Nokia, Motorola, Samsung, Siemens...

Newsy
Żródło: IDC
Opinie: 58

Według wyników IDC Worldwide Mobile Phone QView sprzedaż telefonów w zeszłym roku urosła na świecie aż o 23.3 % do 533.4 mln sztuk. Po raz pierwszy w historii producenci sprzedali ponad pół miliarda telefonów. W 2003 r. udało się sprzedać "tylko" 432.7 mln telefonów.

Bardzo dobrze sprzedawały się aparaty typu smartphone (nowa nazwa: converged mobile devices). Rok do roku wzrost sprzedaży wyniósł 181.6 %, co daje 9.6 mln sztuk tych urządzeń.

Dużą niespodzianką jest utrata udziału rynku przez Nokię pomimo rosnącej liczby sprzedanych aparatów fińskiego producenta. Również Motorola straciła nieznacznie część swojego udziału. Samsung także utracił rynek, ale tylko o 0.1 %. Sony Ericsson nie znalazł się w pierwszej piątce - większą sprzedaż notuje jego największy konkurent - LG.

Pięciu największych dostawców telefonów komórkowych - dostawy i udział w rynku 2003 (dane wstępne)

Ranking Dostawca Dostawy 2003 Udział w rynku
1 Nokia 179,339,210 33.6%
2 Motorola 75,439,176 14.1%
3 Samsung 53,004,233 9.9%
4 Siemens 45,344,920 8.5%
5 LG Electronics 27,496,720 5.2%
  Inni 152,732,263 28.6%
  Suma 533,356,522 100.0%

Pięciu największych dostawców telefonów komórkowych typu smartphone (converged mobile devices) - dostawy i udział w rynku 2003 (dane wstępne)

Ranking Dostawca Dostawy 2003 Udział w rynku
1 Nokia 5,445,307 56.9%
2 Motorola 778,287 8.1%
3 Sony Ericsson 815,047 8.5%
4 RIM 490,263 5.1%
5 Samsung 284,803 3.0%
  Inni 1,757,473 18.4%
  Suma 9,571,180 100.0%

Opinie:

Opinie archiwalne (58):

Komentuj

Komentarze / 58

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    irzin pisze: 2004-02-08 00:18
    No i dobrze - dość tego monopolu Nokii ! Kiedyś i może robili dobre telefony - teraz już nie ! Konkurencja robi dużo lepsze telefony ! W Nokiach zmieniają sie w gruncie obudowy - a reszta wciąż ta sama i nieciekawa !!
    0
  • Users Avatars Mini
    ProJack pisze: 2004-02-08 00:29
    irzin** w sumie nie bylo nigdy, jesli sie nie myle, monopolu nokii. to rynek decyduje o wielkosci udzialu w nim poszczegolnych firm. nokia zdobyla uznanie prostymi i tanimi sluchawkami. pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-02-08 00:31
    **irzin:: Co ty gadasz? Wlasnie nokia to gwarancja solidnosci. stad jest to najchetniej wybierany telefon przez wielu ludzi. Sam mialem motke, siemensa, samsunga i teraz najbardziej lubie swoja n6610. Popularnosc to nie monopol, to ze ty masz jakis bezsensowny wstret do nokii to juz twoja sprawa, nie mow ze to kiepskie telefony, bo sie osmieszasz stary. Zobacz taka 6600 albo 6620 czy mozesz mowic o kiepskiej jakosci w przypadku tych telefonow? Mysle ze chyba nie!
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-02-08 00:40
    No to teraz się zacznie , lepsza moja żona czy twoja....
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-02-08 00:51
    Kłótnia , która się tu zaraz zacznie jest mi obojętna, ale co do innego newsu napisałeś dziś ***irzin , że z pewnością Motka C550, nie ma raportów sms. Otóż jeśli jakiś telefon tego nie ma w treści sms-a możesz wpisać na samym początku *nm#TREŚĆWIADOMOŚCI i wysłać na żadany numer. Bardzo szybko dostaniesz raport. Ale o ile dobrze pamiętam w C333 są już raporty, tak przynajmniej jest w instrukcji i ze stron Ery (pełne specyfikacje telefonów) wynika , że te nowsze Motorole mają tę funkcię. Tak czy owak jest ona dostępna dla każdego w każdej sieci, bez względu na telefon który używasz. Co zaś się tyczy tego , który telefon jest najlepszy , oczywiste jest chyba dla Was , że najlepszy jest stacjonarny mojej mamy ;-))))
    0
  • Users Avatars Mini
    kwiatas pisze: 2004-02-08 01:56
    Nokii nie kwestionuje bo sam jestem jej zwolennikiem za proste i intuicyjne menu i za nokie 6310i ale gratujuje Samsungowi bo robi zroraz lepsze komorki i brakuje i tylko ... dobrej bateri ale to kwestia roku max dwoch i wtedy zacznie sie wedrowka do gory tabeli.Drugie miejsce motrooli to tylko amerykanski nacjonalistyczny rynek gdzie kupuje sie tylko co amerykanskie a wcale nie najlepsze. A najbardziej boli brak sony ericsona bo to naprawde dobre telefony.
    0
  • Users Avatars Mini
    9876 pisze: 2004-02-08 02:41
    mnie najbrdziej ciekawi pozycji LG Electronics, oni pewnie mnustwo komórek sprzedają na rynku azjatyckim.. no i dodam że cieszy straty rynku przez nokie:)))
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-02-08 08:43
    Wlasnie, Samsung wykonal kawal dobrej pracy i w nagrode znalazl sie w czolowce :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-02-08 08:43
    A wlasnie! Czemu w pierwszej tabelce nie ma Sone Ericssona??
    0
  • Users Avatars Mini
    mik007 pisze: 2004-02-08 09:44
    jak dla mnie ranking nie jest w żaden sposób zaskakujący, Sony Ericsson przy tak niewielkiej gamie modeli dla normalnego użytkownika nie ma jak zdobyć wyższej pozycji, zreszta muszą jescze popracować nad jakościa dźwięku i awaryjnością...***kwiatas: Motorolę kupują tylko nacjonaliści w USA? to ciekawe że w Rosji udziały w rynku Nokii i Motoroli co praktycznie takie same (ok 22%), a to naprawdę wymagający rynek...Nokia jak Nokia, jak widać połowa udziału w rynku dla tej firmy to chyba jeszcze długo niemożliwe, zreszta obok kilku udanych i popularnych modeli, reszta to dziwadła :) LG? u nas nikt tego nie sprzedaje, a po moim mieście (Kraków) jeździ tramwaj z reklamą "LG-telefony GSM"...ale po co?
    0
  • Users Avatars Mini
    McPiteroS pisze: 2004-02-08 11:03
    Cieszy mnie bardzo pozycja SonyEricssona, który przy małej ilości oferowanych modeli (znaczniej mniejszej niż Nokia czy Siemens), potrafił dostać się na "podium" :-) Interesuje mnie jednak jego brak w pierwszej tabelce... Nokia wciąż pierwsza, ale (na szczęście) przewaga topnieje :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    kwiatas pisze: 2004-02-08 11:20
    mik007: A slyszales o tym ze Ryskie sa bardziej amerykanscy niz sami Amerykanie!?
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-02-08 11:22
    Sądze że nie ilość modeli czy miejsce w rankingu decyduje o ich jakości. Po wieloletniej fascynacji Nokią teraz przyszło mi docenić SE . Jestem bardzo zadowolony ze swojego T68i i za jakiś czas będę chciał zdobyć SE T630 . Jak będzie okazja to ten model dostanie moja siostra i dziewczyna tak więc szansa rozwoju dla Eryka jest ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    mik007 pisze: 2004-02-08 11:26
    kwiatas: tak samo jest na rynkach azjatyckich, to że osobiście nie przepadasz za telefonami Motoroli nie znaczy że one są słabe, ja nie lubie aparatów Nokii a wcale nie uważam że wszystkie są do d...
    0
  • Users Avatars Mini
    quanadam pisze: 2004-02-08 12:40
    nokia to g...................
    0
  • Users Avatars Mini
    BUCiu pisze: 2004-02-08 12:44
    ***issa: Zapomniałeś dodać, że *nm# dotyczy Idei. W Plusie to WXYZ. SMSC Ery niestety nie ma czegoś takiego :( (chyba, że o czymś nie wiem). Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    fynf pisze: 2004-02-08 14:03
    Nokia górą!!Brawo!!Oby tak dalej.Swoją drogą Sony-Ericsson pojawił się w dziale smartphone.To też duże osiągnięcie (P800 i P900)...
    0
  • Users Avatars Mini
    kfysiek pisze: 2004-02-08 14:56
    Swiat swiatem a Polska to Polska tu wciaz rzadzi Nokia reszta to pomijany procent :(
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-02-08 15:32
    *** BUCiu - testowałem to w Idei na Motoroli T192 , która nie ma powiadomień i byłem pewny , że jest tak we wszystkich sieciach , bo w Idei sprawdza się to idealnie ;). W takim razie to mój błąd, nie wiem jak jest w Erze, nikt z moich bliskich nie ma a w Plusie masz rację działa WXYZ , właśnie testowałem (wysyłałem na Idee) , powiadomienie następującej treści "****STATUS****Delivered. Message to +48---------" . Tak więc jeszcze raz - masz rację co do Plusa a kod który podałem tyczy się tylko Idei. Dzięki za poprawienie mnie :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-02-08 15:34
    A np. Wxyz , nie działa , musi być więc WXYZ :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Piotrowski_L pisze: 2004-02-08 16:51
    Witam :) Zgadzam sie z paroma użytkownikami co do Nokii. Kiedyś robiła pożadne telefony. Teraz tego chyba nie można powiedziec. Wedlug mnie sa pozadniejsze marki telefonow jak np: sony ericson , samsung , siemens. Mało ktory telefon Nokii ma 65 tys kolorow (Chyba ze to powyżej tysiaca złotych) Nokia robi coraz wieksze telefony i wogole nie przypominający telefonu. W koncu Nokia zejdzie na bok i nie bedzie dominowala wsrod telefonow komorkowych. Pozdrawiam :)
    0
  • Users Avatars Mini
    ciulek pisze: 2004-02-08 19:14
    nokia jak nokia, jest pierwsza bo ma wielu zwolennikow, i sobie na to zasluzyla, przciesz niezawsze prowadzila, teraz przypuszczam ze moze zaczac krolowac sony ericson
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-02-08 19:34
    Mi się BARDZO podoba Nokia 3650 i SE T610.
    0
  • Users Avatars Mini
    synek45 pisze: 2004-02-08 19:50
    NOKIA jest po prostu the best
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-08 20:12
    a w końcu ktoś wie co zrobić, żeby ta motorola C333 poprawnie rozpoznawała numery z książki telefonicznej?
    0
  • Users Avatars Mini
    ICEWIND pisze: 2004-02-08 20:30
    ..a jak wlaczyc raport w SE T610 ktos wie ??
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2004-02-08 20:50
    mnie sie podoba wynik samsunga oraz LG szzkoda ze LG nie sprzedaje w polsce swych aparatow z checia bym jakiegos przetestowal a jesli chodzi o nokie to dla mnie moga istniec tylko 2 modele 6210 i 6310
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-02-08 21:08
    *** wlo - przecież Ci pisałem. *** icewind - "wiadomości" - "tekst"- "opcje" - "żądanie statusu" - "włączono" - i to wszystko .
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-02-08 21:13
    *** wlo - na kartę sim zapisujesz w formacie 0********* a do pamięci telefony w formacie +48********* ten samu numer oczywiście. Niesty muszą się numery dublować , by identyfikacja była poprawna i w przypadku sms i w przypadku połączenia głosowego *** ICEWIND - podobnie w opcjach możesz ustawić typ wiadomości , okres ważności i włączyć długie wiadomości , to ostatnie bardzo wygodne dla sms maniaków :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-02-08 21:18
    *** wlo - zaś jeśli dzwonisz z Motoroli C333 i masz zapisany numer , dajmy na to +48501****** lub 0501****** , a wybierzesz 501****** to nie pokaże Ci do kogo dzwonisz mimo tego , że masz ten numer zapisany , ale jeśli wybierzesz +48501****** lub 0501****** to pakaże Ci poprawnie. Taka mała anomalia jak się dzwoni. Przy odbieraniu sms lub połączeń głosowych na tej Motoroli jest tak jak pisałem o 20.13
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-02-08 21:20
    Gdyby ktoś z Simplusowców miał tę Motorolę C333 i chciał ją podłączać do komputera w celu korzystania z intenetu via GPRS lub HSCSD, a nie ma oprogramowania to mogę podesłać i sterowniki modemu i GPRSManagera. Mam nadzieję , że nie (z)łamię prawa.... Co zaś się tyczy kabla , to można do połączenia użyć kabla USB od Nokii 5510.
    0
  • Users Avatars Mini
    ICEWIND pisze: 2004-02-08 21:23
    **issa** dzieki za informacje ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    ICEWIND pisze: 2004-02-08 21:29
    Widzę ze cos zastój w nowych news-ach na GOL - jak zawsze weekend. ps dobrze ze się kończy będą nowe - :-/
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-02-08 21:29
    ***ICEWIND- pisałem Ci z mojego T300 , jak spojrzę na żony T610 , to napiszę na 100% ,ale rzecz jasna jest (musi być) analogicznie. :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-02-08 22:21
    Oczywiście chodziło o GPRS , a nie HSCSD lub CSD.GPRS przez tę Motorolkę hula fajnie , podobnie jak przez T260. A teraz ja mam pytanie. Czy komuś z posiadaczy SE udało się uruchomić plik "FullFuncionalityOutlook" - chodzi konkretnie po zainstalowaniu o część oprogramowania - "Phone Book and Text Message Manager" ? Bo mi klikając na utworzoną na pulpicie ikonkę cały czas wyskakuje jakiś błąd. A co do tej Motoroli to da się ją wogóle podłączyć przez nośnik CSD lub HSCSD ?. Ja wiem , że to względny przeżytek szczególnie CSD, ale się pytam , bo zawsze warto wiedzieć. A nie wiem. Muszę popatrzeć na płytce.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-02-09 00:24
    Widze , że nikt nie wie, co do tego "FullFunctionalityOutlook". Szkoda... Jakby ktoś wiedział to pomóżcie mi. Właśnie czytałem "zestawienie połączenia telefonu GSM do internetu za pośrednictwem numeru 123 i 321" i mi myszka sflaczała.... A co dziwniejsze właśnie podłączyłem SE T610 za pomocą oprogramowania do T300 i pochodnych i już nic nie rozumiem. Po co w takim razie , są specjalne Comuication Suite skoro to działa na tym samym. Jeśli pódzie teraz T300 na oprogramowaniu do T65 i T610 (to samo do internetu) to już wogóle.... A co do Nokii to musicie się zgodzić , że tylko ona wprowadza takie modele, być może "piękne innaczej" jak 5510 albo 3650. Pamiętam jak kupiłem sobie 5510 , ależ byłem dumy. I nikomu się nie podobał , a mi do dziś wydaje się piękny i bardzo funkcjonalny. A 3650 to prawdziwa bajka i z wyglądu i z funkcji jak dla mnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Rychu pisze: 2004-02-09 00:36
    Równie dobrze można powiedzieć,że Fiat 126p jest "the best", bo jest tani i łatwy w obsłudze i większość ludzi potrafi nim jeździć bo nie jest wyjątkowo skomplikowany i tanie są do niego części zamienne-ale się psuje !!! (nie licząc oczywiście modeli z początku serii produkcyjnej, bo te jeżdzą do dziś). Wykażcie się odrobiną chęci i nauczcie obsługiwać inne marki telefonów a powiecie to samo, że N.. to tania lipa.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartplus pisze: 2004-02-09 00:43
    Zapytać sprzedawcę w salonie jaki telefon poleca to odpowie najczęściej, że Nokię. Tak to już jest, że utarło się że Nokia najłatwiejsza w obsłudze itd. Do kazdego telefonu się można przyzwyczaić. Ja używałem Motoroli D520, Sony CD5, a obecnie Nokię 6310i i z obsługą tych telefonów nie miałem żadnych problemów. "Przesiadka" nie była dla mnie utrudnieniem.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-02-09 00:43
    Nokia lepsza czy gorsza , ten lepszy czy tamten... Jak zawsze jeden woli blondynki a drugi brunetki. Ten drugi będzie najczęściej opowiadał dowcipy o poziomie inteligencji blondynek. I na odwrót. Co do oprogramowania to właśnie T300 działa na oprogramowaniu komunikacyjnym do T610 i T65, po zdeinstalowaniu tamtego pierwszego. He,he,he. Taaaa , chyba już powinienem iść spać , bo zaraz zwariuję. A może już mi się to śni ?. Po nocach podobno wykrzykuję coś o PlusGsm. :-))) To jest sieć ! Aktywna dla mnie nawet wtedy kiedy śpię :-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-02-09 00:52
    Co lepsze jajka na twardo czy na miękko ? Ta firma czy tamta. Tak.Za chwilę się okaże , że internet przez Nokia 6310i, albo 7650 działa na oprogramowaniu SonyEricssona, a zaraz po tym , że Sendo P200 i Nokia 3310 mają GPRS. Wystarczy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartplus pisze: 2004-02-09 00:56
    issa: widzę że wziąłeś się za testowanie GPRSu u naszych operatorów :) I gdzie lepiej śmiga?
    0
  • Users Avatars Mini
    windu pisze: 2004-02-09 01:36
    **issa z tych wszystkich Twoich porównań najbardziej podobało mi się:"czyja żona ładniejsza,moja czy Twoja,która ma większy tyłek,moja czy Twoja?"Hehehe :D Właśnie *issa gdzie lepiej śmiga GPRS przez Plus czy Ideę?
    0
  • Users Avatars Mini
    ICEWIND pisze: 2004-02-09 01:45
    **issa - nio gdzie lepiej działa GPRS hm??
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-02-09 02:01
    Jakby nie sim-lock to stestowałbym jeszcze Erę przez Tak-taka. Szczerze mówiąc jakoś bardziej zależy to od rodzaju połączenia , czyli kabel albo IrDA, bo Bluetooth nie testowałem. I w Plusie i w Idei działa bardzo dobrze, ale najszybciej otwierają się strony przy połączeniu przez kabel, nie wiem dlaczego. Może mam popsutą IrD-e , ale nie sądzę. I dalej gprs klasy 3+1 w T65 działa szybciej niż gprs klasy 4+1 w T300. Jako tak dziwnie. Po prostu wygląda to tak jakby przy połączeniu przez podczerwień "zawieszały" się strony , powodując nieporządane opóźnienie. Polecam Plusa i Idee ( w Idei tańszy :-))) )No Panowie , mój koniec nadszedł, robię miejsce płci pięknej przed komputerem , w osobie mojej żony. Ale się podlizałem ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    windu pisze: 2004-02-09 02:10
    A ja własnie ide "lulu",czyli spać :) Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-02-09 02:26
    Issa pozdrowienia dla malzonki ;-) Czy ona tez pisuje na GOLu ?
    0
  • Users Avatars Mini
    tomekj9 pisze: 2004-02-09 10:08
    no ciekawe praktycznie nie znane w POlsce telefony LG na 5 miejscu to ciekawe powiem szczerze ze używałem jendnego modelu tej firmy i byl calkiem spoko dziwna jest dla mnie rowniez pozycja Siemensa
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-09 11:06
    tomekj9 - nie dziw się... Polska to nie świat. W Japonii na podobnym terytorium żyje dwa razy więcej ludzi, to samo w Korei czy innych krajach tamtego tegionu - chyba nie wyobrażasz sobie, że znają tam powszechnie markę Siemens?
    0
  • Users Avatars Mini
    marqu pisze: 2004-02-09 12:13
    blad - na pocztku powinno byc: "Po raz pierwszy w historii producenci sprzedali ponad pół miliarda telefonów. W !!! 2002 r. !!! udało się sprzedać "tylko" 432.7 mln telefonów."
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-02-09 15:26
    *** Erazmus- Nie , żona nie pisuje na Gol-u choć niekiedy ją korci by coś dopisać , ale bardzo ,lubi czytać Wasze komentarze . Wciągnęła się , i już wieczorkiem się pyta często - "siedzisz na Gol-u?" , bo chciałaby usiąść :-))). Dziękuję za pozdrowienia, w zasadzie w jej imieniu , bo ja już spałem , ale Ona to cyztała. Pozdrowienia również dla Twoje żony (dziewczyny) :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-02-09 15:39
    Ale i tak widać, zę nadal największe udziały ma Nokia-33.6% !
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-02-09 16:12
    Dzięki Issa ;-) NIe zapomnij podziękowac za pozdrowienia ;-) BTW Czy jest w Plusie możliwość przejścia z abo na sim+ z zachowaniem numeru ?
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartplus pisze: 2004-02-09 16:44
    Erazmus: W Simplusie nie ma takiej możliwości.
    0
  • Users Avatars Mini
    condor pisze: 2004-02-09 17:58
    *** tkubon * Nokia 6600 to jeden wielki shit. Co mam jej do zarzucenia? Prosze bardzo: Trzeszczaca obudowa i klawiatura, soft zawieszajacy sie 2x dziennie, brak profilu Bluetooth Audio w telefonie przeznaczonym dla bussinessu to juz smiechu warta kompromitacja.... czy mam wymieniac dalej?? A porownanie z SPV-E200 to tak jakby porownac Windows XP do Windows 3.11 albo BMW 5 nowe do malucha. Ostatnia udana nokia to 6310i. Natomiast Nokie z "bajerami" typu polifonia, kolorowe wyswietlacze itd. sa po prostu tragiczne. Wiem co mowie, bo przerobilem z 70 telefonow do tej pory. Moim obecnym faworytem jest SPV-E200 a zaraz za nim SonyEricssony. Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    pete55 pisze: 2004-02-09 20:03
    czy w polsce tez jest podobny rozklad sprzedazy, bo chyba motorola i samsung maja mniejszy udzial niz na swiecie
    0
  • Users Avatars Mini
    601417729 pisze: 2004-02-09 21:35
    Nokia jak zwykle prowadzi, ale biorąc pod uwagę zeszły rok uważam, że wiele firm odniosło duże sukcesy np. Motorola ze swoim modelem t720i.
    0
  • Users Avatars Mini
    601417729 pisze: 2004-02-09 21:36
    Która może ma wiele wad w oprogramowaniu itd. ale jest fajnym telefonem
    0
  • Users Avatars Mini
    MurzynU pisze: 2004-02-10 01:58
    Oczywiscie jak by nie było nikia na 1 miejscu
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: