Klienci korzystający z szerokopasmowego internetu coraz większą wagę przykładają do jakości świadczonych usług. Z opublikowano niedawno przez firmę konsultingowa EY badania “Decoding the digital home” wynika, że coraz większa grupa konsumentów skłonna jest zapłacić więcej za dobrą obsługę klienta (36 proc.) i niezawodność internetu (35 proc.). Dlatego m.in coraz częściej wybierają oni sprawdzone usługi szerokopasmowe, a nie te najtańsze.
Badanie EY miało charakter globalny, ale podobne trendy można zauważyć też na polskim rynku. Potwierdza to Play, który m.in. dlatego po przejęciu UPC z jednej strony ogłosił bardzo atrakcyjną wspólną ofertę (Play i UPC), w której klienci mogli i ciągle mogą liczyć na specjalne promocje i dodatkowe benefity za łączenie usług głosowych z usługami z telewizyjnymi i internetowymi, a z drugiej ruszył pełnym frontem nie tylko z rozbudową, ale i modernizacją sieci ze standardu HFC do FTTH. Wszystko po to, by oferować jeszcze lepsze jakościowo i szybsze usługi.
W zasięgu szerokopasmowej sieci Play po połączeniu z UPC znalazło się około 3,7 mln gospodarstw domowych, ale planowane jest zwiększenie go do ponad 6 mln do 2028 r. Proces rozbudowy i modernizacji sieci realizowany jest w najnowocześniejszej technologii w standardzie XGS-PON, co ma umożliwiać oferowanie i sprzedaż usług internetowych FTTH o prędkości do 5 Gbit/s.
Już dziś jednak klienci Play bardzo sobie chwalą jakość usług szerokopasmowych. Z analiz firmy Ookla, która zbiera je za pomocą aplikacji speedtest.net, wynika, że w III kwartale 2023 roku to właśnie Play był najszybszym dostawcą stacjonarnego internetu szerokopasmowego, osiągając średnią prędkość pobierania wynoszącą 228,57 Mb/s.
Oczywiście na zadowolenia z usługi operatora wpływają nie tylko szybkości w sprzedawanych pakietach internetowych, ale i wiele innych czynników, takich jak sprawny serwis i obsługa klienta. Dla wielu znacznie ma także szerokość oferty (wiele usług na jednej fakturze, co dodatkowo daje oszczędności).
Play dysponuje dziś ponad 700 salonami sprzedaży w całej Polsce w łatwo dostępnych miejscach (np. galerie handlowe lub przy głównych ulicach nawet niewielkich miasteczek), w których klienci mogą nie tylko zakupić usługę, ale i poradzić się wyszkolonego personelu odnośnie usług (stacjonarnych i mobilnych) i sprzętu elektronicznego, którym są zainteresowani. Dzięki temu punkty Play są dla wielu klientów „po drodze” przy codziennych zakupach czy innych obowiązkach. Warto dodać, że operator myśli o każdym kliencie i dlatego wybrane sklepy zaadaptował na specjalne salony obsługi i sprzedaży, gdzie klienci (np. seniorzy) mogą liczyć na dodatkowe wsparcie i aktywności, takiej jak warsztaty szkolące w zakresie nowych technologii.
Oczywiście – z drugiej strony – dziś coraz więcej klientów chce kupować usługi i zawierać umowy bez wychodzenia z domu. Play już od ponad dwóch lat daje klientom możliwość zawierania umów całkowicie zdalnie z wykorzystaniem usługi mojeID prowadzonej przez KIR. Potwierdzenie tożsamości odbywa się poprzez bankowość internetową w oparciu o dane, które zostały wcześniej sprawdzone przez zaufany podmiot – dostawcę tożsamości, np. bank. Klienci cenią sobie tę opcję, bo nie ma potrzeby wydruku dziesiątek stron dokumentów, co tym samym wspiera ekologię. W takim przypadku zamawiając usługę internetu szerokopasmowego wizytę instalatora można umówić telefonicznie.
Do tego wyniku przyczyniło się też to, że klienci Play mogą korzystać z coraz lepszego sprzętu np. routera światłowodowego Play BOX NET obsługującego standard Wi-Fi 6, co zapewnia w domu szybkie bezprzewodowe połączenia z internetem wielu urządzeniom. Dzięki temu użytkownicy szybko odczuli zmianę na lepsze.
Play ma także w swym portfolio nowoczesny dekoder z systemem Android TV (obsługujący 4K, HDR i Dolby Vision), który działa w każdym miejscu, gdzie jest dostęp do internetu (można zabrać go ze sobą, np. na działkę i wakacje), aby oglądać ulubione programy, nawet za granicą na terenie całego Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Klienci Play bardzo doceniają ofertę telewizyjną operatora. Jej niewątpliwą zaletą jest, że wyświetlane programy, filmy, transmisje sportowe można oglądać na kilku urządzeniach (i kiedy się chce) – tradycyjnie na dużym ekranie przez dekoder, ale także na Smart TV, na komputerach przez przeglądarkę, a także przez aplikacje na tablety i smartfony. W swojej ofercie telewizyjnej Play oferuje zarówno dostęp do szerokiej oferty kanałów telewizyjnych, jak i serwisów streamingowych (Netflix, HBO MAX, Canal+, Amazon Prime Video).
Strzałem w dziesiątkę okazała się wprowadzona kilka miesięcy temu oferta Telewizji Nowej Generacji, w ramach której klienci otrzymują do 79 kanałów w cenie abonamentu oraz pulę punktów, które mogą dowolnie wymieniać na serwisy streamingowe, pakiety premium oraz pakiety dodatkowych kanałów. Dzięki temu każdy może tworzyć swoją własną ofertę co miesiąc od nowa tak, aby obejrzeć jak najwięcej interesujących filmów, seriali czy transmisji sportowych. Przykładowo w jednym miesiącu można subskrybować serwis Canal+, a w następnym po obejrzeniu interesujących w nim pozycji, można go zamienić np. na Netflix. Podobnie, gdy ktoś jest zainteresowany konkretnym wydarzeniem sportowym (np. meczem w Lidze Mistrzów czy turniejem tenisowym, w którym gra Iga Świątek) – może wówczas aktywować ten serwis streamingowy, który akurat ma prawa do transmisji do danego wydarzenia.
Co niezwykle ważne, jest to opcja bardzo wygodna i szybka, bo ofertą programową można zarządzać za pomocą dekodera Play lub strony internetowej playnow.pl. Jeśli ktoś uzna, że chce mieć jeszcze więcej pakietów kanałów TV czy pakietów streamingowych niż w standardowej ofercie to w dowolnej chwili może dokupić punkty, by aktywować dowolną liczbę pakietów dodatkowych.
O efekcie wprowadzonych zmian i sukcesie nowych ofert najlepiej świadczy rosnąca liczba zadowolonych klientów Play. Ich propozycje najlepiej sprawdzić samemu na stronie internetowej czy w salonach operatora.