PLAY ogłosił dziś swoje wyniki za 2009 r. Wiemy już, że P4 miało na koniec roku 3,447 mln klientów. Klientów abonamentowych było 1.37 mln i stanowili oni 39% całej bazy. W 2009 r. PLAY pozyskał 1.439 mln klientów. Udział w rynku sieci Play wynosi 8 procent. Z oferty MNP skorzystało 218 tys. klientów (udział rynkowy P4 w tej usłudze wynosi 54%).
Dokładna liczba klientów sieci Play:
Postpaid | Prepaid | Suma |
1370166 (liczba ta obejmuje klientów mix) | 2077792 | 3447958 |
Na koniec 2008 r. P4 miało 2 008 000 klientów i przez cały 2008 r. firma pozyskała 1 159 280 klientów. Klienci abonamentowi stanowili wówczas 35% całej bazy.
Play wybudował w dwanaście miesięcy 2311 stacji bazowych 900 Mhz. Zasięg sieci 3G obejmuje 61 proc populacji. Zasięg sieci 2G obejmuje 85% populacji. Wraz z siecią Plusa (umowa o roamingu krajowym) zasięg dla klientów Play obejmuje ponad 99% populacji.
Operator podpisał także nowa umowę roamingową z Polkomtelem pod koniec 2009 r. Jej warunki finansowe są znacznie lepsze od zapisanych w poprzedniej umowie.
Play posiada obecnie 350 tys. klientów oferty Play Online. Około 40-50 tys. z nich to użytkownicy internetowej oferty prepaid.
P4 zatrudniło w minionym roku 500 nowych pracowników (oznacza to wzrost liczby pracowników o około 25%). Ofertę sieć Play możemy kupić obecnie w 820 sklepach. Usługi prepaid są oferowane w ponad 100 tys. punktów.
Hitem sprzedaży Play w 2009 roku były telefony:
LG Viewty,
Nokia 6220 classic,
Samsung F480.
Dane finansowe Play w 2009 roku:
przychody: 1.34 mld PLN,
EBIDA pozytywna od sierpnia 2009
CAPEX: ponad 600 mln zł (całkowite inwestycje ponad 1.1 mld zł)
ARPU średnie 41.3 PLN
zadłużenie bankowe wynosi 390 mlm euro i rozpoczęto jego spłatę
W 2010 roku Play chce mieć 4.5 mln klientów oraz uzyskać 2 mld PLN przychodów. Dodatkowo ma zamiar startować w przetargu na LTE.
PLAY był w zeszłym roku liderem pod względem liczby aktywacji w postpaid, aktywacji internetu mobilnego i aktywacjach netto prepaid.