Play teraz bardzo mocny także na rynku biznesowym – oto co oferuje

Akcje partnerskie | Newsy
Opinie: 0
Play teraz bardzo mocny także na rynku biznesowym – oto co oferuje

Play, który obsługuje ponad 13 mln klientów na rynku komórkowych i świadczy usługi stacjonarnego internetu do ponad 2 mln abonentów, od lat ma bardzo mocną pozycję na rynku telekomunikacyjnym w Polsce. Jest jednym z jego liderów wyznaczającym trendy w tym obszarze.

W ostatnich latach Play buduje też konsekwentnie swą pozycję jako dostawca usług na rynku B2B rozwijając ofertę “Play Rozwiązania dla Biznesu” zarówno dla dużych klientów biznesowych, jak i sektora MSP i instytucji publicznych. Pomogła w tym akwizycja UPC i Grupy 3S. W swym portfolio telekom ma nie tylko usługi telefonii komórkowej, łącza światłowodowe, mobilny dostęp do Internetu, wirtualne centrale, transmisję danych, telewizję dla biznesu, ale i szyte na miarę wysoko wyspecjalizowane usługi jak SD WAN, chmurę czy Bezpieczeństwo IT.

Play teraz bardzo mocny także na rynku biznesowym – oto co oferuje

Klient biznesowy ma co do zasady inne oczekiwania niż użytkownik indywidualny, nawet jeśli chodzi o podstawowe usługi telekomunikacyjne. I jeśli w przypadku prywatnego łącza najbardziej istotna jest szybkość, z jaką pobierane są dane, to wiele firm chce mieć tzw. łącze symetryczne, umożliwiające odbieranie i wysyłanie danych z taką samą prędkością. Takie oferty najczęściej zaczynają się od 100 Mb/s. Biznes oczekuje też niezawodnej usługi. Dlatego operator zapewnia mu odpowiedni Service Level Agreement (SLA), czyli m.in. gwarantuje określone, wysokie parametry jakościowe łącza, w tym również odpowiednio krótki czas przywrócenia usługi po awarii. Firma nie może sobie bowiem pozwolić na długie przerwy w dostępności usług sieciowych. Konieczne może okazać się wykorzystanie dwóch łącz światłowodowych, doprowadzonych z dwóch różnych kierunków geograficznych, z niezależnych węzłów IP lub backup w postaci radiolinii. Kolejną niezwykle ważną kwestią w dzisiejszych czasach jest zapewnienie wysokiego bezpieczeństwo sieci wewnętrznej, z której korzysta firma. Dlatego zadaniem dostawcy jest m.in filtrowanie sieciowego ruchu wchodzącego i wychodzącego z firmy, informowanie administratorów sieci o nieprawidłowościach i potencjalnych niebezpieczeństwach itd. itp.

Kwestia bezpiecznej komunikacji staje się jeszcze bardziej złożona, gdy – tak jak obecnie – mamy do czynienia z hybrydowymi modelami pracy oraz komunikacji z klientami. Play ma nie tylko odpowiednie zasoby techniczne i doświadczoną kadrę do tego, aby to zapewnić, ale dodatkowo oferuje rozwiązania, które pozwalają optymalizować koszty utrzymania infrastruktury IT np. poprzez wykorzystanie usług chmurowych do rozwoju biznesu.

Play teraz bardzo mocny także na rynku biznesowym – oto co oferuje

Jeśli chodzi o chmurę to Play może dostarczyć klientom zestaw komponentów umożliwiający zbudowanie własnego środowiska IT w oparciu o usługi chmury obliczeniowej. Oferuje rozwiązania oparte o takie usługi, jak wirtualne centrum danych, backup i replikacja czy storage. Za właściwe połączenie wybranych komponentów odpowiada zespół inżynierów o wysokich kompetencjach, współpracujący z czołowymi dostawcami sprzętu i oprogramowania m.in. Microsoft, VMware, Veeam. W ramach Play Rozwiązania dla Biznesu operator projektuje i wdraża rozwiązania CLOUD w modelu wysokiej dostępności (tzw. HA – high avability), które dostarczane są na bazie nieustannie rozwijanych usług telekomunikacyjnych, takich jak MPLS lub SD-WAN.

Co ważne, klienci mogą przechowywać swoje zasoby w bezpiecznych centrach danych w Polsce (to często jest ważne ze względów prawnych). Operator ma 6 tego typu ośrodków zlokalizowanych w Katowicach, Warszawie, Gdańsku i Bytomiu. Centra danych w Katowicach i Warszawie spełniają wymogi standardu TIER 3 / Rated 3 (wg normy ANSI/TIA-942). Centrum danych w Katowicach posiada ponadto wydzieloną Strefę Danych Osobowych – certyfikowaną część ośrodka przeznaczoną do przechowywania danych wrażliwych. Ośrodki wyposażone są w redundantne systemy klimatyzacji, systemy UPS i agregaty prądotwórcze. Nad poprawnym funkcjonowaniem ośrodków czuwa kompleksowy system automatyki SCADA (zapewniający ciągły monitoring, alarmowanie, sterowanie, archiwizację i regulację).

Warto podkreślić, że jeśli chodzi o rozwój infrastruktury to Play jest najdynamiczniej rozwijającym ją w Polsce operatorem. Przykładowo w listopadzie tego roku operator uruchomił kolejne 82 stacje bazowe, co oznacza, że od początku roku przybyło mu 666 takich obiektów. Na koniec września 2024 r. Play miał w Polsce ponad 12 tysięcy nadajników. Biorąc pod uwagę uruchomione BTS-y w październiku i listopadzie jest pewne, że w tym rok Play przekroczy próg 12,3 tys. nadajników. To zaś znacząco wpływa na jakość świadczonych przez operatora usług telekomunikacyjnych, a to ma kluczowe znaczenie w przypadku klientów biznesowych.

Warto też wspomnieć, że telekom równolegle inwestuje w infrastrukturę światłowodową. Z tego ostatniego cieszą się nie tylko gospodarstwa domowe, ale i lokalny biznes. Play ma np. w swej ofercie usługę “Telewizja dla biznesu”, którą kieruje do lokali usługowych, hoteli, pensjonatów i uzdrowisk. Rozwiązanie opiera się o sygnał telewizyjny dostarczany do obiektu łączem światłowodowym, gdzie odbierany jest przez stację czołową tzw. Mini-HeadEnd, dekoder lub moduł CI+ instalowany u klienta. Następnie sygnał przekazywany jest bezpośrednio do odbiorników telewizyjnych – zarówno cyfrowych jak i analogowych – znajdujących się w lokalu lub poszczególnych pokojach obiektu hotelowego.

Wszystko to sprawia, że Play szybko umacnia swą pozycje jako dostawca rozwiązań dla biznesu, o czym świadczy fakt, że z jego rozwiązań korzysta ponad połowa firm z pierwszej setki największych polskich przedsiębiorstw z listy Forbesa.

Można się spodziewać, że w przyszłości Play będzie rozbudowywać portfolio usług dla biznesu. Play jest częścią Grupy iliad – jednej z największych grup telekomunikacyjnych w Europie, a to zobowiązuje.

 

To materiał sponsorowany - powstał na zlecenie firmy Play.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: