A. T. Kearney oraz Judge Institute of Management opublikowały wyniki ostatniej edycji badania Mobinet. Badanie zostało przeprowadzone w oparciu o wywiady z 5600 użytkownikami telefonów komórkowych w 15 krajach. Badanie Mobinet jest prowadzone regularnie od czerwca 2000 r. Ankieta wykazała, że ponad 80 % użytkowników telefonów zna nowe możliwości przesyłania zdjęć w sieci komórkowej, a 2/3 zgłosiło gotowość do ponoszenia opłat za tego typu usługę. W grupie respondentów młodszych niż 19 lat 42 % zadeklarowało gotowość do zapłacenie więcej niż 1 $ za przesłanie jednej wiadomości. 14 % wszystkich badanych jest gotowych zapłacić więcej niż 2 $. Ponad 30 % zadeklarowało, że będzie korzystać z usługi photo messaging co najmniej raz w tygodniu. Po raz pierwszy od czerwca 2001 roku zanotowano wzrost liczby osób korzystających z Internetu poprzez telefon komórkowy. Ponad 1/3 odpytywanych powiedziała, że skorzystała z Internetu poprzez telefon komórkowy raz w ostatnim miesiącu. Jest to 25% wzrost w porównaniu z badaniem z zeszłego roku.
Badania potwierdziły także zmianę opinii użytkowników telefonów na temat jakości treści oferowanych przez serwisy mobilne. Liczba osób, które twierdziły, że nie korzystają z serwisów mobilnych ze względu na ich słaba jakość spadła o 81 %. Odsetek osób korzystających z tego typu serwisów, ale mających również kiepską opinię na ich temat zmniejszył się o 73 %.
Zwiększa się rynek mobilnej reklamy. Ponad połowa ankietowanych otrzymała tekstową reklamę na ekran swojego telefonu - to 26 % wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem. Procent osób, które kupiły coś pod wpływem takiej reklamy nie zmienił się i wynosi 3%. Średnia cena zakupionego produktu wynosiła 50-100 $.
Ponad 1/3 badanych uważa, że mogłoby dokonać zakupu biletów oraz innego typu rozrywki poprzez telefon komórkowy, 19 % sądzi, że będzie kupowało usługi turystyczne, 13 % myśli o mobilnych zakupach artykułów spożywczych. W 70% decyzja o zakupie byłaby spontaniczna lub podjęta w ramach eksperymentu z nową technologią, a nie podyktowana wygodą zakupu.
Producenci telefonów powinni zwrócić uwagę na to, że dla ponad 60 % użytkowników telefonów najbardziej pożądaną innowacją byłoby polepszenie jakości dźwięku oraz wydłużenie czasu działania baterii.