Baza detalicznych klientów światłowodowych samego Orange na koniec 2022 r. wyniosła 1.171 tys. i wzrosła w ciągu roku o 226 tys.
Nasycenie sieci usługami (biorąc pod uwagę klientów detalicznych oraz innych operatorów którzy sprzedają swoje usługi na sieci światłowodowej Orange) ciągle rośnie i osiągnęło 18% (w porównaniu do 17% na koniec 2021 r.).
Około 70% przyłączanych klientów światłowodowych to klienci, którzy do tej pory nie mieli usługi Internetu stacjonarnego w Orange.
Specyfiką polskiego rynku są 2-letnie kontrakty lojalnościowe, które podpisują klienci, co działa jako czynnik spowalniający migrację klientów z sieci kablowych do sieci światłowodowej.
Orange marzy też o pozyskaniu większej liczby klientów na swojej sieci światłowodowej pochodzących od konkurencyjnych operatorów. Celem jest zwiększenie ich liczby co najmniej sześciokrotnie w stosunku do końca 2020 r., kiedy było ich 26 tys. Na koniec 2022 r ich liczba wzrosła do 83 tys., czyli ponad trzykrotnie.
Podstawową prędkością usługi światłowodowej w Orange jest najwolniejsze 300MB/s. Udział prędkości 600MB/s oraz 1GB/s w nowej sprzedaży systematycznie rośnie, co sprzyja wzrostowi średniego przychodu z klienta.
Udział klientów światłowodowych Orange w całej bazie klientów internetu przekroczył w 2022r 40%. Orange przyznaje jednak, że na terenach wiejskich główną technologią dostępową jest technologia mobilna, na bazie której oferowane są usługi do użytku stacjonarnego.