Narasta problem stawek interconnectowych

Newsy
Żródło: PIIT
Opinie: 14

Cena detaliczna nie może być niższa od interconnectowej - mówiono podczas spotkania operatorów w siedzibie firmy Energis w Warszawie, które odbyło się 8 kwietnia.

Spotkanie zostało zorganizowane z upoważnienia wiceprezesa PIIT, Wojciecha Hałki. Wzięło w nim udział ponad 30 przedstawicieli operatorów stacjonarnych i komórkowych. Celem spotkania była wymiana zdań na temat problemów, jakie pojawiają się we wzajemnej współpracy.

Operatorzy stacjonarni podnosili kwestię erozji cen, która ich zdaniem - wywodzi się z planów taryfowych oferowanych abonentom sieci komórkowych, w tym klientom biznesowym. Taka sytuacja powoduje odpływ ruchu z sieci operatorów stacjonarnych, który jest głównym źródłem ich dochodów. 

Uczestnicy spotkania kontynuowali dyskusje na temat zakańczania połączeń w sieciach operatorów komórkowych, zwłaszcza zaś znacznego różnicowania cen detalicznych od hurtowych. Przedstawiciele operatorów komórkowych zapewniali, że w przypadku wykrycia tzw. bramek GSM do koncentrowania ruchu, kierują takie sprawy do sądu i prokuratury. - Nas nie interesują sankcje prawne - ripostował Wojciech Gawęda ze spółki SM-Media, dodając, że operatorzy lokalni chcą mieć zapewnione poprawne połączenia, aby móc zarządzać ruchem.

Na koniec dyskusji zgodzono się, że problemów nie da się rozwiązać, dopóki cena detaliczna będzie niższa od interconnectowej. - Musimy zastosować takie metody, aby po wszystkich upustach dla abonenta, nie było niższych cen - powiedział Jerzy Sadowski z Polkomtela. Operatorzy komórkowi mają przedstawić za trzy tygodnie propozycje rozwiązania tego problemu, która byłaby do zaakceptowania przez operatorów lokalnych.

Opinie:

Opinie archiwalne (14):

Komentuj

Komentarze / 14

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    XY pisze: 2003-04-10 20:59
    Krótko mówią - nasuwa mi się skojarzenie - zmowa kartelowa.
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2003-04-10 22:22
    powiem krótko - nie bedzie połączeń poza siec tańszych niz 60 gr/min. Czyli ogłoszą obnizka a bedzie podwyżka.
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2003-04-10 22:28
    jak tak dalej pójdzie to bedzie opłacało sie po ewentualnym wejsciu Polski do UE brać telefon w zagranicznej sieci i byc w roamingu gdyz bedzie taniej niz u naszych operatorów. Przez pewien czas tak było z plusem jak miał smsy po 60 groszy , jak przez pewien czas mieszkałem w Swinoujściu to taniej było wysyłac smsy z D1 bo na rachunku w roamingu plusa były po 30 groszy! I chyba tak jest do dzis.
    0
  • Users Avatars Mini
    Galaktyczny Edek pisze: 2003-04-11 00:31
    Zgadzam sie i z XY i z hansenem, co wiecej dla mnie jest to o tyle oburzajace, ze zaklada ze op nie moze stacic na tym biznesie, a wiadomo ze biznes to ryzyko - jeden odnosi sukces, inny plajtuje, w zaleznosci od biznesplanu i generalnie strategii biznesowej. A tu w mysl powyzszego planu bedzie milo, zgodnie i przyjemnie. Pytanie za 2 punkty, czyim kosztem?
    0
  • Users Avatars Mini
    spacetur pisze: 2003-04-11 01:19
    "hansen" chyba coś pomieszałeś, gdy smsy w plusie były już po 25groszy +vat to era jeszcze długi czas miała starą stawkę jakieś 60groszy o ile dobrze pamiętam. Dobrze że prowadzą takie spotkania i wymieniają opinie, może przez przypadek wymyślą coś korzystnego dla klienta;-))) Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    Szy pisze: 2003-04-11 02:08
    Do Spacetur: W Erze SMSy od czasu zniesienia dodatkowego abonamentu na SMSy (rok 1997) były po 50 gr + VAT (brutto 61 gr) - aż do wprowadzenia taryf Nowa Moja i Nowa Biznes.
    0
  • Users Avatars Mini
    Yetti pisze: 2003-04-11 02:31
    hmm, a bierzecie pod uwage ze chodzi tu o polaczenia interconnectowe? czyli glownie o przejscie z sieci komorkowej do stacjonarnej (a tak naprawde to o przyjmowanie ruchu zagranicznego). Generalnie okazalo sie ze taniej jest dzwonic na komorki w danym kraju z innego kraju, niz wykupowac transmisje miedzy-operatorska (czyli wlasnie interconnectowa) i samemu realizowac przejscie pomiedzy sieciami. A postanowienia podobno nie maja zmienic cen dla klientow, a jedynie zabronic wykonywania procederu przyjmowania ruchu, bez ponoszenia realnych kosztow z tym zwiazanych. - uprzedzajac pytania, nie jestem zwiazany z zadnym z operatorow. -
    0
  • Users Avatars Mini
    Galaktyczny Edek pisze: 2003-04-11 10:35
    Yetti, masz troche racji, aczkolwiek odgorne ustalenia co do cen sa nie fair wobec klientow. Poza tym sa kraje jak Stany, Kanada, Japonia gdzie nie ma oddzielnych prefiksow komorkowych i jakos opy tam funkcjonuja. W Czechach w ktorych teraz jestem konkurencja tak zbila ceny ze mam za 130 zlotych 420 minut gadania w rozliczeniu sekundowym (Oskar) i jest to standard dla uzytkownikow indywidualnych, a nie taryfa wewnetrzna jak w Idei (NIO 240 za cene NIO60).
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2003-04-11 10:52
    spacetur **** widac , że od niedawna jesteś uzytkownikiem telefonu gsm i nie pamietasz "dawnych czasów". Jak chcesz zobaczyc co i jak to musisz poszukac starych stawek na stronie plusa. Stawki obecne, o których piszesz, 25 +vat obowiazuję chyba od około 2 lat. I nie do wszystkich i dla wszystkich jest ten sms po 25 groszy netto :))). Spotkanie to pachnie zmowa kartelową. URTiP powinien stawke ustalic za interconnect na np 10 groszy. Dla wszystkich bez różnicy czy to operator stacjonarny czy gsm. I nie chodzi tu o koszty, nie jest to mało bo jesli chodzi o utrzymanie sieci - jak nikt nie dzwoni to tez trzeba utrzynywac siec, prawda. A jak ktos zadzwoni to wpada 10 groszy.
    0
  • Users Avatars Mini
    cystone pisze: 2003-04-12 01:30
    www.oskarmobil.cz / en / price_plans / tarify.php Kurs 1 korona z dnia 11-04-2003 wynosi 0.1358 PLN WYNIK PRZELICZANIA: 1050CZK -- 142.59 PLN
    0
  • Users Avatars Mini
    khalon pisze: 2003-04-12 02:21
    no, no co to się porobiło...
    0
  • Users Avatars Mini
    Galaktyczny Edek pisze: 2003-04-12 09:56
    cystone, masz racje, teraz to nie 130 tylko 142 zlote (roznice kursowe) :-), do tych 300 minut mozesz dorzucic dodatkowe 120 jak nie bierzesz nowego telefonu (nie wzialem). Dostalem tez pakiet 5000 SMSow. Aha, wszystkie telefony w Oskarze nie maja SIM-Locka, to tez jest wyraznie zaznaczone.
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2003-04-15 00:17
    Tak jest nazwijmy to wreszcie po imieniu jest problem w stawkach interconnectowych!Nie oszukujmy sie! ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2003-04-15 00:18
    cystone dobrze liczysz ;)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: