Operatorzy obawiają się migracji abonentów

Newsy
Żródło: Puls Biznesu
Opinie: 113

Resort infrastruktury pracuje nad zmianami przepisów, które umożliwią zachowanie numeru telefonu mimo zmiany operatora. W krajach Unii Europejskiej obowiązują już nowe dyrektywy telekomunikacyjne (pakiet 2002). Zezwalają one na zatrzymywanie dotychczasowego numeru telefonu mimo zmiany operatora. Polskie regulacje w tym zakresie też trzeba będzie dostosować do tych regulacji.

 Wspomniany pakiet dyrektyw, w tym przepisy dyrektywy o usługach powszechnych, zostaną implementowane do polskiego systemu prawnego i wejdą w życie w momencie akcesji Polski do UE, czyli 1 maja 2004 r.

Przedstawiciele sieci komórkowych sceptycznie odnoszą się do tego pomysłu.

"Praktyczność tego rozwiązania jest wątpliwa, a koszty dosyć znaczne. Nie można wymagać od operatorów, aby tego rodzaju usługa była za darmo" - twierdzi Leszek Kamiński  z Plus GSM.

" W tej chwili trudno ocenić koszty takiej operacji. Wprowadzenie możliwości zachowania numeru jest możliwe z punktu widzenia technicznego, lecz wymaga m.in. zmiany oprogramowania. Usługa polegającą na zachowaniu numeru w sieciach komórkowych nie istnieje obecnie w żadnym kraju. Dotychczasowe próby jej wprowadzenia okazały się bowiem nieopłacalne" - mówi Antoni Mielniczuk z Ery.

Opinie:

Opinie archiwalne (113):

Komentuj

Komentarze / 113

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    tomek pisze: 2003-08-07 12:52
    Jak zwykle ktos musi robic jakies problemy :)
    0
  • Users Avatars Mini
    miki pisze: 2003-08-07 12:52
    EXTRA byłoby, nie musiałbym wysyłać 130 smsów, że zmieniłem numer na inny
    0
  • Users Avatars Mini
    wsh pisze: 2003-08-07 12:52
    i nie bedzie juz mozna po numerze sie dowiedziec w jakiej sieci ktos ma tel
    0
  • Users Avatars Mini
    ICEWIND pisze: 2003-08-07 12:54
    ..... i tak powinno być od dawna przynajmniej by dbali o abonenta jak trzeba !!
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-07 12:54
    "Praktyczność tego rozwiązania jest wątpliwa, a koszty dosyć znaczne". :-))))))
    0
  • Users Avatars Mini
    boy pisze: 2003-08-07 12:54
    A szkoda,bo to by akurat było dobre...
    0
  • Users Avatars Mini
    Sydney Green [22] pisze: 2003-08-07 13:01
    A moim zdaniem to jest chore. Moze wprowadza od razu wymog, aby zmieniajac operatora telefonii stacjonarnej mozna bylo zachowac numer od poprzedniego, zmieniajac serwer poczty elektronicznej mozna bylo zachowac stary adres e-mail czy zmieniajac miejsce zamieszkania mozna bylo zachowac stary adres zamieszkania ?
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2003-08-07 13:08
    Sydnej Green : to nie jest chory pomysł tylko ciekawe rozwiązanie dla osoby która mogła by z tego korzystać. Podany przewz ciebie przykład ze zmianą miejsca zamieszkania w tym przypadku jest kuriozalny. Nie podoba ci się taka możliwość, nie ma olbowiązku z tego korzystac.
    0
  • Users Avatars Mini
    kwiatek pisze: 2003-08-07 13:10
    ***Sydney Green: tak szczegolnie podoba mi sie ten twoj pomysl ze zmiana adresu zamieszkania! hehehe
    0
  • Users Avatars Mini
    berr pisze: 2003-08-07 13:16
    To rozwiązanie wymusiłoby na operatorach uatrakcyjnienie oferty lojalnościowej. Dlaczego praktyczność byłaby wątpliwa???Jeżeli dostanę lepsze warunki i w czasie trwania mojej umowy z jednym opem inny wprowadzi rozwiązania i usługi, które będą mi bardziej odpowiadać to dlaczego miałbym nie skorzystać z możliwości zmiany opa przyzachowaniu numeru???Czy to jest nie praktyczne?Bardziej praktyczne jest zapewne wysyłanie informacji przez abonenta do wszystkich znajomych i kontrachentów oraz zmiany na wizytówkach,pieczątka itp. Inną sprawą są niewątpliwe koszty opa związane z taką sytuacją.
    0
  • Users Avatars Mini
    luke pisze: 2003-08-07 13:18
    Ja mam wątpliwości czy to taki dobry pomysł.Wyobraźcie sobie taką sytuację - macie zniżki na połączenia albo SMS-y wewnątrz sieci - teraz przynajmniej wiecie ile policzy za połączenie, ale gdy numer nie będzie miał nic wspólnego z siecią to będziecie dopiero zaskoczeni otrzymując rachunek czy sprawdzając stan konta .
    0
  • Users Avatars Mini
    Spinner pisze: 2003-08-07 13:19
    Sydney, to nie jest taki chory pomysl, ty nie musisz korzystac z tego rozwiazania, ale jest to odpowiedz Komisji Europejskiej na problemy zglaszane przez przedstawicieli malych przedsiebiorstw, ktore w przypadku zmiany numeru telefonu musza ponosic dosc znaczne koszty zwiazane z powiadomieniem klientow o nowych numerach. Komisja sie do tego przychylila i poczatkowo w pakiecie starych dyrektyw zapisala ze mozna sobie pozostawic numer w przypadku danej strafy numeracyjnej a teraz w pakiecie 2002 rozszerzyla takie uprawnienia na komorkowcow. WSH ma racje ze teraz trudniej bedzie rozpoznac, kto jest w jakiej sieci, ale czy to jest naprawde az tak istotne? Jesli cie to bedzie strasznie interesowac, to przeciez mozesz po prostu zapytac. Najwazniejsza jest chyba wygoda dla uzytkownika telefonu. A przedstawicielom opow wybaczcie te wypowiedzi, dla nich to wydatek na dodatkowy soft i sprzecik.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-07 13:22
    Luke***, tylko jest prawdopodobne, że osoba która zmieni operatora poinformuje Cię o tym fakcie - zatem chyba taki stratny nie będziesz. Takie rozwiązanie chyba najlepiej wpłynie na obniżenie cen połączeń - operatorzy będą musieli ze sobą aktywnie konkurować. I być może ograniczone zostanie dotowanie nowych telefonów w promocjach, a zaoszczędzone środki przeznaczone zostaną na uatrakcyjnienie programów lojalnościowych.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-07 13:30
    Spinner***, to chyba jest akurat chora ingerencja Komisji Europejskiej. Wychodzi na to, że klienci docelowego operatora (bo to oni tak naprawdę poniosą koszty migracji) zapłacą za to, że jakaś firma zmienia sieć i nie chce ponosić kosztów tej zmiany. Aczkolwiek takie rozwiązanie powinno być dostępne - w końcu numer telefonu, w przypadku firmy, po pewnym czasie może być takim samym dobrem niematerialnym jak na przykład logo, tylko dlaczego ja mam płacić za to, ze ktoś przeniesie się z Ery do Plusa?
    0
  • Users Avatars Mini
    JohnnyB pisze: 2003-08-07 13:30
    Jeżeli chodzi o konkuręcję w GSM na poskim rynku to nie ma taka rzecz miejsca. Są 3 firmy które trzymają odpowiednią cenę. Tak jest rówznież z koncernami płytowymi, samochodowymi itp itd. Więc nie liczył bym na obniżkę cen. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Steve pisze: 2003-08-07 13:30
    Opki boją się tego rowiązania jak ognia. Na razie utrzymanie klienta nie kosztuje ich zbyt wiele. Wystarczy go złapać na jakąś promocję i na 2 lata mają spokój. Pod koniec umowy trzeba się nim znów zainteresować, coś mu obiecać, coś dać... i znów 2 latka spokoju. A znaczących różnic w ich ofertach nie widać- wciąż jest drogo. Wprowadzenie takiego mechanizmu przechodzenia z numerem rzeczywiście mogłoby spowodować, że zaczęła by się prawdziwa konkurencja między opkami? Kto miałby najatrakcyjniejszą ofertę, zassał by klientów od pozostałych i już. Pzdr
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-07 13:33
    tomek - jak zwykle wszystko ładnie wygląda na papierze - w rzeczywistości nie jest to takie proste - to prawda, w Niemczech mój szwagier, mimo, że u nich to na papierze jest nie może zmienić operatora z zachowaniem numeru. berr - to prawda, ale to tylko dla niewielu jest argument, dla więkzości podstawowym argumentem jest telefon, a przy takich rozwiązaniach niestety subsydiowanie będzie z pewnością bardzo ograniczone. Zresztą nawet jeśli chodzi o korzystniejsze usługi - sam wiesz, że przy tak niewielkich różnicach jekie mamy obecnie tylko dużym odbiorcom usług opłaca się zmieniać operatora. No chyba, że różnica w rachunku 5 czy 10 złotych decyduje o opłacalności doraźnej oferty (np. wprowadzenie przez konkurencję nowych planów) to już świadczy o człowieku :-) Ja zawsze porównuje aktualną ofertę w powiązaniu z moimi prawami w programie lojalnościowym - jakoś obecnie nie widzę potrzeby zmieniania sieci. Zapewne długo nie będzie takiej potrzeby.
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-08-07 13:34
    Ergh...Jak to nikt tego nie wprowadzil dotychczas??To od czego jest to prawo skoro nikto go nie przestrzega?Ja nie zmienilem jeszcze opa wlasnie glownie ze wzgledu na moj ulubiony numer :) Mam nadzieje ze jednak wprowadza to predzej czy pozniej (nawet za oplata tak do 100 PLN...)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-07 13:39
    Poza tym zanim każą operatorom przyjmować klientów z numerami obcych sieci, może najpierw niech zmienią przepisy dotyczące planów numeracji i przydzielania numeracji. Akurat konstrukcja tych przepisów w przypadku operatorów komórkowych jest taka, że szybko to nie nastąpi - na szczęście - to oczywiście moje zdanie :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-07 13:43
    Wlo***, i to będzie chyba najbardziej wymierny efekt całej operacji. Programy lojalnościowe albo poprawią się albo będą udoskonalane. No i Nokia 6310i będzie dostępna znowu za 11 tys. punktów 5 Plus, a nie za 45 tys. ...:-P Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-07 13:43
    Weźcie sobie obowiązujące plany taryfowe - przecież operatorzy będą zmuszeni do ich zmiany - w sytuacji, kiedy nie będziemy wiedzieć do jakiej sieci dzwonimu, całkowicie powinny "wypaść" z planów ceny na połączenia z innymi sieciami. Nie sądzę, żeby rząd zdecydował się na zmuszanie operatorów do takich zmian - to się wiąże z odszkodowaniami - prawo ma być stabilne i każdy ma prawo tak prowadzić i planować prowadzenie działalności, żeby na zmianach w prawie nie tracić. Jak mówiłem w Niemczech niby prawo jest, a operatorzy wprowadzają nowe plany, w których są stawki do Obcych sieci - a rząd nie reaguje, bo miałby problem i to poważny.
    0
  • Users Avatars Mini
    Pala pisze: 2003-08-07 13:49
    Operatorzy sraja w gacie,bo ladnie by sie musieli zaczac o nas starac.Ja za 9 miesiecy spieprzam z Idei do Plusa.A i tak oprocz dodatkowych pakietow minut i jakichs uslug wszyscy wprowadzili (za Idea zreszta) plaskie taryfy,do kazdego operatora za tyle samo i bezplatne minuty tez sa do kazdego za tyle samo.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-07 13:55
    Pala - to co mówisz to raczej dla operatorów uboczna sprawa - ważniejsze są na początku dla nich sprawy zmiany oprogramowania oraz kosztów wprowadzenia systemu - teraz każdy ma w systemie jasno okresłony plan numeracyjny przyznany przez rząd i urtip, jeśli mieliby to zmieniać - nawet nie zdajesz sobie sprawy jakie są to koszty - prawdę mówi któryś rzecznik. co to płaskich stawek - to, że jest plan podstawowy to nie znaczy, że wszystko jest OK, bo np. w tym planie jest jao opcja do obcych. Nie mogą jej tak ot po prostu wyrzucić z planu. Muszą wprowadzić nowe plany. A jak się wkurzą to może się okazać, że baędą tak podobne, że nie warto będzie w ogóle myśleć o zmianie operatora - głupio Ci się zrobi i po co to?
    0
  • Users Avatars Mini
    redi pisze: 2003-08-07 13:59
    Mnie by raczej przytrzymała w sieci niskie koszty połączeń i usług poza głosowych, nowocześniejsze technologie wdrożone niż u konkurecji i może jakiś highend terminal, ale nigdy nie numer, w koncu powidaomienie kontrahentow i znajomych to nie taki wielki problem, niższe koszty i mała awaryjnośc sieci mają dla mnie wieksze znaczenie niż jakiś tam numerek
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-07 13:59
    Poza tym jak idealni narzekali, kiedy im kazano rezygnować ze starych planów i przechodzić na nowe? Co po zmienie prawa zrobić z użytkownikami starych planów? Odłączyć w przypadku kiedy nie przyjmą nowych warunków? Zanim zaczniecie pisać, myślcie. I nie tylko o sobie. Pamiętajcie, że to oni świadczą nam te usługi - nie tylko oni od nas zależą, ale i my od nich - chyba, że każdy zbuduje sobie pod domem nadajnik, podpisze tysiące umów roamingowych z innymi takimi "sobkami" i po sprawie :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2003-08-07 13:59
    jak bedzie taka mozliwosc to opu beda tanczyc nago zeby tylko klient zosta. a propos programow lojalnosciowych. od 1 sierpnnia pozegnalismy zostanmy razem w idei bo pojawila sie propozycja. mialem z tym do czynienia i wg mnie zamiast propozycja powinno nazywac sie porazka - mamy cie gdzies kliencie! tak chorych warunkow nie ma w zadnej sieci, nawet w erze. brrrr.
    0
  • Users Avatars Mini
    redi pisze: 2003-08-07 14:00
    Mnie by raczej przytrzymała w sieci niskie koszty połączeń i usług poza głosowych, nowocześniejsze technologie wdrożone niż u konkurecji i może jakiś highend terminal, ale nigdy nie numer, w koncu powidaomienie kontrahentow i znajomych to nie taki wielki problem, niższe koszty i mała awaryjnośc sieci mają dla mnie wieksze znaczenie niż jakiś tam numerek
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-08-07 14:02
    Wlo: a jezeli polegałoby to tylko na zmianie prefixu opa a zachowaniu reszty numeru?Tylko ze to i tak jest zmiana numeru...ehhh slepy zaułek.Z drugiej strony i tak nie musiałbyś wiedzieć do jakiej sieci dzwonisz skoro i tak taryfy beda płaskie (op by wiedział bo przeciez figurowalbyś w ich bazie klientów).Hmm...
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-07 14:05
    Czy tak będą tańczyć - to się jeszcze okaże. Idea tych rozwiązań moim zdaniem jest słuszna, ale koszty mogą okazać się i prawdopodobnie okażą się horrendalne. W efekcie będzie można zmienić sieć, zachować numer, pod warunkiem, że zapłaci się za ten luksus. I to skutecznie "uwali" ideę migracji.
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2003-08-07 14:06
    ja tam bym nawet zapłacił 100 czy 200 zł za zachowanie numeru przy przej sciu do innego opa. Tak wlo ma rację - stawki u wszystkich są prawie identyczne (tak się chyba umówili) ale wkurza mnie do białej gorączki że przy wymianie aparatu klienta który płaci im regularnie rachunki od 6 lat traktują prawie zawsze gprzej niż takiego który przychodzi do nich z ulicy i bierze telefon w abo za 40 zł. Jak to wprowadzą to rozmowa będzie krótka - ,acie ,mie gdzieś to proszę bardzo ślubu nie braliśmy - biorę swój numerek i idę na inne podwórko
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2003-08-07 14:06
    I dopiero jak to wprowadzą to będzie normalnie i zaczną się starać dbać o klienta bo teraz to i tak wiedzą że nikt poważny nie będzie zmieniał numeru co dwa lata i żerują na tym traktując nas z góry. Oby weszło to jak najszybciej drą z nas taką kasę ze te parę nedznych milionów na zmianę softu już jakoś przeboleją a kto w jakiej sieci ma telefon juz dawno przestało mnie interesować - to ma znaczenie dla pre paidowców a oni za kasę raczej numeru zachowywać nie będą
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-07 14:10
    blobi - ślepy, bo dany numer może być zajęty - wczoraj czy przedwczoraj dzwoniłem do Plusa (niedługo będę potrzebował kolejną aktywcję) i pytałem, czy jest wolny numer, jeden z których mam obecnie, ale z innym prefiksem - na jednym wszystkie były zajęte (a nie są to jakieś złote, czy srebrne), na drugim z 693 był jeden wolny... To bardzo ślepy zaułek - nawet można nieźle w nim oberwać ;-) Nowe taryfy będą płasie - owszem, dla nowych klientów, a co z tymi 12 czy 14 milionami (ilu ich mamy obecnie?) dotychczasowych? Co z pre-paidami? Oni nie są związani umową tak jak abonamentowi, w sumie nie mają wyboru, albo ich wyłączą, albo zmienią taryfę. Ale z abonamentowymi nie jest tak łątwo - to są umowy cywilno-prawne sądownie sprawy będą rozstrzygane - tego się ustawą nie załatwi :-) Pozdrawiam zapaleńców już teraz planujących czego to nie będzie, kiedy... no kiedy?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-07 14:14
    bodopl - jeszcze raz - jeśli jesteś w Plusie nie powinieneś narzekać na wyższe ceny telefonów - wszak dostajesz regularnie dodatkowe minuty, i to nie mało, bez żadnych zobowiązań. Mi nie przeszkadza zapłacić 100 zł więcej za dobry telefon w PWA niż nowy - wiem, że to się i tak opłaca - dotychczas miałem dodatkowo 8 godzin rocznie dodatkowo - to więcej niż niektórzy wykorzystują w takim czasie :-) Zresztą od lat korzystam z 5Plus - mam telefony za darmo - już 3 a za 2 miesiące będzie czwarty :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-08-07 14:17
    No to warunkiem zachowania numeru (nawt z prefiksem) mogloby być przyjęcie planu z płaską taryfą. Przychodzący z innych sieci i tak mieliby unikalny numer i nie powtórzyłby sie. A co do prepaid to przeciez oddzielny system ze swoja bazą i tu takze mogą być płaskie taryfy. Migracja - prosze bardzo ale na warunkach operatora przyjmującego imigranta :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-07 14:19
    A może ten problem da się rozwiązać tak, jak rozwiązany jest roaming? Karta obcego operatora traktowana jest jako własna, i już. Co do planów taryfowych - mogą to rozwiązac w ten sposób, że na abonenta przerzucony zostanie obowiązek poinformowania potencjalnych rozmówców do jakiej sieci obecnia należy.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-07 14:28
    OK - informowanie informowaniem, tylko dany prefiks nie figuruje w wydanych rozporządzeniach i decyzjach... jest natomiast własnością innego operatora - ja radzę poczekać na rozwiązania prawne, a sposób realizacji połączeń czy warunków przejścia (nota bene niezły pomysł, że przy przejściu należy zmienić plan na całkiem płaski) zostawić na później :-) Jak mówię - wielu ludzi powołuje się na zagraniczne sieci - w Niemczech nie można zmienić operatora z zachowaniem numeru. To, że od 25 lipca obowiązują tam przepisy unijne, nie znaczy, że krajowe zostały zmienione. Zatem skoro członkowie UE jeszcze swojego prawa nie dostosowali, nie mówmy o nas może, bo do Unii wbrew pozorom jeszcze nam daleko :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-07 14:33
    Jakby nie było to jest to i tak bicie piany. Zmieni się być może tyle, że ulegną poprawie programy lojalnościowe, które i tak nie są teraz złe. Poza tym prawo prawem, a życie życiem. Co z tego, że ustawowo będzie możliwa zmiana operatora i zachowanie numeru, skoro na "udział w promocji wymagana jest indywidualna zgoda Polkomtel SA"? Tego typu artykuły, których przecież nie można zabronić, skutecznie wyeliminują zmiany operatorów tych, którzy są nieopłacalni (w kontekście dodatkowych kosztów).
    0
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2003-08-07 15:08
    ***gonzales: dziwi mnie twoje stanowisko utrzymujace ze aktualne oferty lojalnosciowe nie sa zle. od kilku dni w idei zaszly zmiany i zeby stary klient mogl sobie wymienic telefon na taki jaki chce (pomijam na razie cene) to musi niezle sie nagimnastykowac bo nowa oferta z ZR nie ma nic wspolnego. sam to przechodzilem i powiem ze pierwszym odruchem kiedy sie okazalo ze nie moge wymienic telefonu na taki jaki chce (nomem omen za 1pln) byla chec rozwiazania umowy. jak poczytasz komentarze do newsa o wprowadzeniu nowego programu lojalnosciowego w idei to zobaczysz ze zmiana operatora przy zachowaniu numeru to dobry pomysl.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-07 15:25
    ***Spiro, ja z Plusa jestem zadowolony. Minuty za friko (eraz 15 a za rok 30), punkty 5 Plus, aparaty w rozsądnej (co nie znaczy w najniższej) cenie. I to jest ok. Co do Idei - nie wypowiadam się, ponieważ nie wiem jak tow praktyce wyglada. Z tego co tam jest napisane, można wybrać trzy elementy - przykładowo telefon w cenie promocyjnej, naliczanie sekundowe i darmowe minuty - wydaje mi się, że to dobra propozycja.
    0
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2003-08-07 15:31
    ***gonzales: jesli chodzi o plusa to nie mam w tym temacie informacji i polegam na twoich. jesli chodzi o idee to te mozliwosci sa TEORETYCZNE. w praktyce trzeba "rozmawiac z przelozonym" bo z dziuniami w boku sie nic nie zalatwi. popytaj znajomych w idealnej sieci a zwlaszcza tych co chca wymienic telefon po 1 sierpnia.
    0
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2003-08-07 15:32
    ***gonzales: jesli chodzi o plusa to nie mam w tym temacie informacji i polegam na twoich. jesli chodzi o idee to te mozliwosci sa TEORETYCZNE. w praktyce trzeba "rozmawiac z przelozonym" bo z dziuniami w boku sie nic nie zalatwi. popytaj znajomych w idealnej sieci a zwlaszcza tych co chca wymienic telefon po 1 sierpnia.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-07 15:34
    Natomiast co do zmiany operatora i zachowanai numeru - uważam wręcz, że pomysł jest rewelacyjny, tylko powstaje pytanie, w jaki sposób to zrobić, żeby kosztowało jak najmniej. I aby nie wpłynęło na wysokość cen usług. Poza tym watpię, czy operatora będzie mógł zmienić sobie każdy i czy nie będzie to sztucznie ograniczane przez operatorów - za pomocą chociażby zapisów w umowach.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-07 15:37
    Popytam. A powiedz mi, jakie ty masz rachunki, że zaproponowali ci samsunga r200?
    0
  • Users Avatars Mini
    Marcin pisze: 2003-08-07 15:51
    A ja jestem przedstawicielem handlowym Ideai i powiem że było by mi to na ręke , ponieważ czestym problemem a nawet barierą dla klienta przy zmianie operatora jest równoznaczna zmiana numerów telefonów. Cieżko niekiedy przeskoczyć ten problem, jeżeli klient ma duże bilbordy reklamowy lub numery na samochodach. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-07 16:07
    spiro - Gonzales nie mówił o Idei, tylko ogólnie - a jak wiesz jedni nają lepiej, inni gorzej. W Plusie mamy nieźle, nawet bardzo dobrze bym powiedział - chociaż to subiektywna opinia oczywiście :-) Marcin - to nie tylko ten problem.
    0
  • Users Avatars Mini
    jkac pisze: 2003-08-07 16:14
    caly pomysl jest ciekawy, chociaz mnie osobiscie wydaje sie niepraktyczny. Plaskie stawki to jedno, ale promocje to drugie (przyjaciel w idei, promocyjny numer w erze, czy pakiety minut na plusa w plusie). tak samo nie wyobrazam sobie, zapamietywania kto zmienil operatora jak ktos sugerowal. wole uslyszec, ze ktos zmienil numer, zapisac i od razu wiedziec jaki to op, zebym mogl wiedziec czy na przyklad oplaca mi sie wziac w plusie dodatkowe minuty na plusa, czy wszyscy znajomi na 601... maja akurat dla zmylki idee. ***Spiro: mozesz mi powiedziec jak teraz wyglada wziecie nowego fona w Idei? bo chcialem to jutro zalatwic a dzien sie robi coraz krotszy i coraz mniej czasu, wiec nie chcialbym 3 razy jezdzic do salonu. pozdro.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-07 16:14
    Osobiście uważam, że numer telefonu w przypadku dużych firm to swego rodzaju "wartość niematerialna i prawna". Taj jest chociażby wprzypadku towarzystwa u. Link 4, tak było w przypadku pierwszej infolinii Centertela 090234567. Oczywiste wydaje się być, że firma która tę wartość wypracowała powinna mieć prawo do tego, aby ją zachować.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-07 16:34
    ***Marcin, a zdajesz sobie sprawę z tego, jaka konkurencja by Ci wyrosła?
    0
  • Users Avatars Mini
    Spinner pisze: 2003-08-07 17:37
    wlo - przestan marudzic ze prawo powinno byc stabilne. Prawo powinno byc przewidywalne, zrozumiale i uwzgledniac sytuacje na rynku. Obecnie konkurencji na rynku komorkowym brak i chyba niewiele osob bedzie sie z ta teza klocic. Poza tym komisja przedstawila swoje pomysly do konsultacji chyba w 1999 a wiec na 3 lata przed ogloszeniem nowego pakietu. Nowe prawo telekomunikacyjne jest w trakcie tworzenia. Opy polaczyli sie w GROT i moge takze udzielac sie w dysusji nad ksztaltem nowego ustawodastwa. Wiec twoje obawy sa nieco przesadzone. Wiadomo jednak, ze musimy miec prawo zgodne z unijnym i to rozwiazanie trzeba wprowadzic. Operatorzy a de facto klienci poniosa tego koszt, ale podobnie maja abonenci TP w zwiazku z dodatkowymi obowiazkami nalozonymi przez prawo. Uwaga do wszystkich: moze kiedys pojawia sie operatorzy wirtualni i majac ten sam numer bedziemy placic nieco taniej za polaczenia.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-07 17:46
    Nie są przesadzone Spinner - przeczytaj czego chciałby GROT :-) Bo rozumiem, że opinie przedstawiane przez członków GROT-a nie zmienią się w trakcie wspólnych prac? Poza tym nie powiedziałbym, że ja mam jakiekolwiek obawy. Mi zależy na jednym - żeby możliwie mało płacić za wszelkie usługi z jakich korzystam. Akurat czy będzie przechodzenie numerów, czy nie, mnie nie dotyczy. Jak wiele razy mówiłem, oferta mojego operatora jest od dłuższego czasu najatrakcyjniejszą dla mnie. Nie widzę więc dlaczego nagle miałoby być inaczej? 10 czy 20 złotych oszczędności miesięcznie przez jakiś krótki czas może i jest rozwiązaniem dla wielu - mnie to ani ziębi ani parzy. Jeśli mam zmieniać operatora za jakąś kwotę, wolę ją wydać u swojego operatora i poczekać na zmiany cen u niego - akcja wymusza reakcję - a ja w gorącej wodzie nie jestem kąpany ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-07 17:49
    No i dlaczego miałbym rezygnować z możliwości transmisji danych przez HSCSD? Gdybym zmienił operatora z powodu niższego abonamentu, dzisiaj dopłaciłbym za dłuższe połączenia z internetem na potrzeby transmisji danych. To bez sensu przecież :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    swerd pisze: 2003-08-07 17:50
    moim zdaniem pomysł super,. znika właściwie największy atut do tego by nie zmienić sieci. znajomy już dawno w firmie by zamienił opersatora, ale za dużo ludzi ma ten numer no i męczy się z plusem
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-07 17:52
    ***Spinner, a ilu operatorów Ci potrzeba abyś powiedział o funkcjonującej konkurencji? Konkurencja w Polsce wśród operatorów istnieje i - moim zdaniem - jest odczuwalna dla przeciętnego abonenta. To, że operatorzy połączyli się w GROT to super, tylko z kim oni mają zasiąść do dyskusji? Z rządem i poszczególnymi resortami - to wiadomo. Ale ze strony konsumentów nie ma ani reprezentacji, ani grup nacisku. A dlaczego - ponieważ nie funkcjonują żadne liczące się stowarzyszenia konsumenckie.
    0
  • Users Avatars Mini
    +artur pisze: 2003-08-07 20:16
    Ciekawy pomysł ale troch mi to dziwnie wygląda,jak powiedzmy przejde do Idei a numer będe miał z Plusa,no ale zobaczymy jak to wogóle będzie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2003-08-07 20:18
    Ci co zmieniają co 2 lata operatora to zazwyczaj ludzie którzy rzucają się na jakąś słuchawkę która akurat jest u innego opa w ciekawej promocji. Możliwość zachowania numeru - wiecie ile z tym pieprzenia od strony technicznej, przeprogramowanie całego routingu itd, Nie wspomne już o tym że niewielu z was zdaje sobie sprawę że istnieje coś takiego jak PNK - Plan Numeracji Krajowej który określa jaki zakres numerów przypisany jest jakiemu operatorowi, a w przypadku stacjonarki jest to z dokładnością do gminy i jeszcze przeznaczenia zakresu czy to ma być PSTN (analog) ISDN BRA czy PRA itd. W przypadku operatorów komórkowych nie muszą oni podawać na jakim terytorium dany zakres numeracyjny będzie wykorzystywany ale jak jedni tak drudzy za przydzielone numery płacą. i to płacą co roku abonament nie mały na rzecz naszego kochanego Państwa oczywiście w Euro za każdy zakres numeracyjny....
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2003-08-07 20:26
    .....Jak teraz miały by wyglądać te rozliczenia skoro z puli numerów przydzielonych operatorowi co róż ileś numerów wypływa do konkurencji. A nie płaci się za pojędyńczy numer tylko całe zakresy. Z drugiej strony np. TP od ponad roku próbuje oddać zakresy numeracyjne które dostała odgórnie jeszcze w latach 70 i 80 (bo kto miał je wtedy dostać) a zktórych nigdy nie skorzysta bo nie ma takich potrzeb rozbudowy. I tak co roku płaci cieżkie pieniądze za fakt posiadania tej numeracji mimo że nigdy z niej nie skorzysta. A URTiP od roku nie chce odpowiedzieć na pisma TP w których rezygnuje ona z tych zakresów. wiec to na prawdę nie chodzi tylko o sprawy techniczne takiego przedsięwzięcia - chociaż sam fakt ile jest z tym roboty stawia pod znakiem zapytania sens takiego przedsięwzięcia. Przecież to tylko spowoduje bałagan w numeracji. Teraz wiesz że jak ktoś ma taki numer to jest od takiego operatora, albo z takiego miasta czy dzielnicy.....
    0
  • Users Avatars Mini
    jkac pisze: 2003-08-07 20:28
    a propos postu Sydney Green z 07-08-2003 11:01 - zmienic miejsce zamieszkania i zachowac stary adres to wedlug was fikcja, a w W-wie wlasnie ludzie mieszkaja tam, gdzie wczesniej, a dostaja nowe adresy :) postanowiono pozmieniac ulice i numeracje na mokotowie - wlasnie w TV mowili. i to jest paranoja :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2003-08-07 20:43
    zmiana numeru to koszty dla przedsiębiorcy - to niech co roku taki biznesmen nie skacze od operatora do operatora bo mu pomachał jakąś marchewką przed nosem. Zresztą jeżeli jakiś operator chce zwabić dobrego klienta (przedsiębiorce) to nawet na koszt operatora zmieniane są pieczątki przedsiębiorcy tak aby nie ponosił dodatkowych kosztów związanych ze zmianą numeru. I nie łudzie się koszty związane z przygotowaniem systemów do możliwości zachowania numerów spadną na klientów danego operatora. A korzyści z tego i tak nie będzie, myślicie że wtedy zacznie się jakaś super walka o klienta i drastyczny spadek cen usług. złudzenia. Spowoduje to tylko bałagan, zwiększą się koszty operatorów z uwagi na potrzebę pilnowania tego bałaganu, znikną tańsze połaczenia wewnątrz sieciowe...
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2003-08-07 20:44
    ......Zamiast takimi pierdołami URTiP powinien się zająć za dużymi opłatami interconektowymi albo ponieważ wszysczy 3 operatorzy GSM mają podobny udział w rynku spróbować powrócić do tego co było do 1999 roku czyli rozliczania \"BILL and KEEP\" bo to by realnie wpłynęło na obniżenie cen usług
    0
  • Users Avatars Mini
    kmax pisze: 2003-08-07 20:51
    KOCHAM TEN RZAD - TO SA WSPANIALE POCIAGNIECIA!!! A OPERATORZY POWINNI LICZYC ZYSKI A NIE STRATY!!! KONIEC NIWOLNICTWA!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Mike_One pisze: 2003-08-07 21:24
    Piwka bym się napił.. Ehh.. Mam strasznego kaca.
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2003-08-07 22:03
    noo pomysl ciekawy ale mysle ze nie wypali
    0
  • Users Avatars Mini
    9876 pisze: 2003-08-08 09:30
    no i dobrze operatorzy powinni się bać bo znam ludzi których trzyma tylko przyzwyczajenie do numeru a tak to dawno by zmienili operatora... zacznie sie w końcu dbanie o klijenta żeby nie odszedł sobie gdzieś inndziej,,, powinno wyjść to nam (klijentom) tylko na dobre
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2003-08-07 22:13
    operatorzy raczej nie bedą chcieli przyjmować skoczków polujacych na nowe aparaty ale o nowych klientow biznesowych myśle że zawalczą by wyciagnąc ich od konkurencji. Opłata za zachowanie numeru na pewno bedzie zaporowa dla szarego obywatela (pewnie ze 100 Euro) ale ci którzy generują zysk dla opa na pewno dostana zwrot tej opłaty od sieci do której przechodzą. Jak by nie było abonenci na pewno na tym nie stracą a o problemy techniczne z tym zwiazane to niech juz się martwia inni- na pewno bedzie 100 tys obiektywnych powodów by opóźnic wprowadzenie tego w życie (tak jak było z liberalizacja rynku rozmów miedzynarodowych)
    0
  • Users Avatars Mini
    kaosone pisze: 2003-08-07 22:17
    ee tam opowie moga znalezc proste wyjscie-chcesz podpisac nowa umowe z dofinansowaniem telefonu? podpisz klauzule, ze nie zmienisz przez x lat operatora-nie chcesz podpisac? dofinansowania nie dostaniesz, ale aktywacje i owszem !!! :))))))
    0
  • Users Avatars Mini
    Mike_One pisze: 2003-08-07 22:53
    pajorro, czemu myślisz, że nie wypali? Skocze zaraz do nocnego, i będzie git. :)
    0
  • Users Avatars Mini
    swerd pisze: 2003-08-07 23:10
    jhe he to ja tez chce pifko :-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    szady pisze: 2003-08-08 01:37
    To mi sie podoba, bo ze swojego numeru nie zrezygnuje za nic w swiecie.
    0
  • Users Avatars Mini
    piotrek pisze: 2003-08-08 02:02
    moze wowczas programy lojalnosciowe beda wreszcie atrakcyjniesze od ofert dla nowych uzytkownikow wchodzacych do salonu z ulicy?
    0
  • Users Avatars Mini
    MMxP pisze: 2003-08-08 02:12
    !!! Widzę, że wszyscy błądzicie... Nikt z Was tak na prawdę nie wie, że migracja JEST możliwa i działa np. w Niemczech. O to, czy abonent jest w danej sieci czy nie można sprawdzić pod numerem specjalnej infolinii i sprawa jasna. :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    toy pisze: 2003-08-08 02:47
    MMxp: dokladnie! Nie tak dawno byl nius na ten temat. Niestety w Niemczech migracja z zachowaniem numeru jest dosc droga, ale mam nadzieje, ze jak kazda usluga na poczatku.
    0
  • Users Avatars Mini
    looc pisze: 2003-08-08 06:28
    "Usługa polegającą na zachowaniu numeru w sieciach komórkowych nie istnieje obecnie w żadnym kraju.(...) "- mówi Antoni Mielniczuk z Ery. -- czyli Unia ot tak sobie wymyslila? chyba jednak w Unii ta usluga juz dziala nie od dzis... chyba Pan Antoni letko_niedoinformowany
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-08 11:19
    MMxP, toy - czy aby na pewno Wam chodzi o telefonię komórkową? Gdzie o tym czytaliście, ile dokładnie to kosztuje? looc - to, że od 25 lipca obowiązują dyrektywy unijne w tym zakresie, nie oznacza, że prawo to jest stosowane. Przepisy unijne nie stają się prawem obowiązującym w krajach członkowskich, wyznaczają minima, jakie mają być spełnione w prawie krajowym, a tego prawa na razie nie ma. Chyba nie wyobrażasz sobie, że Unia ot tak sobie coś wymyśli i zaraz w kilkunastu krajach to obowiązuję To po co parlamenty i rządy w tych krajach w ogóle są? Myślę, że pomimo kampanii unijnej niewiele się dowoiedzieliście o systemie prawnym działającym w Unii :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-08 11:48
    Artykuł 30 Przenoszenie numerów 1. Państwa Członkowskie zapewniają, aby wszyscy abonenci publicznie dostępnych usług telefonicznych, włączając usługi świadczone w sieciach ruchomych, którzy tego żądają mogli zachować swój numer(y) niezależnie od przedsiębiorstwa zapewniającego usługę: a) w przypadku numerów geograficznych, w określonym miejscu; i b) w przypadku numerów niegeograficznych, w dowolnym miejscu Niniejszy ustęp nie stosuje się do przenoszenia numerów między sieciami stacjonarnymi i sieciami ruchomymi. 2. Krajowe organy regulacyjne zapewniają aby ceny połączeń międzysieciowych związanych z zapewnieniem przenoszenia numerów były zorientowane na koszty oraz aby bezpośrednie obciążenia abonentów, jeśli są, nie zniechęcały do korzystania z tych udogodnień. 3. Krajowe ograny regulacyjne nie nakładają taryf detalicznych na przenoszenie numerów w sposób, który naruszałby konkurencję, tak jak przypadku ustanawiania szczególnych lub powszechnych taryf detalicznych.
    0
  • Users Avatars Mini
    sebekoo pisze: 2003-08-08 11:51
    czy moza bedzie zachoweć czy tez nie numr to zależeć bedzie od cen usług operatora a nie od tego czy to jest plus era czy idea wg mnie tak bedzie
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-08 11:55
    To powyżej to fragment dyrektywy 2002/22/WE Parlamentu i Rady o usłudze powszechnej. Zwróćcie uwagę na zapisy w tym przawie - państaw członkowskie zapewniają... krajowe organy regulacyjne zapewniaja... A jak zapewniają? Przez wprowadzanie przepisów krajowych - a te jak wiadomo stanowią parlamenty i rządy (w przypadku rozporządzeń wykonawczych do ustaw). Fakt - dyrektywy nakładają również termny wprowadzania przepisów krakowych, ale przepisy krajowe też mają swoje terminy, zależne np. od możliwości technicznych lokalnych operatorów. Deledacja durektywy jest wykonana - prawo jest, ale czy możliwe do stosowania od razu? W Niemczech nie jest stosowane, a przynajmniej mój szwagier mieszkający tam juz prawie 20 lat twierdzi, że nie może w ogóle (nie to, że jest trudno) zmienić operatora komórkowego z zachowaniem numeru.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-08 12:03
    No proszę - w art. 5: 1. Państwa Członkowskie zapewnią, aby: a) udostępniono użytkownikom końcowym, co najmniej jeden pełny spis abonentów telefonicznych w formie zatwierdzonej przez odnośne władze, spis może być w postaci drukowanej lub elektronicznej, lub w obu postaciach, oraz aby aktualizowano go regularnie, co najmniej raz w roku; A u nas prawo telekomunikacyjne chyba nakłada obowiązek publikowania książek nie rzadziej niż raz na dwa lata? Ja widać mamy trochę do poprawienia, nawet w tak drobnych sprawach :-) I znowu: państwa członkowskie zapewnią... Musieci sobie przyswoić troche zasad jakie obowiązjuą w Unii - nie Unia rządzi w krajach członkowskich - Unia wyznacza pamy, a kraje członkowskie zobowiązują się jedynie mieścić w tych ramach - każdy może inaczej to robić - i o to chyba chodzi?
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-08 12:50
    I w ten oto sposób być może gdzieś za 15 lat pojawią się sprawy nazywane Polkomtel v. Comission, PTC v. Commision itd. itp.
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-08-08 13:11
    Wlo: nie jest do końca tak jak mówisz: są rozporządzenia i decyzje które bezpośrednio obowiązują dane państwa członkowskie (lub wszystkie). Natomiast dyrektywy ramowe o ktorych mówisz zeczywiście wyznaczają tylko kierunek, w którym państwo ma podąrzać przy harmonizacji prawa z unijnym. Nie wiem czy w tym przypadku to jest dyrektywa czy coś innego. Gonzales: lol :) Zapewne tak bedzie wcześniej niż mówisz, ale to tepsa się pierwsza doigra za monompol :))
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-08-08 13:13
    Przepraszam Wlo, oczywiście to dyrektywa nie doczytałem wyżej ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Marcin pisze: 2003-08-08 13:50
    ****Gonzalez o co ci chodzi , nie rozumiem , wyjaśnij mi , na razie każdeg komu nie zależy na numerach "łykam" bez przeszkód. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-08 13:54
    ***Macin, chodzi o to, że pewnie wśród abonentów Idei są również osoby, które przeniosłyby się do Plusa lub do Ery - gdyby tylko mogły zachować swój numer...W każdej sieci są takie osoby i w tej sytuacji handlowcy dwóch pozostałych operatorów twardo walczyliby o takich delikwentów...
    0
  • Users Avatars Mini
    Chris_ pisze: 2003-08-08 14:22
    jezeli to wejdzie w zycie, to chyba znikna oplaty za polaczenia w sieci i poza. Bo jak poznac czy dany numer jest u nego samego operatora co nasz;-) ? Znajomi moga nas jeszcze poinformowac, ale jak dzwonimy do jakiejs nieznajomej nam osoby? :-) PS @Sydney Green jestem za:DDDD !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Spinner pisze: 2003-08-08 15:17
    Wlo podzielam twoja troske o niskie koszty polaczen. Sposob jest prosty - zlikwidowac subsydiowanie sluchawek. Wowczas jednak podniesie sie lament, bo przeciez najnowsza nokia wg wielu powinna kosztowac 49,95 PLN. Poza tym polecam wymiane szwagra lub doczytanie sobie paragrafu K4 niemieckiego prawa. - Maras nie marudz ze operatorom pomieszaja sie plany numeracji, bo myslisz numerki stacjonarne z mobilnymi i demonizujesz. A swoja droga bedziesz szczesliwy jak w 2005 wejdzie w zycie zamkniety plan numeracji krajowej.
    0
  • Users Avatars Mini
    scorpion pisze: 2003-08-08 15:51
    Może to i dobry pomysł ze zmianą operatora bez zmiany numeru tylko za jaką cenę miałoby to być?
    0
  • Users Avatars Mini
    berr pisze: 2003-08-08 16:43
    Myśle ze w tej całej dyskusji nad sensem lub bezsensem, opłacalnością lub nie zmiany operatora bez zmiany numeru istotna będzie sytuacja jaka ma powstac wkrótce w telefonii stacjonarnej.Otóż od 1 października wchodzi w życie nowela do obecnej ustawy - prawo telekomunikacyjne. Zgodnie z nią będzie można przejść z numerem telefonu stacjonarnego do innego operatora sieci stacjonarnej, co także wynika z unijnego prawa. Niestety o kosztach takiej operacji nic nie wiadomo.Mimo wszysto taka możliwość jak widać pojawi się znacznie wcześniej niż w komórkach, a jakoś mimo to nikt nie podnosi wielkiego larum o bezsensie takiego rozwiązania.
    0
  • Users Avatars Mini
    berr pisze: 2003-08-08 16:48
    Oczywiście należy wziąść poprawkę na znaczącą różnice w aktualnej konkurencyjności i możliwościach poszczególnych operatorów stacjonarnych.Ciekaw jestem czy w UE są już takie możliwośći i czy jakieś państwo stosuje to w praktyce.Może ktoś coś wie na ten temat?
    0
  • Users Avatars Mini
    cygan pisze: 2003-08-08 16:59
    Nawet jeśli takie prawo wejdzie....."Zachowanie dotychczasowego numeru" wcale nie oznacza "zachowania dotychczasowych zasad rozlicznia".Może wtedy nasi operatorzy wymyślą coś w rodzaju roamingu wewnętrznego-dzwoniąc na numer swojej sieci my będziemy płacili za "wewnątrzsieciową" , a jeśli odbiorca przeszedł do innego opa-będzie dopłacał różnicę.W ten sposób można skutecznie zniechęcić do migracji międzysieciowych. Bajdełej. Pamiętacie jak zmieniali nam strzałki na skrzyżowaniach na świecące?Bo w Uni takie są?A teraz Niemcy będą u siebie zmieniać na malowane,bo tak jest ekonomiczniej.Może czasem lepiej poczekać ze zmianami na "lepsze" :-)))))
    0
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2003-08-08 17:13
    ***jkac: naklepiej zacznij od wizyty w najblizszym punkcie i zorientuj sie jakie masz mozliwosci wymiany. u mnie przy rachunkach za nio60 moglem miec np samsunga r200 lub nokie3410. bardzo mnie to ucieszylo ;). jesli idea trafi w twoj wybor to masz szczescie jesli bedziesz chcial jakis inny model fona to daj spokoj panience w sklepie i dzwon 501400400 lub przejdz sie do salonu firmowego i "chce porozmawiac z przelozonym" - mozna naprawde wiele wyjasnic i wytargowac. dopisze jeszcze zeby nie bylo watpliwosci ze nawet jesli chcesz kupic lepszy aparat i zaplacic za niego zywa gotowka to i tak beda ci robili problemy. aha ISTNIEJE mozliwosc oplacenia punktami profit.
    0
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2003-08-08 17:15
    ***cygan: znam lepszy i prostszy sposob - mozna przejsc ale po oplaceniu kwoty X. jaka to bedzie kwota - to juz fantazja naszych opow nie zna granic. :)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-08 22:44
    Spinner - a możesz, jeśli już czytałeś niemieskie przepisy, więc albo je masz albo masz chociaż odnośnik do nich, podać gszie ten K4 szukać? Chętnie poczytam :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    xslimakx pisze: 2003-08-08 23:20
    spiro: a orientujesz sie jak to jest w plusie? Bo np by mnie interesowalo cos takiego ze powiedzmy konczy mi sie umowa 24 miesieczna mam rachunki ok 100zl i niby moglbym niby wymienic telefon ale wolalbym podpisac cyro powiedzmy na rok i dostac co miesiac powiedzmy 100 smsow da sie tak???
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-08 23:41
    Spinner - przed chwilą kontaktowałem się ze szwagrem, ten dzwonił do swojego BOK-u (w D2 Vodafone) i do BOK D1 - ani jedna ani druga sieć nie mają usługi związanej z przenoszeniem numerów... Jeśli wiesz coś innego - bardzo proszę o szczegóły. Jestem poważnie zainteresowany Twoimi rewelacjami. xslimakx - zasady oferty utrzymaniowej są na strronie Plusa - wstydź się, że po dwóch latach nie masz pojęcia co Twoja sieć ma Ci do zaoferowania :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-08 23:50
    xslimakx - żeby Cię nie denerwować :-) Umowę możesz podpisać na 12/18/24 miesiące, możesz dostać obniżony abonament/minuty/esemesy/nowy telefon. Ile, za ile i na jak długo to zależy od Twojego wyboru i weryfikacji Twojego konta przez system :-) A po szczegóły i tak musisz zadzwonić pod 2601 :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    artjaw pisze: 2003-08-09 09:23
    myśle że sporo by to zmieniło ale zapewne na wiele i w najbliższym czasie nie możemy liczyć
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2003-08-09 10:28
    Wydaje mi się ze nie był by toki zły pomysł z przenoszeniem swojego numeru do innej sieci. Sam w takiej sytuacji byłem kawałek czasu temu. Zmieniłem operatora i numer.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-09 11:49
    ***Darth_vadeer, problem w tym, że większość ludzi bierze ten ślub podpisując umowę na dwa lata...Bo w końcu ta Nokia za 1 PLN była taka ładna...i jeszcze nikt jej nie miał....I jak pokazałem chłopakom pod geesem to aż im berety pospadały...
    0
  • Users Avatars Mini
    Banita pisze: 2003-08-09 15:20
    wlo -na stronie glównej t-mobile są podane warunki przejscia do sieci D1- " Einfach zu T-Mobile Jetzt können Sie Ihre bisherige Rufnummer einfach mitnehmen, wenn Sie zu T-Mobile wechseln. " . Jakis czas temu ,gdy wchodziły w niemczech te przepisy widzialem program w telewizji (niemieckiej) na ten temat. nie ma zadnego problemu z zachowaniem taryf zroznicowanych. Jezeli ktoś "musi" wiedzieć do jakiej sieci nalezy obecnie dany numer,moze się tego poprostu dowiedziec. Rózne sieci rozwiązały to w rózny sposób: np. w jednej mozna uzyc krótkich kodów,a w innej trzeba było zadzwonic na specjalny numer. I juz wiadomo ,czy rozmowa z danym numerem będzie kosztować kilkadziesiąt centów, czy kilka. Tak to było przedstawione. Moim zdaniem to bardzo dobra usługa,w D1 kosztuje - zdaje się 24,95 euro. pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-09 15:48
    Banita - dzięki, zaraz czytam :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-09 16:28
    No rzeczywiście - już wysłałem szwagrowi wiadmośc, żeby sprawdził, dlaczego go kłamali w BOK-ach :-) A tak przy okazji. Coś wzrosły ceny telefonów w D1, zauważyliśce? Przy podpisaniu umowy na 2 lata tylko 3 modele są po 1 euro (c55, s45, 3410), 2 po 10 (me45, m55), reszta od 30 (3510i) w górę...
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-08-09 16:41
    wlo: Wzrosly :) Kiedys byly po 0 euro (oczywiscie tansze modele) :)
    0
  • Users Avatars Mini
    www.fazafm.com pisze: 2003-08-09 21:13
    NIe wiem czy to takie dobre rozwiazanie bo gdybys dzwonil do kogos nie wiedzialbys juz w jakies sieci ma telefon a wiec jesli dbasz o wysokosc swych rachunkow nieraz moglbys sie niezle w kopac .... Co do tego ze operatorzy powinni bardziej dbac o swych abonentow nie mam watpliwosci tylko do tego nie jest potrzebne wymuszanie na nich tego tupu zmian
    0
  • Users Avatars Mini
    erised pisze: 2003-08-10 01:28
    Uważam, że powinna istnieć możliwość zachowania numeru telefonu, jednak po odpowiedniej opłacie. Wtedy wilk syty i owca cała - jeśli dla kogoś/firmy ważny jest numer telefonu - ponosi za to koszty i ma taką możliwość, a opowie nie martwią się o koszty takiej operacji. Rozumiem, że samo wprowadzenie takiej usługi pociągnęło by koszty stałe (jednorazowe), ale z czasem zwróciło by sie to z opłat za zachowanie numerów. Jednym słowem - taka usługa jest potrzebna. Ale za usługę, jak każda inną potrzebną trzeba płacić.. Pozdrawiam!
    0
  • Users Avatars Mini
    erised pisze: 2003-08-10 01:32
    Jeszcze jedno.. Z jednej strony jestem przeciwny wszelkiego rodzaju _wymuszaniom_ zmian. Wymuszanie nieodpłatności takiej usługi jest moim zdaniem nie fair - przecież opowie to normalne firmy nastawione na zysk. Ostatecznie można wymusić ofertę takiej usługi (odpłatnej). Dlatego nie ma sensu roztrząsać czy to by było dobre bo to czy tamto... Taka możliwość powinna być, ale nie przymus. (to tak jak z tymi biopaliwami... ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    LUDZIK pisze: 2003-08-10 02:12
    "Praktyczność tego rozwiązania jest wątpliwa, a koszty dosyć znaczne"-NIE MA RZECZY NIEMOŻLIWYCH!! A CO DO KOSZTÓW TO ONI JUŻ SOBIE PORADZĄ... ZARAZ NARZUCĄ JAKIŚ PODATEK OD ZUŻYWANEGO POWIETRZA I PO SPRAWIE...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-10 14:25
    erised - koszty będą za odejście ze starym numerem, to pewne :-) Zresztą mówią o tym przepisy, zgodnie z którymi usługa ma być udostępniana. BTW. W D1 opłata za odejście do ok. 100 złotych. Przyjmować też przyjmują, ale o ile cokolwiek piszą na temat przyjmowania abonentów innych sieci to reguły dotyczące odejścia są owiane taką tajemnicą, jakby miało to znaczenie strategiczne dla firmy :-) W D2-Vodafone jest podobnie, czego dowodem było zdecydowane nie mojego szwagra gdy go zapytałem czy można odejść zachowując numer. Jak się okazuje po ostrym postawieniu sprawy w rozmowie z BOK, konsultant poinformował o takiem możliwości, problem, że procedury odejścia mają bardziej skomplikowane niż zwykłe rozwiązanie umowy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Siemensiak.pl pisze: 2003-08-11 12:34
    A ja w 100% popieram podobny pomysł. Osobiście posiadam b. ciekawy numer w Plusie, który jest jedynym argumentem, który trzyma mnie w tej sieci. Próbowałem z tego zrobić Simplusa, dla niejakiego zachowania numeru, lecz BOK tłumaczy to "niemożliwością techniczną". Czekam więc do 1 maja... Unia Europejska rulezzzzzzzz ;))
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-11 13:06
    Siemensiak.pl - nie chcę Cie rozczarować... Nowe państwa członkowskie mają tzw. okresy dostosowawcze :-) To różnie w różnych dziedzinach jest, ale w dziedzinie , którą się zajmuję te okresy to nawet 2018 rok :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-11 16:16
    Ale kwestia okresów przejściowych jest już chyba zamknięta, prawda?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-11 17:29
    Tak, na pewno - inaczej traktat nie byłby podpisany... Mówię tylko o tym, że np 1 maja będziemy sobie w Unii ale prawo unijne w pewnych dziedzinach (być może i w kwestiach regulowanych dyrektywą o usłudze powszechnej - dokładnie to się inaczej nazywa, jesłi ktoś jest zainteresowany mogę zacytować oryginalny tytuł :-)) będziemy musieli wprowadzić np. do 2008 r. Nie przesądzam, że derogacje obejmą np. prawo telekomunikacyjne, bo tego nie wiem, ale łatwo można to sprawdzić, w traktacie akcesyjnym wszystko jest zapisane :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    trutu pisze: 2003-08-17 22:44
    Praktyczność tego rozwiązania jest wątpliwa", pamiętam, że też nie blokuje się skradzionych telefonów, bo to pewnie też jest "wątpliwa praktyczność" i że ktoś (z Plusa)niedawno mówił, że społeczeństwo nie dorosło do 1-sekundowego naliczania. Wszystko o nas, tępych klientach, wiedzą! To straszne!
    0
  • Users Avatars Mini
    Irek24 pisze: 2003-08-20 18:04
    Dla wielu osób byłoby to wygodne.
    0
  • Users Avatars Mini
    barnie pisze: 2003-09-14 09:18
    I bardzo dobrze że sie obawiają
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: