Agnieszka Węglarz, dyrektor strategii marketingowej w Plusie i Jowita Michalska, dyrektor komunikacji marketingowej w tej sieci na dzisiejszej konferencji prasowej powiedziały nam, że Plus nie zamierza się angażować w wojnę cenową w segmencie prepaid, którą wywołał Play. Szefowe marketingu Plusa twierdzą, że oferta Polkomtela obroni się ze względu na bardzo mocną markę (Simplus) oraz dużą sieć. Należy się więc spodziewać, że Plus będzie komunikował tańsze od oferty Play połączenia wewnątrzsieciowe. Węglarz i Michalska zaznaczyły jednak, że jeśli klienci ich ofert zaczną masowo przechodzić do Play to redukcja cen nie jest wykluczona.
Na pytanie o możliwe przejęcie Play przez Plusa odpowiedzieli nam prezes Jarosław Bauc i członek zarządu, Krzysztof Kilian. Zgodnie stwierdzili oni, że w biznesie żadnej opcji nie można wykluczyć, ale na razie nie otrzymali oficjalnej oferty zakupu Play. Gdy taką ofertę otrzymają to kolejnym krokiem będzie wnikliwy due diligence tej spółki. Nie wiadomo jednak, czy taki zakup zaakceptowali by właściciele samego Plusa oraz UOKiK.
Prezes Plusa przewiduje na przyszły rok spadek całkowitych przychodów Polkomtela (z MTR) o 6-7%. Przychody z podstawowej działalności (bez uwzględnienia MTR) mają wzrosnąć o 3-6%.
Inne informacje o planach i obecnej sytuacji w Polkomtelu:
na przełomie I i II kw. Plus zamierza uruchomić kolejne projekty MVNO w swojej sieci
na koniec roku z oferty 36.6 korzystało 650 tys. osób
technologia LTE (4G) najwcześniej pojawi się w Plusie w 2011 r.
Plus wdroży z mPay płatności za komunikację miejską w Łodzi
reklamy wprowadzone w ofercie 36.6 pojawią się w kolejnych ofertach operatora
Muzodajnia - sklep muzyczny Plusa - ma 50 tys. klientów
Plus zamierza podpisać umowy z kolejnymi wytwórniami muzycznymi na dostarczanie muzyki do Muzodajni
Systematyczny spadek cen w Plusie:
Wzrost ruchu głosowego w sieci Plus: