Przychody w 3 kw. 2024 roku wyniosły 3 105 mln zł i w ujęciu rocznym zmniejszyły się o 10 mln zł, tj. 0,3%.
Łączne przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych (konwergentnych, wyłącznie komórkowych i wyłącznie stacjonarnego internetu) zwiększyły się o 6,1% rok-do-roku.
Przychody ze sprzedaży sprzętu zmniejszyły się o 7% rok-do-roku, ponieważ wyższe wolumeny sprzedaży zostały zniwelowane przez niższe ceny jednostkowe, wynikające z innej struktury sprzedawanych telefonów.
Zysk netto za 9 miesięcy 2024 roku był na poziomie 712 mln zł. W samym trzecim kwartale zwiększył się w ujęciu rocznym o 7%. Jednak zysk netto za okres 9 miesięcy 2024 roku zmniejszył się o 5% rok-do-roku, ponieważ wzrost EBITDAaL został zniwelowany przez niższe zyski ze sprzedaży nieruchomości i wyższą amortyzację.
Całkowita liczba klientów stacjonarnego internetu wzrosła w trzecim kwartale o 8 tys., tj. 1,7% rok-do-roku.
Liczba klientów światłowodu zwiększyła się o 45 tys., tj. 15% rok-do-roku. Już 52% klientów internetu stacjonarnego korzysta z usług światłowodowych. Na koniec września klientów korzystających z usługi fiber było 1.495 mln. Oznacza to, że Orange ma już teraz ponad 1.5 mln użytkowników swojego światłowodu.
8,7 mln gospodarstw domowych jest w zasięgu sieci światłowodowej, a 201 tys. zostało objętych zasięgiem w 3 kw.
W dalszym ciągu zmniejszała się baza klientów korzystających z łączy miedzianych – ich liczba spadła względem poprzedniego kwartału o 36 tys.
Liczba klientów komórkowych usług głosowych zwiększyła się w trzecim kwartale o 68 tys., tj. 2,8% rok-do-roku.
Baza klientów usług przedpłaconych zwiększyła się w trzecim kwartale o 12 tys., co stanowiło pierwszy wzrost na przestrzeni ostatnich dwóch lat.
W stacjonarnych usługach głosowych utrata łączy netto w 3 kw. utrzymała się na podobnym poziomie jak w poprzednich kwartałach i wyniosła 24 tys.
Odnosząc się do wyników za 3 kwartał 2024 roku, Jacek Kunicki, Członek Zarządu ds. Finansów, stwierdził m.in.:
(...) w tym kwartale wsparliśmy działalność komercyjną wyższymi niż zwykle wydatkami na reklamę, co przyniosło znaczny przyrost bazy abonentów.
Kunicki też skomentował warunki zbliżającej się aukcji na pasmo 700:
Cieszymy się z rozpoczęcia długo oczekiwanego procesu dotyczącego pasma częstotliwości 700 MHz. Poprawi ono zasięg 5G na obszarach pozamiejskich. Chociaż zasady tego procesu są przejrzyste, martwią nas proponowane w procesie konsultacyjnym ceny wywoławcze, które są wysokie w porównaniu do cen obserwowanych na innych rynkach europejskich.