Operatorzy nie chcą zapłacić za koncesje

Newsy
Żródło: Puls Biznesu
Opinie: 26

Resort infrastruktury pracuje nad projektem ustawy regulującej opłaty koncesyjne niezależnych operatorów telekomunikacyjnych. Ma na to dwa tygodnie. Termin przyznanego operatorom odroczenia upływa 30 czerwca. Długi spółek sięgają 400 mln EUR (1,5 mld zł). Operatorzy chcą zamienić długi na inwestycje. Przekonanie do tego rządu może okazać się jednak trudne.

"Prowadzimy negocjacje z MI. Jeśli nie uda się dojść do porozumienia do końca czerwca, można się spodziewać odroczenia terminu płatności" - mówi Stefan Kamiński, prezes Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji.

"Operatorzy zrzeszeni w Izbie lansują pomysł zamiany opłat koncesyjnych na inwestycje. Możemy pokazać wiele przykładów, że jest to dużo bardziej opłacalne niż pobieranie od operatorów gotówki. Znajdujemy też zrozumienie w resorcie infrastruktury" - twierdzi prezes KIGEiT.

Szczegóły takiego porozumienia znalazłyby się w umowach zawieranych między poszczególnymi operatorami a MI. Wcześniej resort sugerował, że koncesje mogą zostać zamienione na udziały w Krajowej Grupie Telekomunikacyjnej, która miałaby powstać na bazie spółek telekomunikacyjnych z udziałami Skarbu Państwa.

Operatorzy telekomunikacyjni nie chcą płacić za koncesje, bowiem - ich zdaniem - wygasły one z mocy prawa. Od 2001 r. nie wydaje się już koncesji na świadczenie usług telekomunikacyjnych, lecz zezwolenia.

Negocjacje nie są jednak proste. Jedną z rządowych propozycji jest zamiana długów na akcje w poszczególnych spółkach. Skarb Państwa stałby się więc współwłaścicielem np. giełdowej Netii.

"Mamy zgodę operatorów na lobbowanie pomysłu dotyczącego zamiany opłat na inwestycje" - twierdzi Stefan Kamiński.

Kolejną przeszkodą w negocjacjach jest stanowisko Ministerstwa Finansów. Kwoty z tytułu koncesji zostały bowiem zapisane w budżecie państwa na ten rok. Ich konwersja skomplikuje więc sytuację, w jakiej znajdują się finanse publiczne.

Opinie:

Opinie archiwalne (26):

Komentuj

Komentarze / 26

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    dziobek pisze: 2002-06-15 16:01
    zabrali studentom znizki w pkp, to teeraz dobieraja sie do opow, bo pieniadze najlatwiej zabrac temu kogo ma sie w garsci, a opow maja poprzez moc ustawodawcza, Belka nie mial jeszce odpowiedzi czy dodtanie pieniadze / araczej wiedzial ze bedzie ciezko/ i jeszce uwzglednil te wplywy w budzecie na ten rok
    0
  • Users Avatars Mini
    Vezyrek pisze: 2002-06-15 16:42
    dziobek - zgadzam sie z toba, kiedy niemaja juz z kad brac pieniedzy to chwytaja sie do opow, ale nie martw sie naszi kochani operatorzy tak latwo sie nie dadza.
    0
  • Users Avatars Mini
    196906 pisze: 2002-06-15 16:55
    Ciekawe kiedy wpadną na pomysł podniesienia stawki vat w telekomunikacji, a tak sobie, albo malutki podatek od posiadania komórki.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-06-15 16:57
    To juz jest lekka przesada! Kasy w rzadzie jest duzo do zebrania, ale w innych miejscach, niech zajza do swoich kieszeni, tam jes tyle kasy, ze naprawde znalazlo by se na wile oddluzen i pomocnych dofinansowan roznych sektorow publicznych!
    0
  • Users Avatars Mini
    nepomucen pisze: 2002-06-15 17:03
    hmmmm upanstwowia Netie.....? hurrrrrra
    0
  • Users Avatars Mini
    nepomucen pisze: 2002-06-15 17:05
    ciekawe w jakim stopniu stalaby sie panstwowa. Kilka czy kilkadziesiat procent... To chyba nie wrozy dobrze naszej telekomunikacji..
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-06-15 17:46
    Ponownie nacjonalizacja ciekawe,a zaczło się od stoczni:P
    0
  • Users Avatars Mini
    shimo pisze: 2002-06-15 17:50
    Zgadzam sie w Wami , jak sie nie ma pomyslu na wyjscie z tragicznej zapasci gospodarczej , to najlepiej podwyzszac , wprowadzac oplaty od oplat i , podwyzszac podatki , ceny , czy kombinowac jak tutaj zabrac tym co maja , skandal :( Podoba mi sie to zdanie "Mamy zgodę operatorów na lobbowanie pomysłu dotyczącego zamiany opłat na inwestycje" he he he kazdy wie o co chodzi , Amerykanie bodajze ukuli ten termin , bo lapowki to brzydkie slowo :) :) :) :) :) Moze np. nas by tak polobbowali ha ha ha ha
    0
  • Users Avatars Mini
    sęda pisze: 2002-06-15 18:26
    moze z tym podatkiem od komórki to nie taki zły pomysł (rozumujac tak jak Belka) przecież to "luksus" ;-)))))) ale nie mówcie tego głośno bo jeszcze Belka usłyszy i możemy się pożegnać z telefonami :-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    nepomucen pisze: 2002-06-15 20:38
    Ja Ci dam luksus seda :)))))) ciiiiiiiiiiiiicho bo uslyszy!!!!!!!! :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Opson6667 pisze: 2002-06-16 03:07
    Jeśli to chodzi o koncesje UMTS to w pełni popieram operatorów.Są zadłużeni a taka droga koncesja i budowanie sieci to bardzo duże ryzyko i myśle że nie dadzą sobie w kasze dmuchać
    0
  • Users Avatars Mini
    jarpol pisze: 2002-06-16 03:10
    Heh w sumie operatorzy prowadzą zyskowną działalność to i nie dziwota że belka chce się im dobrać do trzosa. Z drugiej strony co to znaczy ze "nie chca placic"? Ja tez nie chce placic operatorowi za rachunek, ale nie oznacza to ze nie place. W sumie jak sie im nie podoba system to niech inwestuja na Białorusi na przykład...
    0
  • Users Avatars Mini
    dawidt pisze: 2002-06-16 03:25
    tak rozmowy za darmo strajk
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-06-16 06:11
    Qba, chyba jednak przeceniasz kieszenie rządu :) Ale faktycznie pomysł taki sobie średni
    0
  • Users Avatars Mini
    tomasek pisze: 2002-06-16 13:46
    ehh ciagle recesja... jak tak dalej pojdzie znowu bedzie denominacja... ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    telefonica pisze: 2002-06-16 15:22
    Moim zdaniem lepiej jest inwestować w infrakstrukturę niż dawać zarobić państwu który i tak te pieniądze sprzeniewieży
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2002-06-16 15:26
    Zgadzam sie(z telefonica)
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-06-16 16:34
    graffi to jest genialny pomysl, ale przeciez nikt nie wyskoczy z takim czyms w rzadzie, bo zostal by bardzo nieprzyjemnie potraktowany, a nawet zlikwidowany jako wywrotowiec!
    0
  • Users Avatars Mini
    Albi pisze: 2002-06-16 16:55
    telefonica: wlasnie. Pieniadze od operatorow powinny isc na poprawe infrastruktury a nie na latanie kolejnej dziury finansowej...
    0
  • Users Avatars Mini
    nepomucen pisze: 2002-06-16 20:44
    Infrastruktura swoja droga a pieniadze dla Panstwa swoja. Skad Rzad ma brac pieniadze jak nikt nie chce placic? ktos jednak musi. Ja tez w wielu przypadkach nie chce placic, ale tak, jak jarpol napisal. Nie znaczy to, ze nie place...
    0
  • Users Avatars Mini
    nepomucen pisze: 2002-06-17 04:39
    a to chyba nie chodzi o UMTS tylko o te Dialogi, NOMy i te inne, ale nie wiem
    0
  • Users Avatars Mini
    196906 pisze: 2002-06-17 07:26
    o kogo by nie chodziło i tak mają rację że nie chcą płacić jeśli tepsa blokuje ich rozwój.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-06-17 10:44
    graffi chodzilo mi bardziej o diety, wyplaty, premie, i wiele innych okazji na zalapanie jakiegos tlustego grosza przez rzadowcow, ale do tego dochodza koszta samochodow, paliwa i wielu innych wydatkow, ktorych mozna by spokojnie uniknac, ale oni nie portafia, a raczej NIE CHCA!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    JAck pisze: 2002-06-17 12:49
    Operatorzy, ktorzy zaplacili za koncesje są praktycznie bankrutami i wstrzymanie płatności za koncesje jednie przedłuża ich agonię. Obecnie płatności zaostały wstrzymane do 30 czerwca, czy coś się zmieniło na rynku polskim? Czy operatorzy stali się bardziej aktywni? Wręcz przeciwnie jeszcze bardziej stali się biedni? Niech MI stworzy im równe warunki konkurowania z Tpsa a nie kombinuje jak tu kasę ściągnąć.
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-06-17 22:58
    zeby nie problemy finansowe polski to sytuacja wielu firm byla by dozo lepsza nie tylko opow
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-06-19 11:15
    Sytuacja tych firm moze nie jest tak tragiczna, ale jezeli da sie wyrwac od rzadu choc kilka zlotych to dlaczego nie!??
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: