Plus GSM ogłosił wyniki finansowe za II kwartał 2003

Newsy
Żródło: Reuters
Opinie: 57

Dzięki kontroli kosztów, silniejszemu złotemu i zmniejszeniu zadłużenia w drugim kwartale zysk netto Polkomtela podwoił się do 214 milionów złotych. Zgodnie z oczekiwaniami, Polkomtel spadł na trzecie i ostatnie miejsce wśród operatorów GSM pod względem liczby użytkowników, ale spadek ten wpisuje się w jego strategię. Przychody operatora działającego pod handlową nazwą Plus GSM wzrosły rok do roku o prawie 12 procent do 1,29 miliarda złotych, a zysk EBITDA o 5,7 procent do 508,5 miliona złotych. Marża EBITDA, czyli zysk EBITDA liczony jako procent przychodów spadła o 2,2 punktu procentowego do 39,4 procent. W całym pierwszym półroczu przychody Polkomtela osiągnęły 2,49 miliarda złotych, o ponad 10 procent więcej niż rok wcześniej, a zysk netto wzrósł o niecałe trzy procent do 297 milionów złotych. 

"Mimo silnej konkurencji Polkomtel wciąż utrzymuje wysoką rentowność i intensywnie rozbudowuje sieć. Jest to możliwe dzięki efektywnemu zarządzaniu kosztami. Malejące zadłużenie, redukcja stóp procentowych oraz silniejszy kurs złotówki pozwoliły na ograniczenie kosztów finansowych netto o blisko 50 mln zł" - podał Polkomtel. 

Całkowite zadłużenie Polkomtela wyniosło na koniec czerwca 1,015 miliarda złotych, o ponad jedną czwartą mniej niż rok wcześniej. Liczba użytkowników Plus GSM spadła w drugim kwartale o niecałe 50 tysięcy do 4,79 miliona, ale rok do roku wzrosła o 24 procent. Spadek liczby klientów był efektem odłączenia pokaźnej rzeszy nieaktywnych użytkowników. Średnioroczny wskaźnik rezygancji churn wzrósł w drugim kwartale 2003 roku do 40 procent z 17,3 procent wcześniej. Średnie miesięczne ARPU spadło do 84,9 złotego z 99,8 złotego rok wcześniej. 

Polkomtel potwierdził swe plany zwiększenia w tym roku sprzedaży do ponad pięciu miliardów złotych z 4,8 miliarda w 2002 roku. Do największych akcjonariuszy Polkomtela należą KGHM Polska Miedź i PKN Orlen, posiadający po 19,6 procent akcji.

Opinie:

Opinie archiwalne (57):

Komentuj

Komentarze / 57

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-08-25 18:25
    nie liczy sie ilość tylko jakość,nie ważne dla mnie pierwszy czy ostatni.lubie PLUSA i jego doskonałe działanie jak w szwajcarskim zegarku,mimo że sam nie jest już plus-iakiem.zaraz sie zaczna komentarze ,że dobrze że ostatni i burzliwa polemika.....PLUSIE TRZYMAJ SIĘ I DO PRZODU!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    SebX pisze: 2003-08-25 18:29
    Czyli może to i prawda iż PLUS olewa drobniejszych klientów i chce się ich w miarę możliowści pozbyć . W takim razie dlaczego wciąż mają promocje za 1 zł +VAT niech od razu wpiszą warunek zarobków min. 5-6 tys. zł netto i jeśli ktoś nie spełnia tego warunku niech oferują mu Simplusa ale w cenie 1 zł a nie kilkuset złotych za te drętwe telefony - odpadnie wtedy problem mało zyskownych klientów :-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    brak pisze: 2003-08-25 18:32
    tez tak uwazam ps. taryfa plus 50 po 36 miesiacach bycia w plusie 50smsow i 80 minut za 79zl brutto zna ktos jakas lepsza oferte ??
    0
  • Users Avatars Mini
    kowal pisze: 2003-08-25 18:41
    issa**buuuuahaha! W szwajcarskim zegarku?! Z ruskiego bazaru. Plusiku trzymaj sie! Bo niestety jestes na koncu ale ja cie kocham. Co prawda mnie odciąłeś bo jestem dla ciebie nikim ale i tak cie kocham! Trzymaj sie bo spadasz!
    0
  • Users Avatars Mini
    ww pisze: 2003-08-25 19:12
    Trzeba to sobie jakoś wytłumaczyć. Dobry bajer to podstawa. Jakoś kilka miesiesięcy temu nie słyszałem od oficjalnych przedstawcieli Plusa ze zgodnie oczekują spadku na trzecie miejsce pod względem liczby klientów.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-25 20:11
    kowal - gdzie niby ten Plus spada? Z ilością klientów? Może dla Ciebie to najważniejszy wykładnik... Z punktu widzenia biznesu, ma drugorzędne znaczenie. - Popatrz - Plus ma o 800 tysięcy mniej użytkowników niż Era (tj. 14%), natomiast przychód był mniejszy o 110 milionów (8,5%). ARPU o 5 zł wyższe... Zysk o kilka milionów wyższy... Długi na poziomie 25% długów Ery... No i najtańsze dla mnie ceny usług... 145 zł netto za 180 minut taktowanych 1/1 i 100 esemesów (bez żadnych lojalek, czy obniżek abonamentu na kombatanta albo za terminową umowę - każdy stały klient tak może mieć). I chyba o to chodzi a nie o ilość klientów?
    0
  • Users Avatars Mini
    bodzio pisze: 2003-08-25 19:56
    Co to jest te 'EBITDA' ?
    0
  • Users Avatars Mini
    MARCIN EMPUNKT pisze: 2003-08-25 20:01
    CENZURA ŻYJE, BARTEK BLUZGAŁ ALE BYLO W TYM ZIARENKO PRAWDY CO PISAŁ (ALE TYLKO ZIARENKO)))
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-08-25 19:18
    KOWAL-OTO WŁAŚNIE TO O CZYM MÓWIŁEM-OPINIE BEZ SENSU.SOBIE SAM WYSTAWIŁEŚ OPINIĘ A NA DODATEK NIE PRZYTOCZYŁEŚ NAWET ŻADNYCH ARGUMENTÓW KTÓRE BY POTWIERDZAŁY TWÓJ BEŁKOT....JA KORZYSTAM BARDZO CZĘSTO Z TELEFONÓW PLUSA,CAŁA MOJA RODZINA MA PLUSA,Z POCZTY SIMPLUSNET MOJEGO OJCA,PLUSNET MOJEJ MATKI,E-BOKU,CZASMI Z GPRS I WAPU OVER GPRS,WSZYSTKO DZIAŁA EXTRA!NO I CO TY NA TO?NAWET NIE LICZE ,ŻE ODPOWIESZ COŚ SENSOWNEGO.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-08-25 19:22
    KOWAL-POZDRAWIAM CIĘ.PO PROSTU TAK SIĘ TERAZ OBJAWIA MIŁOŚĆ DO WŁASNEJ SIECI ,ŻE NIENAWIDZI SIĘ INNYCH OPERATORÓW.MIŁOŚĆ DO OJCZYZNY PRZEZ NIENAWIŚĆ INNYCH PAŃSTW,MIŁOŚC DO DRUŻYNY PIŁKARSKIEJ PRZEZ NIENAWIDZENIE INNEJ.....NO CÓŻ,NIEKTÓRYM TRUDNO INNACZEJ.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-25 19:45
    Niech ktoś da znać, kiedy ukaże się pełny raport, OK?
    0
  • Users Avatars Mini
    ww pisze: 2003-08-25 19:49
    O ho widzę ze Administrausutor usunął kilka komentarzy może słusznie ale czy to nie cenzura??
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-08-25 19:30
    zaczyna się polskie piekiełko.......
    0
  • Users Avatars Mini
    zzzz pisze: 2003-08-25 19:34
    issa: nie odpowie :-) Zgadzam sie z tym co napisales bo tak faktycznie jest, dlatego tez dokonalem zmiany operatora na Plusa, bo moj poprzedni niestety tego nie zapewnial... Swoja droga dzieki za maila i pozdrawiam :-))))
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-25 20:15
    MARCIN EMPUNKT - zaloguj się :-) nie raziły mnie te negatywne wypowiedzi na temat Plusa - bardziej mnie raziło to, że na chyba 10 komentarzy, tylko issa jest zarejestrowany. Jednen komentarz już w trzech miejscach w sieci widziałem - chyba gość ma wyokie mniemanie o sobie, albo wręcz przeciwnie - nie ma nic do powiedzenia...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-25 20:18
    brak - Plus 50??? Plus 100 chyba? Ale ja widziałeem lepszą... Plus 200 po 36 miesiącach z dużym pakietem do Plusa i taktowaniem 1/1 oraz 100 esemesów za 145 netto :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    MARCIN EMPUNKT pisze: 2003-08-25 20:19
    WLO JESTEM ZAREJSTROWANY, TYLKO W FIRMIE MAM DWA KOMPY W SIECI, NA JEDNYM JESTM NIEZALOGOWANY. CO W TYM ZŁEGO ŻE KTOS WYSYŁA Z RÓŻNYCH KOMPÓW, NIE ROZUMIE WLO, O CO CI CHODZI?
    0
  • Users Avatars Mini
    Irek24 pisze: 2003-08-25 20:22
    Nie tak dawno w Plusie nie było fajnych promocji a teraz się pojawiły. Może dzięki nim Polkomtel zyska.
    0
  • Users Avatars Mini
    MARCIN EMPUNKT pisze: 2003-08-25 20:24
    POJAWIŁA SIE NOWA NIE MA JEJ JESZCZE NA GOLU: TELEFONY SME DLA FIRM NIEZŁE CENY TELEFONÓW ALE TYLKO DLA FIRM POWYŻEJ 5 KART, BEZ BENEFITÓW.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-25 20:30
    MARCIN EMPUNKT - nie o Ciebie mi chodzi... Chodziło mi o tych, których komentarze usunięto :-) Nie znam tych nicków, więc wskoczyli tyko na chwilę wykorzystać okazję.
    0
  • Users Avatars Mini
    leh pisze: 2003-08-25 20:34
    bardzo dobre wyniki, od początku plus miał taką strategię że firma powołana jest do tego aby zarabiać co widać w liczbach, może i przegrywa walkę z ideą i erą na ilość abonentów ale nie to jest najistotniejsze. sam mam telefon w erze i jestem zadowolony, ale uważam polkomtel za lepszą firmę nie operatora tylko firmę całość działa bardzo dobrze, w erze wygląda to trochę gorzej ale i tak jest ok, idea dzięki temu że "złowiła" większość pracowników ery i plusa unika prostych błędów ale tak się chłopaki zagalopowali w wyścigu o kolejne miliony klientów że nałapali do sieci same płotki dopiero od niedawna zaczęli poważnie walczyć o grube ryby ale z oferty jaką przygotowali zaprzyjaźnionej firmie też wygląda ze chba dopłacają tylko po to aby mieć w sieci kilka poważnych firm
    0
  • Users Avatars Mini
    MARCIN EMPUNKT pisze: 2003-08-25 20:38
    Zyski polomtel osiąga cały czas i chwała mu za to. Martwi mnie osobiście jedna rzecz spadek arpu z 99,80 na 84.90 (ale i tak najwyższy ze wszystkich opów), to sie niestety odbije na prowizji dla dilerów, która niestety ciągle spada, pozdro
    0
  • Users Avatars Mini
    MARCIN EMPUNKT pisze: 2003-08-25 20:41
    leh mam nadzieję że nie będą swoimi obecnymi ofertami dla "rekinów" stosować dumpingu. Pracuję nad takim "rekinem" i czekamy teraz już tylko na odpowiedź na zapytanie ofertowe od Ery i Idei,
    0
  • Users Avatars Mini
    MARCIN EMPUNKT pisze: 2003-08-25 20:43
    darth vadeer masz rację prowadzę właśnie rozmowy w PKN-em nad ich kupnem, ale Voda mi się wchrzania
    0
  • Users Avatars Mini
    LOGOMEDIA pisze: 2003-08-25 21:17
    I TAK TRZYMAĆ
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-08-25 21:46
    NO I WYKASOWALI TYCH CO PRZEKLINALI....TO DOBRZE.CZESC ZE STALYCH UZYTKOWNIKOW WIE ZE MAM IDEE,JESTEM Z NIEJ ZADOWOLONY,A OSTATNIO NAWET BARDZO BO WIDZE ZE WKLADAJA DUZO WYSILKU BY KLIENT BYL ZADOWOLONY I TO NIE TYLKO TEN Z MERITUM.DZISIAJ ROZMAWIALEM Z MILA PANIA Z BOK I ROZLACZYLO SIE.ALE PANI ODDZWONILA DO MNIE I WYKAZALA DUZO DOBREJ WOLI BY ZALATWIC MOJA SPRAWE.A DZOWNILEM Z POP-A.MAM TEZ OD NIEDAWNA START OPTIME.....
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-08-25 21:50
    ....A KOWAL NAPISAL,ZE DOCIELI UZYTKOWNIKOW.NO COZ KTO NIE PLACI TEN NIE KORZYSTA.W TYM WYPADKU TO UCZCIWE.I PLUS ZACZAL NAPRAWDE WLACZYC O KLIENTA,TEGO PREPAIDOWEGO TEZ.MIMO ZE PRZY NEWSIE O WYKASOWANIU NUMEROW,SAM SIE PODSMIEWALEM Z PLUSA TO TERAZ WZIAL SIE DO ROBOTY.BARDZO DOBRE TELEFONY W OFERCIE SIMPLUS,KTORE TRUDNO ZNALEZC W POP-IE(CHODZI O TE Z GPRS I KOLOROWYMI WYSWIETLACZAMI) NIE LICZAC MOT.T260 I NA MGNIENIE OKA NOKII3510I.CENY APARATOW ZNACZNIE POSZLY W DOL W S+ - NOKIA 5510,SUPER SAGEM MYX5,FAJNA NOKIA 3510I(EXTRA WYPSOAZONA)...
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-08-25 21:54
    ...I WIELE INNYCH OZNAK ZE SIMPLUS SIE NARESZCZCIE RZECZYWISCIE OBUDZIL.MAM SENTYMET DO NIEGO I TAK JUZ BEDZIE,MIMO ZE JESTEM OPTIMO-POPAKIEM,TO SWOJEJ RODZINIE PODSUWAM SIMPLUSY.NO I TA MOTOROLA C333 ,BAJECZKA.IDEO JUZ NIE CZEKAM NA GPRS W POP,TO CO MAM W OPTIMIE WYSTARCZY MI CHYBA NA ZAWSZE...IDEO POMYSL O NOWYCH ZESTAWACH DLA POP,BO KLIENCI CI WYCIEKAJA!!
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-08-25 21:59
    FAKTEM JEST TEZ ZE DZIWIE SIE TROCHE PRZEZSOWI PLUSA-PACHOWSKIEMU O ILE SIE NIE MYLE....DZIWIL SIE INNYM OPOM ZE DOPLACAJA ZA BARDZO DO TELEFONOW SZCZEGOLNIE TYCH W PRE-PAID A TU PROSZE-NIEDLUGO POTEM PLUS UDERZYL Z CALA MOCA.TROCHE TU NIEKONSEKWENCJI.
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2003-08-25 22:07
    mozna byc ostatnim i pierwszym jak to mozliwe oni wcale nie inwestuja czy co, z drugiej strony jak to zzrobili ze zysk tak wzrosł
    0
  • Users Avatars Mini
    xslimakx pisze: 2003-08-25 22:59
    plus jest ok mowcie co chcecie a z klientow indywidualnych nie zrezygnuje bo biznesowi nie beda go sami w stanie utrzymac :) Zadowolony plusiak :)
    0
  • Users Avatars Mini
    filips90 pisze: 2003-08-25 23:31
    nie wiem jak inni ale + nie dba o starych klientów- słaba realna dostępność telefonów w PWA i np. duże zamieszanie w fakturze przy zmianie taryfy na nową. Tak na marginesie szkoda że nasi operatorzy nie są notowani na giełdzie rynek najlepiej zweryfikowałby który jest najlepszy.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-25 23:41
    filips90 - nie zgadzam się, że nie dbają o starych klientów - Plus Tobie to co? Ale tak - tego na kasę się nie da przeliczyć przecież... Jeśli dbałość o klienta ma się przejawiać w niskich centach telefonów - lepiej żebym nie dopłacał do takiego klienta jak Ty - zmień sieć na taką gdzie dają telefony za darmo (BTW. Ja mam albo za darmo, albo prawie za darmo telefony od Plusa... Tylko jednak więcej niż przeciętny klient im płacę - nie narzekam i nie zgadzam się żeby ktoś z fakturami po 30 złotych miał takie same przywileje jak ja - sam powiedz czy to byłoby sprawiedliwe?). Co do giełdy - Plus wypłacił dywidendę właścicielom... Oj byłby by w cenie papiery Polkomtela...
    0
  • Users Avatars Mini
    titq pisze: 2003-08-26 00:06
    filips90: nie wiem skad twoje przekonanie, ze plus niedba o swoich klientow. program lojalnosciowy jest mocno rozbudowany i rzadko sie zdaza, zeby ktos nie mogl z czegos skorzystac, czy to z PWA, czy Rabatu czy w koncu benefitow z 5Plus
    0
  • Users Avatars Mini
    titq pisze: 2003-08-26 00:12
    wlo: dokladnie to samo mowie swoim klientom:) jesli Panu, ktory placi rachunki na poziomie 100zl mialbym sprzedac nokie 6610 za 1zl, to jak poczuje sie ktos kto placi rachunki po 500zl? zazwyczaj skutkuje i klienci sie reflektuja. ale inna prawda jest taka, ze wielu klientow kupuje telefony, ktore sa im do niczego nie potrzebne, no moze poza zaspokojeniem wlasnej proznosci, ale to juz inna bajka
    0
  • Users Avatars Mini
    leh pisze: 2003-08-26 00:44
    xslimakx***jasne że z klientów indywidualnych nie zrezygnują i dalej będą walczyć ale bardziej skoncentrują się na dużych firmach, poza tym jest taka prosta zasada ekonomiczna zwana zasadą pareto 20/80 co w tym przypadku ( zazwyczaj sprawdza się wszędzie ) że 20% klientów generuje 80% przychodu a te 20proc to duże firmy, które nie tylko korzystają z usług głosowych, ale wykorzystują transmisję danych wykorzystują zaawansowane usługi typu lokalizacja pracowników, pojazdów itp. , korzystają z profesjonalnych akcesoriów które również kosztują i firma również na nich zarabia
    0
  • Users Avatars Mini
    tomek pisze: 2003-08-26 01:34
    korzystalem z uslug wszystkich trzech polskich operatorow i jako obsluge klienta i cenniki jesli chodzi o komorki biznesowe /na firme/ to plus gsm jest najlepszy pod tym wzgledem. dostaje sie najwiecej gratisow i tanie telefony i obsluga klienta super. teraz z nowymi taryfami i fajnymi nowymi telefonami plus jest tez atrakcyjny dla prywatnych ludzi. mam nadzieje ze uda mu sie troche wzbic z dołka i poprawi sie jego sztuczna opinia bo w rzeczywistosci plus jest bardzo dobrym operatorem!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    lewickijacek pisze: 2003-08-26 09:38
    Mam telefon w Plusie i cieszą mnie jego dobre wyniki finansowe,lecz wkurza mnie jedna rzecz (przez którą to Plus może tracić dotychczasowych klientów). Otóż akurat niedawno skończył mi 24 miesięczny okres lojalki. Chciałem wziąć nowy telefon, I co słyszę - ten sam aparat dla ludzi z "łapanki" (czyli dopiero zawiązujących umowę z Plusem) jest 10 razy tańszy, niż dla mnie - starego użytkownika. Porównanie to zrobiłem, biorąc pod uwagę również wysokość opłacanego abonamentu. poza tym jest jeszcze jeden sposób dyskryminacji starych klientów - nie są dla nich dostępne w PWA te same rodzaje aparatów, które są dla ludzi z łapanki. Jest to wkurzające, ja co prawda z Plusa nie zrezygnuję, ale mam znajomych, których takie traktowanie klienta zraża ich do do tego opa.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qrczaqu pisze: 2003-08-26 10:14
    Ja też jestem na +, jednak nowe taryfy nie przypadły mi do gustu.. nic w cenie 70 netto nie zastąpi mi mojej Czasami 150 + 15, przynajmniej nie w tej cenie... A CO DO PROMOCJI: POCZEKAJCIE DO GRUDNIA, WTEDY BĘDZIE OSTRO...
    0
  • Users Avatars Mini
    mirano pisze: 2003-08-26 10:33
    Plus GSM jest spoko i kozystam z ich SIMPLUSA i tez jest super!. pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-26 10:53
    Ta dyskusja jest debeściarska. Zajebiste wyniki finansowe Plusa, o wiele lepsze niż Ery - a jak zwykle masa niezadowolonych (dyletantów przeważnie). ***Wlo - jednak miałem rację, że Era ma churn na bardzo ładnym poziomie :-). Plus ma jeszcze inne braki. Otóż, brakuje oferty dla tych klientów, którzy chcieliby kupić aktywację bez aparatu. Era przynajmniej oferuje abonament za 1 PLN przez pół roku (przy umowie na rok), oraz tańszą aktywację.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-26 11:23
    Gonzales - miesięczny churn... tak :-) Ale porównaj z rocznym Plusa (no nie po tym wzroście ostatnim, tylko z zeszłego kawrtału na przykład - 17% z groszem. A to jest porównywalne z churn Ery. W Plusie nie można kupić aktywacji bez aparatu? No nie żartuj... W cenniku masz cenę 100 złotych (bez "lojalki" oczywiście). Fakt - nie ma promocji na taką "opcję" ale czy podpisywanie umowy o nierozwiązywanie umowy przez rok ma sens przy zakupie aktywacji bez telefonu? Już lepiej kupić telefon i podpisać umowę na dwa lata albo mieć spokój i umowę na czas nieoznaczony, którą w każdym momencie można rozwiązać, zawiesić świadczenie usług itd. :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    dorsaj7 pisze: 2003-08-26 11:44
    *wlo* dobrze pogoniłeś kota temu flipsowi90 - ja jestem zadowolony z tego co mam - w tym równiez z programu 5plus- jak ktoś generuje im ARPU tak na poziomie 200 PLN/m-c to jest w stanie nieźle skorzystac na tym programie
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-26 11:54
    ***Wlo - czego by nie powiedzieć (i jak by nie liczyć) , Era ma mniejszy (przynajmniejw tym kwartale) i tyle. O tym, że można kupić telefon w Plusie bez lojalki to ja doskonale wiem. Chodziło mi o sytucję, w której ktoś nasłuchał się, że operatorzy dotują telefony i dlatego nie może być taniej. Więc taki delikwent idzie do operatora i mówi, że telefon już ma i chce taniej rozmowy. I może nawet podpisać z nimi umowę - na rok, czy też dwa; jedyny warunek - tańsze rozmowy. Era ma dla niego ofertę, a Plus nie. A obaj operatorzy płaczą, że dotacje do telefonów, itd, itp.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-26 11:57
    Ja myślę, że takie rozwiązanie ma sens. Sporo ludzi ma jakiś stary, nieużywany telefon, a ponieważ przede wszystkim rozmawiają - potrzebują samej aktywacji.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-26 12:05
    ***Dorsaj7 - wskaźnik ARPU nie odnosi się do pojedynczego klienta.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-26 12:06
    Rozumiem, ale to nie może tak być chyba - jedynie w postaci promocji. Nigdzie tak nie ma (u zagranicznych operatorów), przynajmniej tam gdzie mniej więcej znam oferty. A ponieważ dotują telefony, zmuszają nas do podpisywania umów i płacenia przez te dwa lata... Takie postępowanie jest powszechne na świecie. I moim zdaniem uczciwe.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-26 12:08
    Inaczej - odnosi się, z tym, że jest to przychód uśredniony. Zatem nie można powiedzieć, ze ktoś generuje ARPU. :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-26 12:12
    ***Wlo - przecież nie kwestionuję konieczności terminowych umów przy zakupie telefonu w promocji. Chodzi o sytuację, w której można skorzystać z tańszych rozmów, rezygnując jednocześnie z dotacji do aparatu. Czy to będzie w postaci promocji czy też nie - moim zdaniem nie sprawia to w efekcie końcowym większej różnicy. Ostatecznie uśrednione koszty spadają o ca. 50% w skali roku i o to - w gruncie rzeczy - chodzi.
    0
  • Users Avatars Mini
    kowal pisze: 2003-08-26 13:07
    issa** burza w szklance wody. Strasznie krzyczysz i musisz uzywac duzo argumentów zeby zachwalić Plusa. Niestety nie broni sie sam. A ze używa go cała Twoja rodzina? Sorry - to ma być argument? Jak lubicie - używajcie. Ja uzywałem i dziekuje.
    0
  • Users Avatars Mini
    mosesik pisze: 2003-08-26 14:35
    Tak czytam tu te wypowiedzi i powiem szczeze ze czasem bardzo z ne ktorych chce mi sie smiac. Wiekszosc pisze tu ze operatozy mogliby obnizyc ceny aparatow ze plus moglby miec lepsza oferte ze przydalyby sie tansze aparaty w pwa, innym razem znowu ze cos tam era lub idea moglaby miec innego i lepszego, a najsmieszniejsze jest to ze wiekszosc z tych ktozy tak domagaja sie tanich aparatow np.: w pwa. Ciag dalszy nizej.
    0
  • Users Avatars Mini
    mosesik pisze: 2003-08-26 14:36
    To placi rachunki po 30-60 zl a jak wysle jakiegos sms z telefonu to w domu jest wielkie swieto bo wyslal jednego esemesa i zaraz zbiera sie cala rodzina zeby mu pogratulowac. Nie mowiac juz o tym ze jak gdzies od czasu do czasu gdzies zadzwoni to jest ogromne swieto wrecz wagi panstwowej i zaraz cala rodzinka sie zastanawia czy zdola za to zaplacic bo przeciez to jest takie drogi.I wlasnie tacy aboneci najbardziej krzycza o bardzo tanie aparaty w pwa najlepiej zeby dawali nokie 3650 lub p800 za 1 zl i to jeszcze z umowa na 12 miesiecy. Inni znowu marudza ze plus nie dba o klienta...no tak ale plus tobie to juz sie nie liczy nie liczy sie tez prawie darmowa poczta elektroniczna (placi sie tylko 5 zl za aktywacje) no ale co tam ponazekac sobie zawsze mozna. Ciag dalszy nizej.
    0
  • Users Avatars Mini
    mosesik pisze: 2003-08-26 14:36
    Tak samo jak bylo z naliczaniem sekundowym jak nie bylo to wszyscy chcieli miec i pisali ze byliby gotowi sporo za to zaplacic, no ale jak juz zostalo to wprowadzane i trzeba placic 15 zl miesiecznie to znowu sa krzyki o jezu....jak drogo za co taka oplata.Ale nie przeliczy sobie jeden z drugim ze juz praktyczbie od 30 polaczen miesiecznie mu sie oplaca miec naliczanie sekundowe. Inni znowu placza ze dostaja wysokie rachunki a okazuje sie ze bardzo duzo dzwonia a maja najnizsze abonamenty.Kolejna gruppa znowu pisze ze w zagranicznych sieciach to jest taka rewelacja ze wrecz daja wszystko prawie za darmo i maja nie wiedomo jakie uslugi wziete z kosmosu,ale o tym ze prawie w zadnej niemieckiej sieci nie ma naliczania sekundowego nawet za doplata to juz nikt nie wspomni. Ciag dalszy nizej
    0
  • Users Avatars Mini
    mosesik pisze: 2003-08-26 14:37
    No ale pewnie najlepiej sobie ponazekac ja wiem jedno mam prywatny telefon gsm rachunki na poziomie 120-150 zl miesiecznie i do tego polecenie zaplaty i wiem ze zawsze na koniec umowy w plusie moge liczyc na jakoms ciekawa oferte i nigdy nie wybieram telefonu bo ten sie bardziej oplaca na gieldzie kupic, tylko zawsze biore jakies ich uslugi. I jestem z nich zadowolony bo maja bardzo dobra jakosc uslug i dobra obsluge. No ale zawsze znajdza sie tacy co im cios nie pasuje i skacza co 12 lub 24 miesiace z sieci do sieci. Ciag dalszy nizej
    0
  • Users Avatars Mini
    mosesik pisze: 2003-08-26 14:38
    Za kazdym razem zmieniajac numer az w koncu obudza sie kytoregos dnia z palcem w nocniku no ale pod koniec nowej umowy w kolejnej sieci beda znowu nazekac na nia i pujda gdzie indziej. Bo prawda jest taka ze kazda siec traktuje gozej stalych klientow no ale to juz jest normalne. Ja wiem jedno od 4 lat jestem zadowolonym klientem plusa a taty firma od 6 lat. Kozystalem tez z idei ale szybko z niej ucieklem i teraz wiem ze plus jest najlepszy i jesli placi sie rachunki okolo 150 zl to tez zawsze mozna sporo od nich dostac. Pozdrawiam wszystkich zadowolonych klientow trzech polskich sieci Gsm. Przepraszam za bledy ale mam dysortografie Koniec
    0
  • Users Avatars Mini
    SIEBIEK pisze: 2003-08-26 20:27
    mosesik cos ty nawypisywal, zgadzam sie z tym ze w plusie sa sulugi bardzo dobra korzystam z 3 operatorow era, idea i plus, ale najbardziej wnerwiajace jest to ze jak sie jedzie w teren to jedna siec ma zasieg inna niema, tak smao jest z roamingiem, bardzo duzo jezdze po swiecie i w tej chwili cieszko powiedziec ktory operator jest najlepszy. Wszsycy sa na podpbnym poziomie
    0
  • Users Avatars Mini
    barnie pisze: 2003-09-14 09:34
    Wynik całkiem całkiem.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: