Nokia po I kwartale 2005 r. - komunikat

Newsy
Żródło: Nokia
Opinie: 55

W pierwszym kwartale 2005 r. Nokia zanotowała 17% wzrost i osiągnęła obroty netto 7,9 mld EUR oraz zysk na jedną akcję 0,19 EUR (w przeliczeniu na wszystkie akcje)

NOKIA W PIERWSZYM KWARTALE 2005

mln EUR 1 kw. 2005* 1 kw. 2004, zrewidowany** zmiana (%)
Obroty netto 7 396 6 348 17
Mobile Phones 4 527 4 080 11
Multimedia 1 133  744 52
Enterprise Solutions 307 184 67
Networks 1 431 1 346 6
Zysk operacyjny 1 118 1 019 10
Mobile Phones 869 1 029 -16
Multimedia 155 -22    
Enterprise Solutions -9 -35   
Networks 221 154 44
Wspólne wydatki grupy -118 -107   
Marża operacyjna (%) 15,1 16,1   
Mobile Phones (%) 19,2 25,2   
Multimedia (%) 13,7 -3,0    
Enterprise Solutions (%) -2,9 -19,0   
Networks (%) 15,4 11,4   
Przychody i wydatki finansowe 78 76 3
Zysk przed opodatkowaniem i udziałami mniejszościowymi 1 192 1 091 9
Zysk netto 863 729 18
Zysk na jedną akcję, EUR      
Podstawowy 0,19 0,16 19
W przeliczeniu na wszystkie akcje 0,19 0,16 19

*Pozycje specjalne w 1 kw. 2005 r. 

  • Przychody finansowe Nokia w 1 kw. 2005 obejmują dodatnią pozycję 40 mln EUR, reprezentującą zysk ze sprzedaży części obligacji France Telecom.

  • Negatywn wpływ restrukturyzacji działu Multimedia w 1 kw. 2005 na wynik finansowy wyniósł 15 mln EUR, co oznacza, że był znacznie mniejszy od wcześniej wskazywanego przedziału od 60 do 80 mln EUR.

  • Wpływ netto tych pozycji specjalnych na zysk na jedną akcję w 1 kw. 2005, podstawowy i przeliczony na wszystkie akcje, był znikomo mały.

** Nowe standardy IFRS
International Financial Reporting Standards (IFRS - międzynarodowe standardy sprawozdawczości finansowej) uległy zmianie z dniem 1 stycznia 2005. Obecnie rozliczenia finansowe Nokia za 1. kw. i cały rok 2004 odzwierciedlają retrospektywne wdrożenie standardów IFRS 2 i IAS 39R. 

JORMA OLLILA, PREZES I DYREKTOR GENERALNY:
Jestem bardzo zadowolony z ogólnych wyników uzyskanych przez Nokia w pierwszym kwartale, który przyniósł dwucyfrowy wzrost w skali całej firmy, łącznie ze wzrostem sprzedaży w porównaniu do pierwszego kwartału 2004 w każdej z czterech naszych grup biznesowych. Zanotowaliśmy znaczący dodatni operacyjny przepływ gotówkowy w pierwszym kwartale, na poziomie 1,3 mld EUR, wsparty przez dobrą ogólną rentowność. 

Według ocen Nokia, roczny wzrost wielkości rynku telefonów komórkowych w pierwszym kwartale był wyższy od oczekiwań i osiągnął 20%, a Nokia zanotowała wzrost na poziomie wzrostu całego rynku. Pomimo słabości rynku telefonów 3G, początek tego roku zaznaczył się silnym startem i spowodował dodatnią korektę naszej oceny wielkości rynku na rok 2005 do około 740 milionów sztuk. 

We dziale telefonów komórkowych Nokia wzrost ilości sprzedanych telefonów komórkowych w ciągu pierwszego kwartału, w stosunku do piewszego kwartału roku 2004 był najszybszy w Chinach, które stały się naszym największym rynkiem, za nimi zaś lokują się regiony Azji i Pacyfiku oraz Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Niestety, w Ameryce Północnej i Ameryce Łacińskiej nastąpił spadek ilości sprzedanych telefonów. W Azji, a zwłaszcza w Chinach, skoncentrowaliśmy się na rozbudowie naszej sieci dystrybucyji i stworzeniu konkurencyjnej dobrej jakościowo gamy produktów. W Ameryce Północnej i Ameryce Łacińskiej będziemy nadal intensywnie pracować nad wzmocnieniem i rozszerzeniem naszej oferty produktów. 

Z prawdziwą przyjemnością stwierdziłem, że w pierwszym kwartale średnia cena sprzedaży w naszym dziale telefonów komórkowych osiągneła wartość 110 EUR. Wynik ten został osiągnięty dzięki większemu udziałowi w sprzedaży telefonów wyższej klasy w działach Multimedia oraz Enterprise Solutions. 

W sektorze infrastruktury mobilnej także mieliśmy bardzo dobry kwartał, z wyższą od oczekiwanej rentownością, zwiększoną przez doskonałe wyniki w marcu. Na rentowność działu Networks pozytywnie wpłynęła sprzedaż produktów o wyższej marży, mniejszy niż oczekiwany udział sprzedaży na rynkach rosnących i otrzymanie niektórych poprzednio wpisanych do rezerwy należności od klientów. Wszystko to łącznie podniosło zyski powyżej oczekiwań. 

Zysk operacyjny Nokia na poziomie 15,1% odzwierciedla doskonałe ogólne wyniki we wszystkich obszarach naszej działalności i daje nam solidne podstawy rozwoju na resztę roku. 

ROZWÓJ BRANŻY
Opierając się na zmianach wielkości sprzedaży w pierwszym kwartale 2005 r., Nokia oczekuje teraz, że całkowita wielkość rynku telefonów komórkowych w 2005 roku osiągnie poziom około 740 milionów sztuk, w porównaniu z naszą poprzednią oceną, przewidującą około 10% wzrostu rocznego, od szacowanej liczby 643 milionów telefonów w 2004 roku. 

Oczekuje się, że rynek wzrośnie również pod względem wartości, ale w mniejszym stopniu. Wzrost ilościowy będzie nadal stymulowany przez wymianę i modernizację telefonów na bardziej rozwiniętych rynkach, dzięki wprowadzeniu nowych funkcji, usług i aparatów fotograficznych, oraz przez wzrost liczby nowych abonentów na rynkach rozwijających się. 
W roku 2005 w sektorze infrastruktury Nokia nadal oczekuje niewielkiego, mierzonego w euro, wzrostu całego rynku w porównaniu z rokiem 2004. 

PROGNOZA NA DRUGI KWARTAŁ 2005

Obroty netto grupy Nokia w drugim kwartale są przewidywane w przedziale od 7,9 mld do 8,2 mld EUR, w porównaniu do 6,5 mld EUR w drugim kwartale 2004. EPS (zysk na jedną akcję) jest przewidywany w przedziale od 0,15 do 0,18 EUR, w porównaniu do 0,15 EUR w drugim kwartale 2004 roku, który zawierał w sobie dodatni udział 0,03 EUR z pozycji specjalnych. 

NAJWAŻNIEJSZE DANE FINANSOWE PIERWSZEGO KWARTAŁU 2005 

Grupa Nokia 
Obroty netto Nokia w pierwszym kwartale 2005 roku wzrosły o 17% do 7,4 mld EUR, w porównaniu do 6,3 mld EUR w pierwszym kwartale 2004. Przy stałych kursach walut obroty netto grupy wzrosłyby o 19%. Do osiągnięcia tegorocznego wzrostu obrotów przyczyniły się wszystkie działy (grupy biznesowe) firmy.

Zysk operacyjny Nokia w pierwszym kwartale wzrósł o 10% licząc rok do roku, do 1,1 mld EUR, w porównaniu z pierwszym kwartałem 2004 (1,0 mld EUR) przy marży zysku operacyjnego 15,1% (16,1%). 

Operacyjny przepływ gotówki w kwartale zakończonym 31 marca 2005 wyniósł 1,3 mld EUR, w porównaniu z 0,9 mld EUR w pierwszym kwartale 2004, a łączne zasoby gotówki i innych środków obrotowych wyniosły 12,6 mld EUR, w porównaniu z 11,5 mld EUR na dzień 31 grudnia 2004 r. Na dzień 31 marca 2005 r. stosunek netto długu do wartości majątku wynosił -94%, w porównaniu do -79% na dzień 31 grudnia 2004. 

Telefony komórkowe
W pierwszym kwartale 2005 r. całkowita wielkość sprzedaży telefonów komórkowych, uzyskana przez oddziały Mobile Phones, Multimedia i Enterprise Solutions wyniosła 53,8 mln telefonów, co dało wzrost w porównaniu do pierwszego kwartału 2004 o 20%, a w porównaniu do czwartego kwartału 2004 spadek o 19%, głównie z powodu normalnej sezonowości sprzedaży. Wielkość całego rynku osiągnęła w tym samym okresie około 170 milionów sztuk, co dało wzrost o 20% w porównaniu do pierwszego kwartału 2004 i spadek o 13% w porównaniu z czwartym kwartałem 2004. 

W sektorze telefonów inteligentnych (smartfonów) całkowita wielkość rynku w pierwszym kwartale osiągnęła około 10 milionów sztuk, podczas gdy sprzedaż smartfonów Nokia wzrosła do 5,4 milionów sztuk, w porównaniu do 1,8 miliona aparatów w pierwszym kwartale 2004 r. Globalna liczba abonentów telefonów komórkowych także nadal rosła i w skali światowej osiągnęła 1,8 mld w końcu pierwszego kwartału, do czego przyczynił się obecny silny wzrost na nowych rynkach takich jak Indie, Rosja, Chiny i Brazylia. 

Poniższe tabele pokazują wielkość produkcji telefonów komórkowych Nokia we wskazanych okresach, jak również stopy wzrostu w skali rocznej (w porównaniu do pierwszego kwartału 2004) według rejonów geograficznych. 

WIELKOŚĆ SPRZEDAŻY URZĄDZEŃ MOBILNYCH NOKIA Z PODZIAŁEM NA OBSZARY GEOGRAFICZNE

(mln sztuk) 1 kw. 2005 1 kw. 2004 zmiana rok do roku (%) 4 kw. 2004
Europa, Środkowy Wschód i Afryka 27,4 21,6 27 32,8
Chiny 7,1 4,2 69 5,9
Azja i Pacyfik 10,6 7,4 44 10,4
Ameryka Północna 4,3 6,5 -33 8,0
Ameryka Łacińska 4,4 5,0 -12 9,0
Razem 53,8 44,7 20 66,1

Na liczony rok do roku wzrost wielkości sprzedaży w Chinach pozytywnie wpłynęły: silniejszy sezonowy wzrost rynku w pierwszym kwartale, rozwój naszego systemu dystrybucji, konkurencyjna oferta produktów, silna marka oraz wysoka jakość produktów. 

W regionie Europy, Środkowego Wschodu i Afryki wzrost rynku w pierwszym kwartale 2005, w szczególności zaś rozwój nowych, rosnących rynków, w połączeniu z udoskonaloną ofertą telefonów zaowocował - w porównaniu z pierwszym kwartałem 2004 r. - wzrostem wielkości sprzedaży telefonów Nokia. 

Z drugiej strony w Ameryce Północnej, a obecnie także w Ameryce Łacińskiej, liczona rok do roku wielkość sprzedaży telefonów Nokia spadła, głównie z powodu przechodzenia abonentów operatorów z sieci TDMA, które były dla nas dużym rynkiem w pierwszym kwartale 2004 r., do sieci GSM i CDMA, gdzie względna pozycja naszej firmy nie jest tak silna.

Szacunkowy udział Nokia w rynku w pierwszym kwartale wyniósł 32% i nie uległ zmianie w porównaniu do pierwszego kwartału 2004, zmalał natomiast w porównaniu z czwartym kwartałem 2004 r., kiedy to wynosił 34%. Duże, w porównaniu do czwartego kwartału 2004, wzrosty udziałów rynkowych w Chinach oraz w regionie Europy, Środkowego Wschodu i Afryki zostały zredukowane przez straty w udziale rynkowym na rynkach Ameryki Północnej i Łacińskiej. Silny sezonowy wzrost rynków koreańskiego i japońskiego w pierwszym kwartale również niekorzystnie wpłynął na wielkość naszego udziału w globalnym rynku, gdyż Nokia nie jest w znaczący sposób obecna na tamtych rynkach.

Przeciętna cena sprzedaży telefonu komórkowego Nokia wynosiła w pierwszym kwartale 110 EUR, dzięki proporcjonalnie wyższej sprzedaży telefonówwyższej klasy w działach Multimedia i Enterprise Solutions.

Mobile Phones: W pierwszym kwartale obroty netto wzrosły o 11% licząc rok do roku, do wartości 4,5 mld EUR, w porównaniu z kwotą 4,1 mld EUR w pierwszym kwartale 2004 r., co jest zasługą silnego popytu. Wzrost obrotów był największy w Chinach, na drugim miejscu znalazł się region Azji i Pacyfiku, a za nim obszar Europy, Środkowego Wschodu i Afryki. Wynik ten został częściowo obniżony przez spadek obrotów w Ameryce Północnej, a mniejszym stopniu także w Ameryce Łacińskiej. Zysk operacyjny spadł o 16%, do 869 mld EUR w porównaniu z 1 mld EUR w pierwszym kwartale 2004 r., przy marży operacyjnej 19,2% (25,2%).

Multimedia: W pierwszym kwartale 2005 r. obroty netto wzrosły o 52% licząc rok do roku, do 1,1 mld EUR, w porównaniu z kwotą 744 mln EUR w pierwszym kwartale 2004 r. Duży wzrost obrotów zanotowano na wszystkich rynkach z wyjątkiem obu Ameryk, przy czym największy wzrost nastąpił na obszarze Europy, Środkowego Wschodu i Afryki. Wzrost obrotów działu Multimedia był spowodowany utrzymującym się wysokim popytem na smartfony fotograficzne. 

Negatywny wpływ restrukturyzacji działu Multimedia na wynik finansowy w pierwszym kwartale 2005 r. wyniósł 15 mln EUR, a więc znacznie mniej, niż pierwotnie zapowiadany przedział od 60 do 80 mln EUR. Zysk operacyjny działu Multimedia w pierwszym kwartale wzrósł do 155 mln EUR w porównaniu ze stratą operacyjną z pierwszego kwartału 2004, wynoszącą 22 mln EUR, przy marży operacyjnej równej 13,7% (-3,0% w pierwszym kwartale 2004 r.), co jest zasługą bardzo dobrych wyników sprzedaży smartfonów z kategorii Imaging.

Enterprise Solutions: W pierwszym kwartale 2005 r. obroty netto wzrosły o 67% licząc rok do roku, do 307 mln EUR, w porównaniu z wartością 184 mln EUR w pierwszym kwartale 2004 r., co jest efektem dobrej sprzedaży smartfonów przeznaczonych dla firm. Pozwoliło to także zmniejszyć naszą stratę operacyjną w pierwszym kwartale 2005 r. do 9 mln EUR, podczas gdy w pierwszym kwartale 2004 r. wynosiła ona 35 mln EUR. Marża operacyjna działu Enterprise Solutions w pierwszym kwartale wzrosła do -2,9% z -19,0% w pierwszym kwartale 2004 r.

Networks: W pierwszym kwartale 2005 r. obroty netto wzrosły, licząc rok do roku, o 6%, do 1,4 mld EUR, w porównaniu z 1,3 mld EUR w pierwszym kwartale 2004 r. Do zwiększenia obrotów przyczyniły się duże inwestycje na bardziej rozwiniętych rynkach, szczególnie w marcu, przy czym wzrost był tu najwyższy w regionie Azji i Pacyfiku i Ameryce Łacińskiej, a nieco mniejszy na obszarze Europy, Środkowego Wschodu i Afryki. Wzrost na tych rynkach zrekompensował niższe obroty w Chinach i Ameryce Północnej.

Zysk operacyjny działu Networks w pierwszym kwartale 2005 r. osiągnął 221 mln EUR (154 mln EUR w pierwszym kwartale 2004 r.), przy marży operacyjnej wynoszącej 15,4% (11,4%). Na rentowność pozytywnie wpłynęła sprzedaż produktów o wyższej marży, mniejszy niż oczekiwany udział sprzedaży na rynkach rosnących i otrzymanie niektórych poprzednio wpisanych do rezerwy należności od klientów. Wszystkie te czynniki spowodowały wzrost marży ponad wcześniejsze oczekiwania.

Opinie:

Opinie archiwalne (55):

Komentuj

Komentarze / 55

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    zawiasa pisze: 2005-04-22 17:18
    Nokio - jestem z tobą. Jeszcze w tym roku kupię 3 telefony.
    0
  • Users Avatars Mini
    zawiasa pisze: 2005-04-22 17:32
    Nie ma co się dziwić, że w ameryce Nokia sprzedaje sie gorzej wszak amerykanie lubią rzeczy duże i cieżkie więc NOIA nie spełnia ich wymagań. A meksykanie wpatrzeni są w "wielkiego brata".
    0
  • Users Avatars Mini
    drzwi pisze: 2005-04-22 17:47
    Nie ma co się dziwić, że w europie Nokia sprzedaje sie lepiej wszak europejczycy lubią rzeczy tanie i kiepskiej jakości więc NOKIA spełnia ich wymagania. Nokia jest mistrzem plastikowej tandety, tak jak MOTOROLA jest mistrzem zaawansowanych technologicznie metalowych cudów techniki jak V3 RAZR.
    0
  • Users Avatars Mini
    osad pisze: 2005-04-22 18:19
    nokia niedługo będzie synonimem badziewia
    0
  • Users Avatars Mini
    Mariusz. pisze: 2005-04-22 18:31
    .....już niedługo Nokio :) PRzynajmniej jezeli chodzi o dzial telefonii komorkowej :) Konkurencja nie spi ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    zawiasa pisze: 2005-04-22 19:08
    ***drzwi - oferta Motoroli powala na kolana. Aż jeden cud techniki V3 Razor. Podaj mi proszę jakie wymienne karty pamięci można w nim umieścić :-)))))))))))))
    0
  • Users Avatars Mini
    przemopk pisze: 2005-04-22 19:17
    **drzwi* masz rację Motorola to mistrz zaawansowanych technologicznie metalów cudów techniki, np. takich jak: T720 - miałem trzy miesiące i ciągle się wieszała na WAPie, póxniej odpuściłem te cuda aż do V300 - przez 2 miesiące używałem jej ok. tygodnia - resztę czasu spędziła w serwisie (Nowa z salonu ERY).Jak udało się zrobić, że chodziła przez dwa to ją prędko sprzedałem - karta gwarancyjna była już druga........niech nam żyją takie cuda technologiczne
    0
  • Users Avatars Mini
    zawiasa pisze: 2005-04-22 19:18
    ***drzwi - sprawdziłem dane tego "cudu techniki" na stronach GOLa . Brak radia, HSCSD, irdy ma 6MB pamięci. To już wolę jak to nazywasz "mistrza plastikowej tandety" Nokie 9500, 9300, 6680, 6600, 6670, 7610 itd. P.S. Twój "cud techniki" GOLasy umieściły na słusznej i należnej 119 pozycji w rankingu.
    0
  • Users Avatars Mini
    przemopk pisze: 2005-04-22 19:18
    ps. obecnie od roku mam Nokię 6600 i nie zamienie na inny telefon BEZ SYMBIANA.
    0
  • Users Avatars Mini
    miszcz pisze: 2005-04-22 19:22
    ***zawiasa, ale ty nudzisz z tym podniecaniem sie Nokią...możesz sobie jeszcze 100 kupić i co z tego? napisz coś sensownego w końcu...p[ogóź się z tym że twoja ulubiona firma nie jest już liderem we wprowadzaniu nowych technologii i wzornictwie i tyle :)
    0
  • Users Avatars Mini
    miszcz pisze: 2005-04-22 19:24
    9550? haha tam po miesiącu obluzowują się zawiasy :) rzeczywiście cud techniki, ale na papierze :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    osad pisze: 2005-04-22 19:52
    a ja SE K700i i jest jeszcze lepiej
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzechotnik pisze: 2005-04-22 20:07
    Nokia to ciura!!
    0
  • Users Avatars Mini
    zawiasa pisze: 2005-04-22 21:21
    ***miszcz - pogodziłem się z tym, że Nokia jjest liderem we wprowadzaniu nowych technologii(push to talk) i nowego wzornictwa Nokia 7260, 7270, 7280. Napisz coś co ma sens w końcu.
    0
  • Users Avatars Mini
    zawiasa pisze: 2005-04-22 21:23
    ***Grzechotnik - takimi argumentami nikogo nie przekonasz do swoich racji.
    0
  • Users Avatars Mini
    drzwi pisze: 2005-04-22 21:32
    **zawiasa: twoje GOLasy umieściły V3 na 119 pozycji (skąd wiesz?) ale za to klienci umiścili V3 na 1 pozycji, bo jest to obecnie najlepiej sprzedający się telefon na świecie (nie licząc masówki z dolnej półki). V3 jest jedynym telefonem, który w tak małych gabarytach pomieścił tak duzo. Jedyny telefon w całkowicie metalowej obudowie zrobionej z aluminium lotniczego, niklu, magnezu i miedzi w specjalnej, unikalnej technologii, której Nokia nie ma. Setki telefonów (równiez Motoroli) ma wymienną pamięć, irde, radio itp szczegóły, a tylko V3 ma 2 cm grubości mieszcząc dwa ekrany kolorowe, aparat cyfrowy i klapkę. Jedyny telefon który mozna wygodnie nosić w kieszeni marynarki czy z tylu spodni.
    0
  • Users Avatars Mini
    lotus79 pisze: 2005-04-22 21:36
    Jeszcze raz zwracam uwagę że Motorola nie ma raportów :) Fajnie nie :) Wysyłasz sms-a i nie wiesz czy doszedł :) A to dlatego że amerykanie ćwoki nie mieli ujednoliconego rynku GSM i smsy nie dochodziły od jednego operatora do drugiego :) Teraz to się zmienia i nie ma tych przeszkód, w XXI wieku dopiero odstawili pagery na rzecz sms-ów.
    0
  • Users Avatars Mini
    lotus79 pisze: 2005-04-22 21:40
    Dziwnym trafem zawsze orientuję się w przypadku samsungów, sonyericsson czy nokia gdzie co jest, niestety w Motoroli zrobili wszystko żeby maksymalnie utrudnić życie użytkownikowi :( Brawo Motorolo jesteś wielka technologicznie, proponuję jeszcze coś zamieszać żeby trudniej było korzystać z twoich telefonów, ludność cię pokocha....
    0
  • Users Avatars Mini
    zawiasa pisze: 2005-04-22 21:49
    ***drzwi - Jacy klienci umieścili V3 na 1 miejscu?W małych gabarytach zmieścił tak mało! Jednym zdaniem jest to wyjątkowo prosty i wyjątkowo drogi telefon. Chyba że w segmencie aluminiowo - magnezowo - miedziowych i cienkich, słabo wyposażonych telefonów.
    0
  • Users Avatars Mini
    .. pisze: 2005-04-22 22:00
    V3 przypomina kartę PCMCIA ...
    0
  • Users Avatars Mini
    cRimZon pisze: 2005-04-22 22:07
    **zawiasa: PUSH TO TALK został opracowany przez Motorolę ponad 12 lat temu, więc nie jest to ani nowa technologia, ani coś co Nokia wprowadziła. Sprawdź najpierw fakty zanim coś napiszesz.
    0
  • Users Avatars Mini
    Mariusz. pisze: 2005-04-22 23:05
    ***zawiasa, lotus79, cRimZon itp - słuchajcie - Nokia jaka jest każdy widzi. Jednemu się podoba, innym nie. Swego czasu były to najlepsze telefony na rynku. Świetny design, prosta obsługa, nowoczesne funkcje itp. Ale z czasem wszystko się zmieniło. Konkurencja nie śpi. A poza tym ile lat ma Nokia a ile np. Ericsson (ostatnio obchodził 100 lat na rynku polskim !!) czy Motorola. Tutaj zdecydowanie przewagę mają firmy z wiekszym stażem i doświadczeniem....
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2005-04-22 23:37
    średnia cena sprzedaży telefonu wyniosła 110 EUR - ciekawe co na to nasi operatorzy kochani...
    0
  • Users Avatars Mini
    Rockets pisze: 2005-04-22 23:58
    Sam używam noki chodź zaszczegałem sięże nie będe plałcił ża napis nokia i lepszą jakoś a jednak ostatnio same nokie mam ...
    0
  • Users Avatars Mini
    zawiasa pisze: 2005-04-23 01:05
    " Firmy Nokia i Samsung poinformowały o podpisaniu umowy o współpracy, której celem jest wprowadzenie technologii "Push to Talk over Cellular" (PoC) na rynek masowy. W ramach tej współpracy Samsung zamierza w latach 2004 i 2005 udostępnić funkcje natychmiastowych połączeń Push to Talk w kilku swoich telefonach, korzystając przy tym z technologii PoC firmy Nokia." ***cRimZon - to jest wycinek z prasy fachowej. Czy jest tu coś napisane o motoroli czy o technologi NOKI? SPRAWDŹ FAKTY ZANIM COŚ NAPISZESZ!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    wet pisze: 2005-04-23 02:30
    Rozumiem być fanem danej firmy, ale maniakalnym przeciwnikiem? (Nokii) To staropolska cecha, tylko Wam szlacheckich korzeni brakuje...:-) TOP3 ; Nokia x 3!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    cRimZon pisze: 2005-04-23 05:11
    **zawiasa: jesteś jak zwykle zacofany: "DUBAI, United Arab Emirates – Jul. 24, 2003 – Motorola (NYSE: MOT) Global Telecom Solutions Sector (GTSS) has signed an agreement with Fastlink to be the first in the Europe, Middle East and Africa (EMEA) region to pilot Motorola’s General Radio Packet Service (GPRS) Push-To-Talk (PTT) solution"
    0
  • Users Avatars Mini
    zawisza pisze: 2005-04-23 06:34
    Ciekawe co teraz wymyśli nasz nokiasa, przepraszam zawiasa... "Doświadczenie firmy Motorola w zakresie rozwiązań typu PTT nie ma sobie równych na świecie. Motorola jako pierwsza w latach 30-tych XX wieku wprowadziła rozwiązania PTT dla policji i wojska – po latach stały się one, i do dziś są, głównym narzędziem komunikacji dla wielu służb. W latach 90-tych w USA, firma Motorola jako pierwsza na świecie wdrożyła tego typu rozwiązanie w wersji dla masowego odbiorcy – w sieci komórkowej. Rozwiązanie PTT firmy Motorola współpracuje z sieciami General Packet Radio Service (GPRS), Code Division Multiple Access (CDMA) 2000 1X oraz WiFi."
    0
  • Users Avatars Mini
    zawiasa pisze: 2005-04-23 10:46
    Nokia ponadto wchodzi w skład branżowego konsorcjum które opracowało wymagania dotyczące technologii PoC. W sierpniu 2003 roku zostały one przekazane organizacji Open Mobile Alliance (OMA), która zajmie się faktycznym zatwierdzeniem standardu PoC. W październiku 2003 roku firma Nokia wprowadziła urządzenia sieciowe Push to Talk klasy operatorskiej dla pierwszych zainteresowanych odbiorców. W listopadzie 2003 roku Nokia zaprezentowała pierwszy na świecie telefon GSM z funkcją Push to Talk, czyli Nokia 5140. Nokia testuje swoją technologię Push to Talk w sieciach 30 operatorów na całym świecie.
    0
  • Users Avatars Mini
    zawiasa pisze: 2005-04-23 10:56
    Wiodąca technologia Push to talk firmy NOKIA konkurencyjną platformę do tworzenia zgodnych z nią terminali o przeznaczeniu komercyjnym" - mówi Andrew Park, wiceprezes firmy Samsung ds. badań i rozwoju. "Zamierzamy w latach 2004 i 2005 wprowadzić na rynek kilka terminali z funkcjami Push to Talk. Uważamy, że otwarte specyfikacje popierane przez firmę Nokia stanowią klucz do powodzenia tej niezwykle ciekawej funkcji wśród naszych klientów na całym świecie". ***zawisza, drzwi - podajcie mi proszę nazwę modelu motoroli który obsługuję tę funkcje. Jeśli motka była pierwsza to dlaczego pozwala NOKII robić kasę na rozpowszechnianiu tej technokogii? Może to co robi motorola jest zbyt ptymitywne by to rozpowszechniać?
    0
  • Users Avatars Mini
    zawiasa pisze: 2005-04-23 11:21
    Współpraca dotyczącą Push to Talk między konkurującymi ze sobą koncernami przypomina idyllę. Nagłówki informacji prasowych mówią same za siebie - Siemens, Nokia i Ericsson nawiązują współpracę w celu promowania ujednoliconego rozwiązania Push to Talk w sieciach GPRS i EDGE. W rozpowszechnianie PTT zaangażowało się wiele firm, oprócz już wspomnianych wymienić można jeszcze choćby Samsunga. Daje to gwarancję, że rozmowy w stylu walkie-talkie będą mogli prowadzić ze sobą właściciele komórek różnych producentów. DOWODZI TO ŻE TO NIE MOTTOROLA WPROWADZA NOWE TECHNOLOGIE DO CZEGO PRÓBOWALI PRZEKONAĆ MNIE W/W NIEDOUCZENI PRZEDMÓWCY!
    0
  • Users Avatars Mini
    zawiasa pisze: 2005-04-23 11:27
    "Kiedy nastąpi premiera Push to Talk do GSM? W Stanach Zjednoczonych, gdzie Push to Talk jest już wprowadzane, podczas testów abonenci Cingular Wireless płacili dodatkowo 4 dolary za miesiąc. Z tego widać, jak tani może się okazać system transmisji Voice over IP." Z W/W INFORMACJI PRASOWEJ WYNIKA, ŻE TECHNOLOGIA NOKII PUSH TO TALK JEST DOPIERO WPROWADZANA!!! WIĘC GDZIE JEST TA ZNAKOMITA I DOSKONAŁA TECHNOLOGIA MOTOROLI ???
    0
  • Users Avatars Mini
    Shade pisze: 2005-04-23 17:15
    Widze ze "zawiasa" ma tutaj tyle do powiedzenia co w przypadku Motoroli MPx100, ktora nazywa "stara cegla" i twierdzi ze lepsze sa nokie
    0
  • Users Avatars Mini
    zawiasa pisze: 2005-04-23 17:32
    ***Shade - wszystko co robi Nokia o tej wielkości jest mniej więcej tak przez przeciwników nazywane. Więc gdyby coś podobnego do MPx100 zrobiła Nokia zostałoby to tak określone. Zresztą brak radia, push to talk, HSCSD, Symbiana i innych współcześnie spotykanych w telefonach tej klasy rzeczy, uzasadnia nazwanie aparatu starym a z racji tego, że nie jest mały - cegłą.
    0
  • Users Avatars Mini
    zawisza pisze: 2005-04-23 17:58
    **zawiasa: Czy naprawdę nie dociera do ciebie ten fakt "W latach 90-tych w USA, firma Motorola jako pierwsza na świecie wdrożyła tego typu rozwiązanie w wersji dla masowego odbiorcy – w sieci komórkowej." Lata 90-te to znaczy 10-15 lat temu!!! Nokia wtedy nie miała zielonego pojęcia co to jest PUSH TO TALK. Sama nazwa została wymyślona przez amerykanów, dlatego jest w języku amerykańskim, a nie fińskim!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    zawisza pisze: 2005-04-23 18:12
    "Pierwsza standardowa specyfikacja techniczna usługi Push-to-Talk - PoC Phase One - została przedstawiona organizacji OMA (Open Mobile Alliance) w sierpniu 2003 r. Za pośrednictwem tej organizacji firmy Ericsson, Motorola, Siemens i Sony Ericsson zamierzają wypromować ostateczny standard PoC. " A gdzie Nokia i Samsung??? Daleko z tyłu!
    0
  • Users Avatars Mini
    Observator pisze: 2005-04-24 00:24
    Mieć w dzisiejszych czasach nokię to maksymalny obciach. Zresztą wystarczy popatrzeć co ludzie noszą - Motorola V3 rządzi. A jak wejdzie MPX 220, który jest w testach z tego co wiem w Plusie i ma już niedługo się tam pojawić, to biznes powie "do widzenia resztko nokii". Niestety firma nokia ostatni dobry telefon zrobiła parę lat temu i od tego czasu tylko coraz gorsze, popatrzmy na wadliwą 6230, porażkę 6260. Kampanie reklamowe też od czapy, np. golarka , którą używa kobieta. Nota bete ta golarka to najbardziej wadliwy telefon nokii od czasów 6600. Makabra. Motorola i SE należą do czołówki, nokia spada. I słusznie, skończcie robić badziewie panowie finowie.
    0
  • Users Avatars Mini
    zawiasa pisze: 2005-04-24 00:25
    ***Korzeń-Lukasio - dlatego piszą bzdury!
    0
  • Users Avatars Mini
    Observator pisze: 2005-04-24 00:27
    Zresztą co tu dużo mówić, w tej chwili na rynku świetnie się sprzedaje SE K700i i Motorola V547 , która ma EDGE, a w klasie vip Motorola V3. Nokie są przynajmniej 40-50% przeszacowane (za drogie!) i bardzo zawodne. Najnowsze modele - 9300 i 9500 - kiepska bateria i upośledzona funkcjonalność. 6260 - wycofywana masowo z magazynów opów i odsyłana - wadliwa. 6230 - bateria 2 dni, bardzo częste usterki. Nokia po prostu zeszła na psy i zamiast robić dobre telefony, robi dużo telefonów. A to się nie sprawdza. Pożal się boże nowości, niedopracowane, zawieszające się i wszystko krok do tyłu za SE i Motorolą.
    0
  • Users Avatars Mini
    zawiasa pisze: 2005-04-24 00:36
    ***Obserwator -zmyślasz, trochę dowodów! Może w środowisku bejsboli Nokia to obciach.
    0
  • Users Avatars Mini
    Zawisza pisze: 2005-04-24 08:19
    No właśnie! Ten sam artykuł co tak zawzięcie cytuje zawiasa: "Technologię Push to Talk OPRACOWAŁA MOTOROLA". Koniec dyskusji. O co zakład, że teraz zawiasa będzie przekonywał, że Nokia wymyśliła komórki ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    osad pisze: 2005-04-24 11:15
    ludzie co wy macie z tym PUSH TO TALK, w naszym pięknym kraju jeszcze długo tego nie będzie więc jeśli telefon ma taką funkcję to nie jest żaden argument za tym że jest lepszy od innego modelu
    0
  • Users Avatars Mini
    zawiasa pisze: 2005-04-24 12:09
    "GSM-owi szansę na popularyzację Push to Talk dała Nokia, która opracowała specyfikację usługi, co najważniejsze - ogólnodostępną" I tym samym kończę dyskusję na temat tego która firma jest wiodącą we W P R O W A D Z A N I U nowych technologii.
    0
  • Users Avatars Mini
    Shade pisze: 2005-04-24 14:30
    Zawiasa nadal widzi to co chce, a co mu nie pasuje pomija
    0
  • Users Avatars Mini
    Zawisza pisze: 2005-04-25 01:48
    Tak, Nokia jest firmą wiodącą, zaraz za MOTOROLĄ: "Pierwsza standardowa specyfikacja techniczna usługi Push-to-Talk — PoC Phase One — została przedstawiona organizacji OMA (Open Mobile Alliance) w sierpniu 2003 r. Za pośrednictwem tej organizacji firmy Ericsson, Motorola, Siemens i Sony Ericsson zamierzają wypromować ostateczny standard PoC. "
    0
  • Users Avatars Mini
    Zawisza pisze: 2005-04-25 01:48
    I jeszcze po angielsku: "Motorola: Leading in PoC (Push To Talk over Cellular). With 12 years of experience in Push-to-Talk and over 70 years in the two-way radio business, Motorola has been first to market with major Push-to-Talk enhancements: • World’s First and Second commercial launches of PoC; • First EMEA contract for PoC; • First APAC contract for PoC; • First Push-to-Talk over Cellular handset; and • First Cross-Technology PoC Solution (enabling “push-to” connectivity across GPRS, EDGE, CDMA2000 1X and WiFi) To date, Motorola has won 23 contracts with 19 network operators covering 27 countries worldwide to supply PoC infrastructure and/or handset solutions for both CDMA2000 1X and GSM/GPRS networks — and will continue leading the industry in deployments and innovation. "
    0
  • Users Avatars Mini
    Zawisza pisze: 2005-04-25 02:09
    Z telefonów Push To Talk MOTOROLI korzysta codzinnie dziesiątki milionów ludzi, z Nokii pewnie nawet nie milion. No ale oczywiście to się nie liczy, bo to nie są standardy (n.p. iDEN, CDMA) zaaprobowane przez Nokię i zawiasę. Prawie wszystkie nowe technologie telefonii komórkowej są opracowywane i wdrażane w USA lub Japonii, a potem Nokia wszystko przerabia na swoją modłę i to się nazywa wprowadzanie "nowych" technologii. Tak na przykład najnowocześniejsza technologia komórkowa czyli CDMA jest w użyciu w Ameryce czy Japonii od kilku lat, a Europa dopiero ją wprowadza (oczywiście nieco "przerobioną") jako W-CDMA (czyli 3G UMTS). W ten sposób Nokia (i cała Europa) broni się od nadmiernego uzależnienia od Ameryki (może i słusznie).
    0
  • Users Avatars Mini
    Zawisza pisze: 2005-04-25 02:21
    Nokia, wykorzystując swoją dominującą pozycję w Europie, nigdy nie zaakceptuje standardu PoC (również ogólnie dostępnego) opracowanego przez Motorolę, SE, Siemens i Ericsson w 2003. Dlatego Nokia rok póżniej (w 2004) opracowała inny system PoC i w ten sposób blokuje akceptację jednego wspólnego rozwiązania. Dzięki temu ma czas nauczyć się (i "poprawić) Push to Talk i wtedy "przekona" mniejsze firmy (n.p. Samsung) do poparcia jej "wiodącej" technologii. Tak, Nokia jest z pewnością liderem nowych technologii: co się nie uda opracować to zawsze można podpatrzyć, przerobić i sprzedać jako swój "wynalazek".
    0
  • Users Avatars Mini
    zawiasa pisze: 2005-04-25 02:44
    ***zawisza widzę, że masz ogromne problemy ze zrozumieniem tekstu któru czytasz! Tecchnologia Motoroli przeznaczona jest do sieci CDMA, a technologia NOKII dla GSM! I to z technologii NOKII korzysta Siemens, Ericsson a ostatnio Samsung. Nokia nie blokuje push to talk tylko rozpowszechnia! OŚMIESZASZ SIĘ TYLKO PISZĄC TAKIE BREDNIE NA GOLU !!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Zawisza pisze: 2005-04-25 06:29
    ***zawiasa widzę, że masz ogromne problemu ze zrozumieniem tekstu, który czytasz! (pewnie języki obce są ci obce;) Technologia PoC jest przeznaczona dla sieci GSM i w tej technologii MOTOROLA jest również liderem. "World’s First and Second commercial launches of PoC" znaczy, że MOTOROLA uruchomiła pierwszą i drugą na świecie sieć Push To Talk dla GSM. OMA (Open Mobile Alliance) jest organizacją promującą otwarte standardy w systemach telefonii komórkowej, głównie GSM. "Za pośrednictwem tej organizacji firmy Ericsson, Motorola, Siemens i Sony Ericsson zamierzają wypromować ostateczny standard PoC. " Zdaje się że Siemens nie ma technologii CDMA więc co miałby wspólnego z Motorolą jeśli nie GSM.
    0
  • Users Avatars Mini
    Zawisza pisze: 2005-04-25 06:29
    Pierwsza sieć Push to Talk została zbudowana przez Motorolę w 1993 dla firmy Nextel. W 2003 Motorola zbudowała pierwszą sieć PTT w technologii CDMA dla firmy Verizon. Pierwsza sieć PTT dla GSM (dokładnie GPRS) została zbudowana przez Motorolę dla Fastlink w 2003 (uruchmiona w 2004). A teraz Nokia próbuje wprowadzić swój własny (nie OMA) \"otwarty\" standard PoC. A w między czasie Motorola podpisała już ponad 30 kontraktów na PoC (większość w sieciach GSM i większość już uruchomionych).
    0
  • Users Avatars Mini
    drzwi pisze: 2005-04-25 17:40
    Zawisza, zawiasa: dajcie sobie już spokój. Umówmy się: Nokia jest najepsza na świecie (;)) bo wszystko wymyśliła i wprowadziła i ma irdę. Reszta się nie liczy, kompletny złom. A kto jeszcze raz wróci do tematu jest skończonym idiotą i sciemniałym debilem. Mam nadzieję, że ten artykuł szybko zniknie z gola.
    0
  • Users Avatars Mini
    orko1990 pisze: 2005-04-25 22:20
    drzwi"" nokia najlepsza na swiecie?? Z jakiego gnoju Cie ulepili??
    0
  • Users Avatars Mini
    cRimZon pisze: 2005-04-25 23:08
    *orko1990: nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że to była ironia;) Przeczytaj 3-ci od góry komentarz (również napisany przez drzwi).
    0
  • Users Avatars Mini
    osad pisze: 2005-04-28 20:36
    **zawiasa - wymienny to by ci się mózg przydał
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: