PTK Centertel poinformował dziś oficjalnie, że liczba klientów sieci Orange przekroczyła już 10 milionów. Na koniec 2005 r. Orange posiadał ponad 9,9 mln klientów i 34 proc. udział w rynku. W roku bieżącym Orange zamierza zwiększyć liczbę klientów do ponad 11 mln (TP podała liczbę 11.5 mln). Jean-Marc Vignolles, dyrektor generalny PTK Centertel nie potwierdził dziś, że w celach firmy na ten rok znajduje się zdobycie pierwszej pozycji firmy, jeśli chodzi o przychody i liczbę klientów, ale operator w niedalekiej przyszłości zamierza te cele zrealizować.
Jacek Murawski, dyrektor finansowy PTK Centertel podkreślił, że w 2005 r. Orange zamierza nadal rosnąć szybciej od rynku jeśli chodzi o generowane przychody. Precyzyjne prognozy nie zostały jednak ujawnione.
Orange przedstawił dziś także wyniki spontanicznej znajomości nowej marki na koniec 2005 r. W porównaniu z konkurencją Orange wypada jeszcze sporo gorzej:
Marzec 2004 (*) | Grudzień 2004 | Grudzień 2005 | |
Era | 82,1% | 82,5% | 84,4% |
Heyah | 8,4% | 43,3% | 40,6% |
Idea | 79,1% | 82,3% | 72,1% |
Orange | n/d | n/d | 44,5% |
Plus GSM | 72,8% | 68,8% | 72,6% |
Świadomość marki Orange w styczniu 2006 r. wzrosła do poziomu 50%.
Według Iwony Kossmann, dyrektor marketingu PTK Centertel osiągnięcie poziomu ponad 80% spontanicznej znajomości marki zajmie jej firmie od 12 do 24 kolejnych miesięcy. W T-Mobile na Węgrzech poziom spontanicznej znajomości nowej marki po rebrandingu na poziomie 85% osiągnięto po 6 miesiącach. Wynika to jednak z ogromnej różnicy w wielkości kraju oraz innej specyfiki rozkładu zaludnienia. Kossmann raczej wykluczyła wzrost wydatków na kampanię, która mogłaby przyspieszyć ten proces. Według niej wydatki są odpowiednie lub nawet zbyt duże. Branża telekomunikacyjna wydaje na reklamę najwięcej ze wszystkich sektorów gospodarki.
Orange nie zamierza także zmieniać porfolio swoich marek prepaid. Zarząd twierdzi, że zarówno POP, jak i nowy Orange Go są ogromnym sukcesem.
Jean-Marc Vignolles przyznał dziś także, że jest raczej pewne, że w tym roku jego spółka podpisze pierwsze umowy w modelu MVNO. Nie wiadomo jednak, czy któryś z operatorów zdąży w tym roku rozpocząć komercyjną działalność, bo po podpisaniu umowy obie firmy muszą przygotować się do świadczenia usług pod względem technicznym i operacyjnym. Orange prowadzi rozmowy z kilkoma potencjalnymi partnerami, ale żadne szczegóły jeszcze nie są znane. Orange ma spore doświadczenie we współpracy z MVNO we Francji, więc Centertel będzie mógł skorzystać z know-how całej Grupy FT. W Polsce przyspieszenie rozmów z kandydatami na MVNO jest spowodowane ostrzejszą polityką regulacyjną oraz oczekiwaniami rynku.