Play źle prezentuje ceny swoich usług - tak robią niemal wszyscy operatorzy w Polsce

Newsy
Opinie: 0
Play źle prezentuje ceny swoich usług - tak robią niemal wszyscy operatorzy w Polsce

Prezes UOKiK zakwestionował praktyki PLAY oraz Netii i postawił spółkom zarzuty w związku z prezentowaniem cen w wysokości uwzględniającej fakultatywne rabaty w sposób, który może wprowadzać w błąd.

Według urzędu, konsumenci powinni być od początku jasno informowani o tym, ile i za co płacą, a także jakie są ewentualne warunki tej ceny. 

Prezentowanie cen z rabatem tak jak cen standardowych - to kwestionuje Prezes UOKiK.

Trwają również inne działania dotyczące prezentowania cen usług telekomunikacyjnych.

UOKiK postawił już zarzuty Vectrze i Multimedii, a w sprawie Orange, CANAL+, T-Mobile i Plusa prowadzi postępowania wyjaśniające.

Zarówno PLAY jak i Netia w przekazach reklamowych oraz podczas telefonicznych rozmów sprzedażowych prezentują ceny swoich usług uwzględniające rabaty - po 5 zł miesięcznie za wyrażenie zgód marketingowych oraz za wybór faktury w formie elektronicznej.

W zależności od środka komunikacji (reklamy, rozmowa z konsultantem) spółki nie przedstawiają ceny bez rabatów lub informacji o rodzajach i wysokości rabatów uwzględnionych w cenie, bądź robią to w sposób nieczytelny lub na zbyt późnym etapie zawierania umowy.

Klienci, którzy ostatecznie nie chcą korzystać z e-faktury ani zgadzać się na marketing, muszą płacić łącznie o 10 zł wyższy miesięczny abonament niż wskazywała oferta, na którą się decydowali.

Jeśli zarzuty się potwierdzą, spółkom P4 oraz Netia grozi kara w wysokości do 10 proc. obrotu.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: