W miejscowości Sancti Petri w Hiszpanii w dniach 23-25 października odbyło się kolejne spotkanie Orange z twórcami aplikacji i usług z całego świata. Był to już drugi Orange Partner Camp w tym roku - wcześniejsza impreza odbyła się na Florydzie. Obozy organizowane są przede wszystkim dla dwóch grup partnerów: dla obecnych dostawców oraz dla firm zainteresowanych współpracą z Grupą France Telecom. Uczestnikami z Polski były m.in. firmy Pulsar (dostawca contentu i platform contentowych) oraz deweloper gier z Wrocławia - iksmobile.com.
Uczestnicy spotkania w Hiszpanii:
86% z regionu EMEA
12% USA i Kanada
2% reszta świata
64% firm to dostawcy treści, aplikacji, wydawcy i agregatorzy, 25% - dostawcy zaawansowanych usług biznesowych, 11% uczestniczących firm prowadziło inną działalność. 50% deweloperów współpracowało już wcześniej z Grupą France Telecom.
W Hiszpanii odbyło się 80 prezentacji, głównie na temat usług multimedialnych i nowych usług konwergentnych. Nacisk na konwergencję ma związek z wprowadzeniem jednej marki Orange dla usług telefonii komórkowej, stacjonarnej, usług broadbnad oraz telewizji.
Orange ogłosił także w Hiszpanii oficjalnie uruchomienie tzw. Application Shop - sklepu z aplikacjami, który ma się stać nowym miejscem sprzedaży usług dla partnerów FT. Application Shop będzie zintegrowany z Orange World oraz Orange Application Showcase. Aplikacje sprzedawane na nowej platformie Orange będą przygotowywane m.in. dla urządzeń pracujących pod kontrolą systemów firmy RIM, dla Symbiana, Linuxa oraz systemów Windows Microsoft. Sklep będzie wdrożony na wszystkich rynkach, na których jest obecny Orange w okresie 6-9 miesięcy licząc od IV kw. 2006 r.
Program Orange Partner ma obecnie 45 tys. zarejestrowanych użytkowników na całym świecie. Firmy ze statusem premium oraz kontrahenci z umowami ramowymi w ramach programu mogą pozyskiwać dla swoich aplikacji status Orange Compatible. Przejście testów Orange jest podstawowym warunkiem dopuszczenia usługi do sprzedaży. Orange w Hiszpanii podkreślał, że najważniejsza dla operatora jest jakość usług, a nie ich ilość. Taka strategia wynika z badań przeprowadzonych wśród klientów sieci Orange.
W czasie prezentacji w Hiszpanii wielokrotnie prezentowano usługi wprowadzone komercyjnie przez PTK Centertel i TP w Polsce. Głównie chwalono usługi mobilnej telewizji (także dostęp do serialu Magda M.).
Orange zdradził także, że w 2008 r. wprowadzi w swoich sieciach technologię HSUPA (szybkie wysyłanie danych w UMTS). W czasie obecnych testów HSDPA okazało się, że niestety wiele urządzeń nie jest w stanie osiągnąć gwarantowanych przez ich producentów prędkości. Opóźnienia przy transmisji w sieci HSPDA Orange wynoszą około 115 ms. Orange nie uważa technologii WiMAX jako bardzo atrakcyjnej w stosunku do UMTS. Według przedstawicieli Orange, najwięcej kosztuje budowa bardzo szybkiej sieci szkieletowej, która jest wymagana zarówno w przypadku sieci 3G, jak i WiMAX.