Polkomtel odwołał się od decyzji UOKiK, który uznał za niezgodne z prawem nakładanie na klientów kar z tytułu rozwiązania umowy promocyjnej. Poinformowała o tym rzeczniczka operatora Elżbieta Ptaszyńska-Sadowska. UOKiK ustalił, że w styczniu 2005 r. operator zmienił regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych. Abonenci objęci zwykłą umową, którzy nie zaakceptowali nowego regulaminu, mogli bez ponoszenia dodatkowych kosztów rozwiązać kontrakt z operatorem. Jednak od klientów korzystających z umowy promocyjnej Polkomtel zażądał zapłacenia kary.
W opinii UOKiK takie działania są niezgodne z prawem telekomunikacyjnym. W świetle tej ustawy, w przypadku dokonania zmian w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych abonentowi przysługuje prawo wypowiedzenia umowy bez ponoszenia kar. Jedynie w wypadku zmiany cennika usług, a nie regulaminu, przepisy umożliwiają operatorowi domaganie się zwrotu ulgi przyznanej abonentowi. Prawo nie dokonuje rozróżnienia sytuacji prawnej abonentów z punktu widzenia tego, czy zawarli z przedsiębiorcą umowę promocyjną, czy też nie.