Prezes UKE twierdzi, że konieczna jest zmiana dotychczasowej praktyki wykazywania w billingach numerów z zakresu 116. Jego zdaniem w przypadku połączeń na numery telefonów wsparcia dla osób doświadczonych przemocą, niezbędne jest zachowanie pełnej dyskrecji i poufności komunikacji.
Prezes UKE dostrzegając potrzebę zapewnienia najmłodszym bezpiecznego kontaktu z podmiotami, organizacjami zapewniającymi im pomoc i wsparcie, w sposób nieujawniający takiego kontaktu, rekomenduje:
Numeracja 116 to efekt działań Komisji Europejskiej, która już w 2006 r. podjęła prace w ramach strategii Unii Europejskiej na rzecz praw dziecka i ustanowiła pierwszy sześciocyfrowy numer telefonu na terytorium UE z przeznaczeniem na telefony zaufania. Zgodnie z decyzjami Komisji numeracja ″116” wykorzystywana jest na potrzeby zharmonizowanych usług o walorze społecznym. Polska jest jednym z pierwszych krajów UE, który uruchomił numery 116 m.in. 116 123 (telefon wsparcia emocjonalnego), 116 111 (Telefon zaufania dla dzieci), 116 000 (numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci).
Połączenia na numerację z zakresu 116 są bezpłatne, nie wypływają zatem na wysokość rachunku, ale, co ważniejsze, z uwagi na szczególny charakter usług, które mogą być świadczone na tym zakresie numeracji, połączenia z tą numeracją nie powinny być wykazywane.
Tymczasem podejście dostawców usług w tym zakresie jest niejednolite i nada zdarza się, że numery z zakresu 116 pojawiają się w billingach.