Podczas Nokia Capital Markets Day 2009 Nokia przedstawiła oficjalne prognozy dotyczące rynku i własnej działalności w 2010 r.
Wybrane cele i prognozy dla rynku i firmy Nokia
Nokia przewiduje, że w 2010 r. nastąpi wzrost sprzedaży telefonów komórkowych na świecie o około 10% w porównaniu do 2009 r.
udział Nokii w rynku pozostanie na niezmienionym poziomie (w porównaniu do 2009 r.)
Nokia przewiduje spadek wskaźnika ASP (średnia cena sprzedaży)
Nokia przewiduje niewielki wzrost swojego udziału w wartości rynku
koszty działu Devices & Services mają wynieść w przyszłym roku około 5.7 mld euro
koszty Devices & Services w zakresie research and development mają stanowić mniej niż 10% sprzedaży netto
marża operacyjna Devices & Services ma stanowić 12 do 14%
sprzedaż netto działu Services ma wynieść 2 lub więcej mld euro
Nokia podtrzymuje prognozy 300 mln użytkowników swoich usług do końca 2011 r.
Cele dla firmy Nokia Siemens Networks
wartość rynku infrastruktury mobilnej i stacjonarnej w 2010 r. nie zmieni się (w porównaniu do roku bieżącego)
Nokia Siemens Networks ma rosnąć szybciej od rynku
firma ma zmniejszyć swoje koszty roczne o 500 mln euro do końca 2011 r. (w porównaniu do 2009 r.)
marża operacyjna ma wynieść od 0 do 2% w 2010 r.
Zadania dla Nokia Devices & Services na 2010 r.
poprawić wygodę korzystania z telefonów
ulepszyć interfejs systemu Symbian - dwa etapy do połowy 2010 r. i do końca 2010 r.
telefon z systemem Maemo 6 w drugiej połowie 2010 r.
wprowadzenie na rynek większej liczby telefonów z ekranem dotykowym i/lub klawiaturą
rozszerzenie współpracy z operatorami działu Services
optymalizacja kosztów przy produkcji telefonów w dziale Mobile Phones
dalszy rozwój usług dla rynków rozwijających się