P4 prawie bez własnej sieci chce być agresywne cenowo

Newsy
Żródło: Puls Biznesu
Opinie: 97

P4 zdradza, że chce po wejściu na rynek agresywnie walczyć cenami połączeń i wiadomości tekstowych. "Będziemy musieli zdobywać klientów od operatorów działających już na rynku. Dlatego zastosujemy agresywną politykę cenową w przypadku rozmów głosowych i SMS-ów. Zresztą operatorzy są niewiarygodnie rentowni, a my, wchodząc na rynek jako czwarty gracz, możemy pogodzić się z niższą rentownością" — mówi Chris Bannister, prezes P4, które komercyjny start usługi planuje na koniec pierwszego kwartału.

Obok niskich cen operator będzie walczyć o klienta usługami multimedialnymi. "Chcemy, by aparat telefoniczny stał się centrum łączącym naszego klienta z domem, pracą, rodziną, znajomymi i dostarczał mu rozrywki" — mówi Chris Bannister z P4.

Opinie:

Opinie archiwalne (97):

Komentuj

Komentarze / 97

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    scorpion pisze: 2006-12-07 08:27
    No i super :)
    0
  • Users Avatars Mini
    zdunek pisze: 2006-12-07 08:33
    Ciekawe jak to wyjdzie w praktyce...! Jak to bedzie tak jak piszą to klienci na tym ładnie zyskają... :)
    0
  • Users Avatars Mini
    pedros77 pisze: 2006-12-07 09:04
    Nie chcę "krakać", ale były już "wejścia", które miały spowodować zmiany na rynku komórkowym i tylko zostało głośno wzdychać. Oby tym razem tak nie było...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-12-07 09:11
    Oby, oby... Bo to właśnie będzie konkurencja dopiero. Byle kosztem niższych cen, nie było niższej jakosci, bo wtedy w ogóle o rentowności nie będzie można mówić jeśli klientów nie będą mieć, albo co gorsze, mieć niezadowolonych klientów. Hmmm... A w tej chwili to niby czym jest telefon komórkowy? Bindownicą?
    0
  • Users Avatars Mini
    piekar pisze: 2006-12-07 09:38
    być może bedzie tanio ale połączeń nie bedzie można wykonywać. coś za coś... nie można mieć wszystkiego.a przecież każdy człowiek ma prawo do szczęścia.
    0
  • Users Avatars Mini
    ginal pisze: 2006-12-07 09:42
    dużo obietnic....żeby tylko nie skonczyło się właśnie na obietnicach.
    0
  • Users Avatars Mini
    lokop pisze: 2006-12-07 09:59
    No ja tez czekam na P4, tylko niech najpierw zasieg powieksza :)
    0
  • Users Avatars Mini
    dan-rut pisze: 2006-12-07 10:08
    A niech walczą o kilienta. Niech obniżają ceny. A ja tylko na to czekam. To tylko doprowadzi do obniżenia cen w mojej sieci. :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Rollo pisze: 2006-12-07 10:14
    Heh to ją chyba też zapisze się do testowania p4 ;P - czekajmy ale nie ufajmy - a czas pokaże swoje
    0
  • Users Avatars Mini
    waxer pisze: 2006-12-07 10:19
    Ja sobie poczekam i poczekam a nastepnie zobacze jak sobie radzi nasz nowy operator po roku działania, w tedy będzie można coś już powidzięć czy wpłynie na nasz rynek ....
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-12-07 10:24
    jojo - dokładnie... Nie ma sensu uważam zmieniać operatora jeśli ktoś chce "coś więcej" niż tylkko podstawowe uzługi. Te stanieją a nowy na pewno nie zawojuje rynku usługami dodanymi - po prostu jego klienci nie będą tego potrzebować - przyjdą do niego tylko ci którym zależy na możliwie najtańszych połączeniach głosowych i SMS/MMS. Chyba, że naprawdę coś wyjątkowego zaproponują za wyjątkową cenę. Starzy operatorzy też obniżą ceny. I co? P4 obniży znowu? Do jakiego poziomu? Poniżej kosztów?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-12-07 10:28
    Trzeba pamiętać kto rozdaje karty i kto może sobie pozwolić na obniżanie cen. Na pewno nie P4 bo nie ma właściwie nic, a inwestycje trzena za coś rezalizować - za kapitał właścicieli? To upomną się w końcu o zwrot nakładów. Nikt nie będzie nikomu nic za darmo dawał... Za późno już na kolejnego MNO jest uważam. Nie ma szans na konkurowanie z obecnymi sieciami nowy, będzie co najwyżej niszową siecia o możliwościach nieco większych niż MVNO, na których też bym nie liczył za bardzo.
    0
  • Users Avatars Mini
    wers pisze: 2006-12-07 10:30
    No mi się umowa kończy w kwietniu 2008 więc p4 będie już ok roku na rynku. Myśle, że w tym okresie będzie ju wszystko jasne ostać czy migrować!
    0
  • Users Avatars Mini
    dan-rut pisze: 2006-12-07 10:37
    No co Ty "wlo". P4 wprowadzi nową "super" usługę - umożliwi mi wysyłanie zetemesów - tak zetemesów! ;-D
    0
  • Users Avatars Mini
    biotyt pisze: 2006-12-07 10:46
    I jak sądzicie? Orange obniży ceny za minutę poza sieć w prepaidach, które są chyba od ponad dwóch lat? :P
    0
  • Users Avatars Mini
    adam555 pisze: 2006-12-07 11:03
    Wszyscy operatorzy powinni obniżyć ceny i to nie tylko w prepaidach. Dla mnie to P4 powinno zaoferować jakiś dodatkowe pakiety np. za przejście od innego opa.
    0
  • Users Avatars Mini
    micbod pisze: 2006-12-07 11:08
    No to super, niech P4 wchodzi jak najszybciej :)
    0
  • Users Avatars Mini
    biotyt pisze: 2006-12-07 11:22
    **adam555: Masz racje, wszyscy powinni obnizyc ceny. P4 moglo by pozyskac klientow od innych operatorow np. ponoszac koszty przeniesienia numeru do sieci P4 od innego, albo np. pakietem tanszych minut do wszystkich, albo chociaz do tej sieci, z ktorej przenosimy numer:) Mam nadzieje, ze beda mieli wiele innych ciekawszych nowatorskich pomyslow, ktore beda takze praktyczne i przystepne cenowo :) Ludzie chca korzystac i placic, ale dostac za te pieniadze sensowna propozycje.
    0
  • Users Avatars Mini
    janex pisze: 2006-12-07 11:22
    no oby zamiast pustch słow przejsc do czynow, po akcji z heya jednak ceny poloczen spadly i to odczuwalnie mam nadzieje ze to jeszcze tylko podsyci atmosfere na polskim rynku uslug kom :)
    0
  • Users Avatars Mini
    mirekb pisze: 2006-12-07 11:45
    trzeba byc naiwnym by sądzic ze nasza 3 obnizy ceny ;-))nie wierze w to a p4 da stawki o 15 groszy nizse do obcych sieci a w sieci rozmowa okolo 30-40gr,lepiej niech p4 napisze jakie ma stawki za transmisje wap/gprs oby byly to stawkina poziomie simdaty(1MB ZA 30GR LUB 1 MIN WAP31GR)INACZEJ WIEKSZYCH SUKCESOW NIE WROZE ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    khak pisze: 2006-12-07 11:50
    Agresywnie - ozacza obnizke cen za min polaczenia o 20 groszy wzgledem innych operatorow . A w sieci bedzie okolo 0,10 netto . Chyba ze zrobia miedzy domem i znajomymi 0 zl bez dodatkowych kosztow zwiazanych z tym przywilejem.
    0
  • Users Avatars Mini
    janex pisze: 2006-12-07 11:54
    no oby zamiast pustch słow przejsc do czynow, po akcji z heya jednak ceny poloczen spadly i to odczuwalnie mam nadzieje ze to jeszcze tylko podsyci atmosfere na polskim rynku uslug kom :)
    0
  • Users Avatars Mini
    khak pisze: 2006-12-07 12:00
    *wlo* oczywiscie ze nie chodzi o obnizanie cen. Wiadmo ze w ten sposob zschodzi sie do zera. i tu dochodzimy do ostatecznej konkluzji do jakiej doszli operatorzy w USA a przynajmniej 2 , juz jakis czas temu . Czyli staly abonament za 100 netto i wszedzie za darmo,do kazdej sieci ale w obrebie wojewodztwa czy np. 100 km. Druga wersja to 180 netto (lub wiecej) i na obszar calego kraju za darmo do wszystkich opow. Brzmi rozsadnie ? Dla mnie bardzo .
    0
  • Users Avatars Mini
    dolores pisze: 2006-12-07 12:07
    huurrrararraa!!! ma być spv M300 w cenie 275zł w abonamencie za 35zł na 2 lata
    0
  • Users Avatars Mini
    dan-rut pisze: 2006-12-07 12:07
    Zastanów się co Ty piszesz "khak". Człowieku przecież po takich "poprawkach" z telefonu komórkowego masowo zrezygnuje sporo ludzi. Według badań rynku najwięcej osób w Polsce korzysta z prepaidów. Chcesz ich pozbawić możliwości komunikacji przez komórkę?
    0
  • Users Avatars Mini
    rbodych pisze: 2006-12-07 12:09
    i bardzo fajnie. jak ceny beda atrakcyjne zarówno transmisji danych jak i rozmów to uciekam z plusa do p4 :) naszczescie korzystaja z sieci plusa
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-12-07 12:13
    khak - t yle, że u nas nie Ameryka jest i to co kilku pasuje, większości nie odpowiada zupełnie ;-) No i właśnie - ludzie wydają znacznie poniżej 100 zł u nas na komórkę, nie zapłacą więc 100 (abonamentowcy może, ale pre-paidowcy wcale - oni płacą po mniej niż 25 zł). I nie z powodu tego że żekomo jest drogo, ale po prostu - tylko tyle potrzebują ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    khak pisze: 2006-12-07 12:13
    *wlo* oczywiscie ze nie chodzi o obnizanie cen. Wiadmo ze w ten sposob zschodzi sie do zera. i tu dochodzimy do ostatecznej konkluzji do jakiej doszli operatorzy w USA a przynajmniej 2 , juz jakis czas temu . Czyli staly abonament za 100 netto i wszedzie za darmo,do kazdej sieci ale w obrebie wojewodztwa czy np. 100 km. Druga wersja to 180 netto (lub wiecej) i na obszar calego kraju za darmo do wszystkich opow. Brzmi rozsadnie ? Dla mnie bardzo .
    0
  • Users Avatars Mini
    dolores pisze: 2006-12-07 12:15
    huurrrararraa!!! ma być spv M300 w cenie 275zł w abonamencie za 35zł na 2 lata
    0
  • Users Avatars Mini
    dolores pisze: 2006-12-07 12:15
    huurrrararraa!!! ma być spv M300 w cenie 275zł w abonamencie za 35zł na 2 lata
    0
  • Users Avatars Mini
    dan-rut pisze: 2006-12-07 12:15
    Przecież my żyjemy w Polsce, a nie w USA. Jeżeli byśmy poszli dale takim tokiem rozumowania, to zróbmy może tak: wszelkie rozmowy "za darmo" (w roamingu, do sieci satelitarnych), za jedyne 500 zł abonamentu. Taki interes nie przejdzie w naszym kraju. Gdzie większość ludzi ciuła grosz do grosza i liczy się z każdą złotówką. To zahamowałoby rzwój telekomunikacji w Polsce.
    0
  • Users Avatars Mini
    khak pisze: 2006-12-07 12:23
    Kolego *jojo* czytaj UWAZNIE - czy ja cos pisalem o prepaidach ? Sam korzystam doadtkowo z POPa i nie w smak by mi byla lkwidacja tego rodzaju platform. Co z tego ze zyjemy w Polsce ? No wlasnie co z tego ?! zaslugujemy na nizsze ceny uslug. Bo generalnie zarabiamy mniej. Posluzylem sie przykladem rzecz jasna ktory mozna dowolnie modyfikowac dostosowywac do naszych potrzeb.Naszego kraju. Jestem abonamentowcem i place okolo 100 abonamentu i mi to nie pasuje bo zawsze przekraczam.
    0
  • Users Avatars Mini
    khak pisze: 2006-12-07 12:26
    Wiec pisze to tylko w kontekscie wyboryu w pewnych ramach cenowych. Czyli : place (bo tak mi pasuje) 100 netto w POSTPAYD i rozmawiam bez ogranczen. Tylko nei piszczie ze to ch.......rozwiazanie. prosze. Albo piszcie ale mnie nie przekonacie :)
    0
  • Users Avatars Mini
    khak pisze: 2006-12-07 12:31
    A zeby rozwiac do konca watpilosci to : Proponuje klientowi jako operator komorkowy abonament za 100 zl netto. (bo klient juz tyle placi u konkurencji ,ale chce sie przeniesc ...itd.) Co wybiera klient ? (w zalozeniu ze nadal chce abon. za 100) operatora u ktorego za 100 zl miesiecznie gada bez ogran. czy innego ktoryu mu daje 1500 smsow i 300 minut do wszystkich ! Prosze wcielic sie w role klienta i dokonac wyboru.
    0
  • Users Avatars Mini
    Karol pisze: 2006-12-07 12:50
    W marcu kończy mi się umowa z Plusem i jestem ciekaw co to całe P4 wymysli;) Pożyjemy, zobaczymy:) Najważniejsze, że jest szansa by skorzystali na tym klienci:) jojo: ośmielam się twierdzić, że ci którzy ciułają grosz do grosza nie mają komórek - z wielkości penetracji polskiego runku wynika jednak, że ludzie nie są aż tak biedni skoro tylu z nich ma komórki. Inną sprawą jest to, że Polak często myśli: "zastaw się,a postaw się" - ot taki głupi narodek :)
    0
  • Users Avatars Mini
    khak pisze: 2006-12-07 12:52
    A zeby rozwiac do konca watpilosci to : Proponuje klientowi jako operator komorkowy abonament za 100 zl netto. (bo klient juz tyle placi u konkurencji ,ale chce sie przeniesc ...itd.) Co wybiera klient ? (w zalozeniu ze nadal chce abon. za 100) operatora u ktorego za 100 zl miesiecznie gada bez ogran. czy innego ktoryu mu daje 1500 smsow i 300 minut do wszystkich ! Prosze wcielic sie w role klienta i dokonac wyboru.
    0
  • Users Avatars Mini
    Everybody-1 pisze: 2006-12-07 12:55
    już od jakiegoś czasu np w Erze postępują pozytwyne bardzo zminay, i co raz więcej pakietów darmowych minut rozdają, albo inne bonusy dodają czy ceny obniżają.To wygląda na efekt wejścia P4.
    0
  • Users Avatars Mini
    dan-rut pisze: 2006-12-07 12:58
    Paradoks polega na tym, że obecnie posiadanie nawet 3 komórek np. na kartę wypada taniej niż płacenie comiesięcznego abonamentu w TP. Więc tu nie koniecznie chodzi o to, że ludzie w Polsce nie są tak biedni. Tu raczej chodzi o to, że konkurencja wymusiła obniżenie cen i usług do takiego poziomu, który umożliwia korzystanie z nowoczesnych technologii zwykłym zjadaczom chleba. A "khak" - bez urazy, masz swoje zdanie i je szanuje, tak jak szanuje zdania innych komentujących. :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    dolores pisze: 2006-12-07 13:08
    huurrrararraa!!! ma być spv M300 w cenie 275zł w abonamencie za 35zł na 2 lata
    0
  • Users Avatars Mini
    westi pisze: 2006-12-07 13:17
    dolores-pewnie jeszcze cenników nie ma a ty takie bzdury wypisujesz:)
    0
  • Users Avatars Mini
    westi pisze: 2006-12-07 13:34
    dolores-pewnie jeszcze cenników nie ma a ty takie bzdury wypisujesz:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2006-12-07 14:56
    Tak naprawde to obecnie różnice cenowe między poszczególnymi opami są minimalne. Można zyskać lub stracić na tańszych rozmowach do własnej sieci, tu są tańsze SMSy a tu tańsze na stacjonarne. "Popularność" przenoszenia numerów też o czymś świadczy. Co takiego mogło by zaoferować P4.. i ile ... Pytanie czy to będzie "więcej za tę samą kwotę" czy "to samo tylko taniej" I mam wrażenie, ze potencjał obniżek u dotychczasoiwych opów jest jeszcze spory.Łatwo pola nie oddadzą.
    0
  • Users Avatars Mini
    dan-rut pisze: 2006-12-07 14:58
    Moim zdaniem zyskaliby więcej gdyby zaoferowali "to samo tylko taniej".
    0
  • Users Avatars Mini
    khak pisze: 2006-12-07 15:01
    *jojo* wszystko jasne ,ja tez mam na mysli to samo co i Ty - czyli konkurencje ktora wymusila/wymusza zmiany . Moze w Polsce za kilka lat dojdzie do tego samego co w USA ,ale pewnie nie.......:) Ale, oby doszlo :) *jojo*- a jest sens biegac z 3 kartami i 3 telefonami zeby bylo taniej ? czy lepiej miec za 100 lub (biorac pod uwage polskie warunki- zeby mi tu nikt juz tej "wyskiej-100 zl" stawki nie zarzucal ) 75 brutto. Jeden telefon i jedna karte SIM i wszedzie FOR FREE ?!
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2006-12-07 15:10
    Tak naprawde to obecnie różnice cenowe między poszczególnymi opami są minimalne. Można zyskać lub stracić na tańszych rozmowach do własnej sieci, tu są tańsze SMSy a tu tańsze na stacjonarne. "Popularność" przenoszenia numerów też o czymś świadczy. Co takiego mogło by zaoferować P4.. i ile ... Pytanie czy to będzie "więcej za tę samą kwotę" czy "to samo tylko taniej" I mam wrażenie, ze potencjał obniżek u dotychczasoiwych opów jest jeszcze spory.Łatwo pola nie oddadzą.
    0
  • Users Avatars Mini
    dan-rut pisze: 2006-12-07 15:18
    Macie racje wszystkie usługi są podobne. Jednak w Erze TT (nie chcę wychwalać tej sieci) jest pewna drobna różnica, która wytróżnia tą sieć. Wszędzie są pakiety do właśnej sieci, stacjonarnych, na SMS-y, MMS-y, ale w TT te pakiety NIE PRZEPADAJĄ. Sądzę, że właśnie (przedewszystkim dla tego) TT zyskał sobie ostatnimi laty taką popularność. A druga sprawa, to SUMOWANIE SIĘ WAŻNOŚCI KONT na rozmowy wychodzące. Te dwie sprawy zagwarantowały sukces tego prepaida. Więc jeżeli P4 miałoby wprowadzić ..
    0
  • Users Avatars Mini
    dan-rut pisze: 2006-12-07 15:21
    ... usługe prepaid, to odniesie sukces jeżeli uwzględni te czynniki + dodatkowo obniży koszty. Przytnajmniej własnej sieci. Jednak dobrzeby było gdyby pakiety zniżkowe obowiązywały też na połączenia do Plusa. Co do biegania z kartami prepaid. Pewnie nie ma sensu, tylko powiedz ile osób stać na taki wydatek, pomimo atrakcyjności darmowych rozmów?
    0
  • Users Avatars Mini
    Natolinn pisze: 2006-12-07 15:25
    jojo, dlaczego ine chwalić, jak coś jest lepsze dla nas w stosunku do czego innego. Pop przy Tak-Taku pada na łopatki.
    0
  • Users Avatars Mini
    Natolinn pisze: 2006-12-07 15:26
    P4 ciężko byłoby na szczeblu prepaidowym uzyskać przewage.
    0
  • Users Avatars Mini
    echelon pisze: 2006-12-07 15:40
    jeśli chodzi o walkę na polu usług multimedialnych, to orange już w niej uczestniczy oferując całkiem niegłupie usługi, ale zainteresowanie tutaj i tak jest mierne, więc nie liczyłbym na to, że dzięki temu p4 zabierze abonentów konkurencji
    0
  • Users Avatars Mini
    khak pisze: 2006-12-07 15:47
    *jojo* wszystko jasne ,ja tez mam na mysli to samo co i Ty - czyli konkurencje ktora wymusila/wymusza zmiany . Moze w Polsce za kilka lat dojdzie do tego samego co w USA ,ale pewnie nie.......:) Ale, oby doszlo :) *jojo*- a jest sens biegac z 3 kartami i 3 telefonami zeby bylo taniej ? czy lepiej miec za 100 lub (biorac pod uwage polskie warunki- zeby mi tu nikt juz tej "wyskiej-100 zl" stawki nie zarzucal ) 75 brutto. Jeden telefon i jedna karte SIM i wszedzie FOR FREE ?!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-12-07 15:56
    khak - no niby logiczne, tylko powiedz, po co mi nieskończona ilość minut (no - bez ograniczeń) skoro rozmawiam, powiedzmy nie więcej niż 10-15 godzin? A to u konkurencji kosztuje mniej niż te przykładowe 100 zł - po co przepłącać za "nieskończoność"? Żeby, jakie to "polskie", mieć tylko? No sorry - to jhest bez sensu, przynajmniej dla mnie. Nawet jeśli zaoszczędze 10 złotych tylko.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-12-07 15:57
    Michał - po wprowadzeniu możliwości przenoszenia numeru już niejedna sieć powinna paść... Tylko gdzie by te wszystkie numery były?
    0
  • Users Avatars Mini
    adr pisze: 2006-12-07 16:45
    w kwietniu konczy mi sie umowa w orangutanie heheheheehehe chyba sie przeniose zobaczymy co i gdzie zaproponują:))))
    0
  • Users Avatars Mini
    Era pisze: 2006-12-07 20:15
    A ja i tak zostanę w Erze ;-D
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2006-12-07 20:49
    wlo - a to niby dlaczego ??
    0
  • Users Avatars Mini
    Natalia-1 pisze: 2006-12-07 21:06
    Ja właśnie na to czekam, nie spieszy mi się. W rodzinie kończą nam się umowy w marcu/kwietniu (2 na firmę, 1 indywidualna). Dadzą coś ciekawego i chętnie podpiszemy. Nie wymagam cudów (N73 za 1zł) ale jakieś 6233 czy 6131 albo W710, W810 w dobrej cenie !
    0
  • Users Avatars Mini
    dan-rut pisze: 2006-12-07 21:21
    Każdy czeka na ich ofertę: postpaid, prepaid. Mam nadzieję, żę się nie zawiedziemy. Myśle, że dadzą radę i przynajmniej na początku zmuszą konkurencję do działania - dla Naszego (wspólnego) dobra oczywiście. :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    mj.dom pisze: 2006-12-07 21:21
    ta a IC w P4 to nadal 65 groszy, kiedy u innych jest na poziomie chyba 44 gr. Nieźle, oni dzwonią tanio, ale do nich dzwoni się juz drogo!!!! Cwaniaki. Pozostali operatorzy zrobia specjalną stawkę do P4, żeby sobie zrekompensowac stratę.
    0
  • Users Avatars Mini
    dan-rut pisze: 2006-12-07 21:23
    Mogliby tak zrobić. Ale jak u nich będzie bardzo tanio, to pewnie dużo chętnych się na to złapie, przynajmniej w prepaidzie. I pewnie o to im chodzi, żeby w jak najkrótszym czasie "posilić" się pierwszymi naiwniakami.
    0
  • Users Avatars Mini
    mj.dom pisze: 2006-12-07 21:24
    A już widziałem gdzieś ofertę jakieś tam pieniądze - rozmowy na FIX bez limitów. Jak liczyłem to wychodziło 2 grosze za minutę. Co się na tym rynku dzieje
    0
  • Users Avatars Mini
    mj.dom pisze: 2006-12-07 21:25
    *owczar - Tomek?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-12-08 00:56
    Michał - n nie rozumiem pytania! Nie czytałeś jak wszyscy się odgrażali, że niech tylko wprowadzą przenoszenie to bye, bye.. ?? ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2006-12-08 03:06
    taa, czytałem... ale nie wszyscy Ja nie. Ty też nie. na Marsa się wybierali ??
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-12-08 10:34
    Nie wiem właśnie ;-) Chociaż kto wie... Woda tam jest ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2006-12-08 11:41
    Może się mylę, ale projekt pod tytułem "4 operator" jest spóźniony o jakieś 3 - 4 lata. Jeżeli wierzyć naszym opom, to w Polsce jest obecnie jakieś 30 mln numerów. Niech aktywnych będzie 90%, co daje 27 mln. Przy obecnej zamożności społeczeństwa to prawie kres możliwości. Jakoś nikt ze świętej trójcy nie walczy specjalnie o podbieranie klientów pozostałym. Większość ludzi i tak używa telefonu do SMSów i połączeń głosowych, HDSPA i inne multimedia kompletnie ich nie interesują.
    0
  • Users Avatars Mini
    khak pisze: 2006-12-08 11:57
    *wlo* to sluzy temu zeby miec swiety spokoj. Ja mam nie kontrolowane rozmowy ,dla mnie to wazne,nie wiem ile przedagam danego miesiaca,ale wole o tym nie myslec. TEMU TO SLUZY- jedna stawka i polaczenia bez ograniczen. Dla biznesu jak znalazl. *wlo* dlaczego tak na to patrzysz ,wogole nie rozumiesz takiego rozwiazania ? Co to za "betonowe" podejscie do tematu ? Nie ma twoim zdnaiem zadnych plusow nawet gdyby dostosowac to do potrzeb naszego rynku -czyli np. 50 zl i w promieniu 100 km za fr
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2006-12-08 11:59
    Święta trójca ma w większości pospłacane kredyty, kosmiczną rentowność, bazę klientów którym łatwo może sprzedawać dodatkowe usługi (spoza telekomunikacji). Wkopali się w UMTS który zginie zanim się naprawdę zacznie, ale dzięki temu właśnie nie mieli konkurencji przez kolejne lata. Oglądanie filmów na 2" ekraniku to jakaś kompletna porażka. Życzę im powodzenia, bo może zrobi się jakis ferment na rynku. Ale tak jak Netia jest listkiem figowym dla TP, tak obawiam się P4 będzie dla trójcy
    0
  • Users Avatars Mini
    khak pisze: 2006-12-08 12:03
    *wlo* czy to nie Ty przypadkiem rok temu w rozmowie ze mna broniles postawy operatorow w kwestii sprzedazy aparatow na przedluzenie umowy po wyzszej cenie niz dla klientow z ulicy ? Ja poslugiwalem sie swoim przykladem jak plus chce mnie wydymac i sprzedac mi tel. o 250 zl drozej niz nowemu klientowi z ulicy ? (w taryfie dla firm i z 9 letnim stazem w sieci )
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2006-12-08 12:23
    Święta trójca ma w większości pospłacane kredyty, kosmiczną rentowność, bazę klientów którym łatwo może sprzedawać dodatkowe usługi (spoza telekomunikacji). Wkopali się w UMTS który zginie zanim się naprawdę zacznie, ale dzięki temu właśnie nie mieli konkurencji przez kolejne lata. Oglądanie filmów na 2" ekraniku to jakaś kompletna porażka. Życzę im powodzenia, bo może zrobi się jakis ferment na rynku. Ale tak jak Netia jest listkiem figowym dla TP, tak obawiam się P4 będzie dla trójcy
    0
  • Users Avatars Mini
    khak pisze: 2006-12-08 12:25
    *wlo* Jeszcze powiedz tylko ze operator by na tym nie zarobil ,i szybko wycofal sie z pomyslu. Dodaj jeszcze ze 100 zl za nie limityowne rozmowy zniechecilo by potencjalnych klientow :) skoro dla Ciebie to bez sensu.....
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2006-12-08 12:48
    khak- a możesz rozwinąć ? 100 zł wg obecnych stawek ca 66gr brutto to "zaledwie" 150 minut "do wszystkich". Oczekujesz za te pieniądze telefonu "no limit"? Takie rzeczy to nawet w Erze nie.. Nawet jeżeli miałoby to być 33 gr /min, to dopiero 300 minut. Obstawiam że P4 zaoferuje promocyjnie rozmowy za free ale we własnej sieci (na razie dużo ich to nie będzie kosztować) -przy abonamnecie rzędu kilkudziesięciu złotych.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-12-08 12:49
    khak - no masz rację - nie mówię, że nie. Święty spokój też kosztuje. Ale po co? No po co powiedz? Mam znajomych, którzy modlą się (to już głupota) żeby Plus nie zlikwidował Plus Nieskończoności... Bo im to odpowiada właśnie - 75 zł za nielimitowane. Ale oni to wykorzystują. Ja mam abonament za 100 zl nett. W większości dzwonię do Plusa i na stacjonarne, gdybym więc zmienił taryfę na najniższą ale z Plus Nieskończoność miałbym taką samą cenę mniej więcej ale za to święty spokój... Nie zmieniam
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-12-08 12:52
    bo nie wykorzystam, a skoro tak, to dlaczego mam rezygnować - w tym układzie akurat - z lepszej ceny na telefon przy podpisaniu kolejnego kontraktu? To przykład tylko, ale podobnych stanowisk, różnych od Twojego jest wiele. Za cenę świętego spokoju ludzie nie wydadzą dwa razy tyle co dotychczas wydawali! Dlaczego? po prostu - po co wydawać, skoro nie ma potrzeby dzwonić więcej niż godzinę, dwie, pięć czy dziesięć. Ja wiem ile potrzebuję, a na siłę bo jest? To chyba tylko prymitywni członkowie
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-12-08 12:55
    jednej z rządzących partii o chłposkim, bardzo prymitywnym myśleniu mają takie podejście - nie ubliżając komuś kto, jak Ty, z innych względów wybiera taką opcję. Nie broniłem, nie przesadzaj. Po prostu próbowałem przemówić do rozsądku - po 2 latach nie dostaje się telefonu za te ubiegłe dwa lata czy 4 albo 6 a za te, na które się podpisuje! O to mi chodziło. Poza tym, i to z tego tygodnia jest informacja potwierdzająca moją opinię - nie ma tak jak mówisz. Z ulicy człowiek dostaje Samsunga E380
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2006-12-08 12:56
    khak- a możesz rozwinąć ? 100 zł wg obecnych stawek ca 66gr brutto to "zaledwie" 150 minut "do wszystkich". Oczekujesz za te pieniądze telefonu "no limit"? Takie rzeczy to nawet w Erze nie.. Nawet jeżeli miałoby to być 33 gr /min, to dopiero 300 minut. Obstawiam że P4 zaoferuje promocyjnie rozmowy za free ale we własnej sieci (na razie dużo ich to nie będzie kosztować) -przy abonamnecie rzędu kilkudziesięciu złotych.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-12-08 12:59
    w taryfie Godziny 55 za 149 złotych, klient 4-letni (czyli już drugi raz uczestniczy w PWA) dostaje go za 99 złotych ;-) Oczywiście do tego Czasopodwajacz jak w aktualnej promocji, przy tej taryfie na 6 m-cy. Z dostawą do domu i na umówiony dzień i godzinę ;-) Siostrze robiłem wymiany na 3 aktywacjach ostatnio, dzisiaj odbiera ostatni telefon - jeśli nie wierzysz, będę w stanie poświadczyć to stosownym dokumentem :-) Nie widzę jednak takiej potrzeby... Ta samo mogę Ci opisać co w taryfach (4
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-12-08 13:03
    atywacje) firmowych mi osobiście proponowali i porównać to do oferty dla człowieka z ulicy. Nie wiem - może jestem jakimś wyjątkowym klientem? Ale niby dlaczego, skoro raptem na jednej aktywacji mam wyższą taryfę a na pozostałych najniższe możliwe i to "dojone" do granic możliwości? 50-100 zł taniej zależnie od telefonu (oczywiście przy tańszych są mniejsze róznice, nie ma ich kiedy telefon kosztuje złotówkę ;-)).
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2006-12-08 13:07
    khak- a możesz rozwinąć ? 100 zł wg obecnych stawek ca 66gr brutto to "zaledwie" 150 minut "do wszystkich". Oczekujesz za te pieniądze telefonu "no limit"? Takie rzeczy to nawet w Erze nie.. Nawet jeżeli miałoby to być 33 gr /min, to dopiero 300 minut. Obstawiam że P4 zaoferuje promocyjnie rozmowy za free ale we własnej sieci (na razie dużo ich to nie będzie kosztować) -przy abonamnecie rzędu kilkudziesięciu złotych.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-12-08 13:08
    Michał ma rację - jedyni co zrobi P4 to darmowe w sieci - chociaż nie wiadomo czy przy umowie roamingowej (muszą więc płacić za realizowanie połączeń nawet we własnej sieci dostawcy sieci) będzie to opłacalne. Ja bym nie liczył na znaczącą obniżkę cen. W szczególności tak dużą, żeby się opłacało rezygnować z usług starego operatora, który także zmieni ceny za jakiś czas. No i sprawa jakości i zakresu usług. Nie liczyłbym na wet na część tego co mam teraz. Zatem z góry mówię, że to nie opłacalne.
    0
  • Users Avatars Mini
    khak pisze: 2006-12-08 13:12
    *wlo* Jeszcze powiedz tylko ze operator by na tym nie zarobil ,i szybko wycofal sie z pomyslu. Dodaj jeszcze ze 100 zl za nie limityowne rozmowy zniechecilo by potencjalnych klientow :) skoro dla Ciebie to bez sensu.....
    0
  • Users Avatars Mini
    khak pisze: 2006-12-08 13:21
    *Michal* wiem ze nigdzie tak nie ma i nie bedzie (w Polsce) niestety. No i nie ma tu czego rozwijac . 100 zl miesiecznie bez limitow i do kazdej sieci. To podobnie co mial Polkomtel (ale sie wycofal ) - czyli 65 zl bez limitow do abonentow Plusa w tym simplusa.
    0
  • Users Avatars Mini
    khak pisze: 2006-12-08 13:31
    No wiec wlasnie to ta oferta Plus w nieskonczonosc . Moj znajomy tez z tego korzysta i mu zazdroszcze ze ma wolna glowe ale jego zalozeniem jest do 200 zl w miesiacu,wiec reszte wydzwania do innych sieci. *wlo* wiem ze sie zmienilo w Plusie ale wtedy czarno na bialym bylo korzystniej dla "obcych niz obecnych" Oczywiscie nie wymagamy rekapensaty w postaci tanszego aparatu za to ze jestesmy razem od 2 lat (lub wiecej) tylko promujemy (jako Polkomtel-dalej -i ogolnie jako operator kom.) wiernosc
    0
  • Users Avatars Mini
    khak pisze: 2006-12-08 13:38
    klienta ,szczegolnie teraz gdzie moge zabrac numer i placic abonament innemu.Taka postawa powinna charakteryzowac Opa. Wytarcza emocje zwiazane z samym odbiorem spolecznym takiego traktowania klientow jakie mialo miejsce 2 lata ,rok temu. Bo kazdy w koncu znizy sie do elektoratu samoobrony - czy to bedzie rolnik czy profesor i po "chlopsku" stwierdzi : "sprzedajcie mi chociaz telefon w tej samej cenie co nowym klientom" a operator odpoiwe : "Nie "
    0
  • Users Avatars Mini
    khak pisze: 2006-12-08 13:45
    Tzn. nie trzeba byc elektoratem samooobrony zeby zadac proste pytanie,ale niech by w zalozeniu ze tylko Ci z kultura wysoka wiedza dlaczego ,maja swiadomosc ze okreslona sluszna logika za tym stoi,ze operator bardzo dobrze wie co robi "oferujac" mi fon o 200 zl wiecje niz nowemu.
    0
  • Users Avatars Mini
    khak pisze: 2006-12-08 13:50
    Zgadazm sie rowniez z Michalem i Wlo ze zadnego przelomu nie bedzie w cenniku P4. 3 grube misie nie pozwola na przejecie rynku . Zeby jeszcze P4 mial wlasne nadajniki....to otwiera droge do marzen. A w tym przypadku to az za dobrze przewidywalny scenariusz niestety.
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2006-12-08 16:00
    Włąsne nadajniki to mogli budować 3-4 lata temu. Teraz to bez sensu.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart pisze: 2006-12-08 23:34
    A może jeszcze powiesz że mieli budować 10 lat temu?? To teraz byłoby trzech a nie czterech. I co za różnica?? Sam jesteś bez sensu. 4 lata temu to sprzęt UMTS nadawał się tylko do testowania. Wkurzają mnie ludzie co tylko krytykują. Nie jesteś zainteresowany p4 to zamknij się i korzystaj dalej z wielkiej trójki. pozdrawiam Bart
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2006-12-09 00:58
    Bart, wypij zimne piwo, zamknij sie i pomyśl: Do rozmów głosowych i SMSów UMTS jest potrzebny jak świni siodło. A to są usługi które utrzymują sieć. Z MMSów i "multimediów" żaden op nie wyzyje. Zwłaszcza wirtualny. Do zastosowań multimedialnych to co oferuje realnie UMTS (384 kb/s) to tez ciut za mało. Ty z góry zakładasz że przesiądziesz się na P4 - nie znając cenników, zasięgu tam gdzie najczęściej dzwonisz itp - podziwiam desperacje. Ile trzeba wybudować BTSów aby pokryc Polskę i kiedy si
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2006-12-09 01:05
    ..się to zwróci firmie, która wchodzi do 38 mln kraju z 30 mln komórek i średnią pensją 400 EUR.. Ja sie pytam, czy P4 będzie zainteresowane mną - abonentem z 10 letnim stażem- i czy będzie w stanie zaproponowac coś, co sprawi, ze warto będzie pomyslec o zmianie opa. Bo jeżeli z góry zakładasz przejście do P4, niezależnie od wszystkiego - to przypuszcaam, że nie płacisz za telefon swoimi pieniedzmi.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart pisze: 2006-12-09 14:57
    Michał, to że rozmowy głosowe i smsy są w UMTS dostępne jak w gsm to chyba wszyscy wiedzą. Poza tym jakość tych rozmów jest lepsza bo UMTS używa innego kodowania głosu. Po pierwsze nie zakładam że sie przesiądę (nie wiem na jakiej podstawie to napisałeś), poza tym skąd wiesz że nie znam cenników? Albo że nie wiem jaki będzie zasięg? Wystarczy śledzić strony urzędów żeby sprawdzić gdzie będą nodeB (BTSy to były w gsm). Poza tym p4 nie buduje UMTS na 384 tylko od razu na HSPDA 3,2Mb.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart pisze: 2006-12-09 14:58
    Michał, a tak na marginesie, to po co używasz internetu?? Nie lepiej było zostać przy Poczcie Polskiej? Bart
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-12-09 16:37
    Bart, nie ma co się gorączkować... Wiadomo, że wszystko się rozwija. Ale P4 nie rozwinie swojego UMTS-u za szybko - bo będzie korzystać z usług ibnnego dostawcy sieci. Jeśli mieszkasz w mieście, w którym na pewno w pierwszej fazie będzie UMTS, to się ciesz. Ale też nie mów innym, któzy za 3 tata może będą mieć UMTS, że są zacofani! Po co mi myśleć co bym miał za super prędkość, kiedy nie będę miał UMTS-u w swojej okolicy w najbliższych latach? Tak samo operatorzy - tam inwestują gdzie zarobią.
    0
  • Users Avatars Mini
    qwerty pisze: 2006-12-15 22:25
    wlo: Ja cie bardzo prosze przestac pisac bzdury o rozdawaniu kart. Moze tak jest dla ciebie fajnie. Ale na rynku uslug stacjonarnych to tepsa rozdawala karty jeszcze nie tak dawno i co fajnie bylo. Ceny z kosmosu i nic w zamian. Tak samo jest teraz wsrod operatorow komorkowych Panie wiadomo kto karty rozdaje.
    0
  • Users Avatars Mini
    tragedia pisze: 2006-12-29 17:24
    rozwijanie innowacji zawsze wiąże się z rozciągnięciem w czasie. Ważne żeby nowy operator poradził sobie z wymaganiami klientów i potrafił się do nich dostosowac...jesli mu się uda to osiągnie sukce..przeciez większośc Plaków poszukuję firm z dewiza "lient nasz pan"..gdyby tylko takie były na polskim rynku wszyscy bylibysmy zadowoleni.
    0
  • Users Avatars Mini
    tragedia pisze: 2006-12-29 17:39
    rozwijanie innowacji zawsze wiąże się z rozciągnięciem w czasie. Ważne żeby nowy operator poradził sobie z wymaganiami klientów i potrafił się do nich dostosowac...jesli mu się uda to osiągnie sukces..przeciez większośc Plaków poszukuję firm z dewiza "lient nasz pan"..gdyby tylko takie były na polskim rynku wszyscy bylibysmy zadowoleni.
    0
  • Users Avatars Mini
    Dave pisze: 2007-01-05 19:00
    Rzeczywiscie uwazam ze p4 przesadzilo z ta rekrutacja n aterenie calej Polski! Skoro nie znajduje sie w zasiegu umts to po wypelnilem ta ankiete?? Jak dla mnie totalna beznadzieja i naprawde dyskrtyminacja!!Ale jestem ciekawy co wykombinuja skoro szefem ds. marketingu jest ten sam facet co w Heyah...Mam nadziej ze w Bieslku Białej już wkrotce bedzie mozna korzystac z p4. Wiecie moze kto chce jak najszybciej rozbuidowac 3g w Bielsku??Pozdrwiam
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: