Orange potwierdził wprowadzenie automatycznie odnawialnych umów w ofercie dla klientów biznesowych. Rzecznik Grupy TP, Wojciech Jabczyński, tak tłumaczy ten krok:
Intencją Orange do wprowadzenia automatycznie odnawialnych umów jest zagwarantowanie klientom biznesowym dobrej ofery przedłużeniowej, wygodnej możliwości skorzystania z niej, przy jednoczesnej pełnej swobodzie wyboru. Chcemy podkreślić, że nikogo nie zmuszamy do przyjęcia nowej formy przedłużania umowy. Klienci, którym to nie odpowiada, mogą wybrać dotychczasowy standardowy wariant umowy.
Nowe rozwiązanie adresujemy przede wszystkim do klientów, którzy nie mają własnego opiekuna i kontaktują się z Orange poprzez telecentrum lub POS. Według przeprowadzonych badań kilkadziesiąt procent takich klientów uznaje standardowe procedury przedłużania umów stosowane przez operatorów za uciążliwe lub wręcz natarczywe. Dlatego chcieliśmy dać klientom wygodną możliwość przedłużenia kontraktu na atrakcyjnych warunkach bez potrzeby tych działań.
Trzeba zauważyć, że jeśli klient nie przejdzie dotychczasowej standardowej procedury, to jego kontrakt przechodzi w umowę na czas nieokreślony, a rachunek najczęściej rośnie, gdyż przestają obowiązywać korzystne usługi promocyjne, które są uaktywniane w momencie podpisywania umowy. Po tej zmianie takiego, zagrożenia nie ma.
Klienci, którym kończy się umowa otrzymają na wiele sposobów (SMS, mailing, wrzutka do faktury) informację o przygotowanej dla nich ofercie tak, że nie będą mogli jej przegapić. Oferta będzie dostosowana do indywidualnego profilu klienta i atrakcyjniejsza niż dostępna w innych kanałach sprzedaży. Jeśli oferta nie spodoba się, może z niej zrezygnowac lub zmienić na inną.
Dla Orange upowszechnienie się umów automatycznie odnawialnych, oznacza oszczędności kosztów ponoszonych w procesie utrzymaniowym oraz zwiększenie lojalności i zadowolenia klientów.