PLAY w I kw. 2025 roku - rosną przychody, jest problem w bazie stacjonarnego internetu

Newsy
Opinie: 0
PLAY w I kw. 2025 roku - rosną przychody, jest problem w bazie stacjonarnego internetu

PLAY podał swoje wyniki za I kw. 2025 r.

Przychody całkowite wzrosły o 2,1% r/r i osiągnęły poziom 2,6 mld zł.

Przychody z usług mobilnych wzrosły o 9,1% r/r do poziomu 1,3 mld zł, a przychody z usług dla domu o 1,7% r/r i osiągnęły 514 mln zł.

EBITDAaL, czyli zysk przed kosztami finansowania, opodatkowaniem i amortyzacją, wzrósł o ponad 9% r/r do poziomu 1,1 mld zł. Wzrost Q1 2025 vs Q1 2024 wynikał z lepszych przychodów operacyjnych (wzrost przychodów z usług mobilnych, o PLN 109 milionów oraz kontrola kosztów marketingu i promocji, które zostały częściowo zniwelowane przez wyższe koszty wynagrodzeń (o 3%) i wyższe koszty energii (o 9%).

Zasięg 5G obejmuje ponad 80% populacji Polski.

Liczba aktywnych klientów mobilnych osiągnęła poziom ponad 13,3 mln, co oznacza wzrost o 1,2% r/r.

Baza abonentów usług dla domu (internet i telewizja) wzrosła o 1,8% r/r i na koniec pierwszego kwartału 2025 wyniosła ponad 2,1 mln.

Średni przychód na użytkownika (ARPU) usług mobilnych w pierwszym kwartale 2025 r. wzrósł o 7,5% r/r do kwoty 33 zł.

Operator uruchomił 143 nowe stacje bazowe, kończąc kwartał liczbą 12 569 nadajników.

Zasięg usług domowych jest na poziomie 10,7 miliona gospodarstw domowych.

Wzrost bazy aktywnych klientów usług mobilnych w ciągu pierwszych 3 miesięcy 2025 r., który wyniósł 3 tys., w tym przyrost ilości klientów kontraktowych wyniósł 17 tys., a spadek klientów prepaid wyniósł 14 tys.

ARPU usług mobilnych wzrosło w Q1 2025, w ujęciu rok do roku, o 7.5% osiągając wartość PLN 32.7 w Q1 2025 w porównaniu do PLN 30.4 rok wcześniej.

Spadek przychodów z połączeń międzyoperatorskich i innych przychodów spowolnił w Q1 2025 do 1.5% z uwagi, w przeciwieństwie do ostatnich 3 lat, na brak w 2025r. redukcji stawek regulowanych za zakończenie połączeń międzyoperatorskich.

Spadek bazy subskrybentów w segmencie usług stacjonarnych i usług dla domu (usługi Home) o 6 tys. w ciągu pierwszych 3 miesięcy 2025 r. był efektem dużej konkurencyjności rynku.

Capex Emitenta (z wyłączeniem nakładów na częstotliwości) spadł o 9.2% w pierwszych 3 miesiącach 2025 r. vs ten sam okres 2024 r. wynosząc PLN 237 milionów, głównie ze względu na normalizację nakładów na rozwój sieci mobilnej i mniejsze nakłady na sieć światłowodową.

 

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: