Coraz więcej osób decyduje się wybrać sieć Play także jako dostawcę usługi internetu stacjonarnego. Dlaczego? Bo jest to oferta bardzo atrakcyjna cenowo i jakościowo. Klient może korzystać z szybkiego i niezawodnego łącza internetowego bez limitów i bez zobowiązań.
Aż połowa Polaków zaobserwowała wzrost zapotrzebowania na usługi telekomunikacyjne w czasie pandemii – wynika z opublikowanego na początku tego roku badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. To nie dziwi zważywszy, że powszechnie trzeba się było przestawić na zdalne nauczania, telepracę, a zamknięcie kin, teatrów czy restauracji napędziło klientów takim serwisom jak Netflix czy HBO GO. Zakupy częściej zaczęliśmy zaś robić w e-sklepach.
Ankietowani w badaniu UKE deklarowali, że przed epidemią w internecie spędzali średnio 4 godziny, a w okresie pandemii czas ten wydłużył się do 5,5 godziny Przy czym aktywność związana z zakupami i rozrywką zajmowała najwięcej czasu – średnio 2,4 h. Na drugim miejscu znajdują się aktywności związane z pracą (1,4 h). Nauka i szkolenia średnio pochłaniały 1,1 godziny. 27 proc. Z nas zaczęło korzystać z wideokonferencji.
Klienci firm telekomunikacyjnych znacznie bardziej zaczęli cenić możliwość korzystania ze stabilnego, stacjonarnego łącza szerokopasmowego zapewniającego odpowiednie przepływność, tzn. dającego gwarancję, że w czasie wideokonferencji z klientami czy spotkania online z kierownictwem firmy przekaz nie będzie zakłócany czy przerywany. A do takich sytuacji mogło dochodzić, gdy np. z jednego łączą słabej jakości (oferującego niskie transfery) w domu korzystało kilka osób i np. starsze dzieci uczestniczyły w e-lekcjach, rodzice mieli telekonferencję w pracy, a najmłodsi chcieli oglądać serial z Netfliksa.
W badaniu UKE co piąty ankietowany negatywnie ocenił jakość usług telekomunikacyjnych w czasie e-learningu. Najczęstszymi problemami, jakich doświadczały osoby uczące się online były problemy techniczne związane z aplikacjami oraz przerwy w dostępie do internetu.
Sieć Play, która w ubiegłym rok weszła na rynek z ofertą usług stacjonarnego internetu doskonale zdaje sobie sprawę, jak ważna jest jakość i stabilność usługi internetowej. Operator ten ma oczywiście od wielu lat bardzo mocną pozycję na rynku komórkowym, ale już nie ogranicza się tylko do tego segmentu. Stanął w szranki z telekomami, które oferują usługi światłowodowe i telewizyjne. Dzięki umowie z firmą Vectra, która przejęła sieć Multimedia Polska, może bowiem świadczyć usługi szybkiego internetu stacjonarnego w całej Polsce, bo sieci tych operatorów kablowych docierają do 4,5 mln gospodarstw domowych. Technologia, na której wybudowane zostały sieci, na których internet stacjonarny oferuje Play różnią się trochę od światłowodu, ale są równie niezawodne i stabilne, co oznacza, że łącze 150 Mb/s czy 600 Mb/s zapewnia taką samą jakość usługi jak analogiczne łącza światłowodowe.
To czy dany adres jest w zasięgu internetu stacjonarego Play można łatwo i szybko sprawdzić w wyszukiwarce, którą na swej stornie udostępnia operator (https://www.play.pl/oferta/play-internet/internet-domowy)
Podkreślić też trzeba, że ceny za internet stacjonarny w Play są bardzo konkurencyjne, o czym można łatwo się przekonać zestawiając je z ofertą innych operatorów – Play nie boi się takich porównań. I tak w Playu łącze o przepływności 150 Mb/s można już mieć za 40 zł miesięcznie, 300 Mb/s kosztuje 45 zł miesięcznie, a 600 Mb/s – 55 zł miesięcznie.
Na którą z tych taryf się zdecydować, jeśli ograniczeniem nie są kwestie budżetowe i cena? W obecnej sytuacji łącze internetowe w domu (podnie jaki i w firmie) powinno być niezawodne, ale też dostosowane do potrzeb, czyli przede wszystkim do ilości przesyłanych danych, liczby użytkowników i zakresu korzystania z internetu. Jeśli korzystać będzie z niego na co dzień jedna osoba, która nie jest fanem gier online, a internet wykorzystuje głównie do przeglądania stron internetowych, to może spokojne wybrać opcję 150 Mb/s. Z pewnością wystarczy mu to nawet do korzystania z wideokonferencji czy obejrzenie filmu w Netflixie.
Gdy jednak w domu potencjalnych użytkowników internetu jest więcej i wiemy, że będą oni korzystać z sieci aktywnie uczestnicząc w e-lekcjach, będą ściągać i wysyłać duże pliki czy bez przerwy “siedzieć na YouTubie”, to z pewnością lepiej zdecydować się na łącze 300 Mb/s lub 600 Mb/s. I im więcej będzie chętnych do równoczesnego korzystania z dostępu do domowego łącza, tym bardziej należy rozważyć taryfę gwarantującą największą przepływność, czyli 600 Mb/s. Ta najwyższa opcja to także najlepszy wybór dla osób lubiących oddawać się grom online.
Co ważne, w Playu można zamówić internet stacjonarny bez podpisywania umowy lojalnościowej. Oznacza to, że można z niej zrezygnować w dowolnym momencie, z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia. Dlatego też, jeśli ktoś nie jest do końca pewien czy powinien wybrać najtańszą opcję za 40 zł (150 Mb/s) czy raczej decydować się na 300 Mb/s, to może zacząć od tej pierwszej i gdy uzna, że to jednak za mało, to może przejść na wyższy plan taryfowy.
Play zdaje sobie też sprawę, że jeśli klient zdecyduje na zakup oferty internetu stacjonarnego to chcę móc z niego korzystać jak najszybciej. Dlatego też operator przykłada dużą wagę do tego, by monter, który będzie uruchomić łącze, wykonał instalację w jak najkrótszym czasie od podpisania umowy. Termin takiej wizyty jest ustalany z konsultantem z Obsługi Klienta Playa telefonicznie. I klient nie musi się też martwić o zakup modemu, bowiem dostanie go od Play w formie użyczenia na cały okres trwania umowy. Jeśli zrezygnuje z usługi, ten sprzęt naturalnie trzeba będzie zwrócić.
Czas pandemii pokazał też, że internet mobilny i stacjonarny nie są dla siebie konkurentami, ale się uzupełniają. Dziś dostęp do sieci chcemy mieć zawsze i z każdego miejsca. Dlatego, gdy ktoś przebywa poza domem, to będzie korzystać z internetu w smartfonie, ale w domu, gdzie do sieci podłączane jest coraz więcej urządzeń, stabilne łącze stacjonarne to podstawa.
Zaletą korzystania z usług oferowanych przez Play jest to, że wszystkie usługi telekomunikacyjne, które są potrzebne w domu (telefon, internet mobilny i stacjonarny, tv) można zamówić w jednym miejscu i opłacić wygodnie na jednym rachunku bez zbędnej papierologii i podpisywania wielu umów. Pakietyzacja usług u jednego dostawcy to dziś trend rynkowy i dodatkowe oszczędności dla klienta.