Netia zaprezentowała wyniki finansowe za trzeci kwartał 2018 roku.
Spółka wypracowała w tym okresie 341 mln zł przychodów i 94 mln zł skorygowanego zysku EBITDA.
Na przychody w ogólnej kwocie 341 mln zł (-1 proc. kwartał do kwartału) złożyło się 182 mln zł wypracowane na rynku B2B (+1 proc. k-d-k), 153 mln zł (-2 proc. k-d-k) na rynku B2C oraz 6 mln zł wygenerowane przez spółkę Petrotel. Systematycznie rośnie udział usług szerokopasmowych i innych usług (w tym TV oraz ICT) w miksie przychodowym Netii. Obecnie tego typu usługi zapewniają 75 proc. przychodów, a ich dodatnia dynamika w ostatnich kwartałach coraz skuteczniej niweluje spadki generowane przez tradycyjnie już malejącą liczbę usług głosowych.
Skorygowany zysk EBITDA za III kw. br. wyniósł 94 mln zł (+1 proc. k-d-k), co oznacza marżę na poziomie 27,5 proc. Ze względu na niewielki zakres zdarzeń jednorazowych, zysk EBITDA wyniósł w tym okresie 93 mln zł (+1 proc. k-d-k). Zysk operacyjny (EBIT) wyniósł 21 mln zł i był zbliżony do tego w poprzednich kwartałach. W III kw. 2018 r. Spółka osiągnęła dodatnie przepływy wolnych środków pieniężnych na poziomie operacyjnym (OpFCF) w wysokości 19 mln zł, zaś zadłużenie netto wyniosło na koniec września br. 213 mln zł (-10 proc. k-d-k), co stanowi dźwignię finansową w wysokości 0,54x Skorygowanego zysku EBITDA za rok 2017.
Na rynku B2B Netia realizuje strategię transformacji i rozwoju rozwiązań ICT pod marką NetiaNext i utrzymuje przychody na stabilnym poziomie.
Na rynku B2C pod koniec września br. liczba świadczonych usług (RGU) wyniosła 1,439 mln (-13 tys.). Netii ubyło w tym czasie 17 tys. usług głosowych i 6 tys. usług dostępu do internetu, zwłaszcza na sieci obcej (BSA, LLU na sieci Orange Polska). Przybyło natomiast usług mobilnych (+ 2 tys., do łącznie 150 tys.) i telewizyjnych, do czego przyczyniło się m.in. znaczące wzbogacenie oferty telewizyjnej Netii w ostatnich miesiącach oraz uruchomienie nowych kampanii reklamowych.
Na koniec września 741 tys. (wzrost o 4 tys. w stosunku do poprzedniego kwartału) stanowiły usługi świadczone na sieciach własnych Grupy Netia. Było to zasługą wzrostu o ok. 9 tys. liczby dostępów szerokopasmowych NGA oraz jeszcze szybszego wzrostu liczby usług TV (+ 6 tys. w ciągu kwartału, + 16 tys. w ciągu 9 miesięcy 2018 r.) przy jednoczesnym wzroście ARPU z usług TV o ponad 7 pp. Na koniec września br. na rynku B2C Netia świadczyła 202 tys. usług TV.
Do końca września 2018 r. nakłady inwestycyjne (CAPEX) wyniosły 185 mln zł. Inwestycje sieciowe to 85 mln zł, w tym nakłady przypisane i rozliczone w ramach projektu modernizacji sieci do standardu światłowodowego (Sieć XXI w.) wyniosły 48 mln zł. Za sprawą szerokiej skali toczących się projektów, znaczna część wydatków została ujęta w sprawozdaniu finansowych w kategorii "zobowiązania inwestycyjne", które na koniec września br. wyniosły 99 mln zł.