Netia podwyższyła prognozę zysku EBITDA na 2009 rok obrotowy o 16%, tj. do kwoty PLN 260 milionów.
W oparciu o wysokie obroty wygenerowane w czwartym kwartale 2008 r. i styczniu 2009 r., efektywną realizację szeroko zakrojonego projektu integracji Tele2 Polska z Grupą Netia oraz w związku z zakończeniem procesu planowania finansowego na 2009 rok, zarząd Netii przewiduje osiągnięcie w 2009 roku wyższych przychodów oraz poprawę marży w stosunku do poprzedniej prognozy ogłoszonej przez spółkę.
Poniższa tabela przedstawia podwyższoną prognozę na 2009 r.:
Prognoza na 2009 rok | Poprzednia | Zaktualizowana |
Liczba klientów usług szerokopasmowych (bez przejęć sieci ethernetowych) | -- | 525,000 |
Liczba klientów usług głosowych (we własnej sieci i WLR) | -- | 1,150,000 |
Liczba uwolnionych węzłów LLU | -- | 300 |
Przychody (w milionach PLN) | 1,500 | 1,520 |
EBITDA (w milionach PLN) | 225 | 260 |
Nakłady inwestycyjne (bez przejęć i akwizycji) (w milionach PLN) | 280 | 260 |
Prognoza liczby klientów nie uwzględnia dalszych przejęć sieci ethernetowych, które stanowią ważny element strategii Grupy Netia, jednak są trudne do prognozowania w czasie i co do kwot.
Pozycja rynkowa Netii, istotnie wzmocniona w wyniku przejęcia Tele2, pozwala Zarządowi zrewidować przyjętą strategię wzrostu poprzez rozwój usług szerokopasmowych w kierunku szybszego osiągnięcia rentowności, wykorzystania ekonomii skali oraz dalszego rozwoju usług w oparciu o dostęp do lokalnej pętli abonenckiej (LLU).
Jednocześnie Grupa Netia podtrzymuje prognozę średnioterminową:
Prognoza średnioterminowa:
Prognoza średnioterminowa | 2010-2012 |
Roczny wzrost przychodów (CAGR) | 5% - 10% |
Marża EBITDA na poziomie 20% na poziomie 25% | 2010 2012 |
Zysk netto w roku | 2010 |
Dodatnie przepływy wolnych środków pieniężnych w roku | 2010 |
Spadek relacji nakładów inwestycyjnych do przychodów do 15% w roku | 2011 |
1 milion klientów usług szerokopasmowych w roku | 2012 |
Netia jednocześnie informuje, że będzie kontynuować monitorowanie realizacji prognozowanych wyników kwartał po kwartale. Ocena realizacji prognozowanych wyników oraz ewentualnie ich korekta zostanie dokonana po zakończeniu danego kwartału w danym roku obrotowym w oparciu o analizę przychodów ze sprzedaży, poniesionych nakładów inwestycyjnych, liczby klientów oraz innych kluczowych czynników.