Nokia i Sony Ericsson - mocne marki w Polsce

Newsy
Żródło: Millward Brown
Opinie: 2

Według badania firmy Millward Brown głównymi składnikami rynkowego sukcesu marki są: zaufanie i gotowość do zarekomendowania marki. W Polsce najwyższy wynik na tym wskaźniku (TrustR) uzyskała marka Nokia.

Wyniki badań i analiz zostały zebrane w nowym raporcie zatytułowanym Beyond Trust: Engaging Consumers in the Post-Recession World (Wychodząc poza zaufanie – jak budować zaangażowanie konsumentów po recesji). W 22 badanych krajach okazało się, że marka mająca najwyższy wskaźnik TrustR była kupowana niemal siedem razy częściej, a jej więź z konsumentem była dziesięć razy silniejsza niż wartości średnie.

TrustR jest obliczany na podstawie odpowiedzi konsumentów na pytania: „Na ile wiarygodna jest ta marka?” oraz „Czy był(a)by Pan(i) skłonny(a) zarekomendować tę markę?” Wyniki są przedstawiane w postaci indeksów i wspólnie tworzą złożony wskaźnik TrustR. Średni wynik wynosi 100, a wszystko, co przekracza poziom 105, można uznać za korzystne dla marki. W Polsce czołówka marek w rankingu TrustR przedstawia się następująco:

Miejsce/Marka/Wskaźnik TrustR

1 Nokia 127

2 Audi 120

3 VW (Volkswagen) 119

4 Tymbark 119

5 Toyota 116

6 Hortex 113

7 Wedel 113

8 Żywiec (piwo) 112

9 Coca Cola 112

10 Sony Ericsson 112

Analiza TrustR bazuje na BrandZ – badaniu konsumenckim dotyczącym wartości marek. Badanie BrandZ jest realizowane od 12 lat przez Millward Brown w imieniu WPP. Baza danych BrandZ zawiera informacje na temat tysięcy marek w ponad 30 krajach, a w jej skład wchodzi ponad milion pogłębionych wywiadów konsumenckich.

Opinie:

Opinie archiwalne (2):

Komentuj

Komentarze / 2

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: