UOKiK 27 sierpnia 2024 r. wydało decyzję zobowiązującą, która dotyczy programu „Więcej korzyści dla Ciebie”, w ramach którego UPC Polska (której następcą prawnym jest PLAY) dokonywała jednostronnych podwyżek abonamentu.
Prezes urzędu uznał wtedy, że żądanie od konsumentów zapłaty abonamentu w jednostronnie podwyższonej wysokości i zwiększenie im liczby dostępnych kanałów telewizyjnych (w tym kanałów premium) i/lub maksymalnej prędkości danych, w sytuacji w której konsumenci objęci wzrostem opłaty tych usług nie zamawiali, może naruszać ustawę o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym i ustawę o prawach konsumenta oraz godzić w zbiorowe interesy konsumentów.
Konsumentom nadal korzystającym na dzień realizacji zobowiązania z usługi dostępu do internetu stacjonarnego lub telewizji kablowej w systemie abonamentowym na podstawie taryfy, która była objęta podwyżką na podstawie promocji „Więcej korzyści dla Ciebie”, przysługuje możliwość wyrażenia woli pozostawienia obecnych parametrów usług wraz z ich ceną w terminie miesiąca od otrzymania wiadomości SMS, powiadomienia w Moje usługi lub e-mail albo w terminie 45 dni od daty nadania listu. Brak wyrażenia zgody będzie oznaczał powrót do poprzednich parametrów usług oraz obniżenie abonamentu o kwotę podwyżki. Konsumenci mogą wyrazić zgodę na pozostawienie obecnych warunków np. poprzez specjalny formularz na stronie operatora.
Formularz znajduje się tutaj.
W przypadku gdy klienci nie wyrażą zgody na pozostanie na obecnych warunkach umowy spółka zaprzestanie pobierania abonamentu w części, jaka wynikała z jego podwyższenia, przywracając poprzednie parametry usług.
Konsumentom, którzy zapłacili podwyższony abonament w ramach promocji Więcej korzyści dla Ciebie przysługuje rekompensata w wysokości zapłaconego abonamentu w części wynikającej z tego podwyższenia za nie więcej niż dziewięć okresów rozliczeniowych.
Konsumenci, których reklamacje dotyczące zwrócenia zapłaconego abonamentu w podwyższonej wysokości zostały rozpatrzone negatywnie lub częściowo negatywnie, otrzymają zwrot zapłaconego abonamentu w części wynikającej z tego podwyższenia, zgodnie z żądaniem zawartym w reklamacji.
Pozostali konsumenci, którzy na dzień uprawomocnienia się decyzji nie korzystają z usługi dostępu do internetu stacjonarnego lub telewizji kablowej w systemie abonamentowym na podstawie oferty UPC, otrzymają zwrot środków poprzez uznanie konta abonenckiego lub na rachunek bankowy wskazany przez nich we wniosku w odpowiedzi na informację o ww. zwrocie. Osoby te otrzymają te informacje w formie SMS, e-maila albo listu.