-07-03 12:47
    Wybacz szczerość , ale ja też bym utrudniał pracę komuś ,kto "przecież" pisze przez "rz" . Poza tym tu już nic nie zwojujesz, zacznij wątek pod jakimś świeżym newsem o Idei.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kamik pisze: 2005-07-03 17:26
    Fakt, błąd w sztuce ale dzięki za rewolucyjną czujność -spójrz też tak krytycznym okiem na swoje \"dzieła\" cyt. \"tę ciągłe rotacje\", sorry ale to trochę bełkot a liczy się czasem merytoryczność i dzięki za dobre rady: sam wybieram temat i jego \"świeżość\".
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-07-04 01:42
    kamik - błędy wynikające z pośpiechu są wybaczalne i do rozróżnienia gołym okiem od tych siermiężnych byków ortograficznych.
    0
  • Users Avatars Mini
    wojciech pisze: 2005-07-04 13:44
    ~~ALEKSANDER25~~ pracowałem pod dealerem , jednak człowiek po 4 latach na salonie , dodatkowo na funkcji kierowniczej się wypala i ma dosyć ludzi z centertela , odejście było moją decyzją , jestem teraz w konkurencji i chwale sobie współpracę , całkiem inny poziom (wyższy) Koordynatorzy nie kładą kłód pod nogi ( jak w Centku) lecz bardzo wspierają . Jeżeli chodzi o telepunkty to się niestety niezgodzę , nie chcę nikogo urazić jednak mam odczucie że są mniej doinformowani . Nie wiem z jakiego jesteś miasta jadnak na Mazurach sytuacja jest inna .
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-07-04 20:48
    ~~~Wojciech - u konkurencji? Czyli gdzie?
    0
  • Users Avatars Mini
    wojciech pisze: 2005-07-12 16:29
    ~~Aleksander25~~ +
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: