Plus instaluje na smartfonach Samsunga kupionych na raty specjalne dodatkowe oprogramowanie

Najważniejsze | Newsy
Żródło: zaufanatrzeciastrona.pl
Opinie: 37

Serwis internetowy Zaufana Trzecia Strona poinformował, że Polkomtel instaluje w smartfonach Samsung specjalne dodatkowe oprogramowanie INFO. Telefon zakupiony w systemie ratalnym w Plusie „jest nadzorowany przez program Knox Customization Agent do czasu spłacenia ostatniej raty bądź jego wykupu”.

Olaf Krynicki, rzecznik prasowy firmy Samsung Electronics Polska tłumaczy:

Zadaniem aplikacji „Info” jest odbieranie wysłanych od operatora przypomnień o zaległych płatnościach w przypadku urządzeń zakupionych w programie ratalnym. Operator oraz firma Samsung Electronics Polska nie mają dostępu do danych użytkownika. Operator natomiast może wysłać zdalne polecenie zablokowania dostępu do urządzenia, jeżeli klient przestanie spłacać raty (zachowana zostaje możliwość wykonywania połączeń alarmowych i do BOK operatora). Klient również ma możliwość odinstalowania aplikacji w momencie pełnej spłaty kwoty urządzenia. Jeżeli chodzi o samą aplikację, to nie ma ona wpływu na wydajność telefonu. Raz zainstalowana przechodzi w tryb uśpienia i jest aktywna w momencie odbierania informacji od operatora. Z tego rozwiązania korzysta jedynie tylko jeden operator – PLUS.

Arkadiusz Majewski
z Plusa, dodaje:

Aplikacja INFO służy komunikacji z klientem, który dokonał zakupu na raty sprzętu firmy Samsung. Ani Plus jako operator, ani firma Samsung, czyli producent urządzenia, nie mamy dostępu do żadnych danych klienta. Jej funkcjonalność to tylko i wyłącznie wyświetlanie komunikatów dotyczących rat i ewentualne zablokowanie urządzenia w przypadku braku spłaty, przy jednoczesnym pozostawieniu możliwości dzwonienia na numery alarmowe oraz do działu windykacji naszej sieci w celu wyjaśnienia sytuacji. Po spłaceniu całości wartości zakupionego urządzenia klientowi nadawane jest uprawnienie do odinstalowania aplikacji. Użytkownik może wówczas ją usunąć lub przywrócić ustawienia fabryczne sprzętu, a aplikacja więcej nie zostanie pobrana. (…) Konsultanci BOK Plusa wiedzą o aplikacji INFO i powinni udzielić prawidłowych wyjaśnień w tym zakresie. Sprawdzimy, czemu tak się nie stało, by wyeliminować tego typu błędy na przyszłość.

Dodatkowe informacje na ten temat, w tym opinia prawnika, znajduje się tutaj

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Opinie archiwalne (37):

Komentuj

Komentarze / 37

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    dp pisze: 2018-01-09 10:56
    Po spłaceniu całości wartości zakupionego urządzenia klientowi nadawane jest uprawnienie do odinstalowania aplikacji. Użytkownik może wówczas ją usunąć lub przywrócić ustawienia fabryczne sprzętu, a aplikacja więcej nie zostanie pobrana. Ciekawe co jeśli np. roku mam ochotę/konieczność przywrócenia ustawień fabrycznych bo np. smartfon spowolnił ?
    0
  • Users Avatars Mini
    ja pisze: 2018-01-09 11:16
    to proste, nie masz takiej możliwości, ochotę możesz mieć zawsze
    0
  • Users Avatars Mini
    /// pisze: 2018-01-09 11:52
    Kolejny argument za stwierdzeniem, nie kupuj sprzętu u operatora.
    12
  • Users Avatars Mini
    Ciele maćkowe pisze: 2018-01-09 12:07
    Ja kupuje w biedronce
    2
  • Users Avatars Mini
    lukk pisze: 2018-01-09 12:27
    a co jesli zainstaluje nowe oprogmranowanie np bez brandu ? przeciez grwarancjii sie nie traci jesli nienabije sie flagi knox?
    1
  • Users Avatars Mini
    Manio pisze: 2018-01-09 13:23
    W czym problem? Wystrczy płacić raty zgodnie z zobowiązaniem.
    2
  • Users Avatars Mini
    lolo pisze: 2018-01-09 13:23
    ha, ha, ha... a i tak kupią
    0
  • Users Avatars Mini
    troip pisze: 2018-01-09 13:52
    Kupujesz telefon na raty? Operator doda Ci nieusuwalną aplikację do zdalnej kontroli. Oto pełną treść artykułu który znalazłem na sieci. Wyobraźcie sobie, że kupiliście wymarzony telefon. Przyjeżdża paczka, uruchamiacie sprzęt, a tu nagle instaluje się oprogramowanie, które prosi o uprawnienia administratora urządzenia i nie da się go w żaden sposób wyłączyć. Zaczęło się niewinnie. Jeden z klientów podczas rozmowy z konsultantem infolinii sieci Plus przedłużył umowę na abonament. Przedłużenie wiązało się z wymianą telefonu, zaproponowano mu Samsunga Galaxy S7. „Była to oferta w nowej taryfie, w systemie ratalnym (abonament oddzielnie, a sprzęt w ratach oddzielnie – razem liczone jako miesięczne zobowiązanie)” – Pierwsze połączenie świeżo dostarczonego smartfona z siecią Wi-Fi skutkowało pobraniem aktualizacji. Klientowi wyświetlił się ekran instalacji oprogramowania Samsung Knox Mobile Enrollment. Działał tylko klawisz wyłączenia telefonu, lecz po ponownym włączeniu urządzenia proces instalacji rozpoczynał się od nowa. Nie można było go anulować, a kontynuacja wymagała wyrażenia zgody na pełny dostęp do telefonu. „W polu instalatora pod nazwą «to urządzenie będzie zarządzane przez» widniała jedynie kropka, a po kliknięciu w link «potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z» widniały fałszywe dane pod postacią nr telefonu: +482212312345 oraz adresu e-mail: pl@pl. Po ostatecznym zainstalowaniu aplikacji dane te można było znaleźć w ustawieniach po wybraniu opcji Informacja o oprogramowaniu, a potem Knox Customization. Co ciekawe, domena projectinfo.ovh, występująca w „nazwie profilu” faktycznie istnieje i znajduje się w posiadaniu firmy FancyFon, oferującej między innymi rozwiązania do zdalnego zarządzania telefonami, a sam serwer znajduje się w serwerowni OVH. Co jeszcze ciekawsze, domena pl.pl nie należy ani do Samsunga, ani Plusa, ani firmy pośredniczącej, a do… Netii. Jakby tego było mało, w zakładce Administratorzy urządzenia pojawiły się: Info Device Admin, Knox Customization Configurator oraz Knox Enrollment Service, które, według relacji Czytelnika, dysponowały nieograniczonymi uprawnieniami do wszystkich funkcji. Nie dało się ich wyłączyć ani usunąć. Klienta zaniepokoiło też „dziwne pole do wpisania PIN-u podczas każdego restartu telefonu”. Kolejną niedogodnością było wyraźne spowolnienie smartfona. Klient postanowił działać i zwrócił się o wyjaśnienia zarówno do Polkomtela, operatora sieci Plus, jak i Samsunga, dostawcy budzącego wątpliwości oprogramowania. Kilkanaście telefonicznych połączeń z Biurami Obsługi Klienta obu firm nie przyniosło pożądanych rezultatów. „Otrzymywałem lakoniczne stwierdzenia, że «nikt nie wie, co to za aplikacja» lub że «jest to zwykła aplikacja Samsunga, którą przecież mogę sobie samemu odinstalować» albo że «to jest wirus, który muszę sobie samemu usunąć» (…) byłem lekceważony i zbywany” – podsumowuje swoje wysiłki Czytelnik, odnosząc się zwłaszcza do rozmów z konsultantami Plusa. Próba mailowego kontaktu z operatorem nie dała nic prócz zdawkowej odpowiedzi, którą można sprowadzić do zalecenia, by skontaktował się z producentem oprogramowania. Przedstawiciele Samsunga najpierw usilnie przekonywali, że „Knox jest nieodłączną częścią składową systemu” w smartfonach tej firmy. Umożliwia m.in. zabezpieczenie danych przed przypadkowym dostępem, a także złośliwym oprogramowaniem, więc nadanie uprawnień administratora „jest z technicznego punktu widzenia wymagane, żeby oprogramowanie to spełniało swoją rolę”. Mieli rację, podobne informacje można znaleźć na oficjalnej stronie usługi. Jednak w tym konkretnym przypadku instalowane rozwiązanie służyło czemu innemu. W końcu nastąpił przełom. Administrator fanpage’a firmy Samsung Polska na Facebooku zweryfikował zgłoszenie Czytelnika i odpowiedział, że telefon zakupiony w systemie ratalnym w sieci Plus „jest nadzorowany przez program Knox Customization Agent do czasu spłacenia ostatniej raty bądź jego wykupu”. Obiecał niezwłoczną korektę niepełnych danych kontaktowych i odesłał do operatora po dodatkowe wyjaśnienia. Informacja ta została potwierdzona mailowo przez innego pracownika Samsunga, który dodał, że sporne oprogramowanie umożliwia zdalną kontrolę nad urządzeniem, w szczególności jego zablokowanie w przypadku braku płatności rat, ponieważ Plus pozostaje właścicielem telefonu do momentu uiszczenia całej kwoty. Coś na zasadzie amerykańskich pożyczkodawców, którzy w kupowanych na kredyt autach montują urządzenia blokujące ich odpalenie w przypadku nieuregulowania raty w terminie. Przejrzeliśmy polskie fora w poszukiwaniu podobnych zgłoszeń. Z postów, które znaleźliśmy, wynika, że problem występował już w październiku ub.r. Forumowicze zwracali w nich uwagę na oprogramowanie Knox oraz enigmatyczne zapisy w umowach i regulaminach pozwalające na jego instalację. Okazało się, że zapisy te można znaleźć także w dokumentacji zaakceptowanej przez klienta. Ich treść jest następująca: Polkomtel informuje, iż w oprogramowaniu Urządzenia telekomunikacyjnego dokonano implementacji aplikacji wspierającej komunikację i realizację umowy i umowy ratalnej. Polkomtel zastrzega sobie prawo własności przedmiotu sprzedaży aż do uiszczenia ceny w całości. Klient , który odstąpił już od przedłużenia umowy i odesłał Plusowi telefon z niechcianym oprogramowaniem, nie kryje swego oburzenia. Czuje się wprowadzony w błąd, a działania operatora określa jako „proceder nielegalny i niezgodny z prawem oraz zasadami dobrej praktyki”. Podkreśla, że w trakcie telefonicznego przedłużania umowy nie został poinformowany, że na kupowanym przez niego smartfonie zostanie zainstalowane nieusuwalne narzędzie do zdalnej kontroli. Cytowany wyżej zapis regulaminu jest jego zdaniem niewystarczający do zrozumienia istoty sprawy. Duże wątpliwości budzi w nim także praktykowane przez operatora roszczenie sobie prawa do rzeczy po jej sprzedaży. „Nawet jeśli Plus sprzedaje telefony na raty, to są one własnością osoby je nabywającej i tylko ona ma do nich pełne prawo” – uważa klient.
    14
  • Users Avatars Mini
    troip pisze: 2018-01-09 13:57
    1 lutego 2017 roku operator sieci Plus wprowadził nowe regulaminy dotyczące sprzedaży ratalnej. Zmiany dotyczą abonentów, ale dotykają również pośrednio bogu ducha winne osoby, które odkupią taki telefon od abonenta, na Allegro bądź w komisie. Wszystkie nowe regulaminy dotyczące sprzedaży ratalnej zawierają jedno bardzo istotne zdanie: Polkomtel zastrzega sobie prawo własności przedmiotu sprzedaży aż do uiszczenia ceny w całości. Powyższe zdanie oznacza, że dopóki telefon nie zostanie w całości spłacony to właścicielem urządzenia pozostaje firma Polkomtel. Abonent decydując się na sprzedaż telefonu należącego do operatora sieci naraża nie tylko siebie, ale również kupującego na nieprzyjemności. Kupno telefonu od abonenta sieci Plus, który nabył telefon w systemie sprzedaży ratalnej, jest ryzykownym posunięciem. W momencie zaprzestania spłacania rat przez abonenta odkupiony telefon może przestać działać ze względu na blokadę numeru IMEI. Na tę chwilę Plus i T-mobile są jedynymi operatoremi, którzy zdecydowali się na wprowadzenie na masową skalę tego typu windykacji swoich należności. A oto co pisze jeden z komentujących ten proceder. Pracowałem jeszcze pół roku temu z FAMOC Fancyfon i szczerze, to z gorszego gówna jeszcze nie korzystałem, ciągłe problemy z synchronizacją aplikacji serwerapp, obsługa inżynieryjna FancyFon to istna tragedia, mają dużą rotację pracowników. …ale uwaga jeśli ta aplikacja straci synchronizację z serwerem to może wasz telefon zablokować kodem PIN, biuro FancyFon nic wam NIE poradzi, bo nie umieją :) u mnie w firmie zablokowali w ten sposób ponad 10 telefonów, przez co pracownicy nie mogli korzystać z smart-fonów, pomogło jedynie wysłanie telefonów do serwisu Samsunga, który stwierdził, że pomimo iż telefony są na gwarancji, wada/awaria nie jest fabryczna i nie podlega naprawie w ramach gwarancji, fancyfon też umył ręce i przestał odpowiadać na moje emaile i telefony, a nasz opiekun biznesowy plus, udawał że nie żyje :) …i tak oto za format nowych telefonów musiał zapłacić mój pracodawca!!! Dlatego radzę uważać!!! Oczywiście opisuję tu usługę FAMOC FancyFon Knox w ramach Plus Polkomtel. Dodam że aplikacja FancyFon ma problem z synchronizacją po stronie serwera, dodatkowo wystarczy w telefonie mieć wyłączony internet, czy to przez wifi, czy pakiet danych przez około 10 dni, a aplikacja straci synchronizację i serwer nie będzie mógł się synchronizować z telefonem :) :) :) …. i tyle prześlą danych o was.
    7
  • Users Avatars Mini
    troip pisze: 2018-01-09 14:03
    Od 28 kwietnia sieć T-Mobile przyłączyła się do tego haniebnego procederu i blokuje numery IMEI telefonów, jeśli klienci nie spłacają rat za nie. W przypadku wzięcia telefonu na raty, właścicielem urządzenia będzie T-Mobile aż do momentu spłaty rat. Urządzenie z nałożoną blokadą będzie działało, ale nie zaloguje się do żadnej polskiej sieci komórkowej.
    9
  • Users Avatars Mini
    troip pisze: 2018-01-09 14:06
    Choć to mnie nie dotyczy, to oczywiste dla mnie jest to, że ten proceder uderzy też w uczciwych ludzi , którzy biorą abo tylko dlatego, aby odsprzedać telefon i normalnie dalej płacić swój abonament. Robią w ten sposób, bo uważają, że w ten sposób mają lepszą ofertę od prepaid-u. Jak nie będą mogli tak kombinować, to ten abonament zamienią na pre-paid i tym samym uderzy to w samych operatorów, bo zmniejszy im się ilość numerów na abonament. Stracą też Ci co kupowali takie telefony taniej od chorych cen sklepowych, ale czy z tego powodu od razu polecą po nową umowę abonamentową z telefonem. Mocno śmiem wątpić Sam nie wiem co było w zamyśle takiego pomysłu. Czy chęć ograniczenia tym rynku wtórnego i spowolnienie tempa strat wartości topowego sprzętu? Mocno prawdopodobne. Chęć wyeliminowania nie spłacających kombinatorów? Wątpię. Mówienie o tym, że jak się coś kupiło na raty, to nie można tego sprzedać taż moim zdaniem nie trafione, bo zazwyczaj pożycza się pośrednio kasę z banku i ją należy spłacić, a nie towar zakupiony w sklepie, który otrzymał już pełną kwotę za towar. Od ścigania nie wywiązujących się ze zobowiązań kredytowych są przecież odpowiednie przepisy i organa. Jeśli komornik nie ma jak odzyskać długów, to czyja to wina, że nie sprawdza się możliwości finansowych takich klientów, jak nie samego operatora? Tak jak wyżej. Kiedyś był wymóg taki jak przy każdym kredycie/ratach, że przedstawiało się swoje dochody na papierze, a dziś sami się zapędzili w walce i już tego nie robią i potem powstają takie kombinacje alpejskie ;) z blokadami. Swoją drogą ciekaw jestem o ile się operatorom zmniejszyła liczba klientów prepaid-owych po wprowadzeniu wymogu rejestracji. Wygląda na to że niektórym nie jest do śmiechu, a jednak jeszcze kombinują, aby stracić abonament-owców. ;)
    9
  • Users Avatars Mini
    PLUS +plusik =lipa pisze: 2018-01-09 14:30
    Czekamy co klakierzy plusa na takie wyczyny.
    11
  • Users Avatars Mini
    Tomasz pisze: 2018-01-09 14:56
    @ PLUS +plusik =lipa Czego dziecko nie zrozumiało?Podpisując umowę zgadzasz się na regulamin,nie płacisz ,nie korzystasz tyle w temacie.
    -3
  • Users Avatars Mini
    darek pisze: 2018-01-09 14:59
    no już .... Troip - nie chciało mi się czytać twoich wypowiedzi do końca - na pewno znając ciebie głupot nie piszesz ale jest jedno ale...... telefon, samochód, żelazko, nawet kibel wzięty na raty nie jest nasz !!!!1 tylko banku i podmiotu który dał nam raty!!!! takie jest prawo. Natomiast plus wyszedł z założenia że po co się kłócić z klientem który wziął telefon na raty i go normalnie sprzedał i ma w dupie to co będzie...... - to jest jedno i taka osobę powinno się za mordę od razu brać. co do resetu to normalnie go robisz a aplikacja ponownie się instaluje - tu nie mamy żadnej możliwości ingerencji. a z drugiej strony kłucic się i procesować z osobą która normalnie kupiła ten sam telefon już w komisie i nagle okazało się że operator zastosował blokadę na telefon--- NO CHYBA PAMIETACIE AFERĘ Z BLOKOWANIEM TELEFONÓW. - oczywiście jako pierwszy zrobił to plus PLUS się po prostu broni przed nieuczciwymi klientami kupując w komisie taki telefon sam zobaczysz taka aplikacje i stwierdzisz- oj chyba NIE KUPIE. --- to jest ochrona dla nas także. Moim zdaniem prawidłowe myślenie operatora.
    -1
  • Users Avatars Mini
    darek pisze: 2018-01-09 15:01
    co do tego resetu --- zdanie miało być na samym końcu - nie wiem jak to się stało.... przepraszam
    0
  • Users Avatars Mini
    troip pisze: 2018-01-09 15:29
    darku, Otóż sprzedaż towaru zakupionego na raty w myśl polskiego prawa nie jest czynem, który mógłby stanowić przestępstwo. Osoba zakupująca określony towar na raty może nim swobodnie rozporządzać. Odpowiedzialność karna mogłaby zachodzić w dwóch odrębnych przypadkach. Mianowicie po pierwsze działanie takiej osoby mogłoby być kwalifikowane jako przestępstwo oszustwa pod warunkiem, że działał on już w momencie zakupu towaru w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę (bank) do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem (sprzedawcy) za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu. Inaczej mówiąc jeśli zamiarem osoby biorącej abonament w momencie zakupu towaru nie było zapłacenie ceny, to działanie takie mogłoby być kwalifikowane jako oszustwo. Natomiast jeżeli Ż zachowania wynika, że klient spłaca początkowo raty. Trudne byłoby przypisanie mu zamiaru działania oszukańczego. W takich sytuacjach mamy sprawę cywilną, a tą załatwia komornik który najczęściej wchodzi pensję lub inne źródło dochodów dłużnika.
    1
  • Users Avatars Mini
    Rock pisze: 2018-01-09 15:46
    Instalacja takiego oprogramowania to czysta patologia technologiczna. Orwell w grobie przerwaca się.
    2
  • Users Avatars Mini
    troip pisze: 2018-01-09 15:46
    darku, Osoba nieuczciwa, która wzięła urządzenie w abonamencie z zamiarem jego sprzedaży i nie płacenia tegoż abonamentu ma głęboko gdzieś, że operator zablokował telefon osobie, która go kupiła. Oszust się cieszy z hajsu, który zarobił, a konsekwencje ponosi uczciwy człowiek, który nabył ten telefon od oszusta. To jest według ciebie sprawiedliwe?
    3
  • Users Avatars Mini
    darek pisze: 2018-01-09 15:53
    może trochę zagmatwałem ale uważam że taka aplikacja pomoże właśnie osobom nieświadomym przed kupnem takiego telefonu a dla komisów tez będzie to dobre wyjście bo włącza i zobaczą - acha raty wiec spadaj człowieku. Dlatego może już taki słup nie sprzed atelefonu i nie narobi kłopotu innym swoim zachowaniem. o to mi chodziło.
    3
  • Users Avatars Mini
    gość pisze: 2018-01-09 16:05
    Czyli nic od plusa ani grupy CP nie bierzemy. Niech sobie instalują takie śmiecie. Telefon tylko z wolnego rynku.
    7
  • Users Avatars Mini
    troip pisze: 2018-01-09 16:10
    Kupując telefon jest on przeważnie po formacie i w 90% trzeba w nim wszystko od nowa ustawiać, 2 sprawa jak wiele ludzi będzie wiedzieć co to jest za aplikacja i do czego służy? 1 na 1000, na 10 000? A może jeszcze mniej. Zrób test i zapytaj znajomych jaki mają system to co poniektórzy powiedzą ci, że android, a jak zapytasz która wersja androida to kilka osób może powie ci, że 6,albo 7 bardzo mało osób lub nawet żadna powie ci którą dokładnie posiada wersję swojego systemu. Tak samo jak nie powiedzą ci jaki dokładnie mają model telefonu powiedzą, że np huawei p9 lite. Może ktoś jeszcze doda 2017. Ale prawie nikt ci nie powie, że ma Huawei PRA-LX1, Znany również jako Huawei P8 Lite 2017, Huawei Nova Lite, Huawei Honor 8 Lite. A ty chcesz żeby przeciętny kowalski wiedział co to za aplikacja Samsung Knox Mobile Enrollment. I do czego służy. No błagam.
    0
  • Users Avatars Mini
    darek pisze: 2018-01-09 16:24
    no może masz racje ale i tak mnie dziwi fakt że operator i to każdy sprzeda taki telefon a później go blokuje . powinna być procedura wiarygodności klienta- np. tak jak w banku. a wychodzi ze dają różnie różnym osobom a później problemy ma człowiek który w dobrej wierze kupił sobie smartfona w komisie i cieszy się że ma taniej.... Ile razy słyszałem że daja na skradziony dowód osobisty - sami powinni być karani za to.
    1
  • Users Avatars Mini
    troip pisze: 2018-01-09 16:28
    darku, no i do jakiś logicznych wniosków doszliśmy. Brawo ty
    -1
  • Users Avatars Mini
    darek pisze: 2018-01-09 17:01
    brawo ja ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    pabloki pisze: 2018-01-09 17:29
    Tak naprawdę nigdy nie jesteście właścicielami niczego nawet gdy zapłacicie umówioną cene , nawet kupując z gotówkę.
    -8
  • Users Avatars Mini
    goldenmen pisze: 2018-01-09 18:51
    spokojnie kwestia czasu a znajda się szpece co ten program zablokują . wystarczy ze znajda luke w nim . w systemach za duża kase znajduja luki to w takim programiku kwestia czasui tez znajda . ewentulnie naapiszą program antidotum na ten program co go zlikwiduje
    -5
  • Users Avatars Mini
    j.p pisze: 2018-01-09 18:52
    Polecam strone Plusa przed zakupem telefonu: https://www.plus.pl/formularze/formularz-imei
    1
  • Users Avatars Mini
    mm pisze: 2018-01-09 21:10
    Proste rozwiązanie. Nie kupować telefonów wcześniej kupionych od operatorów. Chyba,że od zaufanych osób znajomych to wtedy nie ma problemu...
    1
  • Users Avatars Mini
    ~ pisze: 2018-01-09 22:45
    Kombinatorzy, macie płacić raty i tyle! Chcecie bez rat i wkurzającego oprogramowania, to kupcie sobie telefon za gotówkę, proste?
    16
  • Users Avatars Mini
    goownoPlus pisze: 2018-01-09 22:56
    Wniosek omijać z daleka Plusa / Polkomtel oraz nie brać Samsungów!!!
    6
  • Users Avatars Mini
    Thec pisze: 2018-01-09 23:01
    @Troip i darek Fajnie sie czyta wasza rozmowe. Podpowiem jeszcze, ze gdy chcemy zawrzec uosut to operator to podpisujemy oswiadczenie ze nie widniejemy w bik,i big. A jak widniejemy to niestety. Jezeli nam zgina dowod to najpierw idziemy do banku zablokowac go a dalej juz bank poinformuje operatora ze dokument znajduje sie na liscie zastrzezonej. Zglaszajac na policji... nie wiem czy tak to zadziala. Co do umow zawieranych na takie slupy pamietajmy ze telefonicznie tez takie umowy sa zawierane ,a kurier dowiezie i dana osoba podpisze bo on nie ma czasu na weryfikacje. I czesto umowy sa na kobiete a podpisuje maz czy syn bo... no wiadomo. Czesto tez umow w salonie by sie nie podpisalo poniewaz ludzie przez czas waznosci dowodu potrafia sie bardzo zmienic na twarzy. I nie tylko tam;). Takie czasy mamy. Czesto ludzie kupuja telefony u operatora drozej,bo nie rozeznaja sie w ofertach,nie maja czasu,nie chce im sie czy roznica na raty wyjdzie 20 zl w miesiac to machna reka i kupia oferte tu gdzie jest po prostu blizej,od razu i kompleksowa bo maja wszystko. Ale tak jest ze wszystkim. Jedni siedza w tej branzy,drudzy w innej i nie kazdy przywiazuje wage jak osoby ktore siedza w danym temacie. Ale z oprogramowaniem i historia napisana przez Troipa to az sie przestraszylem. Jak taki polkomtel moze podpisac umowe z firma krzak aby miala dostep do danych osobowych, osobistych klienta. Tym powinien dzial bezpieczenstwa samsunga sie zajac i przylozyc kare albo uokik. Bo jest to cios ponizej pasa. Skad wiemy czy zdjecia przez to oprogramowanie nie wyciekaja? Fakt mozemy tak powiedziec o wielu aplikacjach... ale...
    -2
  • Users Avatars Mini
    troip pisze: 2018-01-09 23:18
    Thec, ta aplikacja ma dostęp do wszystkiego, galerii kontaktów, wymazywania danych, do całego zdalnego zarządzania telefonem. I do tego jest zarejestrowana na jakieś fikcyjne konto, a potem jeden z drugim się dziwi skąd wróżki, garnki horoskopy, czy wróżbita Maciej mają nasz numer i nasze dane personalne.
    1
  • Users Avatars Mini
    maruuu pisze: 2018-01-10 04:30
    UOKIK się tym zajmie zapewne niebawem
    0
  • Users Avatars Mini
    BIZNES to BIZNES pisze: 2018-01-10 12:16
    frajer z kasą WITAJ u nas brawo TY,mamy twoją kase to spadaj, brawo MY.
    21
  • Users Avatars Mini
    Głupi pisze: 2018-01-10 14:59
    Mądry nie kupuje u opa. Op zawsze dryndał klientów. Telefony zawsze sprzedawał drożej niż na rynku, dodawał chamskie oprogramowanie, chamskie obudowy, chamskie strony startowe w przeglądarce. Normal. Kiedyś jeszcze zakładali simlocki. Po co? Po to aby klienta gnębić. Klient ma prawo płacić a im więcej płaci tym lepiej a że dostaje szajs to ok.Jak ktoś głupi kupi tel u polkomtela. Ja osobiście bym wgrał oryginalne oprogramowanie bez dodatków i tyle. Tylko po co kupować drożej jak można taniej? Ew można kupić tel innej marki niż Szajsung.
    -1
  • Users Avatars Mini
    mirekb pisze: 2018-01-24 14:08
    unikac jak ognia smartfonów od w4??czy to wyjscie?chyba tak.ostatni fon od opa to w 02/2014 samsung s5610 ;-)dziala do tej pory
    0
  • Users Avatars Mini
    MrNikt pisze: 2018-01-29 10:25
    FancyFon i ich produkt FAMOC to nie firma krzak. Ich rozwiązanie bywa stosowane przez OP-ów także do zarządzania telefonami służbowymi pracowników. Inna sprawa, że ostatnia wersja FAMOC jaką miałem na swoim, służbowym fonie nie była bardzo przyjazna użytkownikowi... ale tragedii nie było. Nie żebym bronił Plusa, bo brzydko pogrywają z KLientami :)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: