Według badania firmy Millward Brown głównymi składnikami rynkowego sukcesu marki są: zaufanie i gotowość do zarekomendowania marki. W Polsce najwyższy wynik na tym wskaźniku (TrustR) uzyskała marka Nokia.
Wyniki badań i analiz zostały zebrane w nowym raporcie zatytułowanym Beyond Trust: Engaging Consumers in the Post-Recession World (Wychodząc poza zaufanie – jak budować zaangażowanie konsumentów po recesji). W 22 badanych krajach okazało się, że marka mająca najwyższy wskaźnik TrustR była kupowana niemal siedem razy częściej, a jej więź z konsumentem była dziesięć razy silniejsza niż wartości średnie.
TrustR jest obliczany na podstawie odpowiedzi konsumentów na pytania: „Na ile wiarygodna jest ta marka?” oraz „Czy był(a)by Pan(i) skłonny(a) zarekomendować tę markę?” Wyniki są przedstawiane w postaci indeksów i wspólnie tworzą złożony wskaźnik TrustR. Średni wynik wynosi 100, a wszystko, co przekracza poziom 105, można uznać za korzystne dla marki. W Polsce czołówka marek w rankingu TrustR przedstawia się następująco:
Miejsce/Marka/Wskaźnik TrustR
1 Nokia 127
2 Audi 120
3 VW (Volkswagen) 119
4 Tymbark 119
5 Toyota 116
6 Hortex 113
7 Wedel 113
8 Żywiec (piwo) 112
9 Coca Cola 112
10 Sony Ericsson 112
Analiza TrustR bazuje na BrandZ – badaniu konsumenckim dotyczącym wartości marek. Badanie BrandZ jest realizowane od 12 lat przez Millward Brown w imieniu WPP. Baza danych BrandZ zawiera informacje na temat tysięcy marek w ponad 30 krajach, a w jej skład wchodzi ponad milion pogłębionych wywiadów konsumenckich.