Polska Telefonia Komórkowa Centertel poinformowała o dynamicznym rozwoju sieci Idea w br., której liczba abonentów wynosi obecnie ponad 4.400.000, a udział w rynku jest bliski 33 proc. W przyszłym roku Idea zamierza nadal poprawiać wyniki operacyjne i finansowe, w większym stopniu niż dotychczas koncentrując się na wzroście wartościowości bazy abonenckiej oraz wdrażaniu nowych usług opartych na nowych technologiach (Np. JAVA, GPRS, MMS) i doskonalić jakość obsługi klienta.
"Miarą sukcesów PTK Centertel w 2002 r. jest dynamiczne zwiększanie udziałów rynkowych i to w okresie spowolnienia gospodarczego oraz przy bardzo ostrej rywalizacji konkurencyjnej - Idea jest obecnie najbardziej dynamiczną ofertą na polskim rynku GSM. - powiedział Sławomir Skrodzki, prezes zarządu i dyrektor generalny PTK Centertel - W przyszłości zamierzamy nadal skutecznie pozyskiwać abonentów (zwłaszcza tych najbardziej wymagających), efektywnie konkurując przede wszystkim wysoką jakością techniczną sieci, nowymi usługami i produktami oraz coraz lepszą obsługą klientów".
Kończący się 2002 r. można określić rokiem sukcesów Idei na polskim rynku GSM, który przypadł dokładnie w 10-lecie działalności PTK Centertel w Polsce. Zdecydowanie najważniejszym sukcesem Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel w br. są rekordowo dobre uzyskane wyniki operacyjne (w ciągu niespełna roku liczba klientów Idei zwiększyła się o ponad 1,7 mln nowych użytkowników) i obecnie z ok. 4,4 mln klientów posiada ona blisko 1/3 udziałów rynkowych w polskim rynku GSM. Znaczącym sukcesem jest także uzyskanie wskaźnika EBITDA znacząco powyżej zakładanego planu na rok 2002. PTK Centertel udało się dogonić konkurencyjnych operatorów i dzisiaj PTK Centertel jest już w pełni równorzędnym graczem wśród operatorów GSM w Polsce.
"Tak dynamiczny rozwój Idei w ciągu niespełna roku jest dowodem na skuteczne realizowanie przyjętej strategii: jak najlepszej nowoczesnej obsługi klienta, wysokiej jakości sieci GSM i wdrażania najnowocześniejszych usług komórkowych, przy wykorzystywaniu synergii i dobrej współpracy z partnerami z Grupy Kapitałowej Telekomunikacji Polskiej oraz dobrego wsparcia France Telecom, a także korzystania z doświadczenia i wiedzy w obszarze telefonii komórkowej kolegów z Grupy Orange" - uważa prezes Skrodzki.
Warto przypomnieć, że w 2002 r. Idea, będąca najbardziej innowacyjną oferta GSM na polskim rynku, wprowadziła na rynek wiele nowatorskich produktów i usług, m.in.: Dźwiękówka, Serwus Komórkowy, Idea-Email i roaming głosowy w Idea POP, trzy usługi GPRS w Idei Meritum, usługa lokalizacyjna 'co, gdzie, którędy' oraz 'Idea Navigator', doładowania kont POP i WaPark poprzez Internet, nowa taryfa Weekend w Idea POP, nowa taryfa Start Optima, Kontakt SMS w Idea Meritum, InterOptima i InterMeritum, Taryfa Telemetryczna w Idea Meritum, Pakiet DoMowy w Idea Optima, Pakiet dla Małych Firm w Idea Meritum, usługi 'Sekunda' i 'Sekunda Pro'(1 sek. naliczanie połączeń w Idea Optima i Idea Meritum), Bezpieczne Auto-Komunikator w Idea Meritum. W ciągu 2002 r. uruchomiono także blisko 40 nowych umów roamingowych (w tym także roaming GPRS) i obecnie Idea oferuje swym abonentom zasięg w 250 sieciach partnerskich w 106 krajach.
Idea posiada wiodącą pozycję na rynku usług SMS w Polsce, gdyż średnio miesięcznie wysyłane jest w Idei ponad 120 mln SMS (co stanowi ok. 35 SMSów/abonenta sieci.). W Idei dostępnych jest kilkadziesiąt różnorakich serwisów informacyjnych SMS, które cieszą się rosnącą popularnością. W 2002 r. uruchomiono ich blisko 70. Właśnie usługi oparte na sprawdzonej technologii, znajdują miliony użytkowników zarówno w Polsce, jak i na świecie ze względu na prostotę obsługi i niskie koszty i są obecnie najpopularniejszą usługą nie-głosową (DATA) - przynoszącą wymierne dochody operatorom.
Zdaniem przedstawicieli PTK Centertel, operator ten zamierza w przyszłości kontynuować działania na polu doskonalenia działań w dziedzinie rozbudowy infrastruktury sieciowej i obsługi klienta (mimo, że wg tegorocznych badań OBOP Idea jest najlepiej ocenianą przez klientów siecią GSM w Polsce). Niedawno otwarta nowa siedziba Biura Obsługi Klienta w Warszawie i jego filia w Lublinie oraz trzy nowoczesne salony firmowe (Centrum Idea w Szczecinie, Gdańsku i Katowicach) otwarte w 2002 r., mają w przyszłości spełniać rosnące potrzeby klientów, wykorzystując nowoczesne środki komunikacji (CTI). Idea to pomysły dla ludzi i właśnie jednym z naczelnych zadań PTK Centertel jest stałe doskonalenie jakości obsługi klientów tak by zawsze byli przekonani ze dokonali optymalnego wyboru.
"Najbardziej zależy nam na optymalnej realizacji potrzeb klientów, ich opinii o ofercie Idei oraz zadowoleniu z korzystania z oferowanych w naszej sieci usług - mówi Jean-Marc Vignolles, wiceprezes ds. operacyjnych PTK Centertel - W celu podwyższenia jakości obsługi klientów planujemy m.in. wdrożenie najnowocześniejszych narzędzi komunikacyjnych opartych na systemie CRM. Wszystko po to ażeby się wyróżniać na rynku i być najczęściej i najchętniej wybieranym operatorem telefonii komórkowej w Polsce".
W 2003 r. PTK Centertel planuje dalszy rozwój na polskim rynku GSM, ale jej prezesi podkreślają , że będą starali przesuwać działania operacyjne od ilości pozyskiwanych klientów - do zwiększania ich wartości. Idea chce także zwracać szczególną uwagę na doskonalenie jakości sieci, jakość i wydajność pracy, optymalizację kosztów i rozwój usług dodanych, a wszystko dla pozyskania także jak najwięcej klientów w tym korporacyjnych i biznesowych - czyli tych klientów bardziej wymagających, ale wydających także najwięcej pieniędzy na usługi teleinformatyczne.
W przyszłym roku Idea zamierza wprowadzić na rynek nowe, innowacyjne oferty w zakresie produktów i usług, opartych na technologiach transmisji danych (DATA), jak m.in.: SMS, WAP, GPRS, MMS i JAVA.
Natomiast dalekosiężnym planem PTK Centertel na najbliższe 2-3 lata jest objęcie pozycji lidera na rynku telefonii komórkowej w Polsce i to zarówno pod względem ilości jak i wartości. Zdaniem przedstawicieli Zarządu PTK Centertel, o przyszłości telefonii komórkowej i miejscu Idei na rynku operatorów komórkowych, zadecyduje skuteczność z jaką firma przygotuje będzie wprowadzać rozwiązania telefonii komórkowej trzeciej generacji w oparciu o licencję na budowę sieci UMTS. Zwiększający się udział transferu danych w stosunku do usług opartych o transmisję głosu, zadecyduje o płynnym wdrożeniu UMTS w przyszłości oraz jego sukcesie. Bardzo istotne jest także wykorzystanie synergii Grupy Kapitałowej Telekomunikacji Polskiej i doświadczenia France Telecom.