PLAY zaprezentował zarys swojej strategii na lata 2019-2022.
P4 ma pozostać "mobilno-centryczny" i być operatorem głównie dla rodzin i małych firm. Usługi konwergentne mają być wprowadzane wyłącznie w oparciu o sieć mobilną. PLAY liczy, że przy takich usługach rabaty dla klientów będą mniejsze niż w sieciach oferujących usługi fix.
70% stacji bazowych PLAY już teraz jest podłączonych łączami 1+ Gbps, co pozwoli na świadczenie usług piątej generacji.
PLAY zapowiada, że 5G będzie budowane tylko na obszarach, na których będzie popyt na takie usługi.
P4 zapowiada także kolejny raz wprowadzenie usług TV. Testy tej usługi dla wybranej grupy klientów ruszają w najbliższych dniach. Dostępny będzie box z systemem Android oferujący kanały linearne, kanały z usługi Play Now oraz usługi VOD. Usługa będzie działać przy dowolnym dostawcy internetu. Telewizja linearna (27 kanałów) ma być dostępna wyłącznie poprzez technologię DVB-T, co może być sporą wadą tej usługi.
Play wyłączy całkowicie roaming krajowy dopiero w I kw. 2022 r.
PLAY zapowiada wprowadzenie do obsługi klienta chatbota. Teraz trwa jego pilot dla klientów prepaid. Aktualnie działa on po polsku, ale ma niedługo opanować także język ukraiński.
PLAY zapowiedział także, że w przyszłości zamierza wdrożyć usługę eSIM, która będzie sporym ułatwieniem w pozyskiwaniu nowych aktywacji np. w ofercie Play Next.
Strategia zrównoważonego wzrostu EBITDA do 2022
PLAY, wiodący polski operator telefonii komórkowej, zaprezentuje dziś zaktualizowaną strategię i średnioterminowe ambicje w perspektywie do roku 2022 podczas rozpoczynającego się godz. 12.30 CET Dnia Inwestora.
Prezentacja będzie transmitowana na żywo pod adresem http://infostrefa.tv/investorday/pl.
Play - strategiczne ambicje do roku 2022
Podczas sierpniowej prezentacji wyników za pierwsze półrocze, Spółka zobowiązała się przekazać dalsze informacje o swoich średnioterminowych planach strategicznych do roku 2022. Dzisiaj Play z przyjemnością prezentuje te informacje, potwierdzając ambicję zajęcia pozycji lidera konwergencji budowanej wokół technologii mobilnych w Polsce. Cel ten zostanie osiągnięty poprzez realizację strategicznego planu zorientowanego na generowanie zrównoważonego wzrostu EBITDA i zwrotu dla akcjonariuszy, który opiera się na trzech filarach:
Komentarz prezesa Jeana Marca Hariona:
„PLAY posiada niezwykłą historię. Ponad 10 lat temu zaczynaliśmy jako challenger na polskimi rynku. Od tamtego czasu zmieniliśmy kształt i definicję tego rynku, zdobyliśmy i wzmocniliśmy pozycję numer jeden, jednocześnie nigdy nie zatraciwszy postawy challengera, która definiuje naszą firmę. Dzisiaj, z tej silnej pozycji, określamy naszą wizję kolejnego etapu do roku 2022. Bazując na koncentracji na potrzebach klienta oraz efektywnej kosztowo platformie, Play doprowadzi do zrównoważonego wzrostu EBITDA dzięki przewodzeniu procesowi konwergencji budowanej wokół technologii mobilnych. Ambicja ta solidnie opiera się również na dynamice rynku w Polsce, naszym podejściu do cyfryzacji usług i procesów oraz gotowej na wdrożenie usług 5G infrastrukturze, nad której rozbudową ciężko pracujemy”.
* Spółka Play Communications S.A. jest podmiotem dominującym grupy Play. Jej spółką zależną jest P4 Sp. z o.o., operator marki Play.
Oczekiwania w średnim terminie
W nawiązaniu do powyższego, Spółka określa oczekiwania w średnim terminie w zakresie wzrostu EBITDA, konwersji gotówki, gotówkowych nakładów inwestycyjnych w stosunku do przychodu, dalszego zmniejszania długu i wynagrodzenia akcjonariuszy:
Dziś dokładnie o 12:30 rozpoczynamy stream z prezentacją strategii PLAY na lata 2019-2022 zapraszam https://t.co/YQHQRtDToh
— Marcin Gruszka (@RzecznikPlay) 13 listopada 2018
Zaczynamy! @Harion prezentuje strategię @Play_Polska 2019-2022 pic.twitter.com/Up5rDBF5hv
— Marcin Gruszka (@RzecznikPlay) 13 listopada 2018
Strategia @Play_Polska w pigułce czyli wszystko co najważniejsze pic.twitter.com/9mDXpnxBlT
— Marcin Gruszka (@RzecznikPlay) 13 listopada 2018