Data System we współpracy z firmami BuroRaj, R&G oraz Polkomtel uruchomiła dla Miejskiego Zakładu Komunikacji w Koninie System Zarządzania i Monitoringu Autobusów, a także System Zarządzania i Wyświetlania Treści na Tablicach Przystankowych.
Pierwsze z rozwiązań, system Zarządzania i Monitoringu Autobusów odpowiedzialny jest za weryfikację w czasie rzeczywistym pracy wszystkich pojazdów MZK, pokonywanych przez nich tras, odwiedzanych przystanków, faktu otwierania drzwi, czasów wjazdu i wyjazdu z przystanków i co za tym idzie odnotowywania ewentualnych niezgodności pomiędzy rozkładem jazdy a rzeczywistością. System archiwizuje wszystkie dane przesyłane przez autobusy, dzięki czemu możliwe jest także rozpatrywanie ewentualnych reklamacji Klientów dotyczących spóźnień, nie zatrzymania się autobusu na przystanku, ewentualnego nie otwarcia drzwi przez kierowcę.
Ponadto system podnosi poziom bezpieczeństwa pasażerów oraz kierowców autobusów, ponieważ pozwala w dowolnym momencie na wezwanie pomocy, która dzięki wdrożonemu rozwiązaniu od razu wie gdzie znajduje się autobus i może do niego bardzo szybko dotrzeć.
Drugi system Zarządzania i Wyświetlania Treści na Tablicach Przestankowych jest pionierskim projektem. Dzięki niemu pasażerowie zgromadzeni na przystankach dowiadują się na bieżąco, za pomocą przystankowych tablic świetlnych o rzeczywistym czasie pozostałym do przyjazdu autobusu na który oczekują. W ten sposób pasażerowie mogą być pewni, że dany autobus właśnie dojeżdża i można spokojnie na niego poczekać nie martwiąc się, że przyszliśmy za późno lub autobus z jakiś przyczyn w ogóle nie nadjedzie.
Rozwiązanie działa w oparciu o pozycję geograficzną przesyłaną przez pojazdy, a odczytywaną z systemu GPS oraz na bazie specjalnej aplikacji wykonanej przez Data System, która analizuje w czasie rzeczywistym pozycje autobusów i przystanków oraz przesyła odpowiednie komunikaty na tablice przystankowe zawierające czas dojazdu.
Wszystkie informacje z autobusów do serwerów aplikacji oraz z serwerów aplikacji do tablic przesyłane są za pomocą usług transmisji danych (GPRS) w sieci Plus, dzięki czemu system nie wymagał budowy drogiej infrastruktury kablowej a także bardzo łatwe jest jego rozszerzanie o kolejne tablice przystankowe, które można zawiesić praktycznie w każdym miejscu na obszarze obsługiwanym przez MZK Konin.
Wdrożone systemy podnoszą standard usług oferowany pasażerom przez MZK Konin ułatwiając im codzienne korzystanie ze środków komunikacji miejskiej, a także, co bardzo ważne, podnoszą poziom bezpieczeństwa. Bardzo ważny jest także fakt, że wdrożone rozwiązania dostarczają wiele ważnych informacji MZK Konin na bazie których, przedsiębiorstwo może dokonywać stałej analizy oferowanych usług w celu ich optymalizacji.