Wyniki Orange za pierwszy kwartał 2010 roku:
Zmniejszenie tempa spadku przychodów (spadek o 9,1% rok do roku, o 14,5% w 4 kw. 2009)
Wpływ obniżki opłat za zakańczanie połączeń w sieciach komórkowych (-8,6%) mniejszy niż w poprzednich kwartałach
Wyłączając wpływ decyzji regulacyjnych, przychody utrzymały się na prawie niezmienionym poziomie: wzrost liczby klientów i zagregowanego wskaźnika AUPU (+16,5%) zrównoważył skutki presji cenowej
Wzrost liczby klientów abonamentowych telefonii komórkowej +6,4% i ich udziału w strukturze klientów Orange do 48,7%
Wzrost liczby dedykowanych mobilnych usług szerokopasmowego dostępu do internetu o +8,7%
Marża EBITDA na niezmienionym poziomie: oszczędności po stronie kosztów zrównoważyły skutki wojny cenowej z 2009 roku
Kluczowe wskaźniki
| Telefonia komórkowa | Kwartał do dnia 31 marca 2010 | Kwartał do dnia 31 marca 2009 | Zmiana rok do roku | 
| Przychody (w mln zł) | 1 816 | 1 998 | -9,1% | 
| Łączna liczba klientów (w tys.) | 13 774 | 13 681 | +0,7% | 
| Liczba klientów abonamentowych (w tys.) | 6 713 | 6 311 | +6,3% | 
| Liczba mobilnych dostępów szerokopasmowych (w tys.) | 400 | 368 | +8,7% | 
| Marża EBITDA | 27,6% | 28,2% | -0,6 pp | 
Tendencja przychodów z usług telefonii komórkowej uległa  znaczącej poprawie – w pierwszym kwartale spadek przychodów był jednocyfrowy,  podczas gdy w czwartym kwartale 2009 roku wyniósł 14,5%. Wynikało to przede  wszystkim z mniejszego wpływu wprowadzonych w 2009 roku obniżek stawek MTR (z  których pierwsza miała miejsce w marcu 2009). Wyłączając wpływ decyzji  regulacyjnych, w pierwszym kwartale przychody z usług telefonii komórkowej  utrzymały się na prawie niezmienionym poziomie (-0,6%), do czego przyczynił się  znaczny wzrost klientów abonamentowych (+6,4% rok do roku). Klienci Orange w  coraz większym stopniu korzystają z usług – ruch w sieci wzrósł w skali roku o  16,5%. Pomogło to zrównoważyć presję cenową, dzięki czemu w skali roku wskaźnik  ARPU utrzymał się na niemal niezmienionym poziomie. Dla dalszego pobudzenia  wzrostu, Orange wprowadził całkowicie nową ofertę post-paid. Stosownie do  segmentacji profili klientów, przygotowano odrębne rozwiązania dla każdego  segmentu, obejmujące unikalne elementy o kluczowym znaczeniu. Jednocześnie,  utrzymaniu ARPU będzie służyć migracja do opcji o większej liczbie minut. W  ramach oferty wprowadzono także na rynek polski nowe, atrakcyjne cenowo  inteligentne telefony komórkowe (typu smartphone), które obecnie staną się  dostępne dla szerokiej rzeszy klientów indywidualnych.
 Pomimo presji cenowej, marża EBITDA dla telefonii komórkowej utrzymała się na  prawie niezmienionym poziomie (spadek rok do roku wyniósł jedynie 0,6 punktu  procentowego). Było to możliwe dzięki znacznym oszczędnościom wynikającym z  programu optymalizacji kosztów, które w skali całej Grupy wyniosły 130 mln zł.
 
           
           
           
           
           
          