AT&T otrzyma 43 mld USD w gotówce i papierach dłużnych, a akcjonariusze AT&T otrzymają pakiet 71% akcji w nowym podmiocie, podczas gdy akcjonariuszom Discovery przypadnie 29% akcji w nowej spółce.
Spółką będzie kierował prezes i CEO Discovery David Zaslav.
Zarząd nowej spółki będzie składał się z 13 członków, z których 7 początkowo wyznaczy AT&T, w tym prezesa zarządu. Discovery początkowo wyznaczy 6 członków.
Prognozy na 2023 r. przewidują przychód firmy na poziomie ok. 52 mld USD.
Nowa spółka będzie konkurować globalnie na szybko rosnącym rynku treści oferowanych bezpośrednio konsumentom (direct-to-consumer, DTC), oferując treści abonentom DTC w całym zakresie portfela, w tym HBO Max i niedawno utworzonego discovery+. Głównym rywalem będzie Netflix.
Spółka oferująca treści typu „pure play” posiadać będzie jedną z najbogatszych na świecie bibliotek zawierającą ponad 200 tys. godzin programów i połączy w jednym globalnym portfelu ponad setkę marek na świecie, w tym: HBO, Warner Bros., Discovery, DC Comics, CNN, Cartoon Network, HGTV, Food Network, the Turner Networks, TNT, TBS, Eurosport, Magnolia, TLC, Animal Planet, ID.