Netia podpisała kontrakt na świadczenie usług kurierskich z DPD Polska.
Istotnymi kryteriami wyboru firmy kurierskiej były wysoka jakość oferowanych usług oraz duża elastyczność w dostosowaniu systemu informatycznego. Z powyższych względów Netia zdecydowała się powierzyć swoje przesyłki DPD Polska.
W związku z potrzebami Netii firma DPD ustaliła konkretne przedziały czasowe doręczenia przesyłek (12-15:00, 15-18:00, 18-21:00 dla danego kodu pocztowego). Jednocześnie klienci firmy Netia w każdej chwili mają możliwość sprawdzenia m.in. dostępności kurierów DPD w poszczególnych lokalizacjach i strefach czasowych w całej Polsce. Oznacza to, że końcowy odbiorca może sam określić dogodny dla siebie czas i adres doręczenia: w miejscu zamieszkania, pracy, na wakacjach, czy w oddziale DPD. Odbiorca sam decyduje o chęci skorzystania z usług i opcji dodatkowych, definiując w ten sposób ostateczną cenę doręczenia.
DPD Polska zagwarantowała Netii takie usługi jak: dokumenty zwrotne, doręczenia do rąk własnych, weryfikację danych odbiorcy, powiadomienie SMS’em lub e-mail’em, a także usługę przesyłki zwrotnej, gwarantującą zwrot podpisanej umowy na usługi telekomunikacyjne od klienta już następnego dnia roboczego. Jednocześnie kurierzy DPD mają obowiązek uważnego sprawdzenia nie tylko tożsamości odbiorcy, ale i dokumentów warunkujących możliwość zawarcia umowy z Netią (np. opłacony rachunek telefoniczny, nie starszy niż 3 miesiące).
DPD Polska dedykowała do obsługi firmy Netia również wyspecjalizowanych pracowników Działu Obsługi Klienta. Do ich zadań należy stały kontakt z Netią, natychmiastowa pomoc w rozwiązaniu ewentualnych problemów oraz przygotowywanie i wysyłka do Netii codziennych raportów, zawierających statusy przesyłek.