Centertel będzie w 2009 roku walczył przede wszystkim o utrzymanie marży, a także przychodów, w tym przychodu na abonenta (ARPU), ale rynek jest bardzo trudny ze względu na obniżki MTR-ów i wojnę cenową, która doprowadziła do znacznych obniżek cen rozmów - poinformowała agencję PAP w wywiadzie Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes spółki. "Rynek mobilny jest bardzo trudny w tym roku. Z jednej strony mamy duży spadek przychodów w związku z obniżką stawek MTR, z drugiej rozpoczęła się wojna cenowa, na którą nie możemy pozostać obojętni. Naszym głównym, tegorocznym celem będzie obrona marży i przychodów, w tym oczywiście ARPU" - powiedziała prezes. "Nie sądzę, aby operatorom w 2009 roku udało się zrekompensować stratę przychodów po obniżce MTR, którą szacujemy na 2-2,5 mld zł, z czego na Centertel przypadnie ok. 900 mln zł. Nie sądzę, aby udało się to zrekompensować wzmożonym ruchem" - dodała. "Jeśli już po odjęciu wpływu spadku MTR, rynek mobilny wyjdzie na zero to będzie sukces" - powiedziała prezes PTK Centertel. Prezes zaznaczyła, że jeśli chodzi o zachowania konsumenckie, to PTK Centertel nie obserwuje panicznych, masowych wypowiedzeń umów i przechodzenia na prepaid w związku z wojną cenową w tym segmencie rynku.