Piękna 3-milionowa abonentka Idei

Newsy
Opinie: 78

PTK Centertel poinformowała  dziś o tym, że liczba jej abonentów przekroczyła już 3.100.000. Symbolicznym 3-milionowym abonentem Idei została Joanna Blangiewicz z Warszawy, korzystająca  z oferty Idea Optima, która studiuje (marketing i reklamę) i jednocześnie pracuje w firmie producenckiej Endemol, a jej hobby to projektowanie wnętrz.

 

 

 

Na zdjęciach: Joanna Blangiewicz, Sławomir Skrodzki, Jean-Marc Vignolles, Jacek Kalinowski

 

Baza abonencka Idei składa się obecnie z 58 % użytkowników usługi przedpłaconej Idea POP, 36 % abonentów Idea Optima i 5 % abonentów Idea Meritum. Centertel chce w tym roku zwiększyć swą bazę abonentów biznesowych do około 0.5 mln (obecnie jest ich 165 tys.). Dużym problemem sieci jest nadal wysoki roczny wskaźnik CHURN kształtujący się w Idei Optimie na poziomie 36 %. Pod koniec roku Centertel planuje wdrożyć platformę sieci inteligentnej IN, co pozwoli np. użytkownikom POP przechodzić do Optimy bez zmiany swego dotychczasowego numeru telefonu. Prezes PTK poinformował także, że już w tym roku Centertel oraz TP S.A. zamierzają wprowadzać pierwsze oferty konwergentne skierowane do abonentów biznesowych. Nie będą to rozwiązania techniczne ze względu na brak gotowości TP S.A. na tego typu współpracę. Rzecznik TP S.A. zapewnił jednak, że oferta będzie bardzo atrakcyjna cenowo. Pierwsze rozwiązania stricte techniczne pojawia się zapewne dopiero w 2003 roku.

Operator zamierza w tym roku uzyskać 30% udział w rynku. Niestety duże inwestycje w sieć nie pozwolą firmie osiągnąć w 2002 roku dodatniego wyniku finansowego.

 

Od lewej: Jean-Marc Vignolles, Sławomir Skrodzki, Jacek Murawski, Iwona Kossmann

 

 

 

Najliczniejszą grupą klientów sieci Idea są młodzi mężczyźni w wieku 18-35 lat i dochodzie mieszczącym się w granicach średniej krajowej. Abonenci sieci Idea są w większości mieszkańcami dużych i średnich miast. Najliczniejszą grupa użytkowników telefonów komórkowych to osoby legitymujące się wykształceniem średnim i wyższym.

W 2001 r. nastąpił ponad 40% wzrost całkowitych przychodów, które wyniosły 2.367 mln zł (1.553 mln zł w 2000 r.), przy stracie netto 603 mln zł (w 2000 r. - 665 mln zł), natomiast PTK Centertel odnotował pozytywny wskaźnik EBITDA (112). Obecnie Idea posiada blisko 30% udział w rynku telefonii komórkowej w Polsce (28% na koniec 2002 r., przy 22% na koniec 2000 r.) i co miesiąc uzyskuje ponad 150 tys. nowych klientów (mimo, że pierwszy kwartał każdego roku nie jest najlepszym okresem sprzedaży usług komórkowych. W 2002 r. planowane nakłady inwestycyjne PTK Centertel będą na podobnym poziomie jak w 2001 r. i wyniosą ok. 1,4 mld zł.

Podczas konferencji prasowej poinformowano także o podpisaniu (13.03.br.) umowy kredytowej w wysokości 250 mln euro. Kredyt jest udzielany przez konsorcjum banków pod przewodnictwem Westdeutsche Landesbank oraz Credit Agricole Indosuez. "Finansowanie jest przeznaczone w głównej mierze na realizację procesu inwestycyjnego związanego z realizacją kontraktu na dostawy sprzętu telekomunikacyjnego systemu GSM 900/1800 oraz GPRS firmy Nokia Poland - powiedział Jacek Murawski, dyrektor finansowy PTK Centertel - Natomiast część finansowania przeznaczona jest również na finansowanie potrzeb bieżących samej spółki nie związanych z finansowaniem inwestycji". Kredyt zostaje udzielony na okres maksymalnie do 31.12.2007 r., a spłata jego pierwszej części rozpocznie się w połowie 2003 r., natomiast spłata drugiej części z końcem 2004 r. Z uwagi na kraj pochodzenia sprzętu w ramach kontraktu dostawy z Nokią, część kredytu została objęta częściowo gwarancją fińskiej agencji kredytów eksportowych Finnvera. Pozostała część kredytu jest oparta na ryzyku kredytobiorcy - PTK Centertel.

 

Profile klientów Idei (materiały operatora)

PROFIL KLIENTÓW OFERTY IDEA POP

Dane demograficzne:
Klienci oferty Idea POP to głównie ludzie młodzi - aż 55% z nich to osoby w wieku do 24 lat. Z tego też powodu aż 39% użytkowników to uczniowie lub studenci, a dominującym wykształceniem jest średnie. W strukturze użytkowników występuje niewielka przewaga mężczyzn nad kobietami.
Użytkownicy Idea POP mieszkają głównie w dużych i średnich miastach - prawie połowa użytkowników mieszka w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców. Większość "POPaków" korzysta z POPa od niedawna - 60% weszło do sieci w ciągu ostatnich 2 lat.  Z oczywistych względów używają oni telefonu prawie wyłącznie do rozmów prywatnych, do wysyłania SMSów oraz do korzystania z innych usług - gry, Czat, Darmowa poczta głosowa, roaming SMS, Ściąganie dzwonków, Logo, Serwusa komórkowego, WAP i inne.
Drugą grupą klientów są osoby starsze, które korzystają z Idei POP głównie po to, żeby "być pod telefonem", są nastawione na odbieranie połączeń i znaczne ograniczenie wydatków.

Dane psychograficzne:
Podstawowych klientów Idei POP można opisać jako "stado indywidualistów", którzy czegoś poszukują w życiu, szukają (nawet drobnych) nowych wrażeń, poszukują siebie. Są oni na etapie określania samego siebie i samo-zrozumienia. Czują potrzebę silnego wyrażania swoich poglądów - bronią ogólnoludzkich wartości, wierzą, że można osobiście wpłynąć na los świata. Jednocześnie mają realistyczne, pragmatyczne podejście do życia, planują swoją przyszłość. Są otwarci, pozytywnie patrzą w przyszłość. Cenią kontakty z innymi ludźmi; nie buntują się przeciwko innym (np.: rodzicom) - nie są "niszowi", są "młodzi duchem".


PROFIL KLIENTÓW OFERTY IDEA OPTIMA
Idea Optima - dostrajamy się do Twoich potrzeb

Dane demograficzne:
Konsumenci korzystający z taryf Idea Optima to ludzie dosyć młodzi - aż 64% to osoby w wieku do 34 lat, lecz już ustabilizowani materialnie. 38% stanowią osoby pomiędzy 25 a 34 rokiem życia, pracujące na "etacie", ze stałymi dochodami. Większość z nich posiada kartę kredytową i konto w banku (57%).
Wśród abonentów Idea Optima przeważają mężczyźni (64%), osoby ze średnim lub wyższym wykształceniem. Użytkownicy Optimy to mieszkańcy dużych i średnich miast powyżej 200.000 mieszkańców. 75% konsumentów Optimy płaci rachunki w przedziale 50 - 300 PLN miesięcznie.
"Optimowcy" to stosunkowo świeże nabytki - 60% dołączyło do sieci w ciągu dwóch ostatnich lat.
Używają telefonu głównie do rozmów prywatnych z bliskimi (są zapracownani, ale chcą mieć częsty kontakt z najbliższymi), część z nich wykorzystuje  swój telefon do rozmów służbowych. Telefon służy im również do wysyłania SMS-ów, odsłuchiwania poczty głosowej, korzystają z WAP'a , roamingu i innych usług. Bardzo lubią promocje takie jak "Co druga minuta gratis", "Darmowe rozmowy", etc.

Dane psychograficzne:
Podstawowych klientów oferty Idea Optima można określić jako ludzi "spełnionych, ale nadal poszukujących wyzwań w życiu". Są to osoby samodzielne, zdecydowane, mające określone poglądy na życie, ale otwarte na świat zewnętrzny. Posiadają "szerokie horyzonty", interesują się wydarzeniami politycznymi, gospodarczymi i sprawami społecznymi oraz kulturalnymi, sporo czytają, choć przeważa prasa. Kształtują nadal swoją karierę zawodową, mimo iż już osiągnęli pewien status zawodowy i materialny. W swoim wyborze kierują się przesłankami ekonomicznymi. Posiadają ambicje dalszego rozwoju. Są zabiegani i zapracowani, ale niezwykle istotny dla nich jest kontakt z przyjaciółmi i rodziną oraz sposób spędzania czasu wolnego. Wyjeżdżają na starannie zaplanowane wakacje, planują weekendy, chodzą ze znajomymi do restauracji i kina. Są otwarci, pewnie patrzą w przyszłość.


PROFIL KLIENTÓW OFERTY IDEA MERITUM

Klientów oferty Idea Meritum (firmy posiadające numer statystyczny REGON) można podzielić na trzy podstawowe segmenty :

CORPO - KORPORACJE     (liczba telefonów na koncie powyżej 50)
Wielkość firmy -  liderzy w swojej branży, kluczowe firmy z dużym potencjałem zatrudniające powyżej 100 osób. Znaczna część  firm jest filią lub oddziałem firmy zagranicznej.
Profil klientów z segmentu CORPO - ludzie młodzi (25-55 lat), wykształceni (średnie, pomaturalne i wyższe wykształcenie), decyzyjni (przedstawiciele Rad Nadzorczych, Zarządu, managerowie wyższego i średniego szczebla), zamożni oraz posiadający dochody ponad przeciętne, mieszkańcy dużych miast (powyżej 100 000).

SME - SMALL & MEDIUM ENTERPRISE  (liczba telefonów na koncie abonenckim: 6 - 50)
Wielkość firmy -  zarówno duże, rozwijające się firmy z takich branż jak : budownictwo, transport, produkcja, handel hurtowy i detaliczny, jak i mniejsze, aktywne firmy zatrudniające od 11 do 50 pracowników. Profil klientów z segmentu SME - ludzie młodzi (25-55 lat), wykształceni (średnie, pomaturalne i wyższe wykształcenie), decyzyjni (właściciele, przedstawiciele Rad Nadzorczych i Zarządu, managerowie wyższego szczebla, przedstawiciele Działu Handlowego), posiadający dochody ponad przeciętne, mieszkańcy miast (powyżej 10 000).

SOHO - SMALL OFFICE, HOME OFFICE (liczba telefonów na koncie od 1 do 5)
Wielkość firmy - firmy małe, brak firm zatrudniających powyżej 100 osób. Profil klientów z segmentu SOHO : małe firmy oraz osoby fizyczne prowadzące własną działalność - przedstawiciele wolnych zawodów (np. architekci), prowadzący działalność usługową (np. gabinety lekarskie, doradztwo podatkowe, księgowe), prowadzące działalność handlową hurtową i detaliczną (właściciele sklepów). Ludzie młodzi (25-55 lat), z wykształceniem zawodowym, średnim, pomaturalnym lub wyższym, decyzyjni (głównie właściciele), posiadający różny poziom dochodów, mieszkańcy wsi i miast.

Opinie:

Opinie archiwalne (78):

Komentuj

Komentarze / 78

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Eryk pisze: 2002-03-18 18:45
    piekna siec, piekne abonentki
    0
  • Users Avatars Mini
    Sliweczka pisze: 2002-03-18 18:58
    :P.. wowowow :)) jestem pod wrazeniem :).. potwierdza sie to, ze Idea rzadzi w pre-paidach :)..
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-03-18 18:59
    no ladnie urzytkownicy pop to "stado indywidualistow" niezle, podad polowa to pop a tylko 5% to biznes oj niezadobrze sie dzieje w idei
    0
  • Users Avatars Mini
    SLAVKO pisze: 2002-03-18 18:59
    nieważne ilu abonentów ma IDEA. Ważne ile i jakich! ciekawe jaki był ogólny koszt pozyskania abonentów... (z których większość nie generuje duzych przychodów).
    0
  • Users Avatars Mini
    dexter pisze: 2002-03-18 19:02
    Ciekawe jak ją wybrali. Czy to tylko przypadek, że pracuje ona w firmie która robi z Ideą interesy. Endemol to przecież te wszystkie paskudne realityshow... brrr. Nie mniej jednak gratuluję wyników, brawo. Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-03-18 19:03
    Z okazji "okrągłej"...... i tak dalej wszystkiego najlepszego....... i tak dalej :P
    0
  • Users Avatars Mini
    Sslaus pisze: 2002-03-18 19:04
    reklama, reklama, pranie mozgu juz od rana... jak spiewal niejaki kasa.... czemu tylko nie napisane "text sponsorowany" albo jakos tak...
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-03-18 19:06
    bo GOL jest wogole sponsorowany .......... przez IDEĘ
    0
  • Users Avatars Mini
    SLAVKO pisze: 2002-03-18 19:07
    aha, i nie jakaś kobita z Grójca (bez urazy dla mieszkańców) tylko mieszkanka Warszawy, marketing i zarządzanie, Endemol, ogólnie całkiem, całkiem.... ALE PRZYPADEK, ze padło na nią!
    0
  • Users Avatars Mini
    mr.bond pisze: 2002-03-18 19:08
    Tendencyjne! :-) Ale nie tak, jak pani minister od rownosci, ktora wyglada bardziej na mezczyzne niz na kobiete ;-D
    0
  • Users Avatars Mini
    daz pisze: 2002-03-18 19:13
    No nic tylko pogratulowac bycia 3 milionowym abonentem. Swoja droga niezle rozwija sie ostatnio idea. Ale mysle ze bylo by jeszcze lepiej gdyby wrocili do umowy na 12 msc na takich zasadach jak dawniej. DaS
    0
  • Users Avatars Mini
    adasko pisze: 2002-03-18 19:23
    niezle:) a od ery podobno odeszlo od stycznia 400 000 abonentow:) ale jaja:)
    0
  • Users Avatars Mini
    kkrzysiekk pisze: 2002-03-18 19:29
    zastanawiam sie czy ta gościuwa może liczyć na jakieś bonusy ze strony idei???
    0
  • Users Avatars Mini
    sharqy pisze: 2002-03-18 19:49
    Nooo, nooo......... Coraz bardziej podoba mi się ta "moja" sieć !!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Gresiek pisze: 2002-03-18 20:34
    He, he, mozna pasc ze smiechu. Ciekawe co za idiota i ile bierze za "dane psychograficzne". Mozna pasc ze smiechu czytajac "dane psychograficzne" dla POPowcow. Tworzone chyba tylko po to zeby poprawic wizerunek firmy w oczach samych bosow no i oczywiscie samych uzytkownikow POPa. Ale przynajmniej mozna sie posmiac ze "stada indywidualistow". Ciekawe okreslenie. Ciekawe skad. Z psychobiologii? A moze z psychologii spolecznej? A to poszukiwanie "(nawet drobnych) nowych wrażeń," to chyba chodzi o nowe loga i dzwonki???
    0
  • Users Avatars Mini
    hub pisze: 2002-03-18 20:45
    I tak idea zawyża liczbę abonetów tak samo jest z era i plusem, ale oni nie zawyżają tak chamsko jak idea. Idea miała kiedyś ze 2 350 000 mln abonętów, a mówiła że ma przeszło 2 600 000 :((( nie mówie ze w/w dane są nie właściwe, ale wiem że kiedys kłamała, teraz się może czegoś nauczyła
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-03-18 20:56
    Cóż, ciekawe, jak trafiło że akurat to jest 3mln abonent? A co do sieci, to raczej struktura klientów marna, i jeszcze CHURN 36%, cieniutko!
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-03-18 20:58
    Acha, jeszcze mogliby podać, czy Pani Blangiewicz jest wolna? Bo jak tak to może dla niej zmienię sieć? ;)))
    0
  • Users Avatars Mini
    bodzio pisze: 2002-03-18 21:07
    heh, powinni robic takie uroczystosci kazdemu klientowi ;P
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-03-18 21:20
    Symbolicznym 3-milionowym abonentem Idei została Joanna Blangiewicz z Warszawy, korzystająca z oferty Idea Optima, a nie jakiś abonent z prowincji:((((
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2002-03-18 21:47
    No ladnie wkoncu to 3000000mln...Gratulacje dla IDEI!
    0
  • Users Avatars Mini
    kubsonik pisze: 2002-03-18 22:01
    no wogole dane z prepaidow sa zawsze w kazdej sieci zawyzone. dozo jest kart martwych ktore tylko leza... no ale w prepaidach idea jest najlepsza i to jest fakt. a pani Blangiewicz pogratulowac tylko ze miala to szczescie :)
    0
  • Users Avatars Mini
    l.u.k.a.s. pisze: 2002-03-18 22:07
    58+36+5=99, a co z jednym procentem?
    0
  • Users Avatars Mini
    l.u.k.a.s. pisze: 2002-03-18 22:08
    w erze jz dawno mozna pzecodzic z pre-paida do taryf moja.
    0
  • Users Avatars Mini
    looc pisze: 2002-03-18 22:16
    huhuhu. a co znaczy \"symbolicznym 3-milionowym abonentem \"??? czyzby pani Joanna, miala wojka w zarzadzie centertela? czy tez moze ladne nogi chociaz?
    0
  • Users Avatars Mini
    looc pisze: 2002-03-18 22:18
    "wujka" mialo byc...
    0
  • Users Avatars Mini
    Cosmic pisze: 2002-03-18 22:27
    endemol, BigB-pop PTK - hehh i ona tez pracuje w marketingu. plama ideo :-
    0
  • Users Avatars Mini
    Cosmic pisze: 2002-03-18 22:34
    hehh, a ten kto pisal ten tekst to slabiutko zna reguly stylistyczne jezyka polskiego, jak na tekst reklamowy to cieniutki
    0
  • Users Avatars Mini
    Digi pisze: 2002-03-18 22:44
    simlpusa na abonament plusda tez mozna bylo juz dawno przeskakiwać!! a i tak mam POPa i to juz 2 lata!! No tak wybór jubileuszowego abonenta tendencyjny!! a rysy psycho gtraficzne wyssane z palca tak byle fajnie brzmiały!! ale zawsze to jakis fajny takscik z którega nic nie wynika!! jak to mówia jest dobrze, bedzie lepiej. Propaganda sukcesu! Co do powodzenia POPa to na początku były lepsze ceny usług, a teraz są lepsze oferty zestawowe i usługi dodatkowe, a najlepsze z tego wszystkiego to oferta PROFIT dla POPa!! to sie naprawde opłaca Pozdrawiam wszysytkich urzyktowników telefonii GSM.
    0
  • Users Avatars Mini
    Waszkins pisze: 2002-03-18 23:09
    ale propaganda:))
    0
  • Users Avatars Mini
    bob_gr pisze: 2002-03-18 23:12
    ciekawe ze akurat wybrali warszawianke!
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2002-03-19 00:05
    Wielki Brat ją wypatrzył :)
    0
  • Users Avatars Mini
    lupino pisze: 2002-03-19 00:20
    sprawa jest prosta, nie była to przypadkowa 3mln użytkowniczka. Endemol zwiazany jest z TVN, a w TVN uzywaja bardzo czesto Idei. A w BBrother tez jest Idea-Pop, czy to przypadek??
    0
  • Users Avatars Mini
    lupino pisze: 2002-03-19 00:20
    sprawa jest prosta, nie była to przypadkowa 3mln użytkowniczka. Endemol zwiazany jest z TVN, a w TVN uzywaja bardzo czesto Idei. A w BBrother tez jest Idea-Pop, czy to przypadek??
    0
  • Users Avatars Mini
    Przemek pisze: 2002-03-19 00:46
    Straszne, jeżeli te dane są prawdziwe, to już ponad 3 miliony ludzi się nabrało na Ideę. Wyrazy serdecznego współczucia, ja bym nie chciał być domyślnie "poza zasięgiem", czy też być abonentem firmy łamiącej prawo telekomunikacyjne (słynne już wmawianie, iż Centertel nie świadczy usług telekomunikacyjnych o charakterze powszechnym). Biedni użytkownicy sieci Idea - tak wam współczuję... Nie korzystniej było przed zakupem telefonu trochę pomyśleć?
    0
  • Users Avatars Mini
    Magik pisze: 2002-03-19 09:48
    A poza tym procenty nie sumują się do 100: 58% (POP) + 36% (Optima) + 5% (Meritum) = 99%...
    0
  • Users Avatars Mini
    olekbek pisze: 2002-03-19 01:22
    Prawda jest taka, ze miedzy TPSA a IDEĘ jest jedna różnica- znaczą. Idea powstała, gdy sieci GSM konkurentów były już grubo w budowie... więc musiała się starać, a TPSA zrozumiałą, że trzeba walczyć, ponadto wszyscy w TPSA przyznają, że IDEA to ich cacuszko. I mają rację, TPSA to skostniała kostucha, która patrzy na swoje dziecko i próbuje czegos się nauczyć. Myślicie, że niby czemu prezes Centertela jest obecnie prezesem TP?
    0
  • Users Avatars Mini
    meffi pisze: 2002-03-19 01:49
    JAK ZWYKLE "SYMBOLICZNY" ZBIEG OKOLICZNOSC PEWNIE MIALA DOSTAC FIRMOWY TEL ZA/I* LADNY NUMEREK . * niepotrzebne skreslic
    0
  • Users Avatars Mini
    konik pisze: 2002-03-19 09:52
    Kurde, Magik, uprzedziłeś mnie o 2 minuty. Pozdrawiam spostrzegawczych!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-03-19 02:26
    Co wy z tym "najazdem" na ideę? Sieć jak sieć, swoje zalety ma (choć wad ma sporo) To nie jest może najlepsza sieć w Polsce, ale wszystko zależy od potrzeb. A z zasięgiem wcale problemu w okolicy Łodzi nie ma
    0
  • Users Avatars Mini
    l.u.k.a.s. pisze: 2002-03-19 03:31
    Telekompromitacja Polska rules!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-03-19 10:18
    3.000.000 klient, a zadnych gratisow! W NMT jak pozyskano 100.000 klienta to dostal na 10 lat abonament gratis, ale po co mu to teraz jezeli Centertel jest juz powoli zamykany! Prognozy idei sa calkiem ciekawe i oby sie sprawdzily! ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Steve pisze: 2002-03-19 10:25
    Panowie, może się teraz wygłupię, ale co to jest ten wskaźnik CHURN? Kto pyta, nie błądzi...;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    PZ pisze: 2002-03-19 11:31
    *** Gresiek *** nic dodać nic ująć, przecież nie robili szerokich badań społecznych - bo i po co, więc albo ktoś "wysoki" z PTK pisał magisterkę lub doktorat z zakresu socjologicznego albo wymyślają lub nadinterpretują dane z ankiet statystycznych abonentów - jak zapytasz się czy jesteś młody i otwarty, czy stary i zramolały to odpowiedzi na tak postawione pytania możesz użyć jako papier pakowy do bułeczek (będą słodsze). Zwykłe marketingowe bicie piany, przesadzone więc mało wiarygodne w oczach odbiorców tego opracowania co widać wyraźnie w powyższych komentarzach ... Na marginesie ciekaw jestem czy statystycznie abonenci PTK mieszkają pod numerami parzystymi, czy nieparzystymi i czy hodują rybki i jak to ma się do perspektyw rozwoju dorożkarstwa w Krakowie ????? Pozdrawiam ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2002-03-19 11:59
    Steve: Churn to jest wskaźnik wczesnych deaktywacji spowodowanych wyłudzeniami fonów z promocji i niepłaceniem rachunków. Czyli te 36% to są telefony które możesz kupić w komisie za parę złotych :) Teraz jest to N8210.
    0
  • Users Avatars Mini
    mr.bond pisze: 2002-03-19 12:10
    RAFALS: Churn to sa goscie, ktorzy odchodza z roznych powodow - m.in. podkupieni przez konkurencje.
    0
  • Users Avatars Mini
    mr.bond pisze: 2002-03-19 12:12
    Ciekawym zawsze jak oni to licza. Przeciez w bazie maja mnostwo klientow, ktorzy sa w roznych stanach. Czy to jest 3mln klientow AKTYWNYCH? Bo beda wsrod nich tez zawieszeni, nieaktywni, ktorych przeciez z bazy nigdy sie nie usuwa, itd. Ma ktos wyjasnienie?
    0
  • Users Avatars Mini
    dexter pisze: 2002-03-19 12:19
    do Mr.bond: I ciekawe jeszcze czy liczą każdego POPa, te sprzedane, ale nie aktywowane. Ja w szafe mam dwa zestawy, jeszcze zafoliowane. Ciekawe czy je też liczą w tym wykazie..? Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    mr.bond pisze: 2002-03-19 12:23
    dexter: dokladnie o takie "zawilosci" tej statystyki pytam. Bo po np. numerze kontraktu to niczego nie da sie powiedziec - masz w tym i churn (czyli deaktywacje - i nie koniecznie wczesne) i w bazie, ale nie aktywne, i zawieszone, i hotline'owane (bo zszedles prepaidem do 0). Podaja liczbe abonentow, ale co to znaczy?
    0
  • Users Avatars Mini
    kaszpir pisze: 2002-03-19 12:24
    "pracuje w firmie producenckiej Endemol" - to chyba juz wiecie kto za tym stoi... :) Kaszpir jest pod wrazeniem.
    0
  • Users Avatars Mini
    raror pisze: 2002-03-19 12:54
    fajnie i zdjecie jej zrobili. a 58% nizly wynik.
    0
  • Users Avatars Mini
    aldik pisze: 2002-03-19 13:42
    "korzystająca z oferty Idea Optima, która studiuje" - no sliczne, to idea jeszcze sie uczy? to wiele wyjasnia ;-PPP sorki, ale mnie psotny nastroj dopadl ;-) pozdry aldik
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-03-19 14:11
    No to co to w koncu jest ten churn!?
    0
  • Users Avatars Mini
    mr.bond pisze: 2002-03-19 14:47
    Churn to wspolczynnik okreslajacy jaki procent klientow odchodzi (w domysle do innych operatorow). Zmniejszenie churn jest jednym z najpowazniejszych zadan na dojrzalym rynku. OK?
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-03-19 15:05
    Zwyczajne chamstwo !!!! To juz Ideii pokrytykowac nie mozna??? Co to jest !!! Panowie redaktorzy nie przeginajcie pały z łaski swojej !!! Co do bluzgania - to rozumiem, ale zeby nie moznabylo powiedziec ze Idea to wyskrobane dziecko telekomuny??? Zle sie dzieje na GOLU - albo i tam siegaja macki TP SA i taka krytyka jest niemile widziana. OCZEKUJE WYJASNIEN, Panowie Redaktorzy, a nie kolejnego kasowania mojego posta!!! To jest najprostsze i nie wymaga wysilenia szarych komórek - których jak widać mało u was!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-03-19 15:06
    Dla tych co nie wiedza - wywalono moje 2 posty w tej rubryce z krytyka ideii. Nie byla ani napastliwa ani wulgarna.... PRL I CENZURA !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    misiak_ pisze: 2002-03-19 15:10
    jaka sciema!!!!!!!!!!! wybrali jakas laske, powiedzieli jej zeby sobie kupila telefon i zrobili ja 3 milionowa abonentka - bezsens, a to ze jest z Warszawy to nic dziwnego, bo to jest jakby nie bylo uprzywilejowana miejscowosc, mogli sie chociaz postarac i w ramach sciemy dac kogos z jakiegos mniej znanego miasta
    0
  • Users Avatars Mini
    mr.bond pisze: 2002-03-19 16:33
    Ciekawe z kim z Centertela jest spowinowacona (lub podobne ;-D). Mogli dobrac kogos bardziej politycznie poprawnego - emerytke lub pania zza lady. Trafiliby w szersza publike :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    mr.bond pisze: 2002-03-19 16:36
    Fajnie! Jesli ktos z GOLa to czyta, to - PLEASE - wylaczcie te cholerne piszczace reklamy!
    0
  • Users Avatars Mini
    Przemek pisze: 2002-03-19 17:54
    Rzeczywiście, dziś kilka minut po północy pojawił się post CiepliX'a krytykujący Ideę. Nie był ani chamski, ani nawet niekulturalny. A jednak do rana już nie dotrwał. Słusznie, panowie Redaktorzy, bo jak ludzie się dowiedzą trochę więcej o Idei, to czteromilionowy FRAJER się już nie znajdzie :) Wyrazy współczucia dla trzech milionów osób (wiecie dla kogo).
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomek pisze: 2002-03-19 20:02
    Stado indywidualistow to chyba oksymoron ? ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    martom24 pisze: 2002-03-19 21:02
    te dane psychograficzne to jak jakis horoskop:)))jakas wrozka im to ukladala pewnie:))
    0
  • Users Avatars Mini
    westbammm pisze: 2002-03-19 21:33
    prawie 10% Polaków ma w idei aparaty!! fajna laseczka...hmm
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z. pisze: 2002-03-19 21:37
    Proponuję Idei nową "promocję" (bo "nowe telefony w Idei optimie nokia 3310" już się ludziom opatrzyła), mianowicie: nie deaktywować kart POP. Zobaczycie jak wam "liczba" szybko urośnie :)
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-03-19 22:26
    Przemek - dzieki za wsparcie .... moralne :-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-03-19 22:31
    mr.bond - nie znasz sie chlopie na marketingu... :-)) Takich cieciów i dresiarstwa to oni mają full, teraz chcą klientele z górnej półki, tymczasem ta siedzi w erze lub plusie :-) Bo co to za przychód z rozmawiajacej 15 min. gospodyni domowej, czy łebka żaka?
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-03-19 22:35
    PS. dodam jeszcze, ze o statucie finansowym klientow Ideii świadczy dobitnie fakt PRZYCHODÓW operatora i nagminnego WYŁACZANIA telefonu przy 3-4 dniowym opóźnieniu w zapłacie.... !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-03-19 22:44
    Wpadlem na to, dlaczego moje posty "skremowano".... popatrzcie na tę dużą reklamę na 1-odsłonie GOL'A i wszystko bedzie jasne..........to sie nazywa sponsoring, albo po mojemu du.p.owłastwo bez wazelinki :-(
    0
  • Users Avatars Mini
    martom24 pisze: 2002-03-19 23:31
    fajna ta laseczka nawet:))) ciekawe czy pokaza tych "okraglych" z PLUSa i Ery:))))
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-03-19 23:46
    CiepliX, co racja to racja (z tym wyłączaniem) - jeden dzień opóźnienia - SMS ostrzegawczy, 2 dni później...
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-03-20 01:37
    graffi - nie zdziw sie jak ten i Twoj comment jutro na Golu bedzie wspomnieniem ;-)) przeciez wlasnie powiedziales cos zlego na Ydealna siec :-(
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-03-20 09:18
    mr.bond chlopaki z gsmonline nie odpowiadaja za ilosc i jakos reklam na stronie! ;-(
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-03-20 11:03
    Qba - jak to nieodpowiadaja? To wortal jest wlasnoscia IDEII??? Czy raczej ich (w spolce z o.o. albo s.c.). Odpowiadaja, bo za darmo te reklamy tam sie nie znajduja.
    0
  • Users Avatars Mini
    prien pisze: 2002-03-20 16:13
    sliczna klientka ale czyja kobieta - prezesa ???
    0
  • Users Avatars Mini
    Nicek pisze: 2002-03-20 21:24
    Pięknie powiało komuną. "Symboliczna 3 milionowa abonentka" - całkiem jak 30 000 000 Polak! I te pierdy o stadzie idywidualistów. Ci ludzie z marketingu już chyba całkiem tracą kontakt z rzeczytwistością. Parodia!
    0
  • Users Avatars Mini
    jarpol pisze: 2002-03-21 11:43
    ŁE, myślałem że Britnej Spirs
    0
  • Users Avatars Mini
    mr.bond pisze: 2002-03-21 17:06
    CiepliX: Ja sie nie znam na marketingu? To po co pokazuja te baby od proszkow do prania? Czy debili w operach mydlanych czy big brotherach? Bo to sa NASI ludzie - tacy zwykli - jak my! Biznesowych klientow ma Plus, stara sie o nich z pewnym powodzeniem Era. Idei zostala masa.
    0
  • Users Avatars Mini
    gn pisze: 2002-03-22 17:07
    ale lipa .....
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: