Firma technologiczna SmartMedia przeprowadziła spis majątku trwałego w 300 salonach Play, z wykorzystaniem oprogramowania SmartKolektor. Na potrzeby projektu przygotowano dedykowaną aplikację na terminale mobilne Honeywell Dolphin 6000. Inwentaryzacja objęła m.in. duże salony PlayZone, mniejsze salony POS, jednoosobowe stanowiska w sieci Empik oraz tzw. wyspy w centrach handlowych.
Spółka P4 wybrała SmartMedia do realizacji tego projektu po kilkuetapowej selekcji ofert.
Inwentaryzacja w sieci Play prowadzona była przez kilkuosobowy zespół ekspertów SmartMedia, którzy w ciągu kilku tygodni dokonali spisu majątku w 300 salonach Play w całym kraju. W projekcie zastosowano kolektory danych Honeywell Dolphin 6000 i specjalnie napisane oprogramowanie pozwalające przeprowadzić inwentaryzację oraz przygotować dokumentację poinwentaryzacyjną zgodnie z wymaganiami P4.
SmartMedia jest producentem oprogramowania STOCK, służącego do zarządzania majątkiem trwałym przedsiębiorstw. Jednocześnie firma świadczy usługę inwentaryzacji majątku trwałego, by zapewnić kompleksową paletę usług związanych z zarządzaniem majątkiem w organizacjach. Profesjonalne opisanie i oznakowanie składników majątku to dopiero połowa sukcesu, równie ważnym etapem zarządzania majątkiem jest sprawne przeprowadzenie spisu z natury. Powierzenie tego zadania doświadczonym w znakowaniu majątku i przeprowadzaniu inwentaryzacji specjalistom pozwala nie tylko zaoszczędzić mnóstwo czasu, ale także uniknąć trudności, jakie wiązałyby się z tradycyjnym spisem z natury.
- Projekt, który realizowaliśmy dla Play był nietypowy ponieważ prowadzony był bez wspierania się bazą danych z systemu, a wyłącznie w oparciu o spis z natury. W związku z tym nie mógł zostać zastosowany żaden ze standardowych systemów czy aplikacji SmartMedia, - mówi Rafał Podsiadło, Dyrektor Działu Wdrożeń SmartMedia - Stworzona zatem została aplikacja pozwalająca m.in. na skanowanie kodu kreskowego znajdującego się na przedmiotach, przypisanie do tego kodu nazwy przedmiotu - z listy asortymentu dostarczonej przez Play, oraz ewentualne dopisanie nowego przedmiotu. Ze względu na wymagania Play jeśli chodzi o dokumentację poinwentaryzacyjną, dzięki aplikacji generowane wydruki dopasowane były do wymogów klienta.