Orange nie przedstawił wczoraj żadnych nowych ofert. Przedstawiciele operatora zapowiadają jednak systematyczne wprowadzanie nowych propozycji na rynek. W tym roku pojawi się jeszcze komercyjny UMTS oraz zapewne wspólna oferta płaskiej taryfy roamingowej wewnątrz sieci Orange. Iwona Kossmann, członek zarządu PTK Centertel, podkreśla, że na pewno Orange nie będzie inspiratorem kolejnego etapu wojny cenowej. Kossmann poinformowała, że po rebrandingu Orange zaczął pozyskiwać klientów z wyższego segmentu rynku, którzy chcą więcej płacić za telefon. W pierwszych dwóch tygodniach po rebrandingu sprzedaż nowych aktywacji PTK Centertel spadła w stosunku do średniej miesięcznej z tego roku, ale obecnie tendencja ta już się odwróciła. Innego zdania są dealerzy Orange, którzy nieoficjalnie przyznają, że sprzedaż nadal jest gorsza od wcześniejszych wyników. Tego typu trend był obserwowany także w innych krajach, w których wprowadzano markę Orange np. w Rumunii. Dopiero po pewnym czasie sprzedaż danej sieci zaczynała rosnąć. Bartosz Dobrzyński, dyrektor biura marketingu B2C Orange, podał, że sprzedaż wzrosła już o 20% i nadal rośnie.
Agnieszka Górska, kierownik działu marketingu prepaid Orange, podkreślała to, że w Orange na równych prawach są obecne dwie oferty prepaid: Orange GO i POP. Już niedługo ruszy nowa kampania reklamowa POPa, a oferta ta wróciła już do salonów firmowych operatora.
Piotr Wilczek, dyrektor pionu rynku biznesowego, podkreślał, że w nowych taryfach biznesowych klient otrzymuje więcej minut w porównaniu do ofert konkurencyjnych sieci, a dodatkowo może skorzystać z atrakcyjnych usług takich jak Business Everywhere, Międzynarodowa Biznes Grupa, Blackberry, Fleet Manager.
Andrzej Parfjanowicz, kierownik działu sprzętu abonenckiego, zajmujący się w polskim Orange wyborem telefonów komórkowych, podkreślał zalety urządzeń Orange Menu (Signature devices). Główną ich przewagą ma być zunifikowane menu, które ułatwi klientom używanie różnych terminali. Dla operatora największą zaletą Signature devices jest dodatkowe wyróżnianie się na rynku. Nie bez znaczenia są takżez wpisane na stałe do telefonu skróty do portalu Orange World i innych usług, co ma wpływać na zwiększenie się przychodów z usług dodanych. Penetracja terminali Signature devices w sieci Orange wynosi obecnie 12%. Orange posługuje się dokładną specyfikacją urządzeń Orange Menu, która zawiera wymagania dla dostawców telefonów, kart SIM, opisuje segmentację klientów i kategoryzację produktów. W 2005 r. Orange będzie dysponował portfolio 40 produktów z grupy Signature devices.
Iwona Kossmann | Bartosz Dobrzyński |
Agnieszka Górska | Piotr Wilczek |
Andrzej Parfjanowicz | |