PLAY ogłosił swoje wyniki finansowe i operacyjne za II kw. 2014 r.
Wyniki PLAY za I kw. 2014 r. znajdują się tutaj
Wyniki PLAY za 2013 r. znajdują się tutaj
Dane finansowe i wydarzenia w II kw. 2014 r.:
W II kw. 2014 r. PLAY odnotował dalszy wzrost przychodów oraz wyniku EBITDA, dzięki zarówno wzrostowi bazy abonentów jak i poprawie wskaźnika ARPU, przy stałej bazie kosztowej. Za okres dwunastu miesięcy zakończonych 30 czerwca 2014 r. przychody z usług detalicznych zamknęły się kwotą 3,197 mln zł, co stanowi wzrost o 20% w porównaniu z okresem dwunastu miesięcy zakończonych 30 czerwca 2013 r. Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej wzrósł do 45,6% w II kw. 2014 r. w porównaniu z 44,4% w II kw. 2013 r. i 45,0% w I kw. 2014 r. Wynik ten osiągnięto dzięki znacznemu wzrostowi bazy abonentów kontraktowych, który stanowił 67% całkowitego wzrostu bazy abonenckiej.
Baza klientów PLAY wzrosła do 11,275 mln na koniec czerwca 2014 r., co stanowi ok. 19,8% wszystkich raportowanych abonentów usług mobilnych w Polsce. PLAY pozostał liderem wśród klientów przenoszących swój numer (rynek MNP), osiągając udział w tym rynku powyżej 50% w ciągu 21 kolejnych kwartałów.
Za okres dwunastu miesięcy zakończony w czerwcu 2014 r. skorygowana EBITDA zamknęła się kwotą 922 mln zł, co stanowi wzrost o 48% w porównaniu z okresem dwunastu miesięcy zakończonym w czerwcu 2013 r. Tylko za II kw. 2014 r. skorygowana EBITDA wyniosła 269 mln zł, co stanowi wzrost o 13% w porównaniu z I kw. 2014 r. PLAY odnotował dalszą poprawę swojej marży EBITDA, która w II kw. 2014 r. osiągnęła poziom 25,5% w porównaniu do 24,2% w I kw. 2014 r.
Wyniki PLAY za II kw. 2014 oraz za okres dwunastu miesięcy zakończony w czerwcu 2014 r.:
12 miesięcy do 30 czerwca | |||||||||
miliony zł/ tysiące | II kw. 2013 | II kw 2014 | Zmiana | I kw. 2014 | II kw. 2014 | Zmiana | 2013 | 2014 | Zmiana |
Przychody | 929 | 1.055 | 13,5% | 986 | 1.055 | 7,0% | 3.719 | 3.957 | 6,4% |
Przychody z usług | 873 | 1.004 | 15,0% | 938 | 1.004 | 7,0% | 3.412 | 3.725 | 9,2% |
Przychody z usług detalicznych | 711 | 852 | 19,8% | 801 | 852 | 6,3% | 2.654 | 3.197 | 20,5% |
Skorygowany wynik EBITDA | 193 | 269 | 39,7% | 238 | 269 | 13,0% | 622 | 922 | 48,2% |
marża EBITDA | 20,7% | 25,5% | 24,2% | 25,5% | 16,7% | 23,3% | |||
Liczba użytkowników | 9.825 | 11.275 | 14,8% | 10.943 | 11.275 | 3,0% | |||
Liczba użytkowników kontraktowych | 4.36 | 5.147 | 18,1% | 4.924 | 5.147 | 4,5% | |||
% udział klientów kontraktowych | 44,4% | 45,6 % | 45,0% | 45,6% |
Prezentacja: