Dzięki uprzejmości sieci Plus mogliśmy już teraz sprawdzić jak działa WiFi Calling. Obecnie w Polkomtelu trwają testy tej usługi.
Sprzęt po stronie operatora dostarczyły firmy Ericsson i Nokia Networks.
My przy wykonywaniu połączeń korzystaliśmy z Samsunga Galaxy S6. Połączenia głosowe wykonywaliśmy w sieci WiFi z łączem kablowym UPC 150 Mbits pobieranie i 20 Mbits wysyłanie.
Jakość głosu podczas połączeń testowych była bardzo dobra. Nasi rozmówcy również to potwierdzali.
W czasie kilkudniowych testów zdarzyło się parę razy, że nawiązanie połączenia nie dochodziło do skutku. Nie zauważyliśmy także tego, aby nawiązywanie połączenia były realizowane szybciej niż w sieci 2G/3G (takie są obietnice dostawców platform). Raczej trwa to dłużej. Chwilę trwa także zalogowanie się smartfonu do usługi WiFi Calling po jej aktywacji w menu. Informuje nas o tym mała ikonka na górze ekranu.
Gdy korzystamy w Samsungu z WiFi Calling to wyklucza to aktywację trybu oszczędzania energii.
WiFi Calling to usługa, która ma bardzo duże szanse odnieść rynkowy sukces:
Inne nasze informacje o Wi-Fi Calling: