Plus GSM wspólnie z Generalną Dyrekcją Dróg w Poznaniu, uruchomiła Zintegrowany System ostrzegania przed gołoledzią, wykorzystując do zbierania danych pogodowych pakietową transmisję danych (GPRS) dostępną w sieci Plus GSM.
System ostrzegania przed gołoledzią składa się z trzydziestu sześciu stacji drogowych (ASPG) produkcji TRAX elektronik oraz stacji centralnej (komputera ze stałym dostępem do internetu). Stacje ASPG wyposażone są w moduły pracujące w technologii GPRS w sieci Plus GSM. Stacje pogodowe zawierają standardowy zestaw czujników (temperatura powietrza na 3m., na 20 cm, przy nawierzchni, 5 cm pod nawierzchnią, wilgotność powietrza na 3m., czujnik detekcyjny opadu, czujnik prędkości wiatru, czujnik kierunku wiatru, czujnik przewodności nawierzchni - mierzący np. zasolenie, wilgotność). Pomiary rejestrowane są z okresem co 10 minut. Bezpośrednio po rejestracji dane formowane są w pakiety i wysyłane pod określony adres IP gdzie znajduje się komputer zajmujący się archiwizacją danych ze wszystkich stacji ASPG. Komputer ten posiada stałe połączenie z internetem, analizuje dane i tworzy krótkoterminowe prognozy. Informacje te są automatycznie przetwarzane do specjalnie opracowanego formatu i gromadzone na stronie www stworzonej w tym celu. Pozwala to wszystkim upoważnionym służbom, przy użyciu przeglądarki internetowej, na wgląd do danych ze wszystkich stacji w czasie rzeczywistym. Na stronie znajduje się również baza danych wszystkich pomiarów poszczególnych stacji. Można więc przeglądać historię pomiarów jednej stacji, lub zbiorcze zestawienie wszystkich pomiarów dla wszystkich stacji o wybranej godzinie. Te informacje dostępne są tylko tym użytkownikom internetu, którzy znają hasło dostępu do strony.
Istnieje również informacja ogólnodostępna. Są to mapki województw przedstawiające ogólną sytuację pogodową i drogową. Informacja ta może być liczbowa ( temperatury, wilgotność ), lub graficzna (słoneczko, śnieżynka, ... ).
Dane gromadzone są dla bezpieczeństwa na dwóch serwerach: serwerze GDDP Poznań, oraz na stronie www firmy TRAX elektronik w Krakowie (www.traxelektronik.krakow.pl/pogoda/g_poznan/ lub www.gddp-poznan.pl/aspg/g_poznan/)
Celem systemu jest stały monitoring stanu dróg oraz odpowiednio wczesne wykrywanie takich niebezpieczeństw jak gołoledź, nagłe opady śniegu, silny wiatr, zbyt wysoka temperatura nawierzchni itp. Może on także służyć prywatnym użytkownikom wybierającym się w podróż do sprawdzenia stanu wybranej trasy. Stały dostęp do systemu mają specjalistyczne firmy zajmujące się dla GDDP utrzymaniem dróg krajowych. W przypadku złych warunków pogodowych firmy te w uzgodnieniu z Dyżurnymi w Rejonach Dróg wykonują swoje zadania na określonych odcinkach tras.
Rozwiązanie to znacznie wpłynęło na zmniejszenie kosztów utrzymania dróg, zarówno zimą jak i w lecie, oraz pozwoliło efektywniej gospodarować środkami przeznaczonymi z budżetu Państwa na ich konserwacje. Wykorzystanie bezprzewodowej technologii transmisji danych GPRS przyniosło korzyści w postaci niskich kosztów transmisji danych przy stosunkowo dużej częstotliwości nadawania oraz możliwość dowolnej lokalizacji stacji drogowych w terenie. W chwili obecnej system rozbudowywany jest na kolejne województwa: Lubuskie, Kujawsko-Pomorskie oraz Łódzkie.