Plus twierdzi, że ma najszybszy internet bezprzewodowy w Polsce

Newsy
Żródło: Plus
Opinie: 34
Opinie: 34

30 października br. Instytut Telekomunikacji Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej przyznał Polkomtelowi Certyfikat, który potwierdza, że pomiary porównawcze wydajności sieci i jakości świadczonych usług, wykonywane przez operatora sieci Plus, umożliwiają w sposób jednolity i zgodny z międzynarodowymi standardami porównanie z sieciami innych operatorów telefonii komórkowej. Wykonane w dziewięciu największych miastach Polski pomiary, zrealizowane w oparciu o przyjętą metodologię, o której mowa w Certyfikacie, wykazały, że Polkomtel okazał się najlepszy w kategorii transmisji danych, a w szczególności w przypadku szybkości transmisji HSDPA. Pomiary wykonano w różnych obszarach miast, wewnątrz i na zewnątrz budynków - łącznie w 900 lokalizacjach (po 100 lokalizacji w każdym mieście).

Certyfikat wydany przez Politechnikę Warszawską jest uzupełnieniem certyfikatów w zakresie zarządzania jakością ISO. Decyzja Instytutu Telekomunikacji Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej oznacza, że firma Polkomtel S.A. przeprowadzając badania, wykonuje je bardzo rzetelnie, dochowując należytej staranności, a zastosowane przez nią narzędzia mają maksymalnie zobiektywizować wyniki i uczynić je odpowiadającymi stanowi faktycznemu.

KPI (Key Performance Indicators), czyli kluczowe wskaźniki wydajności, to metryki używane w procesie realizacji celów organizacji. Ich rolą jest określanie stanu wybranego elementu lub zjawiska w projekcie, tak aby można było ocenić postęp i podjąć ewentualną korektę, by cel został zrealizowany.

„Przeprowadzone pomiary pokazały nam, że osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki w przypadku szybkości transmisji danych z wykorzystaniem technologii HSDPA. Chcemy też zapewnić coraz lepszą jakość transmisji danych EDGE tam, gdzie nie ma sieci UMTS i HSDPA” – powiedział Miguel Marin, Członek Zarządu i Dyrektor ds. Technicznych Polkomtel.

Uśrednione wyniki (ze 100 lokalizacji) średniej szybkości transferu danych pliku o wielkości 10 MB – z wykorzystaniem protokołu FTP:



Czerwona pozioma kreska pokazuje uśredniony wynik ze wszystkich miast poszczególnych operatorów. Średnia szybkość transmisji danych Plusa wynosi 2065 kb/s.

Uśrednione wyniki maksymalnej osiągniętej szybkości transmisji danych pliku o wielkości 10 MB – z wykorzystaniem protokołu FTP:


Czerwona pozioma kreska pokazuje uśredniony wynik ze wszystkich miast poszczególnych operatorów. Maksymalna średnia szybkość transmisji danych Plusa wynosi 4851 kb/s.
Z przeprowadzonych badań wynika również, że średnia dostępna szybkość transmisji przypadająca na jednego użytkownika (mieszkającego w jednym z dziewięciu miast, w których wykonane były pomiary) wynosi w przypadku Plusa 1994 kbps i jest to wartość największa wśród wszystkich operatorów.


Plus nie zamierza poprzestawać na wykonanych pomiarach, ale kontynuuje ten proces, jak również planuje rozszerzenie zakresu na kolejne miasta oraz obszary pozamiejskie.

Opinie:

Opinie archiwalne (34):

Komentuj

Komentarze / 34

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    JarekM pisze: 2008-11-18 14:13
    zapraszam do mnie, niecałe 20km od krakowa; niech tu przeprowadzą testy o ile uda im się w ogóle złapać zasięg Plusa; i nie jest to środek Puszczy Niepołomickiej, a całkiem spora miejscowość :)
    0
  • Users Avatars Mini
    JanuszC pisze: 2008-11-18 14:52
    W Gorzowie Wlkp. Plus podaje na swojej mapce zasięgu, że w ok. 90% powierzchni miasta jest HSDPA, w rzeczywistości tylko w ok. 25% miasta, pozosała część posiada tylko EDGE. Zaznaczam, ze Gorzów to miasto wojewódzkie, które wg Plusa posiadają zasięg HSDPA w całym mieście.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomek pisze: 2008-11-18 15:03
    A przepraszam, stolicą jakiego województwa jest Gorzów?
    0
  • Users Avatars Mini
    mmarecki pisze: 2008-11-18 15:13
    Tomek: Gorzów należy do województwa flubuskiego - nawet na tablicach rejestracyjnych mają pierwszą literkę F, skrót od flubuskie województwo :)
    0
  • Users Avatars Mini
    roky pisze: 2008-11-18 15:20
    I ma najdroższy, zapomnieli dodac :D
    0
  • Users Avatars Mini
    marianpower pisze: 2008-11-18 15:47
    co z tego ze maja najszybszy jak i tak limit pobierania jest 1 gb a potem predkosc spada do predkosci modemu!!!! niech to tez wezma pod uwage i ciekawe jakie wyjda srednie predkosci!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Robin pisze: 2008-11-18 16:28
    Potwierdzam dane w artykule. Uzywałem zarówno Plusa jak i Ery, dodatkowo mam relacje od brata i bezpośrednie porównania, który uzywa Orange i musze stwierdzic ze na trasach, nq których ja sie poruszam PLUS jest najlepszy. Są to głownie Poznań i okolice, trasa pociągiem Poznań-Warszawa, sama Warszwa, Poznań -Wrocław, Zielona Góra, Szczecin, Katowice. Era gubiła zasięg lub czesto internet sie rozłanczał, podobnie było z Orange. Do tego otrzymywałem świetne prędkości transferów.
    0
  • Users Avatars Mini
    szeryf pisze: 2008-11-18 18:03
    zbudowanie paru BTSów poza miastem np. Siktówka Nowiny koło Kielc to nie znaczy że jest najlepszy jak są dziury w mieście. co za siec jak W połowie Św. Gertrudy Era nie w ogóle, plus ledwo dyszy, play jeszcze się trzyma a orange odpoczywa, taki jest zasieg 3G w centrum Krakowa. Tak jak UKE chce zabrać WiMax za nie wykorzystywanie to powinien zabrać UMTS. W tedy by się nauczył PLUS by nie rysować sobie mapki że jest zasieg w piewnicy, gdy przed klatką go nie ma w ogóle. PORAŻKA
    0
  • Users Avatars Mini
    czyzbykFM pisze: 2008-11-18 19:31
    W Gorzowie Wlkp. najlepiej z UMTS wypada Era i Play...
    0
  • Users Avatars Mini
    pio pisze: 2008-11-18 20:16
    potwierdzam, mm powyżej 4000kb/s prawie zawsze, a limit mam 3GB za 35,99 brutto, iPlus rulez :)
    0
  • Users Avatars Mini
    fokus pisze: 2008-11-18 23:21
    no to plus kolejny ranking wygrał (po tym z telixa i komputer swiat). coś inni operatorzy się chyba zaczynaja denerwować (zważając na tytuł tego artykułu nawet). no ale co zrobić. pogratulować chyba heh
    0
  • Users Avatars Mini
    kkraska pisze: 2008-11-19 00:21
    a pro po Gorzowa to w Plusie EDEGE kuleje, nigdy nie osiąga deklarowanych prędkości. jak zgłaszałam problem w BOK Plusa odpowiedzieli mi że jest to wina dużej ilości użytkowników IPLUSA. O UMTESIE można tylko sobie pomarzyć, chociaż na mapie zasięgu na stronie Plusa podają że jest dostępny prawie w całym Gorzowie. I jak tu wierzyć takim badaniom ???
    0
  • Users Avatars Mini
    marcin pisze: 2008-11-19 11:51
    a propos to można było brać necik na wypróbowanie a nie płakać teraz:P ja brałem i play i bc i plusa. plus był najlepszy i kupiłem. zgadzam się z testami powyżej. nie kupujcie internetu na podstawie tego jak działa w salonie tylko bierzcie go do domu.pzdr
    0
  • Users Avatars Mini
    adi pisze: 2008-11-19 11:56
    A próbowaliście już przyspieszki do internetu mobilnego onspeed? www.onspeed.pl
    0
  • Users Avatars Mini
    matisoft pisze: 2008-11-19 14:01
    a czemu w stolicy i w tak duzym miescie jak krakow u kazdego opa jest tak wolny internet...
    0
  • Users Avatars Mini
    matisoft pisze: 2008-11-19 14:06
    jak widac mapki zasiegu umts'u w danych miastach sa wyssane z placa albo pokazuja jak bedzie za rok a nie jak jest teraz
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2008-11-20 00:46
    Osobiscie po 'wlasnych' testach w Poznaniu i 'okolicy' (ogolnie Wlkp) wybralem iPlus. W testowanych przeze mnie lokalizacjach, predkosci w Plus byly najwyzsze, nie bylo tez problemu z ogolnym dostepem, na drugim miejscu bylo Orange a dalej Era. Play nie byl uwzgledniony.
    0
  • Users Avatars Mini
    pisze: 2008-11-21 00:46
    Jak widać z dwóch pierwszych porównań, Kraków w zasadzie ma najlepszy internet w Orange. I jest to prawda...a fon Plusa mam od samego początku jego istnienia - od października 96r., ale niestety- modem z kartą w Orange. Znaczy niestety dla Plusa, bo mnie wszystko jedno. Ważny jest efekt końcowy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tyler pisze: 2008-11-21 15:21
    Jasno widac, ze Play ma srednie wyniki ponad deklarowana predkosc 1 Mb/s. Orenge, era i plus z kolei daleeeko odbiegaja od swoich deklaracji 7,2 Mb/s..
    0
  • Users Avatars Mini
    gostek-1 pisze: 2008-11-21 15:23
    zastanawia mnie czy takie statystyki maja sens przy obowiazajucych limitach transferu. w warszawie praktycznie nie ma wiekszych roznic pomiedzy plusem, era i playem, za to orange wyraznie slabiej.
    0
  • Users Avatars Mini
    rdir pisze: 2008-11-21 16:01
    Trzeba dodać w kwestii sieci Play pare rzeczy: maja srednia 1 mb/s w kazdym z miast, czyli taką, ktora odpowiada warunkom ich uslugi. Z tego co wiadomo wiekszej predkosci testerzy z politechniki nie mogli uzyskac, poniewaz play klientom na razie ogranicza do 1 mb/s szybkosc transferu. W newsie ani slowem o tym nie pisze. Za to brawa dla Plusa za rekordowy najwyzszy transferek.
    0
  • Users Avatars Mini
    Tyler pisze: 2008-11-21 16:40
    Plus ma wysoki sredni transfer - to prawda. ALE jakos bardziej uczciwe wydaje mi sie podejscie plaja.. mowia, ze daja 1 mb/s, na takich warunkach podpisuje umowe i za takie warunki place kazdego miesiaca.
    0
  • Users Avatars Mini
    gracjano pisze: 2008-11-21 16:45
    jestem zadowolonym klientem PLAY (w tym momencie zreszta go na ulicy Marszalkowskiej w Warszawie uzywam) to byla przemyslana decyzja poprzedzona kilkudniowym testem na terenie Warszawy. testowalem rowniez Plusa...i uzyskiwane parametry byly niemal identyczne, wszystkie z wyjatkiem ceny i limitow transferu, tu Plus przegral z kretesem. Nie bede komentowal wynikow innych siecie, ale kupujac PLAY bylem poinformowany o tym 1MB limitu, i rzeczywiscie tak jest.
    0
  • Users Avatars Mini
    gracjano pisze: 2008-11-21 16:55
    Ciekawe zatem jak udalo sie osiagnac wyniki maksymalnie 2 MB ciekawe gdzie w wawie? jezeli tak to czy wyniki innych tez sa prawidlowe? najlepszy jest slajd numer 3. skad Instytut ma informacje o liczbie uzytkownikow w konkretnych miastach? o chyba , ze nie rozumiem metodologii. Reasumujac totalnym mitem jest HSDPA 7,2, ktorym tez przeciez chwalil sie czesto rowniez PLUS. Nie udalo sie tego osiganac nigdzie wiec dlaczego jestesmy wprowadzani w blad?
    0
  • Users Avatars Mini
    Tyler pisze: 2008-11-21 17:47
    Mi to badanie tez wydaje sie troche malo wiarygodne. A srednie predkosci w wypadku takich uslug tak na prawde o niczym nie swiadcza.. Jesli w kilku punktach warszawy mozna osiagnac 2mb/s a w kilku innych sa problemy z polaczeniem, zrywaniem i jakakolwiek transmisja danych to srednia wychodzi 1mb/s. Czy to jest dobra informacja o zasiegu sieci? W zyciu! Ten, co placi abonament i ma problemy z polaczeniem nie zadowoli sie faktem, ze srednio osiaga predkosc 1mb/s.. Licza sie efekty.
    0
  • Users Avatars Mini
    pelikan pisze: 2008-11-22 10:41
    Powiedzmy sobie szczerze porownanie dotyczy 9 lokalizacji w najwiekszych aglomeracjach Polski.
    0
  • Users Avatars Mini
    TrustNoOne pisze: 2008-11-23 13:27
    Przeczytajcie artykul w ANGORZE. 1. Plus, 2. Play, 3. Era, 4. Orange.... Tam jest taka kolejnosc. ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    ideapop pisze: 2008-11-24 15:45
    Mam Orange Free Premium i ludzie w centrum Poznania max szybkości wynosi 1,7Mb/s wiec sorry ale te reklamy ze Orange daje ci najszybszy internet 7,2Mb/s to proszę niech Orangutan wsadzi sobie w swoją pomarańczową dupę!!! Plus w Starym Browarze miał 1MB/s wiec wiecie.... Play reklamuje 1MB/s i daje 1MB/s szacun!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    TrustNoOne pisze: 2008-11-24 23:54
    Bo narazie P4 raczkuje wiec wie, ze nie ma co reklamowac wiekszych predkosci. Za to te 7,2 jest w warunkach labo... ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    kaka pisze: 2008-11-25 00:55
    po pierwsze to ktos z pierwszych postow zapomnial ze HSDPA to do Wa-wy a jeszcze przed HSDPA jest UMTS, a potem EDGE tak dla formalnosci:P
    0
  • Users Avatars Mini
    scottie pisze: 2008-11-25 11:08
    Zapraszam do Wielunia... Zasięg 3/5 kresek. Czasem złapie EDGE. 3g miało tu być ponad rok temu...
    0
  • Users Avatars Mini
    januszjagosz pisze: 2008-11-25 22:35
    u mnie w b-b jest zarąbiscie z pokryciem sieci hsdpa 1,8 prawie w większosci terenu...
    0
  • Users Avatars Mini
    sezon pisze: 2008-12-17 20:22
    Plus to szajs aktualny zasieg to 3 kreski najwięcej od momętu zakupu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NO ŻALLLLL
    0
  • Users Avatars Mini
    Witek pisze: 2010-10-27 01:41
    Plus w centrum Warszawy ma dziadowski przesył danych. Za mało BTS. Włączenie w moim mieszkaniu drugiego modemu internetowego Plus to koniec efektywnego korzystania z internetu. MASAKRA!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: