Naprawa smartfona, laptopa, smartwatcha się nie opłaca?

Akcje partnerskie | Newsy
Opinie: 0
Naprawa smartfona, laptopa, smartwatcha się nie opłaca?

Zbity wyświetlacz w niedawno zakupionym smartfonie, przypadkowo zalany laptop – to zdarzenia, których każdy chciałby uniknąć, ale niestety zdarzają się i to wcale nierzadko. Nie tylko doprowadzają nas do łez, ale i często uniemożliwiają na dłużej korzystanie z urządzenia mobilnego.

Jak wynika z badania firmy Kantar, przeprowadzonego na zlecenie Digital Care (firma specjalizującą się w ubezpieczeniach urządzeń), 46 proc. wszystkich użytkowników co najmniej raz doświadczyła uszkodzenia smartfona z czego mniej niż połowa (43 proc.) decyduje się na naprawę. 45 proc. uszkodzeń ma miejsce w domu, a 80 proc. dotyczy zbitego wyświetlacza. Koszt wymiany wyświetlacza czasami przekracza 70 proc. ceny nowego smartfona.

Przed tego typu nieprzyjemnymi wypadkami można się jednak zabezpieczyć. Orange od kilku lat oferuje swoim klientom usługę Orange Smart Care, w ramach której zapewnia im pomoc po uszkodzeniu telefonu. Po jej wykupieniu i aktywacji, to bowiem operator bierze na siebie naprawę urządzenia. – Uszkodzenie zgłasza się przez www.orangesmartcare.pl lub pod numerem 501 030 030.

Usługa cieszy się coraz większą popularnością. W maju operator informował, że klienci, którzy korzystają z usługi Orange Smart Care zgłaszają uszkodzenia smartfonów średnio co 9,3 min. I m.in. to spowodowało, że Orange postanowił pod koniec wakacji rozszerzyć jej zakres, obejmując nią także naprawę smartwatchy, tabletów i laptopów.

Z Orange Smart Care można zacząć korzystać, zawierając lub przedłużając umowę o świadczenie usług mobilnych, usług Orange Love lub w ramach zakupu telefonu na raty bez abonamentu. W przypadku, gdy klient decyduje się na ofertę bez urządzenia, Orange Smart Care można aktywować na dowolnym smartfonie (w tym przypadku tylko na smartfonie), w którym jest karta SIM Orange. Można ją uruchomić także poprzez Mój Orange do 14 dni od daty podpisania lub przedłużenia umowy. Mogą z niej skorzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Orange oferuje usługę w dwóch wariantach Orange Smart Care za 11,99 zł brutto miesięcznie (opłata naliczana jest od drugiego miesiąca) oraz Orange Smart Care Premium za 15,99 zł miesięcznie (płaci się także od drugiego miesiąca). Ta druga opcja jest trochę droższa, ale co oczywiste, obejmuje też trochę szerszy zakres usług. W obu wariantach pierwszy miesiąc korzystanie z usługi jest bezpłatny. Można też zrezygnować z niej w każdej chwili, ale wówczas nie można jej włączyć ponownie (reaktywować).

Na jakie wsparcie operatora może liczyć klient, który korzysta z wersji podstawowej Orange Smart Care? Otóż na całkiem niemałe, bo na naprawę pękniętego lub stłuczonego wyświetlacza, przy czym usługa obejmuje także obudowę, aparat (przedni lub tylny) i przyciski, jeśli elementy te również uległy uszkodzeniu wraz z wyświetlaczem. Operator zajmie się też uszkodzonym urządzeniem na skutek zalania wodą (naprawa lub wymiana płyty głównej). Klient może też zwrócić się o diagnozę stanu smartfona za pomocą aplikacji diagnostycznej Orange Smart Care.

Na tego typu usługi w Orange Smart Care klientowi przyznawana jest corocznie dostępna kwota limitu 1200 zł brutto, z czego pokrywane są koszty: transportu, ekspertyzy, naprawy lub wymiany. W ramach limitu może być zrealizowana dowolna liczba napraw lub wymian. Po upływie 12 miesięcy automatycznie uruchamiany jest nowy limit w tej samej wysokości, przy czym kwota niewykorzystana w danym okresie nie sumuje się z limitem nowym.

Naprawa jest wykonywana w ciągu 7 dni, a klient może otrzymać urządzenie zastępcze - co kosztuje 50 zł brutto.

W przypadku opcji Orange Smart Care Premium zakres usługi zawiera wszystko to, co w podstawowej wersji, z tą różnicą, że w wersji Premium można naprawić każdy uszkodzony element urządzenia, bez względu na to, czy uszkodzony został wyświetlacz. Jeśli naprawa nie jest możliwa, operator gwarantujewymianę urządzenia na nowe Nie ma w niej też limitu kosztów naprawy, przy czym można skorzystać tylko z jednej naprawy rocznie.

Warto też pamiętać, że przy zakupie kilku urządzeń w zestawie, usługą można objąć tylko jedno z nich – i będzie to urządzenie droższe.

 

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: