Oświadczenie sieci Plus z dnia 6 sierpnia 2009 r.
Operator sieci Play wprowadza klientów w błąd
W związku z niezgodną z prawdą informacją opublikowaną 5 sierpnia br. na blogu Marcina Gruszki, rzecznika prasowego sieci Play, jakoby „Plus nie realizował procesu MNP od chwili wprowadzenia zapisów nowego Rozporządzenia Rady Ministrów”, oświadczamy:
Polkomtel S.A. wystąpił w dniu 6 lipca br. do Prezesa UKE z wnioskiem o czasowe zawieszenie wykonywania obowiązku przenoszenia numerów w jeden dzień roboczy, w szczególności w związku z brakiem uzgodnień międzyoperatorskich dotyczących działania określonego w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 17 czerwca br. elektronicznego systemu wymiany danych, zabezpieczonego przed dostępem osób nieuprawnionych. Jedynie taki system gwarantuje klientom wszystkich sieci telekomunikacyjnych bezpieczeństwo ich danych. Polkomtel S.A. nie może brać udziału w działaniach, które mogą prowadzić do naruszenia zasad ochrony tajemnicy telekomunikacyjnej i danych osobowych, poprzez użycie dla realizacji usługi przenoszenia numerów plików Excel z poufnymi danymi klientów (PESEL, adres zamieszkania, etc). Uważamy, że póki nie zostanie uruchomiony wspólny system wymiany danych, określony w rozporządzeniu i zapewniający realizację usługi według zasad w nim przewidzianych, nie może być mowy o pełnej ochronie informacji o klientach.
Polkomtel S.A. do czasu otrzymania decyzji Prezesa UKE wykonuje usługi przenoszenia numerów, za zgodą klienta i operatora, w dotychczasowym trybie. Polkomtel S.A. poinformował wszystkich operatorów o złożeniu ww. wniosku do Prezesa UKE. Mimo to P4, całkowicie ignorując ten fakt, przyjmuje wnioski od klientów i nie informuje ich o prawdziwym terminie przeniesienia numeru. Przyjmuje wnioski także wtedy, gdy mimo deklarowanej gotowości sama sieć Play nie jest w stanie przenieść numeru w ciągu jednego dnia roboczego. Takim nieodpowiedzialnym działaniem operator sieci Play nie tylko wprowadza klientów w błąd, ale też naraża ich na straty i często przez wiele godzin uniemożliwia korzystanie z telefonu.
Gdyby rzeczywistą intencją sieci Play było działanie w interesie klientów, powinien on informować ich o możliwości złożenia wniosku o przeniesienie u dotychczasowego operatora bądź przekazać wnioski klientów do Polkomtel S.A. przez pełnomocnika, tak jak przebiega to we współpracy Polkomtel S.A. z PTK Centertel i PTC Era.
Jednocześnie chcemy podkreślić, że dokumentujemy wszystkie przypadki, kiedy do przeniesienia numeru między sieciami Plus i Play nie doszło z winy Play. Zamierzamy przekazać te informacje regulatorowi i podać je do publicznej wiadomości.
Marcin Gruszka, rzecznik prasowy sieci Play, dokonując wyżej opisanej manipulacji opartej na nieprawdziwych informacjach, przedstawił w fałszywym świetle działania Polkomtel S.A. w zakresie wykonywania usługi przenoszenia numerów. Jest to kolejny przykład nierzetelnego informowania opinii publicznej przez sieć Play.
Cytat z blogu Marcina Gruszki, rzecznika sieci PLAY z 5 sierpnia 2009 r.:
Prawie 4000 klientów nie może przenieść swojego numeru z PLUSa
W obecnej sytuacji Plus nie realizuje procesu MNP od chwili wprowadzenie zapisów nowego Rozporządzenia Rady Ministrów.
Obecnie mamy blisko 4000 otwartych spraw, dla których (mimo wielu próśb) nie otrzymaliśmy odpowiedzi ze strony PLUS (są w statusie E03).
Wiem, że inni operatorzy mają ten sam problem. Przekłada się to na Klientów, którzy nie wiedzą co mają robić i zgłaszają się do naszych salonów i na CC.
Doskonale się składa, że trwają właśnie kontrole UKE. Tylko co to interesuje tych 4000 klientów...