FFM/SFA to nowa usługa oferowana przez sieć Plus dla klientów korporacyjnych. Aplikacje tych systemów na telefon ułatwiają zarządzanie pracownikami w terenie, zmniejszając koszty firmy przy jednoczesnym wzroście wydajności pracowników.
FFM (Field Force Management) to system wsparcia w zarządzaniu procesami w terenie, zarządzania pracownikami i flotą samochodową oraz zarządzania relacjami z klientami.
SFA (Sales Force Automation) to rozwiązanie wspierające działania przedstawicieli handlowych w terenie oraz nowoczesnych managerów zarządzających tradycyjnymi kanałami sprzedaży.
Mobilne systemy FFM/SFA może zastosować każda firma posiadająca pracowników terenowych. Dla każdego klienta budowane jest dedykowane rozwiązanie dopasowane do specyfiki jego branży i rynku, dodatkowo każdy klient otrzymuje wsparcie analityka, który wraz z zespołem specjalistów oferuje doradztwo i konsulting w każdej fazie projektu.
Schemat budowy systemu SFA:
Zastosowanie FFM/SFA przyczynia się między innymi do:
oszczędności związanych z wdrożeniem systemu mobilnego i funkcjonowaniem sieci przedstawicieli handlowych,
podniesienia efektywności sprzedaży, poprzez zaoszczędzenie 20% czasu pracy handlowców:
- wyeliminowanie konieczności osobistego dostarczenia zamówień do dystrybutora,
- dokładnie określonego zakresu działań wobec każdego klienta,
- doskonale dobranej ofercie docierającej do wąskich grup odbiorców docelowych,
sprawniejszego zarządzania firmą i szybszej reakcji na zaistniałą sytuację rynkową, jak np. powiadomienia o spadku sprzedaży czy aktywności konkurencji,
budowy jakościowej bazy wiedzy o klientach,
posiadania zawsze aktualnych analiz oraz wysokiej jakość informacji,
obniżenia kosztów operacyjnych poprzez ograniczenie kosztów związanych z dotychczasowym obiegiem informacji w formie papierowej i innych kosztów operacyjnych
skrócenie czasu wysyłki towaru do punktów handlowych,
zwiększenie efektywności przesyłania informacji pomiędzy producentem a dystrybutorem.
Aplikacja mobilna systemów FFM/SFA posiada m.in. wewnętrzną pocztę elektroniczną z centralą i oddziałami firmy, dostęp do bazy klientów i informacji o nich, kalendarz, możliwość rozliczenie pojazdu i sprawdzenie aktualnego stanu licznika.